Taitaa mersut olla rankasti ylihinnoiteltuja!!!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
fitter
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 17.03.2005 13:07

Taitaa mersut olla rankasti ylihinnoiteltuja!!!

Viesti Kirjoittaja fitter »

Meinaan vaan että tarjolla olisi pikkumese selkeästi alle torihintapyyntien eikä ketään kiinnosta.
Ilmaiseksi pitäisi kai antaa ja satanen bensarahaa, mutta ei voi kun verottajakin haluaa peritöveronsa vai voisko sen muuttaa lahjaveroksi? :roll:
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Näinhän se on. Ostajan mielestä liian kalliita, myyjän mielestä liian halpoja. :?
Taitaa 201 ja 124 olla juuri nyt hintakuopassa, 123:n ja vanhempien hinta on jo nousussa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17318
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ongelma voi olla siinä, että yli 20 vuotta vanha W201 bensamersu ei kertakaikkiaan ole myyntiartikkeli tänäpäivänä.
Jos auto olisi todella hyvä ja ruosteeton, uskon että tuolla hintapyynnillä menisi aika pian kaupaksi.

Toisaalta, mikäli autoa on kaupattu vasta viikon verran niin odottele rauhassa.
wiimax.fi
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

kaikkihan ajaa nykyään vuosimallilla,ei autolla.mitä uudempi,sen parempi,muka,ja kun vikaa tulee,istutaan sormi suussa ja manataan kallita korjauskustannuksia.itselle ainakin on luotettavuus pääasia,ei vuosimalli.omakin w123 on pelannut moitteetomasti koko talven vaikka ikää vanhuksella on jo 28v. :wink:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

tuo on kyllä totta että kaikki tuijottavat aina vuosimalliin ja kilometreihin...
mulle kumpikaan ei merkitse lopen mitään jos auto on hyvässä kunnossa ja hyvin pidetty.. esim tuo meidän vanhus w115 on 30v vanha ja ajettu varmaa
about 700-800tkm niin edelleen se on takuuvarma käyttöpeli, koskaan en ole välille autolla jäänyt.
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Vaan eipä käy kauppa näillä uudemmillakaan -01 ei mee millään kaupaksi, ei ees kukaan ole koittanut tingata. Varmaan pitäisi laittaa lahjoitetaan osastolle.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
mesemike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 14.01.2004 15:52
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mesemike »

Kyllä se vaan niin on että ei nämä mersut mitään kultakasoja enään ole!

Jos tosta omasta (E200D -95) pitäisi päästä eroon niin yksityiselle myydessä taitaa 7- alkava numero olla jo liikaa... vaikka oma on todistettavasti huippukunnossa ja vasta 401 000 ajettu. Nettiautossa samanlainen ja pyynti 6800€..


Ja sitten täällä yhdessä ihmetellään miksi -86 mallisesta samanlaisesta ei saa 5000 euroa.

Niin se maailma muuttuu..
Viimeksi muokannut mesemike, Ma 28.03.2005 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"MB E200D -95"
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17318
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

W123 ja pystylyhdyt ovat asia erikseen, W201 eri juttu.

Uusimmatkaan 201:set eivät enää maksa mahdottomia, ja keskiverto -92 on koriltaan paljon parempi kuin keskiverto -84.

W123 on ihan sama mitä vuosimallia se on, auto on joko oikein hyvä, ihan loppu tai jotain siltä väliltä.
Samoin tietysti pystäri.
wiimax.fi
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Muistatteko muuten mersun mainoskampanjaa pari vuotta sitten?
"mersuissa tärkein ominaisuus on?(tai jotain sellaista)"
...."jälleenmyyntiarvo"
nii varmaa... ainakin uudemmissa eli väyrysissä jne. :roll:
fitter
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 17.03.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja fitter »

Kiva kuulla toistenkin kokemuksia ja mietteitä. Taidan laittaa siitä itselleni kakkos auton jos ei kenellekkään kelpaa. Käyttöarvoa laitteella varmasti riittää :D .
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Tiiä sit tuosta jälleemyynti arvosta näissä uudemmissakaan. Jos vajaassa kahdessa vuodessa arvo tippuu 9000e.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mercedes-Benz V 230 TDsl Trend 4d vm 1998, ja sen jälleenmyyntiarvon pidosta ei saa kovin hyvää tilastoa, mutta yksi on juuri nettiautossa myynnissä:
( http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=245521 ), Verrataan omaani:

Koodi: Valitse kaikki

Ostopäivä: 9.2003
173 000 km (=ovat olleet oikeat kilometrit)
+ automaattivaihteisto
+ fashion
- ruosteessa
hp: 29,900 € (toteutunut 29,500 €)

Koodi: Valitse kaikki

Ilmoituspäivä: 4.2005
179 000 km
+ metalliväri
- trend
- manuaalivaihteisto
? ruosteessako ?
hp: 26,500 €
Nyt pitää huomioida, kun vertaa oman autonsa jälleenmyyntiarvon laskua, paljonko kilometreja on tullut ostopäivän jälkeen. Omassani on tänään 218 tkm, joka luonnollisesti laskee arvoa verrattuna tilanteeseen jolloin oli 173 tkm.

Olisipa makea tietää meneekö tuolla hinnalla koskaan kaupaksi, veikkaus on että ei mene.

Pohdin tässä juuri, että mitä enemmän me täällä toitotamme tätä hintojen romahdusta niin sehän on ns. negatiivinen spiraali eli hinnat jatkavat laskua näiden juttujen perusteella kun kukaan ei uskalla ostaa autoa, jonka arvo laskee ja laskee.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

veskola kirjoitti: Pohdin tässä juuri, että mitä enemmän me täällä toitotamme tätä hintojen romahdusta niin sehän on ns. negatiivinen spiraali eli hinnat jatkavat laskua näiden juttujen perusteella kun kukaan ei uskalla ostaa autoa, jonka arvo laskee ja laskee.
Näin se menee. Mutta autohan ei oikeastaan koskaan ole sijoitus. Arvot laskevat hurjaa tahtia myös muualla maailmassa, jopa niin että yksyishenkilökään ei enää välttämättä halua omistaa autoaan, vaan ne tavallaan liisataan 1-3 vuodeksi. Nyt ei auton arvolla ole niinkään merkitystä - katsotaan vain kuluja / ajettu km.
Mitä enemmän 4-pyöräisiä tuotetaan, mitä enemmän käytetyistä vuosista rokotetaan ympäristöverojen kautta, mitä nopeammin mallit muuttuvat ja tekniikka kehityy, sitä vähempiarvoinen auto ihmisellä on kädessä - vuosimallista riippumatta. Auto ei ole enää niukkuushyödyke, josta ollaan valmiit maksamaan mitä tahansa. Merkkikään ei enää ratkaise niin paljoa.
Mutta jos autoa ei osta vain myydäkseen sen vuoden päästä eteenpäin, niin hintojen laskuhan on vain hyväksi. Pian tässä on Mersu joka viikonpäivälle kuin sulttaaneilla konsanaan :shock: :lol:

Sen sijaan omistusasunto suuressa kaupungissa on niukkuushyödyke. Maata ei tehdä enää lisää ja rakentaakin voi vain ylöspäin. Ja asunnoista maksestut neliöhinnat ovat järjettömiä suhteessa saatuun vastineeseen.
Jos kaupunkiasuminen laitettaisiin erityisverolle, samanaikaisesti tarjontaa lisättäisiin ja asumismuoto tehtäisiin tavallaan rikolliseksi ja epäsuotavaksi, niin eipä aikaa kun hinnat alkaisivat tippua kuin autoissa konsanaan :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Uutta matematiikkaa

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Nykyään on näihin autokauppoihin suhtauduttava hieman uudella tavalla. Eli, on lähdettävä siitä ajatuksesta, että auto ajetaan loppuun ja toimitetaan paalaukseen. On itsensä kiusaamista laskea, että saa omastaan jonkin tietyn hinnan tietyn kilometrimäärän tai muutaman vuoden jälkeen.

Jos varautuu siihen, ettei saa autostaan myydessä mitään, niin on henkisesti hyvässä asemassa sitten, kun taas paha tauti iskee (autokuume). Jos tähän ei ole varaa, niin auto on liian kallis.

Ostaessa autoa hyvästä kunnosta kannattaa maksella ekstraa ilman sen suurempia pohdintoja. Tonni on pieni raha, jos autoa ei heti tarvitse fiksailla. Jopa ihan halpisautoissa (123, 201 jne) kannattaa tuo ekstratonni sijoittaa, jos Yksilö osuu kohdalle... Vastaavasti W140:ssä tonni onkin muutama tonni :wink:
Terveisin
Tero
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Uutta matematiikkaa

Viesti Kirjoittaja veskola »

dieselflosse kirjoitti:Terve!
Aivan näin, itse olen asennoitunut siten, että ajelen tuolla bussilla vielä vuonna 2030 samaan tyyliin kuin nuo pitkätukat tänä päivänä noilla kastenwageneilla. Tuo onkin harvinainen peli silloin kun kaikki muut yksilöt on 15 vuoden iässä hajottuaan paalattu ja syvälle.

Mitä tulee Kaapo toteamukseen liisauksesta, niin tottamooses ne vaihtavat siellä saksan maalla aina uutta alle kun vanhat (=+3 vuotta) paskat voi myydä hyvällä voitolla suomeen ja kenelläkään ole varaa korjauttaa mersuja, paitsi suomalaisella, joka korjaa autonsa Suomalaisella Sisulla (ja PankkiLainalla).
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Uutta matematiikkaa

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

dieselflosse kirjoitti:
Nykyään on näihin autokauppoihin suhtauduttava hieman uudella tavalla. Eli, on lähdettävä siitä ajatuksesta, että auto ajetaan loppuun ja toimitetaan paalaukseen.
Sitten tullaan seuraavaan määritelmään eli milloin auto on lopullisesti loppuun ajettu :shock: Mersun kohdalla tämän haarukointi on vielä tavallistakin vaikeampaa, kun 25-vuotiaat 123:t mennä jysyävät kohtuurempoilla maanteitä siinä missä uudemmatkin.

Toinen huomionarvoisa asia on tämä rahallisten arvojen pysyvyys. Otetaan silmätikuksi ikäluokka, jota varsin suuri osa Mersukannastamme edustaa eli vuosimallit 85-95, ts. 10-20 vuotiaat pelit. Näissä arvojen tipahdukset ovat kolmen viime vuoden aikana olleet kenties suurimmat prosentuaalisesti. Eurollisesti eivät ehken niinkään.

Iso osa devalvaatiosta johtuu uusiotuonnista, näissä ikäluokissahan on ollut tuonti suurinta. On kuitenkin niin, että jos 88-mallisen 200D:n 4000 euron hintaa pidetään pörssiromahduksena, niin jollain toisella saman ikäisellä merkillä ei ole hintaa, saati käyttöarvoa, enää lainkaan. Jos pirssiä on enää olemassakaan :lol: .

Ehkä tietyn mallisten ja ikäisten alhaisia hintoja katsellaan liian kapeasti. Auto tulee jossain vaiheessa hintakaarensa alakuoppaan merkistä riippumatta. Monia muita merkkejä ei saa hukattua enää ilmaiseksikaan siinä vaiheessa, kun Mersulla on vielä 100-200 tkm taivalta edessä.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Mitäpä arvon raati on mieltä tästä? Mielestäni pitäisi olla hinta kohdallaan? Vaan ei ole tullut yhtään kyselyä. Ovatko kaikki potentiaaliset ostajat katsoneet MOT ohjelmaa ja todenneet että kaikki ne tuonti Mersut on p##koja.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=

Olen myös ilmoitellut keltaisessapörssissä sekä netti autossa jo pari viikkoa.
Huomenna pitäisi olla ilmoitus myö Kaleva lehdessä.

Kompressori Mersu -03 olisi menossa tilaukseen saksasta, jahka löytyisi ostaja entiselle.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Arvon raati on seuraavaa mieltä: 30000 e on hirmu paljon rahaa käytetystä autosta, sillä saa takahikiältä osakekämpän. Markkinat ovat äärimmäisen pienet, ja kauppias erittäin hätäinen jos olettaa kauppojen syntyvän edes kuukaudessa, poikkeuksiakin tietysti löytyy. Tälläinen persaukinen rivipeikko harkitsee monastikin yön yli ennen kuin ostaa jotain 30 Ke:llä, "Nissan familyrahoitusjaturvaistuinkaupanpäälle" on helpompi toteuttaa kaikille osapuolille kuin reteä käteiskauppa käytetystä Mersusta.

Tämmönen näkemys asiaan.... :D
Avatar
Bf109
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: To 18.03.2004 20:14

Viesti Kirjoittaja Bf109 »

Se on väkisinvaihdettava, siinä se vika ;)

Markkinat taitavat olla aika rajalliset, käytetty 30000 auto on kuitenkin hintava, vaikka olisi miten helmi ja "oikean hintainen" tahansa.
C180T (S202) -99
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Juu, ei sovi odottaa, että tuon hintaista käytettyä autoa olisi kovin helppo nopeasti suoraan myydä. Ihmiset kun ostavat tuon hintaluokan kulkineet käytännössä autoliikkeistä takuu- ja rhoitusjärjestelyiden ansiosta. Harvalla Matti tai Maija meikäläisellä on tuollaista kasaa paalia kantaa sulle vastineeksi autostasi. Eli, et taitaisi päästä autostasi yhtään helpommin eroon, vaikka laittaisit hinnaksi 22000€, paitsi jos tuolla hinnalla siitä kiinnostuisivat mahdollisesti jo kauppiaat.
Sinänsä hinta vaikuttaa ihan asialliselta autostasi kertomaan kuvaukseen verrattuna. Se on mielestäni vielä jos ei ihan vähän ajettu, niin ainakin varmaan keskimääräistä tuon tyyppistä autoa pienemmin kilometrein. Oma kuvitelmani on, että tuollaisella bensamersullakin sentään ensimmäisinä käyttövuosina ajettaisiin semmonen keskimäärin 25tkm vuodessa. :roll:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Hitaaseen kysyntään ei tarvitse hakea syytä kovinkaan kaukaa. Kun puhutaan ns. tavallisesta autonostajasta, niin 30k€ hintaluokka on jo sitä kaliiperia, että aletaan katsella aivan uutta peliä.
Jos otetaan tuolta netistä yksi lukuisista autohinnastoista ja vedetään raamit välille 29-31.000 €, niin ajatus käytetyn ostamisesta alkaa käydä kyseenalaiseksi, kun tarjontaa tarkastelee.
Ja Mersuakin himoitessa saanteissa on tuohon rahaan uusi A-sarjalainen 5-ovisena joko 2-litraisella bensakoneella tai samanvetoisella CDI:llä. Vastannee tiloiltaan hyvinkin C-koppaista, vaikka ei auton näköinen monen mielestä olekaan :shock: :lol:

Jos taas puhutaan klassisesta Mersufriikistä, niin moni katsoo summalla saatavan Saksasta jo aivan über-yksilön luokkaa paria suuremmasta korisarjasta tai sitten vanhemman harvinaisuuden.
Autossa ei sinällään tarvitse olla mitään moitittavaa. Vaihtoehdot vaan alkavat olla todella runsaat noissa hintaluokissa. Mutta yhden ostajan se vain vaatiikin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Tänä päivänähän Mersut on halpoja, tai ainakin edullisia, ja siksi tämä forumin kävijä / harrastajamääräkin on näin valtaisa, ja entistä useampi pystyy hankkimaan Mersun jopa ensimmäiseksi autokseen suht pikkurahalla, silloin kun vuosia takaperin esim, tuon Ceen hommasin, oli Mersuja paljon harvemmassa, ja silloin oli jopa harvinaista että oli Mersu, nykyjään tilanne on täysin toinen, hinnat on tullut alas kun lehmän häntä, ja Mersuja tulee vastaan enemmän kuin koskaan.

Korostan jälleen, tämä nyt on "vain" minun mielipide :lol:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Benzo kirjoitti: ja Mersuja tulee vastaan enemmän kuin koskaan.
Niin. Lisäksi sosiaalista arvostusta tai yksilöllisyyden gloriaa hamuavan henkilön on syytä omistaa joko riittävän vanha ja näyttelykuntoinen Mersu, tahi sitten uusin ja suurin S. CL, SL tms. peli, joka ei edelleenkään tule joka nurkalla vastaan.

Toista olivat ajat, jolloin pystylamppuun ei ollut varaa kuin paikallisella pankinjohtajalla, rakennusurakoitisijalla, apteekkarilla ja ehkä kunnanlääkärillä :shock: . Siis max. neljä Mersua per kunta ja Ässillä ajoivat vain vuorineuvokset ja ministerit. Oi niitä aikoja... :lol:

Jos taas individualismia ajatellaan, niin esim .Nissan Maximalla on huomattavasti kokoistaan Mersua parempi kerroin :twisted:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Mitäpä arvon raati on mieltä tästä? Mielestäni pitäisi olla hinta kohdallaan? Vaan ei ole tullut yhtään kyselyä. Ovatko kaikki potentiaaliset ostajat katsoneet MOT ohjelmaa ja todenneet että kaikki ne tuonti Mersut on p##koja.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=

Olen myös ilmoitellut keltaisessapörssissä sekä netti autossa jo pari viikkoa.
Huomenna pitäisi olla ilmoitus myö Kaleva lehdessä.

Kompressori Mersu -03 olisi menossa tilaukseen saksasta, jahka löytyisi ostaja entiselle.
Mobilesta löytyy helposti verrokki:

*****

Mercedes-Benz C 180 Kategorie: Limousine
EUR 13.980
Daten:
72.806 km, 95 kW (129 PS), EZ: 12/01, silber-metallic, 4/5 Türen, Benzin,
Besonderheiten:
ABS, Stabilitätskontrolle, Zentralverriegelung, el. Wegfahrsperre, el. Fensterheber, Garantie
Beschreibung:
elektrische Sitzverstellung, 6 Airbags, eFH 4fach, brillantsilber, ESP, Servo, Tempomat, ASR, Bordcomp., Nebel., Regensensor,Modelljahr 2002, GW-Nr. 05G0061, Alle Angaben ohne Gewähr

Händler:
DaimlerChrysler AG
Randersackerer Strasse 54
D-97072 Würzburg
Tel.: +49 - (0)931 / 80 50
Fax: +49 - (0)931 / 80 54 08

*****

Autoveropäätöksiä selaamalla voisi veroksi arpoa moiselle perusmersulle (lähde www.ottoauto.de)

C 180 SEDAN 8 bensa 200106 51 3.5 14 29739 27502.00 9394.68 200412 28.00 (eli suomennettuna 6/2001, 51 tkm, verotettu 12/2004, vero EUR 9394.68)

Eli vero nyt 72 tkm ajetulle about EUR 9.000 .

Hakukulut (sisältää rekisteröintikulut) vakio EUR 1.000 joten yhteenlaskettuna pikaisesti moisen auton hinta on Suomessa kilvissä EUR 23.980 (jos vero alhaisempi ja onnistut tinkimään muutaman satasen, hinta on sitä halvempi … oma veikkaukseni EUR 23.000).

Ja huomaa, autolla on Mersun myöntämä vuoden täystakuu mitä sinulla ei ole!!!

Eli siinä kylmää hinnoittelupolitiikkaa ja matematiikkaa!
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Aikas hyvän markkina-arvon tosiaan saa, kun katsoo Saksasta vastaavankuntoisen (kilometrit, varusteet, ikä, huollot ym.) yksilön, verot siihen päälle ja tuontikulut 1000€. Tällä matematiikalla saamme esim. 260SE:lle aikas laajan hintahaitarin, vero lienee jotain 2000-3000€ ja hinnat Mobilessa, 1200-9600€ eli hanuriksi muodostuu 4200€-13600€. Suomi-äSsät alkavat siis oikeasti oleen jo halpoja, mutta on kiva huomata että Saksassa osataan vielä arvostaa hyväkuntoisia yksilöitä, joka on Suomen autohuumassa (hamstrauksessa) tainnut jo unohtua. Kaikilla pitää olla isokoneinen Audi, Bemu tai Mersu alla, eihän ne kalliita ole, niitähän saa lähes puoli-ilman Saksasta. Sitten huomataankin ettei ole varaa tai kiinnostusta huoltaa / ylläpitää autoa, yht'äkkiä Nettiautossa onkin sitten myytävänä kymmeniä tuontiässiä ja hinnat senkun putoo. Muttei se mua haittaa. 8)
Viimeksi muokannut PM, Ke 30.03.2005 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti: hinnat Mobilessa, 1200-9600€ eli hanuriksi muodostuu 4200€-13600€. Suomi-äSsät alkavat siis oikeasti oleen jo halpoja, mutta on kiva huomata että Saksassa osataan vielä arvostaa hyväkuntoisia yksilöitä
Näitä samoja ihmeltiin, kun Daamin nenää puuteroitiin siellä Nattarin pajalla. Kun hissukseen kyllästyimme luppoaikoina seuraamaan puskurimaalien kuivumista, tutkittiin Saksan Shangri Lan tarjontaa.
Eräällä paussilla otettiin kohteeksi W126:n kutoskoneinen kanta ja hanurin pohjasäveleksi saatiin 900€ (raato 280 -81). Korkeimmat kiekaisut soitti 90-mallinen 300SEL, 19.900€. Siinä välillä oli viitisenkymmentä muuta. Kyllä maailmaan hinnoiteltavaa mahtuu (voi tosin olla, että listan ääripäiden edustajat ovat vaikeita myytäviä kumpikin :lol: )
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

avantgarde kirjoitti:

"Mobilesta löytyy helposti verrokki:
Onhan se asia tietysti noinkin. Vaan moniko on valmis lähtemään saksaan hakemaan tuota autoa. Ja tuontifirmalla haetettuna ei taida lähteä vielä 1000e kuluilla. Sekä vielä lohkolämmitin asennettuna ja talvirenkaat siihen päälle.

Kun vielä Rinta-Joupilla olisivat maksaneet 25000e tuosta autosta, kun sinne tarjosin sitä. Luulis nyt heidän kannattavan ennemmin tuoda vastaava myyntiin , kuin tarjota " ylihintaa" tästä.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Onhan se asia tietysti noinkin. Vaan moniko on valmis lähtemään saksaan hakemaan tuota autoa. Ja tuontifirmalla haetettuna ei taida lähteä vielä 1000e kuluilla. Sekä vielä lohkolämmitin asennettuna ja talvirenkaat siihen päälle.
23000 vs 30000 = 7 k€. Vaikka haetuttaisi firmalla niin jäähän taskuun vielä 6 k€ ja vuoden takuu, mitä sinulta ei varmaankaan saa!

Panee köyhän hakemaan :wink:

Rintajuipin hyvityksiin taasen ei paljoa kannata tuijottaa, autot kun tuppaavat olemaan siellä tuon 8 - 10 k€ ylihintaisia joten varaa on hyvittää ...
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Avantgarde kirjoitti: Mercedes-Benz C 180 Kategorie: Limousine
EUR 13.980
Eli vero nyt 72 tkm ajetulle about EUR 9.000 .
Hakukulut (sisältää rekisteröintikulut) vakio EUR 1.000 joten yhteenlaskettuna pikaisesti moisen auton hinta on Suomessa kilvissä EUR 23.980
Hohhoijaa! Katsoit sitten Mobilen halvimman yksilön. Todella voisin sanoa omien kokemuksien perusteella, että nuo mobilen ensimmäisen sivun halvimmat ajokit voi surutta laskea pois. Paikan päällekun menee, niin jo on lommoa, hakkaumaa jne. Yleensä ovat kolariautoja tai kaikenmaailman ruuvattuja yksilöitä nuo ensimmäiset.

Tuon C180K:n -01 hinta Saksassa lähtee siitä 16.000 ylöspäin ja hyvän voi sillä 18 000 saada noilla kilometreillä. Tämä on fakta. Mielestäni tuo Joxin hintapyynti on ihan asiallinen. Ei muutakun toivotaan, että saat Mersun kaupaksi!
Avatar
takope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: To 14.10.2004 22:51

Viesti Kirjoittaja takope »

Joxi kirjoitti:
avantgarde kirjoitti:

"Mobilesta löytyy helposti verrokki:
Kun vielä Rinta-Joupilla olisivat maksaneet 25000e tuosta autosta, kun sinne tarjosin sitä. Luulis nyt heidän kannattavan ennemmin tuoda vastaava myyntiin , kuin tarjota " ylihintaa" tästä.
Eiks niin että 25000€ oli hyvitys vaihdettaessa -kalliinpaan. Setelien latomiseen en nyt vain usko :)
Vastaa Viestiin