Ensiauton osto: w123 tai w124, mitä pidettävä mielessä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ke 16.03.2005 19:44
- Paikkakunta: Elimäki
Ensiauton osto: w123 tai w124, mitä pidettävä mielessä?
Olen ostamassa aivan lähiaikoina ensimmäistä autoani. En ole osannut päättää että tuleeko se olemaan w123 vai w124. Dieselmoottorilla ajattelin ostaa ja kyllä, laiskoja ovat mutta nyt ei välitetä siitä. Nämä kyseiset mallit tulevat kyseeseen koska ne ovat kuuleman mukaan tekniikaltaan hyvin luotettavia. Hintaluokka on noin 2000 euroa. Esittäisin muutamia kysymyksiä. Omia neuvoja ja kannanottoja saa myös antaa vapaasti.
-Ovatko ko. mallit hyviä valintoja? (todella epämääräinen kysymys mutta kommentoikaa silti haluamallanne tavalla)
-Mitä kaikkea kannattaa pitää silmällä ko. autojen ostopäätöstä tehtäessä? (Vikakohteet, kunto etc.)
-Ovatko noin 2000 euron hintaluokassa olevat w124:t yleensä kuinka huonossa hapessa?
-Onko w123 automaattivaihteilla kuinka kova kuluttamaan? Millainen käytös? Onko pidettävä jotain mielessä automaattilaatikkoon liittyen (viat)?
-Ovatko ko. mallit hyviä valintoja? (todella epämääräinen kysymys mutta kommentoikaa silti haluamallanne tavalla)
-Mitä kaikkea kannattaa pitää silmällä ko. autojen ostopäätöstä tehtäessä? (Vikakohteet, kunto etc.)
-Ovatko noin 2000 euron hintaluokassa olevat w124:t yleensä kuinka huonossa hapessa?
-Onko w123 automaattivaihteilla kuinka kova kuluttamaan? Millainen käytös? Onko pidettävä jotain mielessä automaattilaatikkoon liittyen (viat)?
Re: Ensiauton osto: w123 tai w124, mitä pidettävä mielessä?
Ota huomioon, että tuohon hintaan saat W124:n jossa varmasti on laitettavaa, jos ei korissa niin tekniikassa. W123 diesel saa sitten olla melko priima tuohon hintaan. Kumpaa korimallia tahansa tsiigailet, etsi mieluummin yksilö vähillä ruostekohdilla. Tekniikkaa kyllä uusii vaikka huvikseen, mutta ennen pitkää kyllästyt paikkailemiseen. Tietty jos olet peltivelho itse.... Niin, W123 diesel vie lähes moottorista riippumatta n. 2 litraa enemmän polttoainetta kuin W124.tuhopolttaja kirjoitti:Olen ostamassa aivan lähiaikoina ensimmäistä autoani. En ole osannut päättää että tuleeko se olemaan w123 vai w124. Dieselmoottorilla ajattelin ostaa ja kyllä, laiskoja ovat mutta nyt ei välitetä siitä. Nämä kyseiset mallit tulevat kyseeseen koska ne ovat kuuleman mukaan tekniikaltaan hyvin luotettavia. Hintaluokka on noin 2000 euroa. Esittäisin muutamia kysymyksiä. Omia neuvoja ja kannanottoja saa myös antaa vapaasti.
-Ovatko ko. mallit hyviä valintoja? (todella epämääräinen kysymys mutta kommentoikaa silti haluamallanne tavalla)
-Mitä kaikkea kannattaa pitää silmällä ko. autojen ostopäätöstä tehtäessä? (Vikakohteet, kunto etc.)
-Ovatko noin 2000 euron hintaluokassa olevat w124:t yleensä kuinka huonossa hapessa?
-Onko w123 automaattivaihteilla kuinka kova kuluttamaan? Millainen käytös? Onko pidettävä jotain mielessä automaattilaatikkoon liittyen (viat)?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Näin. Jos 2000 euroa on katto, niin mieluummin sitten W123 ja sieltä voi löytyä sitten vaikka pikkufiksauksella erittäin käyttökelpoinen W123. Mielessä sittenkin on pidettävä, että tuoreimmatkin W123:t ovat vanhoja autoja, eli jotain voi vastaan tulla jatkossakin.dealer kirjoitti:"Ovatko noin 2000 euron hintaluokassa olevat w124:t yleensä kuinka huonossa hapessa? "
Romuja.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Osta tää jos et osaa valita mallien väliltä:
W123 (W124 250D tekniikalla), sama ilmootus löytyy täältä foorumistakin.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=231438
Hintapyyntö tais olla jotain 1800-1900€. Museorekisteriin vaan ei saa.

W123 (W124 250D tekniikalla), sama ilmootus löytyy täältä foorumistakin.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=231438
Hintapyyntö tais olla jotain 1800-1900€. Museorekisteriin vaan ei saa.
Ruostepeikosta sen verran, että vanhoissa autoissa on yleensä aina ruostetta. Enemmän tai vähemmän.
Oleellista on tunnistaa, onko ruostuminen sen laatuista, että vaikka auto näyttääkin pahalta, ei korjaaminen silti välttämättä ole ylivoimainen homma. W123:eenkin saa käsittääkseni ehjää peltiosaa edelleen hyvin sekä uutta että käytettyä.
Jos ulkokuorien parsiminen sujuu, niin teknisesti ehjä ja toimiva hiukka ruosteinen auto on mielestäni huokeapi ja varmempi hankinta kuin tekniseltä kunnoltaan ehtoopuolen kulkine. Ruosteinenkin auto keikkuu eteenpäin iloisesti kukkien, mutta tekniikan pettäessä matka katkeaa.
Ja jos joku aikoo hankkia ekaa autoaan halvasta 123:sta, niin tuskin siitä mitään ikuisuuskapistusta on tarkoitus tullakaan. Muutamia vuosiakin kun pärjää, niin eiköhan ole hyvä jo?
Tuo 250D tekniikalla oleva 123 vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta vaihtoehdolta.
Jos halvempaa etsit, niin mulla on pikkusen rapia 350tkm ajettu W123 200D hyvillä alkuperäisvarusteilla. Keskuslukkoa, kattoluukkua ym. Tai sitten voisin jopa luopua mustasta W124 200D:stänikin, joka on ulkoisesti täysi E-look, eli vastaa vuosimalleja -94-95, mutta se menee budjetistasi aika kaukaa ohi. Laita YV:tä jos kiinnostaa.
Nim. Jube on myös kaupitellut omaa -86 250D tomaattivaihteistaan. Auto on ilmeisen hyvä, mutta myös kaukana 2000€:n budjetista.
Summa summarum:
Tuolla rahalla kannattaisi ehkä tyytyä 123:een. Saatat saada runsaat kunnostusrahatkin tuohon hintaan kohteellesi jäämään. Mennee myös todennäköisesti jatkossa vähemmän rahaa kuin samanhintaiseen 124:n koossapitämiseen, koska on jos mahdollista vielä yksinkertaisempi auto. Tuplasti budjettisi ylittävätkin 124:t kun ovat vanhoja ja paljon ajettuja ja kaipaavat huolenpitoa. Kunnossa ollessaan W124 tarjoaa kyllä vanhaksi autoksi käsittämättömän hienoa kyytiä. Vaan päteehän tuo W123:eenkin.
Oleellista on tunnistaa, onko ruostuminen sen laatuista, että vaikka auto näyttääkin pahalta, ei korjaaminen silti välttämättä ole ylivoimainen homma. W123:eenkin saa käsittääkseni ehjää peltiosaa edelleen hyvin sekä uutta että käytettyä.
Jos ulkokuorien parsiminen sujuu, niin teknisesti ehjä ja toimiva hiukka ruosteinen auto on mielestäni huokeapi ja varmempi hankinta kuin tekniseltä kunnoltaan ehtoopuolen kulkine. Ruosteinenkin auto keikkuu eteenpäin iloisesti kukkien, mutta tekniikan pettäessä matka katkeaa.
Ja jos joku aikoo hankkia ekaa autoaan halvasta 123:sta, niin tuskin siitä mitään ikuisuuskapistusta on tarkoitus tullakaan. Muutamia vuosiakin kun pärjää, niin eiköhan ole hyvä jo?
Tuo 250D tekniikalla oleva 123 vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta vaihtoehdolta.
Jos halvempaa etsit, niin mulla on pikkusen rapia 350tkm ajettu W123 200D hyvillä alkuperäisvarusteilla. Keskuslukkoa, kattoluukkua ym. Tai sitten voisin jopa luopua mustasta W124 200D:stänikin, joka on ulkoisesti täysi E-look, eli vastaa vuosimalleja -94-95, mutta se menee budjetistasi aika kaukaa ohi. Laita YV:tä jos kiinnostaa.
Nim. Jube on myös kaupitellut omaa -86 250D tomaattivaihteistaan. Auto on ilmeisen hyvä, mutta myös kaukana 2000€:n budjetista.
Summa summarum:
Tuolla rahalla kannattaisi ehkä tyytyä 123:een. Saatat saada runsaat kunnostusrahatkin tuohon hintaan kohteellesi jäämään. Mennee myös todennäköisesti jatkossa vähemmän rahaa kuin samanhintaiseen 124:n koossapitämiseen, koska on jos mahdollista vielä yksinkertaisempi auto. Tuplasti budjettisi ylittävätkin 124:t kun ovat vanhoja ja paljon ajettuja ja kaipaavat huolenpitoa. Kunnossa ollessaan W124 tarjoaa kyllä vanhaksi autoksi käsittämättömän hienoa kyytiä. Vaan päteehän tuo W123:eenkin.
Mitä tuossa katselin nettiautoa, niin kyllä 2000 eurolla helpommin löytää W123:n, josta ei heti tipahda osia pitkin tietä. Ainakin valokuvien perusteella tarjolla oli jopa siisteiksi luokiteltavia yksilöitä, mutta paljonhan niillä tietty on ajettu ja ajaminen vasta paljastaa, mistä on kyse. Vielä, kun löytää 240D:n tai 300D:n, jotka molemmat ovat käytännössä selkeästi pirteämpiä kuin melkoisen laiska 200D...
Tarkkana on oltava, päätyi kumpaan hyvänsä korimalliin.
Tarkkana on oltava, päätyi kumpaan hyvänsä korimalliin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Hinta on nyt 1550€. Ainakin kuvien perusteella siinä on autoa varmasti tuon rahan edestä. Olisi tosiaan varmasti hyvä vaihtoehto. Kyllä minäkin 123:een kallistuisin, jos autoon saa sijoittaa max. 2000€...Dunkelblau123 kirjoitti:Osta tää jos et osaa valita mallien väliltä:![]()
W123 (W124 250D tekniikalla), sama ilmootus löytyy täältä foorumistakin.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=231438
Hintapyyntö tais olla jotain 1800-1900€. Museorekisteriin vaan ei saa.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
- niin mun mielestä kahdella tonnilla ei kannata ostaa mersua käyttöautoksi vaan joku muu, esim. Saab, Pösö.
Tosin 124:ssa on aika suuri hinta haarukka kun vertaa vm.85 -> 93. Samasta auto mallista kun on kyse, mutta hinta on ihan eri, tämä tuo hieman arvon alennusta uudenpiin 124 ja toisaalta nostaa vanhojen linttojen arvoa ainakin siinä, että niillä kehtaa edes ajaa päivisin. Tosin kolmen K:n* ihmiset menee sekaisin myös vanhasta mersusta, joka on aina positiivista.
*KatellinenKöyhäKommunisti
Tosin 124:ssa on aika suuri hinta haarukka kun vertaa vm.85 -> 93. Samasta auto mallista kun on kyse, mutta hinta on ihan eri, tämä tuo hieman arvon alennusta uudenpiin 124 ja toisaalta nostaa vanhojen linttojen arvoa ainakin siinä, että niillä kehtaa edes ajaa päivisin. Tosin kolmen K:n* ihmiset menee sekaisin myös vanhasta mersusta, joka on aina positiivista.
*KatellinenKöyhäKommunisti
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Eri mieltä.keef kirjoitti:- niin mun mielestä kahdella tonnilla ei kannata ostaa mersua käyttöautoksi vaan joku muu, esim. Saab, Pösö.
Edellinen puolentoista tonnin 123:ssa oli enemmän autoa kuin tuossa neljänkymmenentonnin 210:ssä.
Vanhassa vara parempi ja sitä 250 D:n tekniikalla olevaa 123:sta olen itsekin kuolannut jo todella pitkään.
Jos tarvittaisiin kaksi dieselautoa, olisin hakenut sen jo ensimmäsellä ilmoituskerralla pois.
Saabiltakin saa tosin 2000 eurolla loistoyksilöitä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Minä kun tarkoitin, että 123 olisi käyttöauto ja 210 harrasteautokeef kirjoitti:Käyttöautolla tarkotin tossa autoa mihin ei ihmeemmin tarvi mitään tehdä ja helppo päästä eroon, toi 123 on lähinnä harraste auto.

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
http://personal.inet.fi/yritys/pyyra/Autot/LJA180.htm
Kyllä tuon 2000€ saa.
Kyllä tuon 2000€ saa.
Hmm. Miten musta perstuntumalta vaikuttaa, että lähinnä W123 dieselien kuskit tänä päivänä naureskelevat partaansa, kun oma auto raksuttaa aina vaan ja nykyautojen oikkuja haetaan testerin jos toisenkin avulla ja varaosat maksaa maltaita...keef kirjoitti: Käyttöautolla tarkotin tossa autoa mihin ei ihmeemmin tarvi mitään tehdä ja helppo päästä eroon, toi 123 on lähinnä harraste auto.

Aivan siivon näköinen muuten tuo linkin valkoinen 200D. Tokko 2000 eurolla kauheasti enemmän käyttöarvoa saa, kunhan vaan 200D:n kulkupuoli riittää.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
....et millään viittis olla vääntämättä veistä.... ?Aku P kirjoitti:Miten musta perstuntumalta vaikuttaa, että lähinnä W123 dieselien kuskit tänä päivänä naureskelevat partaansa, kun oma auto raksuttaa aina vaan ja nykyautojen oikkuja haetaan testerin jos toisenkin avulla ja varaosat maksaa maltaita...![]()
Tiedän, että vaihto uudempaan oli hieman harkitsematonta......

Edit:
Kaiken parasta vielä oli yks päivä, kun entinen 123 300 D tuli vastaan niin kiiltävänä ja vastapestynä ja kuskilla tukka takana.
Meikäläinen urpokiisselillä (aika kiisselissä on nyt) vastaan ja lippa silmillä ettei vaan tutut tunne

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ke 16.03.2005 19:44
- Paikkakunta: Elimäki
Noniin, ihan käypäisiä mielipiteitä täältä on tullut ja olen saanut soitetuksikin eräälle yksityishenkilölle jolla on eräs yksilö myynnissä.
Autossa on kilvet, se on seisontavakuutuksessa ja leima mennyt vanhaksi 1/05. Verorästejä ei kuulemma ole. Se pitäisi saada siirrettyä kotiin ja katsastuttaa etc. ja saada ajoon siten, ettei poliisit etc. ala iivinöimään.
Miten tämä tapahtuu? Jotain huomioitavaa?
Autossa on kilvet, se on seisontavakuutuksessa ja leima mennyt vanhaksi 1/05. Verorästejä ei kuulemma ole. Se pitäisi saada siirrettyä kotiin ja katsastuttaa etc. ja saada ajoon siten, ettei poliisit etc. ala iivinöimään.
Miten tämä tapahtuu? Jotain huomioitavaa?
Mikäli leima on mennyt vanhaksi saat ajaa sillä tasan yhden ajon: varaat katsastukseen ajan ja ajat sinne katsastukseen, ja aika pitää siis olla varattu. Näin siis virallisesti... [Tietysti voit varata ajan, ja ajaa sen kotiin ja peruuttaa ajan ja varata uuden ajan jne jne]tuhopolttaja kirjoitti:Noniin, ihan käypäisiä mielipiteitä täältä on tullut ja olen saanut soitetuksikin eräälle yksityishenkilölle jolla on eräs yksilö myynnissä.
Autossa on kilvet, se on seisontavakuutuksessa ja leima mennyt vanhaksi 1/05. Verorästejä ei kuulemma ole. Se pitäisi saada siirrettyä kotiin ja katsastuttaa etc. ja saada ajoon siten, ettei poliisit etc. ala iivinöimään.
Miten tämä tapahtuu? Jotain huomioitavaa?
Eikös 2 tonnilla saisi katsastetun käyttöpelin, jonka ylläpito olisi edullisempaa. Esimerkiksi golfin, johon varaosat ei maksa mitään.
Niin ja auto pitää laittaa tietysti vakuutukseen sille päivälle...
"Kuulemma" ei päde autokaupassa, kaikki faktat kannattaa tarkistaa...
Lisää tietoa: www.skg.fi
[quote="veskola"]
Eikös 2 tonnilla saisi katsastetun käyttöpelin, jonka ylläpito olisi edullisempaa. Esimerkiksi golfin, johon varaosat ei maksa mitään./quote]
No mitä lystiä siinä nyt sitten?
Eikös 2 tonnilla saisi katsastetun käyttöpelin, jonka ylläpito olisi edullisempaa. Esimerkiksi golfin, johon varaosat ei maksa mitään./quote]
No mitä lystiä siinä nyt sitten?

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97