mulla on semmone w123 300D vuosimallia -78 oon ihmetelly että ku siinä mittariston alapuolella on semmonen tyhjä pyöreä reikä eli ihan niinku siinä ois ollu joku vipu joskus tai jotain.Sitte löysin sieltä reiästä ku kattelin ni vaijerin pään ja sama vaijeri menee konehuaneeseen siihen kaasu palikkaan kii.Eli voisko joku joka tiätää kertoo mulle että mikä sen tarkotus on ollu?
veskola: Otsikkoa muokattu kuvaamammaksi
W123 300D -78,lihamersu niin mersujensa mersu niin ääreismersu!!
Onkos sinun auto alkuperäinen 300d? 300:set on muistaakseni ollu aina avain startilla, ettei se ole se käynnistys vaijerikaan.......... Paremmin tietävät varmasti valottavat tätä asiaa
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
joop79 kirjoitti: 300:set on muistaakseni ollu aina avain startilla, ettei se ole se käynnistys vaijerikaan.......... Paremmin tietävät varmasti valottavat tätä asiaa
Asia on näin. Avainsammutus on ollut jo W115 mallista lähtien 300D moottoreilla varustetuissa malleissa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
juu kiitos tiedoista oli mielenkiintoista tiätää mikä se oli se mun autoni on alunperin kai uitettu ruatsista tänne suameen.mää oon ihemtelly myäs sitä että ku mää en oo viälä tavannu sen vuasimallin 300D:tä ollenkaa.mut kyllä siinä rekisteriotteessa kai olis siitä merkintä jos siihen kone ois vaihdettu.
mites ne ennen vanhaan rakensi niitä "pakkosyöttö" namiskoja??
liittyskö tuo jotenki siihen.......... sekään ei kyllä varmaan vaikkuttanu muuhun kuin savutukseen :roll:
niin on ei se vaijeri kyllä munkaan miälestä liiku ku kaasua polkasee.mutta tuskin sillä mitään suurta merkitystä on ku ei se kuitenka oo ollu käytössä moneen vuateen.
joo! en tiä mutta siinä on kyllä tosi piänellä se tyhjäkäynti tärisee ja nytkyy vaan koko auto.Että pystyykö sitä tyhjä käyntiä säätää jostain muualtaki ku se vaijeri on ihan rispaantunu ja irti siitä kaasu vivusta.
tuappi kirjoitti:joo! en tiä mutta siinä on kyllä tosi piänellä se tyhjäkäynti tärisee ja nytkyy vaan koko auto.Että pystyykö sitä tyhjä käyntiä säätää jostain muualtaki ku se vaijeri on ihan rispaantunu ja irti siitä kaasu vivusta.
eikös -78ssa ole vanhan mallin syöttöpumppu.. nuo uudemman säädöt ei taida päteä vanhan malliseen pumppuun... pumput erottaa helposti siitä että uudemmassa on syöttöputkien alapuolella pumpun kyljessä noin 5x15cm ruuveilla kiinni oleva luukku jota vanhemmassa ei ole...