Uutta puhtia(Haltech) 16-venaseen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

Juujuu... 8)
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Avatar
Kompo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 10.12.2004 10:20
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Kompo »

Kaveri teki tommosen sumo cobra replican taunuksen alustalle ja V6 tekniikalla.
Siinä autronicin ruiskunohjaus. Ei oo pahan hintane ja hyvin on toiminu.
http://www.sporttiauto.com/fin/index.php?cmd=78,xxxx
Avatar
Kompo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 10.12.2004 10:20
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Kompo »

Itselläni on 190 projektina tekniiikas tulee 2.3 16v
Olen ajatellu kans vaihtaa moottorinohjauksen. johonkin parempaan
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

Joo-o...pikkuhiljaa potkitaan taas eteenpäin...nyt tilattu 48mmläpät, läppäakselit yms yms...täytynee käyttää paikallista ammattikoulua noiden runkojen tekoon/ imusarjaan sovitukseen...
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Minkäsorttiset läpät tilasit ja mistä, tuliko kalliiks?
Mietin tuossa, että mitäköhän materiaalia tuo 16V:n imusarja on, että voiko läpät hitsata kiinni sarjaan vai kuinka olet ajatellut toteuttaa?
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

Moposport...hintaa en viel tiedä...riittävästi luulisin... :oops: Teetän noille läpille rungot ammattikoulul(freetechnicsin sivuilta näet niiden Billetmallin nii jotai siihen suuntaan). Sit noi rungot imusarjaan...on vissii kylläki alumiinia vaiko???
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Meinasitko laittaa joka mukille oman läpän?
So long and thanks for all the fish
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

Joka Mukille... 8)
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Avatar
mikan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Pe 12.12.2003 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Onko läppärungot sellaista mallia jossa on suuttimen paikat? Sellaisethan olis hieman helpompi tapaus vaikka suuttimen varmaan parempi olisikin olla lähellä kantta.
Esimerkkejä vaikka tuolla:
http://specialmotors.fi/lapparungot.htm

t. Mika
Autossa pitää olla turbo!
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

vakio imusarja aikas helppo muuttaa sähkösuuttimille...itellä muutettu jo hetki sitten...vakiosarja katkaistu ja hitsattu kartiot jatkoks...noh mut täähän tulikin turbo käyttöön...mut samal tyylilhän ne tekis vapariinkin...noita läppärunkojahan ois helposti saatavana ämmäläisistä...jos siis kehtaa bemarin osia sotkee mersuihin...=) ite tänään just vingutin imusarjan ja kartioiden jatko kohtaa sileeks...jos joku päivä sais aikaseks tiggailtua ahtokotelon jatkeeksi...kaasuläpäks tulee 65-70mm läppä...ja ruiskuks siis hestec...
Avatar
mikan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Pe 12.12.2003 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Tyhmä minä, siis tietenkin modaa ne K-jetin paikat sopiviksi sähkösuuttimille. :oops:
Ahdetussa pärjää varmasti hyvin painekotelolla jonka päässä yksi läppä. Vapariin tuollainen 4 läpän systeemi on tietenkin hyvä ja imutorvet sekä sukkafiltterit päähän niin johan alkaa urut soimaan!

t. Mika
Autossa pitää olla turbo!
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

jotkut 48 tuplat ni rupeehan oleen kunnon horinat... :lol:
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

Eiköhän nuo 48mm kans jo tarpeeks ujella... 8) Vai että ämmäläisest läppärungot...hmm...Mistähän noita kannattais kysellä??
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

jalosen oilia varmaan vois koittaa lähestyä noissa läppärunko asioissa. Eikö muuten freeteknisillä ollut noita purettuja tuplia myynnissä.
So long and thanks for all the fish
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

mä lyhensin noin lyhyeks ton orkkis imusarjan,tollanenhan vois sopia tohon vapariinkin ilman tota "koteloo" vaa...http://www.alaparkki.com/kgalleria.php? ... 3124030583
Avatar
mikan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Pe 12.12.2003 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

laineracing kirjoitti:mä lyhensin noin lyhyeks ton orkkis imusarjan,tollanenhan vois sopia tohon vapariinkin ilman tota "koteloo" vaa...http://www.alaparkki.com/kgalleria.php? ... 3124030583
Näyttää asialliselta. Vielä jos tuolla kotelon sisällä on kaikkien putkien päässä imutorvi.

t. Mika
Autossa pitää olla turbo!
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

On kyllä komian näköinen toteutus, tuo laineracingin imusarja. Oli muuten hyvä hitsata tuohon imusarjan alumiiniin?

Meinasitko muuten niillä freetecniksin läppärungoilla noita n. 30mm aineesta jyrsittyjä läppärunkoja? Meinaatko Tehdä raudasta tuon imusarjan vaiko modata tuota alkuräistä imustarjaa noille sopiviksi. Voi olla modifikaation kannalta rajoittavia tekijöitä jos reijjät ei ole linjas ja ne on liian kaukana toisistaan..
So long and thanks for all the fish
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Laineracing, todella hieno toteutus, mutta mietin vain että teitkö tuon kotelon kartioiden ympärille vasta sen jälkeen kun kartiot oli hitsattu imusarjaan. Kuinka se onnistui? Saisiko tuosta imusarja+ahtokotelo yhdistelmästä lisää kuvia.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kuvia lisätty tonne alaparkkiin,linkki allekirjoituksessa...elikkäs kartiot aseteltu ekana imusarjaan sekä toiset päät siihen 6mm alumiini levyyn johon porattu sopivat reijät että kartiot menee levystä läpi..sen jälkeen ne on "heppailtu" kunnolla,sit hitsattu imusarjan saumat. sitten on hiottu kartiot levyn tasoon koska kartiothan joutu laittaan kaikki vähän vinoon...sitten taas hitsattu saumat. sitten vuorossa armoton hiominen ja hinkkaaminen että saatu kartion ja orkkis sarjan sauma kohta suurinpiirtein siistiksi...kuvissa näkyvä kotelo on vaan paikalleen eli ei vielä hitsattuna...ja tää imusarja on versio 1,toivotaan että on edes parempi kun kokonaan orkkis :lol: niijuu muuten ihan hyvää on hitsata tuo mersun sarja,siis kun on kunnon hitsari. meikähän sitä ite ei vielä uskaltanu mennä sohiin mutta opissa olin ja nyt koitetaan sit ite pärjätä :lol:
Vastaa Viestiin