Kaipaisin mielipiteitä C-Mersun valoista. Onko kanssa-autoilijoiden mielestä kyseisessä vehkeessä hyvät/ huonot valot? Oma näkemykseni on että valoteho pitkillä on suorastaan surkea. Ainakin W126:n verrattuna ero on niin sanotusti kuin yöllä ja päivällä. Umpiot eivät kunnolleen c:ssä uudelle häpeä, mutta kaukovalojen kiila on mielestäni luvattoman kapea ja kantama heikko. (Ja toimii valojen korkeussäätö )
Pitäneekö käydä eukonkin autoon mättämään releitä väliin...Kokemuksia kiitos.
Hoo Moilanen kirjoitti:Onkohan pirsissä aluperäiset polttimot??
Kannattaikohan vaihtaa uudensukupolven polttimot.
Itse vaihdoin ja se auttoi selvästi.
niin ja onnea vielä uuden auton johdosta.
Kiitos vaan, toivottavasti onnea ei tarvita Pitänee lampsia hakemaan Ge:t ennen kuin alan rakentelemaan valoja uusiksi. Ajattelin vaan udella hieman näkemyksiä asiaan noin yleisellä tasolla. Helpommalla pääsee kun ei tarvitse kaikkia kokemuksia hankkia itse, vaan testauttaa hommelin muilla
vesa kirjoitti:Kiitos! Eipähän tule ostettua vääriä polttimoita. Aina opitaan uutta....
Olkka hyvä vaan. Mutta siis eihän noitten w202:n orkkis valojen teho mitenkään päätä huimaa itte olin kans vähän pettynyt niihin,mutta nyt jotenkin näkee kun 100W:t pitkissä. kohtahan nuot saa pois vaihtaa ettei kesällä polta umpioita jos sattuu vaikka vahingossa ajeleen pitkät päällä.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
Omien kokemuksieni mukaan W202:n valot paranivat faceliftin jälkeen. Varsinkin Boschin valmistamat facelift-mallin umpiot ovat valoteholtaan oikein järkevät.
Umpioissa on molempia polttimoita lähivaloina niin H7 ja H1:stä. Omissa C.ssä -94 oli kaikki pölttimot H1 ja tässä uudemmassa C mallissa on sitten lähivalot H7 ja pitkät H1 ja vm. oli -00/-99 .
petri.n kirjoitti:Umpioissa on molempia polttimoita lähivaloina niin H7 ja H1:stä. Omissa C.ssä -94 oli kaikki pölttimot H1 ja tässä uudemmassa C mallissa on sitten lähivalot H7 ja pitkät H1 ja vm. oli -00/-99 .
No kiitos vielä tästäkin tiedosta, pitänee kuikuilla sinne umpioihin ennen kuin investoi uusiin polttimoihin
Valoteho pitkillä on huono C-mersussa vuosimallista riippumatta, ainut tapa saada homma kuntoon on laittaa apukaukovalot keulalle.
Asennus on helppoa, kun hankkii kiinnikesarjan jolla valot saadaan maskiin kiinni - ja valot on helppo ottaa kesäksi pois jälkiä jättämättä.
(viitisen minuuttia meni kun satakaksnelkusta otin pöntöt pois keulalta)
Polttimot kannattaa toki vaihtaa uusiin, laadukkaisiin (+X%), jotain sekin auttaa.
dealer kirjoitti:Valoteho pitkillä on huono C-mersussa vuosimallista riippumatta, ainut tapa saada homma kuntoon on laittaa apukaukovalot keulalle.
Asennus on helppoa, kun hankkii kiinnikesarjan jolla valot saadaan maskiin kiinni - ja valot on helppo ottaa kesäksi pois jälkiä jättämättä.
(viitisen minuuttia meni kun satakaksnelkusta otin pöntöt pois keulalta)
Polttimot kannattaa toki vaihtaa uusiin, laadukkaisiin (+X%), jotain sekin auttaa.
Löytyykö sarjaa helposti? Ei taivu puujalkasavolla tilaaminen e-päystä . Mitäs mieltä olet kilven alle tulevasta valoraudasta? Vai maskiinko ne on nohevampi laittaa?
KL-varaosista löytyy mallikohtaisia kiinnikesarjoja, jotain 20+ € / auto.
Kilven alle tuleva rauta ei ole oikei hyvä mersuun, minusta valot tulevat ulkonäöllisesti väärään paikkaan ja kenties tarvittavien ylätukien asennuksen jälkeen konepeltiä ei saa auki.
KL-varaosista löytyy mallikohtaisia kiinnikesarjoja, jotain 20+ € / auto.
Kilven alle tuleva rauta ei ole oikei hyvä mersuun, minusta valot tulevat ulkonäöllisesti väärään paikkaan ja kenties tarvittavien ylätukien asennuksen jälkeen konepeltiä ei saa auki.
Taisi olla se e-päy sitä tavanomaista viisastelua Pitää tilata KL-stä, kiitos tiedosta!
ite kerkesin laittamaan toiselle puolen uudet releet ja paksummat johdot... auttoi huomattavasti... eron näki päivänvalossa.... mutta kun vein auton merkkikorjaamolle ostohetkellä huomioimieni vikojen vuoksi.. oli huolto mies katkassu uudet johdot ja ottanu ne releet ja johdot pois... (joten nyt joutuu laittamaan uudelleen...) lisäpitkät auttaa huomattavasti ainakin täällä pohjoisessa... (Bosch rallye 225/ 100W hehkut+paksut johdot) ei tule jännite häviöitä....
naureskelin huoltomiehelle ku sanoin niistä releistä... kun se vastasi että ei niillä tee mitään, polttaa kuulemman vain hehkuja (laittaisi ennemmin ohuemmat johdot...heheheh) ei taida olla huoltomiehestä sähkäriksi...
lehtonen kirjoitti:ite kerkesin laittamaan toiselle puolen uudet releet ja paksummat johdot... auttoi huomattavasti... eron näki päivänvalossa.... mutta kun vein auton merkkikorjaamolle ostohetkellä huomioimieni vikojen vuoksi.. oli huolto mies katkassu uudet johdot ja ottanu ne releet ja johdot pois... (joten nyt joutuu laittamaan uudelleen...) lisäpitkät auttaa huomattavasti ainakin täällä pohjoisessa... (Bosch rallye 225/ 100W hehkut+paksut johdot) ei tule jännite häviöitä....
naureskelin huoltomiehelle ku sanoin niistä releistä... kun se vastasi että ei niillä tee mitään, polttaa kuulemman vain hehkuja (laittaisi ennemmin ohuemmat johdot...heheheh) ei taida olla huoltomiehestä sähkäriksi...
Ässään olen suhrannut releet väliin, auttoi runsaasti. Nyt tulee polttimoille(hehkuille ) reilu 13 V.