W124 200 bensan turbotus
W124 200 bensan turbotus
Auto on vielä kaasarikoneella, joten moisen laivan liikuttaminen ei ole mitään herkkua tuolla n.100hv teholla.
Olisiko tuollaiseen miten järkevää heittää turbo kiinni? Tiedän toki mitkä osat menevät vaihtoon mutta ihan asiana, onko mitään järkeä?
Varmasti menee lievällä ahdolla vakiomännätkin, puristukset jotain 9 luokkaa vakiona? 140hv olisi jo ihan mukava määrä.
Olisiko tuollaiseen miten järkevää heittää turbo kiinni? Tiedän toki mitkä osat menevät vaihtoon mutta ihan asiana, onko mitään järkeä?
Varmasti menee lievällä ahdolla vakiomännätkin, puristukset jotain 9 luokkaa vakiona? 140hv olisi jo ihan mukava määrä.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Eihän siinä ku turpo kiinni ja kokeilemaan. Paineet sopivaksi ja sytty säätymään oikeaan tahtiin ja lisärikastus kuntoon ku paine nousee ettei sula mäntä. Seoksen ja sytyn kun saat kohalleen niin olet pitkällä, loppu on sitten hienostelua. Varaa ensin pari konetta varastoon "säätöjen" hakua varten.
Joku mersupurkaamo??
Laitanpa tänne kun en viitsi uuttakaan topicia tämmösen asian takia tehdä.
Miten mahtais toimia bensaturbo(Mersu) tolla vakio KE-Jetillä, jos laittais paineohjatun lisäsuuttimen?
Puhutaan pienistä paineista (<0,7) ja mottina tietty 2.5-16 Cöswört.
Helpompia ratkasuja?
Tänks!
Miten mahtais toimia bensaturbo(Mersu) tolla vakio KE-Jetillä, jos laittais paineohjatun lisäsuuttimen?
Puhutaan pienistä paineista (<0,7) ja mottina tietty 2.5-16 Cöswört.
Helpompia ratkasuja?
Tänks!
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Olisko toi toteutus muka helpompi? ...ja halvempi?laineracing kirjoitti:muuttaskos suuttimien paikat suoraan sähkösuuttimille ja laittas vaikka perfekt powerin ohjaukseks...?siis jos yrittäää vähän pienemmällä pudjetilla...?

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
aika laiha lohtu tuo, ei se 140hv riitä vielä liikuttamaan tuota ruhoa mitenkään. Jos tuohon ahtimen laitat kiinni niin aika lailla saa enemmän lisätehoa kuin mainitsemasi 40hv. Se vääntö siinä sen eron tekee jos ahtimen laitat.vesa kirjoitti:No ei sitten järjen häivääkään. Osta 2.3 ruuttapannu siihen autoosi niin saat kaipaamasi tehon halvemmalla.
kokeiltu on, toimi muutaman kuukauden moitteetta. en kyllä kokeilisi yli 0,5bar tuota KE-jettiä, muutenkin vaikeaa pitää se kasassa paineilla leikittäessä. (jetin osia piti pikkasen liimailla kun lensi irti ajoittain)FosgateT kirjoitti:Laitanpa tänne kun en viitsi uuttakaan topicia tämmösen asian takia tehdä.
Miten mahtais toimia bensaturbo(Mersu) tolla vakio KE-Jetillä, jos laittais paineohjatun lisäsuuttimen?
Puhutaan pienistä paineista (<0,7) ja mottina tietty 2.5-16 Cöswört.
Helpompia ratkasuja?
Tänks!
Melkein kannattaisi laittaa joku sähköinen ruisku, megasquirt, dta, haltech,tatech tms.
Tuo k-jetti on kuitenkin aika surkea ratkaisu, jos meinaa että seokset on edes sinnepäin(ja koneen sisukalut pysyvät sisällä).
Btw: joku 200bensa turbo w124 kävi stadian penkissä viime viikolla.. foorumilta joku?
Tuo k-jetti on kuitenkin aika surkea ratkaisu, jos meinaa että seokset on edes sinnepäin(ja koneen sisukalut pysyvät sisällä).
Btw: joku 200bensa turbo w124 kävi stadian penkissä viime viikolla.. foorumilta joku?
Juu niin on... Eipä ole kattia/vähäpäästöinen minunkaan (-89)...Jussi k kirjoitti:taitaa bensa autoissa olla vähän eri tuo vuosimalli juttu.....mikan kirjoitti:7/87 jälkeen rekisteröityjen kotiturbotus on siinä mielessä ikävää että joutuu tekemisiin päästöjen ja kattien kanssa.
t. Mika

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Kyllähän tuolla 2.0 kaasarikoneellakin pääsee varsin mukavasti ja vielä ohikin. Tosin tehonlisäys olisi mukava piristysruiske autolle
offtopiccina näin kysyisin tuosta moottorinvaihdosta 2.0:sta 2.3e:hen, tarviiko orginaali osia kuinka paljon vaihdella vai käykö sellaisenaan? Ja sopiiko tuon 2.0:n perä sekä 4-lovinen laatikko suoraan kiinni ruiskukoneeseen ?

offtopiccina näin kysyisin tuosta moottorinvaihdosta 2.0:sta 2.3e:hen, tarviiko orginaali osia kuinka paljon vaihdella vai käykö sellaisenaan? Ja sopiiko tuon 2.0:n perä sekä 4-lovinen laatikko suoraan kiinni ruiskukoneeseen ?
W124 200 -85
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Seuraava teksti koskee BENSIINIautoja:mikan kirjoitti:7/87 jälkeen rekisteröityjen kotiturbotus on siinä mielessä ikävää että joutuu tekemisiin päästöjen ja kattien kanssa.
Ei ole ongelmia mikäli auto ei ole VÄHÄPÄÄSTÖINEN. Laki vaatii 7/87 -> ei-vähäpäästöisille tietyn päästönormin täyttämisen. Normi kuitenkin katsotaan täyttyvän mikäli autoon asennetaan katalysaattori. Kalliita VTT:n päästötasotestejä ei tarvita. Riittää kun läpäisee konttorilla vuosikatsastuksessa tehtävät päästötestit.
Eli virityksen yhteydessä asennetaan pakoputkistoon joku katalysaattoria muistuttava pönttö. Pöntön pitää sitten olla paikallaan aina vuosikatsastuksessa. Senhän ei tarvi toimia mikäli vuosikatsastuksen päästörajat alittuvat. Romikselta saa parillakympillä vanhoja katteja joten sellaisen asentaminen on niitä pienimpiä huolenaiheita turbottamisessa.
http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
So long, and thanks for all the fish
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Turbolla vai ilman
[quote
offtopiccina näin kysyisin tuosta moottorinvaihdosta 2.0:sta 2.3e:hen, tarviiko orginaali osia kuinka paljon vaihdella vai käykö sellaisenaan? Ja sopiiko tuon 2.0:n perä sekä 4-lovinen laatikko suoraan kiinni ruiskukoneeseen ?[/quote]
Sopii laatikkoon suoraan, mulla olis 2,3E -86 kone ja 2,0(e) motti -84 ja 5-vaihteinen aski. Sitten löytyy v8 k-jetti (oli joskus kiinni 2,3 turbos 0,7 b 241/350 nm) tosi ahtaalla pakoputkella 2,5" + 3 vaimetajaa mut turbo olikin tehty spesiaalina v. -90. Nykyään moottorissa hestec ja 278 / 400nm, samalla putkella.
offtopiccina näin kysyisin tuosta moottorinvaihdosta 2.0:sta 2.3e:hen, tarviiko orginaali osia kuinka paljon vaihdella vai käykö sellaisenaan? Ja sopiiko tuon 2.0:n perä sekä 4-lovinen laatikko suoraan kiinni ruiskukoneeseen ?[/quote]
Sopii laatikkoon suoraan, mulla olis 2,3E -86 kone ja 2,0(e) motti -84 ja 5-vaihteinen aski. Sitten löytyy v8 k-jetti (oli joskus kiinni 2,3 turbos 0,7 b 241/350 nm) tosi ahtaalla pakoputkella 2,5" + 3 vaimetajaa mut turbo olikin tehty spesiaalina v. -90. Nykyään moottorissa hestec ja 278 / 400nm, samalla putkella.

Juu, sori mä unohdin ihan kokonaan että eihän sen katin tarvi toimia. Ihan sama vaikka sitä olisi käsitelty rautakangella hieman vapaammin virtaavaksi. Tuollaisia parannuksia kun tiedän myös tehdyn.Melitos kirjoitti:Seuraava teksti koskee BENSIINIautoja:mikan kirjoitti:7/87 jälkeen rekisteröityjen kotiturbotus on siinä mielessä ikävää että joutuu tekemisiin päästöjen ja kattien kanssa.
Ei ole ongelmia mikäli auto ei ole VÄHÄPÄÄSTÖINEN. Laki vaatii 7/87 -> ei-vähäpäästöisille tietyn päästönormin täyttämisen. Normi kuitenkin katsotaan täyttyvän mikäli autoon asennetaan katalysaattori.
Eli virityksen yhteydessä asennetaan pakoputkistoon joku katalysaattoria muistuttava pönttö.
Mulla ei toistaiseksi ole kokemusta kuin ennen vuotta 1978 rekisteröidyistä itse turbotetuista. Ei tarvi välittää mitä putkesta tulee.
t. Mika
Autossa pitää olla turbo!