200d Turpotus+ehostus projekti
Oisko kellään turpokoneen kk-laakerien numeroa, vois tarkistaa onko mulla oikeat laakerit
Onko kellään männänrengas sarjaa myydä? Jos ei oo mahottoman matkan päässä tulisin huomenna hakemaan! Perskules unohtu nuo renkaat ostamatta, kun oli tuota muistettavaa/ostettavaa miljoona eri asiaa.
Pitää yrittää tää projekti nyt tehhä niin ettei tarvii heti olla uudestaan remontoimassa.
Niin jos löytyy niitä männänrenkaita, niin pirautelkaa 040-XXXXXXX KIIRE!

Onko kellään männänrengas sarjaa myydä? Jos ei oo mahottoman matkan päässä tulisin huomenna hakemaan! Perskules unohtu nuo renkaat ostamatta, kun oli tuota muistettavaa/ostettavaa miljoona eri asiaa.
Pitää yrittää tää projekti nyt tehhä niin ettei tarvii heti olla uudestaan remontoimassa.
Niin jos löytyy niitä männänrenkaita, niin pirautelkaa 040-XXXXXXX KIIRE!
Viimeksi muokannut jiipee, La 02.04.2005 02:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tarkistetaan nuo numerot huomenna. Kone on nyt levallään, ens viiikko ois aikaa pistää läjään. Jos tulee huomion-arvoisia seikkoja ilmi, niin jatketaan remonttia! pistän tähän väliin muutaman kuvan.
Viimeksi muokannut jiipee, Ti 13.12.2005 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla oli ton 190:n alkuperäisessä koneessa paljon huonommat veivinlaakerit, vaikka oli muka n.420 000 ajettu. Nykyisessä n. 600tkm ajetussa oli suunnilleen samankuntoiset, kuin jiipeellä. Isäukon verstaalla on tallessa muutama purkumoottori, jotka ovat hajonneet juuri tuohon veivinlaakerin pettämiseen, tosin kuka tietää miljoonan vai kahden jälkeen...
Nyt on projektissa menossa luova tauko, pitää hommailla osia lisää. Painekoteloa täytyy vielä hieman muokata, tuleva paineletku muuttaa eri kohtaan. Tähän kuntoon auto jäi tallille.
Huomenna lähdetään parin päivän reissulle Viroon, varmaan pitää tuoda tullessa hieman asennuskemikaaleja
Huomenna lähdetään parin päivän reissulle Viroon, varmaan pitää tuoda tullessa hieman asennuskemikaaleja

Viimeksi muokannut jiipee, Ti 13.12.2005 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eilen ja tänään sain taas rojektia eteenpäin, parin pakollisen vapaapäivän jälkeen. Laakeroin alakerran, rengastin ja sain läjättyäkin hyvän matkaa. Turpolle on paluuletku öljypohjan yläreunassa. Coolerin sain soviteltua paikoilleen, mahtui just eikä melkein. Huomenna pitäs nykästä kansi paikalleen, laakeroida laturi ja sommitella paineputket paikoilleen. Jos vielä on virtaa ja aikaa pitää miettiä tuota pakoputkistoo.
Viimeksi muokannut jiipee, Ti 13.12.2005 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
samaa mieltä!! itse otin lohkon kyljestä... mutta mistä näistä tietää..... ehkä se voi vaikuttaa nokka akselin voiteluunagentti74 kirjoitti:jos ottaa kannesta niin sepä vaikuttaa kannen oljynpaineisiin eipä taida olla hyvä sekään? jos oikein viimesenpäälle haluis laittaa niin mun käsittääkseni täytyy lohkon kyljessä olevaan öljykanavaan kairata reikä,mulla on siinä ja ainakin paineet riittää.

www.thaiklupi.fi
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Paluu öljypohjaan
Terve!
Eikö tuo öljyn paluu olisi helppo laittaa öljypohjan kylkeen? Siihen vain sopiva läpivientiliitin mahdollisimman korkealle... Eiköhän tuollaisen liittimen löytäisi hydroliikkeestä.
Myydäänkö noita turbokoneen kk-laakereita yksittäin vai pitääkö ostaa 250D:n setti?
Eikö tuo öljyn paluu olisi helppo laittaa öljypohjan kylkeen? Siihen vain sopiva läpivientiliitin mahdollisimman korkealle... Eiköhän tuollaisen liittimen löytäisi hydroliikkeestä.
Myydäänkö noita turbokoneen kk-laakereita yksittäin vai pitääkö ostaa 250D:n setti?
Terveisin
Tero
Tero
Ja taas mentiin hieman eteenpäin. Kone nyt nipussa, öljynpaineetkin löytyi aika kivuttomasti.
Laturi piti laakeroida, tuntuu että joka vaiheessa tulee uusia huoltokohteita
Sitäpähän se on kun näitten vanhojen kamppeittein kanssa rassaa
Huomenna ois tarkoitus alkaa itse asiaan, eli asentamaan turpoa. Paineputkistot ja pakoputkisto viimeistellä, mahdollisesti ottaa savut koneesta.
Aika hyvin on remontti tähän mennessä sujunut, normaaleja vastoinkäymisiä tietysti on ollut. Meinaa vaan selkä olla kohta siinä kunnossa että ei sitten taivu millään
Laturi piti laakeroida, tuntuu että joka vaiheessa tulee uusia huoltokohteita

Sitäpähän se on kun näitten vanhojen kamppeittein kanssa rassaa

Huomenna ois tarkoitus alkaa itse asiaan, eli asentamaan turpoa. Paineputkistot ja pakoputkisto viimeistellä, mahdollisesti ottaa savut koneesta.
Aika hyvin on remontti tähän mennessä sujunut, normaaleja vastoinkäymisiä tietysti on ollut. Meinaa vaan selkä olla kohta siinä kunnossa että ei sitten taivu millään

Re: Paluu öljypohjaan
Ite laitoin öljynpaluun siihen peltisen öljypohjan kylkeen yläreunaan ja suht. reippaasta öljyn kulkeutumisesta molempiin turbon pesiin päätellen ompi liian matalalla, jonka vuoksi teen liitännän ylempään öljypohjaan ku ehdin.dieselflosse kirjoitti: Eikö tuo öljyn paluu olisi helppo laittaa öljypohjan kylkeen? Siihen vain sopiva läpivientiliitin mahdollisimman korkealle... Eiköhän tuollaisen liittimen löytäisi hydroliikkeestä.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Paluu öljypohjaan
Onko paluuputkessa painetta? Meinaan vain, jotta kulkeeko paluuöljy ylöspäin?Wahva115 kirjoitti: Ite laitoin öljynpaluun siihen peltisen öljypohjan kylkeen yläreunaan ja suht. reippaasta öljyn kulkeutumisesta molempiin turbon pesiin päätellen ompi liian matalalla, jonka vuoksi teen liitännän ylempään öljypohjaan ku ehdin.
Tuon paluuputken päänhän voisi kääntää öljypohjan sisäpuolella hieman ylöspäin, jolloin pää olisi varmasta öljypinnan yläpuolella. Toisaalta, turbo on aika paljon ylempänä öljypohjaa, joten valuuhan se öljy sieltä putkesta pienen mutkankin yli.
Terveisin
Tero
Tero
Re: Paluu öljypohjaan
Ei saa olla, siis mikäli sinne syntyy painetta niin ei toimi ja painettahan syntyy jos tekee putkeen mutkan joka nousee ylös päin. Kantapään kautta opittua, että pienikin ahdistus siinä paluuputkessa aiheuttaa öljyn 'vuotamista' jompaan kumpaan pesään.dieselflosse kirjoitti:Onko paluuputkessa painetta? Meinaan vain, jotta kulkeeko paluuöljy ylöspäin?
Pitäisi vältää sitä vaakasuoraankin vientiä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Paluu öljypohjaan
Eli, myös jossain yhteydessä esitetty idea öljyn jäähdytyksestä tuon paluuputki mutkille vääntämällä on syytä unohtaa?veskola kirjoitti: Ei saa olla, siis mikäli sinne syntyy painetta niin ei toimi ja painettahan syntyy jos tekee putkeen mutkan joka nousee ylös päin. Kantapään kautta opittua, että pienikin ahdistus siinä paluuputkessa aiheuttaa öljyn 'vuotamista' jompaan kumpaan pesään.
Pitäisi vältää sitä vaakasuoraankin vientiä.
Terveisin
Tero
Tero
Re: Paluu öljypohjaan
Kannattaa unohtaa mikäli se tarkoittaa että paluumutkat aiheuttavat paljon ahdistusta tai ennenkaikkea nousevat ylöspäin ja mahtaako muutama kymmenen senttiä kuperiputkea käytännössä niin kovasti edes jäähdyttää. Sihen paluuputkeen kun puhaltaa niin huomaa 'virtaako' se samalla lailla kuin vastaava noin 18 mm putkenpätkä, mikäli virtaa niin ei ongelmaa. Parempihan se öljynjäähdytys on laittaa sitten erikseen. Onkohan se nyt noissa alkuperäisissä ratkaisuissa aina öljypumpun perässä se öljynlauhdutin.dieselflosse kirjoitti:Eli, myös jossain yhteydessä esitetty idea öljyn jäähdytyksestä tuon paluuputki mutkille vääntämällä on syytä unohtaa?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jiipee valitti:
"Meinaa vaan selkä olla kohta siinä kunnossa että ei sitten taivu millään "
Jotta minustakin olisi jotain hyötyä tässä projektissa niin neuvompa vähän:
Pistä eukko soutuveneeseen selälleen ja käy touhuun-> Nykäise huilu niin vauhdikkaasti pihalle että reikä näkyy pyöreänä (ns.haukotus
) selän välilevyjen pitäisi olla nyt paikoillaan. 
"Meinaa vaan selkä olla kohta siinä kunnossa että ei sitten taivu millään "
Jotta minustakin olisi jotain hyötyä tässä projektissa niin neuvompa vähän:
Pistä eukko soutuveneeseen selälleen ja käy touhuun-> Nykäise huilu niin vauhdikkaasti pihalle että reikä näkyy pyöreänä (ns.haukotus


-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Paluu öljypohjaan
[/quote]
Ite laitoin öljynpaluun siihen peltisen öljypohjan kylkeen yläreunaan ja suht. reippaasta öljyn kulkeutumisesta molempiin turbon pesiin päätellen ompi liian matalalla, jonka vuoksi teen liitännän ylempään öljypohjaan ku ehdin.[/quote]
Nyt kyllä tuntuu siltä et paluu on liian ahdas tai turbo liian väljä. W115 ja 123 paluu on laitettu jo vuosia (20) öljypinnan alapuolelle ilman ongelmia
Yks vaitoehto et moottori huohottaa liikaa suhteessa huohotin putken kokoon nähden 
Ite laitoin öljynpaluun siihen peltisen öljypohjan kylkeen yläreunaan ja suht. reippaasta öljyn kulkeutumisesta molempiin turbon pesiin päätellen ompi liian matalalla, jonka vuoksi teen liitännän ylempään öljypohjaan ku ehdin.[/quote]
Nyt kyllä tuntuu siltä et paluu on liian ahdas tai turbo liian väljä. W115 ja 123 paluu on laitettu jo vuosia (20) öljypinnan alapuolelle ilman ongelmia


öljyä...
turbon paluu, 603 ... vapaahengittävissä moottoreissa on tasopinta lohkossa
vastaavassa kohdassa kuin orig turboversiossa paluuputki ahtimen öljylle
virtaus on öljypinnan tason yläpuolelle...jolloin ei häiriötä paluuvirtaukseen
öljypohjassa paluuvirtaus ei olekaan vapaa
vastaavassa kohdassa kuin orig turboversiossa paluuputki ahtimen öljylle
virtaus on öljypinnan tason yläpuolelle...jolloin ei häiriötä paluuvirtaukseen
öljypohjassa paluuvirtaus ei olekaan vapaa
Ekat savut turpokoneesta ja pieni koeajo (pelkkä alkukäyrä paikoillaan), ei voi sanoi kun
Vähän homma kusi tänään, tuskailtiin paineletkujen kanssa. Onneksi saatiin hommattua viimetingassa passelia letkua pari pätkää. Paineletkun lähtö turpolta pitää vielä sorvata uusiksi, koe-ajolla pullautti yhden liitoksen irti.
Pakoputki on vielä alkutekiöissään. Kaikki tuntuu pelaavan, paitsi venttiilikopantiiviste fuskaa hieman etupäästä. Morkoolin magneettiventtiilillekin pitäs vetästä sähköt, jos sitä joskus vielä tarviis
Tuo öljynpaluu oli ensin tarkoitus toteuttaa siihen lohkon kylkeen, mutta ei ollu sitä oikeeta paikkaa?
P.S. Selkä on nyt siinä kunnossa, että ei voi seisaaltaan rykiä

Vähän homma kusi tänään, tuskailtiin paineletkujen kanssa. Onneksi saatiin hommattua viimetingassa passelia letkua pari pätkää. Paineletkun lähtö turpolta pitää vielä sorvata uusiksi, koe-ajolla pullautti yhden liitoksen irti.
Pakoputki on vielä alkutekiöissään. Kaikki tuntuu pelaavan, paitsi venttiilikopantiiviste fuskaa hieman etupäästä. Morkoolin magneettiventtiilillekin pitäs vetästä sähköt, jos sitä joskus vielä tarviis

Tuo öljynpaluu oli ensin tarkoitus toteuttaa siihen lohkon kylkeen, mutta ei ollu sitä oikeeta paikkaa?
P.S. Selkä on nyt siinä kunnossa, että ei voi seisaaltaan rykiä

Tuo olis varmaan paras ratkaisu. Missä kohtaa lohkoa tuo kanava menee? No taitaa olla jo vähän myöhäistä kairata reikiä lohkoon, mutta tietää sitten ens kerrallaagentti74 kirjoitti:jos ottaa kannesta niin sepä vaikuttaa kannen oljynpaineisiin eipä taida olla hyvä sekään? jos oikein viimesenpäälle haluis laittaa niin mun käsittääkseni täytyy lohkon kyljessä olevaan öljykanavaan kairata reikä,mulla on siinä ja ainakin paineet riittää.

W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
ex. W124 200DT -87 155kW