Joo nyt on 190e mese myyty ja uus ois hankinnassa,
Ajattelin jos löytäs hyväkuntoisen w124 coupen mutta että kummalla koneella 12v vai moniventtiili kutvonen jokatapauksessa
Millaiset tehot koneissa on ja paljonko kulutuksessa eroa
Paljon olen kuullut tuon 24v kansi ongelmista ois kuuluma ihan tyyppivika liekö totta
Elikkäs kertokaa kokemuksista kyseisiin koneisiin ja autoon
Ja muuta mitä kannattaa ottaa huomioon tuollasta hankkiessa...
Kerrohan samalla paljon ajattelit sijoittaa kyseiseen autoon?
Faijalla oli 300ce 12v ja sillä ajettiin 237 tonnia ilman ongelmia vm.91.Kaverin 300ce 12v. vm 89 303 tonnia ja mäntä pussas venttiiliä.Nyt faijalla on 320ce vm.94.On muuten aivan eri maata kuin tuo edellinen 300ce.Jos rahaa löytyy, niin ostahan ihmeessä tehokkaampaa.Mun mielestä paljon parempi ja mukavempi ajaa..
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
12 venttiilisessä on 180 tai 188 heppaa,kun taas 24v moottorissa on muistaakseni 220hepoa.......
kulutuksista en tiedä,molemmat lähtevät pääsäääntöisesti 10l ylöspäin-> ainakin minun ajotyylillä......
On noissa vanhemmissa 12 tappisissakin ilmennyt noita nokka-akselin heikkouksia........ja onpa noita kuulunut olevan kansivikoja moniventtileissä.
väittäsin kuitenkin että 12 venttiilinen on kestävämpi kun taas se monivenanen
onn vähä ripeämpi...
Jos kulkua haluat niin osta turbo D ja rakenna siitä SuperTurbo!
Mulla on 12V ja ainakin manuaalilaatikolla on kohtuullisen taloudellinen ja tehokas.
Ripeässä matka-ajossa n. 8 litraa satasella ja seka-ajossa n. kympin.
90-luvun malleissa ei kait noita nokka-akseli vikoja enää ole ollut. Tälläkin ajettu päälle 400tkm eikä tietääksen ole nokkaa vaihdettu.
Öljyvuoto jakokopan seutuvilla ja rapisevat venttiilinnostimet lienevät tyyppillisiä mutta helposti korjattavia vikoja, muuten kyllä hieno kone.
Moniventtiisisestä ei ole kokemusta joten vaikea tehdä vertailua....
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
300e 24v:llä ja e320 24v:llä olen ajanut ja ainakin nuo monivenaset on mukavia koneita, eivät tosin mitään ammuksia vaikka tehoa onki +220hv.
Kestävyys-asiaan en lähde ottamaan kantaa kun ei omakohtaista kokemusta ole (vielä ) mut sinuna ehkä katselisin 24v malleja jos kympin tai yli aiot sijoittaa...
Jos nyt mutua kaivataan, kuten tuossa kirjoittelit niin itse olen kuullut enemmän pahaa juuri eteenkin vanhempien 12v koneiden nokka-ongelmista ja sähkö-ongelmista...
Lisäksi 24v coupeissa on usein paremmat varusteet: Nahat ja ilmastoini löytyy aika useasta...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Omakohtaista kokemusta on 12v ei ole valittamista ollut...300CE on oiva matka-auto oli se sitten 12v tai 24v...
Auton oston perusteena ei voi olla jotkut nahat kuten edellinen "asiantuntija" totesi tai sähköhimmelit....tai ilmastointi...10-15 v vanhassa autossa kaikki mikä toimii sähköllä merkitsee lisää korjaamista ja huoltamista...omassa karvalakkimallissa ei niitä ole ja sitä myöten vähemmän huoliakin...
Auton ostin sen ulkonäön ja ajettavuuden vuoksi - automaatin ja moottorin takia...tyytyväinen olen ollut....
Ja täysin p*skapuhetta tuo edellinen viesti tehoista...on varmaan rattimiehessä vika jos ei 220 hv riitä normaaliin ajoon...tuo 180 hv on riittänyt sujuvaan matkanopeuteen (120-140 km/h) 80-alueella mutkasemmillakin teillä vähän paremmalla alustalla tosin...jos pääsääntöisesti ajelee 200D:llä ei kannata päästellä suustaan mitä sattuu...ei millään pahalla...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Kokemusta on 12V :stä (300CE -88 ) ja 24V:stä (E320T -94), kummassakin 4v-automaatti ja ilmastointi. Molemmat hyviä pelejä, ja kummassakin riitti potkua ihan riittävästi Suomen oloihin. Jos valita pitäisi niin mieluummin ottaisin 320:n. Tehoa enemmän, mutta varsinkin lisävääntö tekee ajosta miellyttävämpää. Onhan siinä ruiskupuolella uudempaa tekniikkaa, onko se sitten hyvä vai huono?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Petri M. kirjoitti:Omakohtaista kokemusta on 12v ei ole valittamista ollut...300CE on oiva matka-auto oli se sitten 12v tai 24v...
Auton oston perusteena ei voi olla jotkut nahat kuten edellinen "asiantuntija" totesi tai sähköhimmelit....tai ilmastointi...10-15 v vanhassa autossa kaikki mikä toimii sähköllä merkitsee lisää korjaamista ja huoltamista...omassa karvalakkimallissa ei niitä ole ja sitä myöten vähemmän huoliakin...
Auton ostin sen ulkonäön ja ajettavuuden vuoksi - automaatin ja moottorin takia...tyytyväinen olen ollut....
Ja täysin p*skapuhetta tuo edellinen viesti tehoista...on varmaan rattimiehessä vika jos ei 220 hv riitä normaaliin ajoon...tuo 180 hv on riittänyt sujuvaan matkanopeuteen (120-140 km/h) 80-alueella mutkasemmillakin teillä vähän paremmalla alustalla tosin...jos pääsääntöisesti ajelee 200D:llä ei kannata päästellä suustaan mitä sattuu...ei millään pahalla...
Oliko tämä mielestänne asiallinen vastaus minun viestiini
Ainakaan viestiäni ei ole luettu/ymmärretty ennen tämä "palauteryöpyn" antamista...
Meni kyllä taas kerralla mieli maihin ku tuli foorumille
Näillä mennään:
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
Bmw e34 525i -90
"Elikkäs kertokaa kokemuksista kyseisiin koneisiin ja autoon Laughing
Ja muuta mitä kannattaa ottaa huomioon tuollasta hankkiessa..."
Missään kohtaa ei mielestäni kysytä musta tuntuu-kokemuksia tai muita...yhtälailla itse en osaisi sanoa mitään jos joku kysyisi neuvoja 200D hankintaan - kun en sellaista kerran omista tai aja sellaisella...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Ymmärrän ettet tahhallasi tarkoittanut loukata... Pahoitin vaan mieleni lähinnä siitä, että hieman laitoit sanoja suuhuni.
Meinaan että kun sanoin, ettei tuollainen ole ammus Mielestäsi sanoin ettei oikein riitä normaaliajoon...
Sitten sanoin 24v malliessa olevan yleensä paremmat varusteet mm.ilmastointi ja nahat Sanoit, että edellinen asiantuntija totesi, että auton oston perusteena on nuo varusteet
Hyvää pääsiäistä kaikille, myös petri m.lle
Näillä mennään:
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
Bmw e34 525i -90
Ja yks lusikka lisää soppaan... Jos tehojen riittävyydestä ns. normaaliajoon alkaa kiistellä, on mielipiteitä yhtä monta kuin kuskia.
Itellä hyvin varusteltu varttimiljoonan ajettu 12v 300 ce Saksan tuonti käyttöautona, ja ns.kesäautona n.450 hv:n pensapoltin-jenkki ja molemmilla kerkiää, toisella vaan paremmin
Mutta kyllä Mersun mukavuus, ajo-ominaisuudet ym. saa suukan virneeseen talvellakin
90-luvun malleissa ei kait noita nokka-akseli vikoja enää ole ollut. Tälläkin ajettu päälle 400tkm eikä tietääksen ole nokkaa vaihdettu.
joo, käsittääkseni -89 vuoden moottoreissa nokka on jo eri "värkkiä" ja käytännössä lähes ikuinen.....
se jakokoppa on muuten aika usein hajallaan,eli alkup kiinnikkeet paskana ja laitettu nippusiteillä kasaan .
ja eikös näissä 12valveissa ruukaa tuo kansi vähä "ryysätä" ulospäin?
mulla ei ole ollu omassa vielä mitään sähkövikoja vaikka auto on webastoa vaille täysvarusteltu......(tosin se on ollu mulla vasta noin kuukauden :oops: )
Niin missä vaiheessa noihin on vaihtunut ke-jetti pois ja motronic tullu tilalle kuten Jussi300 kysäisi kun ei itelläkään oo mitään hyvä kokemuksia tuosta jetistä
Välttämättä kaikille ei merkitse onko varusteita vai ei, mutta minusta sais niitäkin olla mukavasti tosin ei kaupat tietenkään siihen kaatus jos auto muuten hyvä, mutta yleensä saa samalla hintahaitarilla paremminkin varustellun kun jaksaa katella
Elikkä siis vm -89 ylöspäin 12v olisi jo paremmin tehty koneeltaan.
Onko 24v ollu muutoksia eri vuosimalleissa
Ja esim nuo 90 luvun alun C sarjan kutvoset on jo vissii eri luokkaa
stanger kirjoitti:
se jakokoppa on muuten aika usein hajallaan,eli alkup kiinnikkeet paskana ja laitettu nippusiteillä kasaan .
ja eikös näissä 12valveissa ruukaa tuo kansi vähä "ryysätä" ulospäin?
Niin siis ei mulla ollu jakokoppa millään tavalla hajalla vaan se jakopään ylä- ja alaosien välinen tiiviste oli kovettunut tihkui öljyä.
Tässä minun autossa on tuo ke-jetronic ja se ainakin pelaa todella hienosti.
Ei minkäänlaisia nykimisiä tai käyntihäiriöitä ja lähtee aina käyntiin kun avainta kääntää.
Mielestäni pelaa johdonmukaisemmin kuin ainakin bemarin motronic ruisku.
Mersun uudemmista ruiskuista ei ole kokemusta.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Valitset kumman tahansa, valitset hyvin. On totta että noissa 24V alkupään koneissa on ollut kansi ongelmia. (Jopa hautaustoimiston autoon vaihdettu). Mistä johtuu en tiedä. Itsellä on 300 12V (taxi malli) olen tyytyväinen. Ja jos ei tehot riitä, niin on konsteja millä saa lisää. On helppoja ja vielä helpompia. Kyllä tuo 132KW:kin saa kortin hyllylle, ja helposti.
Tästä 12v - 24v vertailusta on aikaisemminkin ollu puhetta. Muistaakseni joskus todettu että 24v olis enempi kierroskone, tehot yläkierroksilla, ja 12 v olis alemmilla kierroksilla. Joku joskus sano et 24 v olis tehottoman tuntunen alakierroksilla, tiedä häntä. Käppyröitä olis mielenkiintoista verrata. Mulla vaan kokemusta tosta 12v koneesta eikä se mikään raketti ole paikalta lähdettäessä, mutta ohituskiihtyvyys jostain 50-120 km/t lähdettäessä onkin tosi hyvä.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Matti R kirjoitti:Kokemusta on 12V :stä (300CE -88 ) ja 24V:stä (E320T -94), kummassakin 4v-automaatti ja ilmastointi. Molemmat hyviä pelejä, ja kummassakin riitti potkua ihan riittävästi Suomen oloihin. Jos valita pitäisi niin mieluummin ottaisin 320:n. Tehoa enemmän, mutta varsinkin lisävääntö tekee ajosta miellyttävämpää. Onhan siinä ruiskupuolella uudempaa tekniikkaa, onko se sitten hyvä vai huono?
Tarkennan vielä omaa lausuntoani että 320-koneessa vääntöä riittää. Itsekin olen kuullut 300E-24V koneen alaväännön puutteesta. Omaa kokemusta siitä ei ole.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Mää olen ny ajanu 300 ce 24 valvella 50 tkm eikä ole mitään vikaa ollu. Yhden parkkivalon ja rekisterikilven valon oon vaihtanu vikoina. Huollot tietty tehny.
Kone käy kauniisti. Vuosimalli on -92 ja kaikennäköset varusteet toki sähköverhot ja autom.ilmastoinnit tietty. 202 000 mittarissa.
Ton vääntöasian takia kirjotin, että ei mun mielestä vääntö ole ollenkaan huono. Toki mulla on automaattiloota joten sehän kyllä valitsee sen pienemmän jos ei vääntö riitä. Omassa viissatasesa sitten onkin taas huomattava se väännön lisäys, luonnollisesti.
Mutta ite päädyin 12 v vs. 24 v suhteen tehokkaampaan, koska tehoa ei ikinä ole liikaa.
Ainoa vika muuten tossa 24v autossani on, että kun kone kastuu, se käy jonkin aikaa viidellä sylinterillä. Onko tietoo miks? Mulla ei ole.
Son semmone -76 123 johon on laitettu 500 pata, laatikko ja perä. Tekniikka on jotain -80 luvun puolivälin ässää. Koitan vähä piristellä konetta, kunhan talli valmistuu. Yllättää aika monet vaarit jotka uudella nissanillaan päättää näyttää vanhalle nakulle perävalot. Teineistä puhumattakaan. Näitähän enää ei saa tehdä.