Uudet "ylikokoiset" renkaat alla

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Uudet "ylikokoiset" renkaat alla

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Nyt on sitten alle laitettu DUNLOP SP 2000E 225/60R15 V -kokoa.
Vakio W126:n 8-hole vanteille asennettuna.

Monta kertaa on käyty keskustelua leveämmän renkaan haitoista. Nyt ensimmäisten 700km:n jälkeen moottoritien / maantien / vanha-asfalttisenserppentiinitien jälkeen en voi muutakun suositella. Aivan mahtavat ajaa, älyttömän hiljaiset, suuntavakaat, ei uraherkkyyttä, eikä lisääntyvää polttoaineen kulutusta. Ei mitään huonoa sanottavaa.
Kyseiset renkaat on pyöreäreunaiset ja se on yksi osasyy hyvään käytökseen.

Lisäksi ympärysmitta kasvoi muutaman millin, eli mittarvirhe meni käytännösä nollaan. Sen huomaa, kun autot tulevat peräedellä vastaan 100:n alueella jo 105km/h mittarivauhdilla. Moottoritiellä (120km/h-rajoitus) 130km/h vauhdilla pääsee melkein kaikista edelle, ennen piti ajaa vähintää 135km/h.
Renkaat on myös mageen näköiset. Ei liian "teinit" vaan sopivat arvokkaan sikahienosti ison auton alle.

Ainoa ongelma on tärinä jota ilmenee vaihtelevasti. Laitoin tärinän aluksi epätasapainoisuuden piikkiin, mutta tärinä on vähentynyt ajan myötä, eli hakisto renkaat vaan paikkaansa. Euromasterilla lupasivat tasapainottaa uudelleen, jos ilmenee ongelmia. Oli muuten hyvä palvelu Euromasterilla, vaikka en edes ostanut renkaita sieltä, vaan vein vaan alle laitettavasksi. Tasapainottivat liimapainoilla, kun käskin.

Seurataan tilannetta alkuviikko, kun vaimo lähtee taas "lappiin". Saa mennä ässällä tällä kertaa, jospa se tulis vähän pirteempänä kotiin.

Otan kuvia autosta tänään tai huomenna uusilla renkailla, kuvat ilmestyy klubisivuille jahka ylläpito jaksaa ruveta taas töihin.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Hiljaisuus johtunee siitä, että renkaat ovat uudet. Vanhat ovat todennäköisesti ajan myötä kovettuneet ja näin ollen äänekkäämmät. Harvemmin melutaso laskee, kun rengas levenee ja ilmatilavuus pienenee.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Leka kirjoitti:Harvemmin melutaso laskee, kun rengas levenee ja ilmatilavuus pienenee.
Nyt ei viittis harrastaa pilkun pökkimistä, mutta kumminkin... :P

Tuossa tapauksessa renkaan ilmatilavuus on kasvanut, uusi rengas on 3,5 milliä isompi halkaisijaltaan. :lol:
Ja kun pyöräkokokin on edelleen alkuperäinen 15"...

Mutta itse asiaan. Tuo velipojan coupe alkoi täristämään ihan samalla lailla, kun alkuperäiset 195/65/R15 Pilotin HX:t vaihdettiin käytettyihin 225/50/R16V-gummeihin.
Pintaa niissä on ainakin 5-6mm, mutta silti oikealla pinnalla täristää mukavasti. Vanteet on tasapainotettu ja paineet ovat ok.
Tiedä sitten mistä johtuu...
Joka tapauksessa fiksu mies lompsii kauppaan ja ostaa laadukkaat 205/55/R16V-gummit, jonka jälkeen tuon coupen kyyti on juuri niin arvokasta + mukavaa, miksi Mersun ingenjöörit ovat sen suunnitelleetkin. 8)

Eipä ole muutenkaan paljoa iloa noista keskinkertaisista 225:sta; Huimat 180hv ja peräpää klappaa tyhjää jo hieman kostealla asfaltilla. :roll:
Sen sijaan W126:sen alla olevilla Michelin Energyillä pääsee pitkälle joulukuulle ilman ongelmia. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Pasi M. kirjoitti: Sen sijaan W126:sen alla olevilla Michelin Energyillä pääsee pitkälle joulukuulle ilman ongelmia. 8)
Paitsi jos poliiseja sattuu kiinnostamaan, etkä mitkäs kiekot ne siellä Ässän alla pyörivätkään.. Voi tulla sitten ongelmia.

Joulu-, tammi- ja helmikuussa kun pitäisi käyttää talvirenkaita..
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

jarski kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti: Sen sijaan W126:sen alla olevilla Michelin Energyillä pääsee pitkälle joulukuulle ilman ongelmia. 8)
Paitsi jos poliiseja sattuu kiinnostamaan, etkä mitkäs kiekot ne siellä Ässän alla pyörivätkään.. Voi tulla sitten ongelmia.

Joulu-, tammi- ja helmikuussa kun pitäisi käyttää talvirenkaita..
Mulla on periaate, ettei nastoja vaihdeta alle ennenku on pysyvä lumi maassa.
Viime talvena joutui siis laittaan kiltisti nastat alle jo marraskuun alussa. :roll:
Toivottavasti ei tänä vuonna. :P

Edit: Eikä noilla 2-3 millin pinnoilla enää uskaltaisi varmaan isompaan pöheröön edes lähteä, mutta uusina niillä ajeli vaivattomasti kohtalaisen paksussakin kinoksessa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Jeps

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Tärinät johtuu luultavasti siitä ohjauksen iskarista. Vanhoilla renkaillakin täristi aika-ajoin, vaikka oli vakiokokoiset.

Tässä pari uutta kuvaa. Hitsikun oli vaikeaa pitää kameraa paikoillaan ja kun oli hämärää, niin eihän ne kuvat oikein onnistu. Salamalla taas olis tullut muuten huonoja. Pitää ottaa uusia kuvia valoisammalla. Yksi kuvista ei näy ollenkaan..... :(
http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... nhill.html
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Heh

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Vai tuli sitä sitten kokeiltua nopeuskestävyyttä uusien renkaiden kanssa, vai?
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Joko mittari kusee tai sitten oot tehny M103:lle jotain ihmeellistä. Eihän 300 Ässä nyt noin paljon kulje :roll: Kyllä on varmaan kone huutanut iloisesti :)

Ihan hyvältä näyttää uudet nakit Ässän alla.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

[quote="Pasi MMulla on periaate, ettei nastoja vaihdeta alle ennenku on pysyvä lumi maassa.
Viime talvena joutui siis laittaan kiltisti nastat alle jo marraskuun alussa. :roll:
Toivottavasti ei tänä vuonna. :P

quote]

Mun periaate on että EI KOSKAAN nastoja alle..talvirenkaat kylläkin..eli siis kitkat :wink:

Yli kymmenen vuotta jo kitkoilla talvet ajaneena niin suosittelen ainakin kokeilemaan :P
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

jva kirjoitti:[
Yli kymmenen vuotta jo kitkoilla talvet ajaneena niin suosittelen ainakin kokeilemaan :P
Mites noiden kitkojen kuluminen? eli jos käytettynä ostaa niin tekeekö jollain 5 mm pinnalla mitään vai vaikuttaako niissä enemmän se "lamellipinnan" kunto? eli kulkeeko ne käsi kädessä että siis pitoa riittää vaikka pinta vähenee? *pii paa pii paa*
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Hiukan yleisiä huomioita kitkarenkaista mitä omien kokemusten perusteella on jäänyt mieleen:

-Pito lumella on VÄHINTÄÄN nastarenkaiden luokkaa (kuten varmaan moni on talvirengastesteistä lukenutkin)

-jääpito ei vastaavasti yllä lähellekään nastoja kuten arvata saattaakin

-talvisella asfalttitiellä sitävastoin rengasmelu on aivan olennaisesti pienempi kuin nastarenkaalla..ja sitä myöten myöskin ajomukavuus

- omien kokemusten perusteella (ja rengasvertailuistakin voi saman havaita) kitkarenkaissa on melkoisia eroja kuivalla/sulalla tiellä ohjautuvuudessa. Jotkut renkaat ovat sivuttaisjämäkkyyden/ohjautuvuuden kannalta lähestulkoon "keitetyn makaroonin" tasolla..tosin useimmiten nämä renkaat ovat sitten taas vastaavasti lumella ohjautuvuudeltaan parhaasta päästä.

- kulumisesta omien kokemusten perusteella sen verran että samoin kuin muissakin (talvi)renkaissa pito riippuu enemmän tai vähemmän siitä kuinka kulunut rengas/kuvio/lamellit ovat.
Muutoin kitkarengas ei talvikelissä kulu sen nopeammin kuin nastarengaskaan..MUTTA kesäkelissä sitävastoin huomattavan nopeasti (johtuen ilmeisesti kitkarenkaan rakenteesta/ seoksesta= lämmin tien pinta "syö" sitä huomattavan nopeasti)

-jotkut autoilijat ajavat mieluusti kitkat "loppuun" talven jälkeen kesällä mutta omien kokemusten perusteella kitkarengas on kesäkelillä..erityisesti sateella..huomattavan liukas..jopa vaarallisen liukas ajaa

Lopuksi omien kokemusten perusteella muutamia havaintoja eri merkeistä joita alla on ollut:

Bridgestone Blizzak: erinomaisen hyvä rengas lumella/talvikelissä pidoltaan ja ohjautuvuudeltaan..mutta ajotuntumaltaan todella "vetelä" sulalla tiellä..ja USKOMATTOMAN liukas rengas kesäkelillä!

Michelin Maxi Ice: lumella/talvikelillä edellisen veroinen rengas..äärettömän hiljainen melutasoltaan..ja myös suhteellisen jämäkkä sulalla tiellä.

Continetal contact..(mikä se nyt olikaan.. :) ) mielestäni ominaisuuksiltaan lähes identtinen Michelinin kanssa= mieleiseni rengas

Nokian Q: lumella/talvikelillä erinomainen..sulalla tiellä sitävastoin Blizzakin kaltainen "makarooni"

Kaikenkaikkiaan kitkarengasvalikoima on tänäpäivänä hyvin kattava ja valikoimasta löytyy lähestulkoon joka lähtöön renkaita.

Itse ostin tulevaa talvea varten Mersuun alle Nokian WR:t joka on W-nopeusluokan rengas "keskieurooppalaisiin" olosuhteisiin. Valinta osui tuohon siksi koska täällä rannikolla talvet ovat vähälumisia ja toisaalta halusin säilyttää Mersun ajo-ominaisuudet myöskin talvella (=välttää tyystin "makarooni-ilmiön")

Kitkarengas on mielestäni kaikinpuolin hyvä ja toimiva valinta..jääpito on huono..mutta toisaalta jos muistaa pitää mielessä minkälaiset renkaat alla on ja sovittaa ajotavan ja -nopeuden sen mukaiseksi niin varmasti pärjää.
Itse en ole tuon reilun 10v:n aikana kertaakaan joutunut pulaan tai kolaroinut sen takia että alla on kitkat nastojen asemasta.

Suosittelen jokaiselle..ainakin kokeilemaan jos ei muuta :D
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kitkarenkaat eivät sovellu kesäkeleille koska ne on valmistettu pehmeämmästä seoksesta kuin kesärenkaat.
Renkaat tavallaan "sulavat alle".
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Muffler kirjoitti:Kitkarenkaat eivät sovellu kesäkeleille koska ne on valmistettu pehmeämmästä seoksesta kuin kesärenkaat.
Renkaat tavallaan "sulavat alle".
Juuri näin siinä käy..eräs tuttu oli joskus olevinaan fiksu..osti keväällä Blizzakit edullisesti ja aikoi ajaa niillä ensin kesän ja sitten talven päälle.
:shock:

Vaan kuinkas kävikään? Blizzakeista tuli sliksit noin 5000km kesäajon jälkeen.. :lol: :lol: (vahingonilo paras ilo..)
Avatar
10tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ke 16.07.2003 09:05
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja 10tumppi »

Muffler kirjoitti:Kitkarenkaat eivät sovellu kesäkeleille koska ne on valmistettu pehmeämmästä seoksesta kuin kesärenkaat.
Renkaat tavallaan "sulavat alle".


Tuli muutamia vuosia sitten asennettua gummeja autojen alle, huomattiin että ei tarvii kauankaan keväällä lumien sulettua kuivalla ajaa niin kitkossa lamellit oli ihan pyöreet. Tuskin sellaiset seuraavana talvena on hirveen pitävät. :?

Kitkat vai nastat? Asia tuntuu olevan kuin piireissä kun " Toinen tykkää tyttärestä ja toinen ... turun sinapista! " :shock:

Monta kaveria on ajanut vuosia kitkoilla ja yrittänyt " aivopestä" käyttämään, mutta jotenkin nastakumi luottaa enemmän luottamusta. Hakkis 2 on pyörinyt muutaman vuoden autoni alla. Kyllähän ärsyttää kuivalla se meteli, mutta jäällä ja lumella se vaikenee ja on tautinen pito :D :D
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92

" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

jva kirjoitti:
Muffler kirjoitti:Kitkarenkaat eivät sovellu kesäkeleille koska ne on valmistettu pehmeämmästä seoksesta kuin kesärenkaat.
Renkaat tavallaan "sulavat alle".
Juuri näin siinä käy..eräs tuttu oli joskus olevinaan fiksu..osti keväällä Blizzakit edullisesti ja aikoi ajaa niillä ensin kesän ja sitten talven päälle.
:shock:

Vaan kuinkas kävikään? Blizzakeista tuli sliksit noin 5000km kesäajon jälkeen.. :lol: :lol: (vahingonilo paras ilo..)
Ostin ässään blizzakit syksyllä ajoin talven, seuraavan kesän ja vielä seuraavan talven. Kilometrejä tuli vuodessa tuohon aikaan n. 30tkm.
Sitten viimeisenä keväänä ajoin vielä toukokuulle niillä, kunnes ostin uudemmat oikeat kesärenkaat.
Ei ollut mitään ongelmia, vaikka pintaa ei hirveästi toisena talvena enään ollutkaan. Pito oli kuitenkin yllättävän hyvä, ainoastaan uudessa lumessa meinasi urat tukkeentua ja pito hävitä.
Kerran kesällä ajoin kitkoilla jonkun matkaa 180km/h ja tien lämpötila oli +48 astetta. Sitten tuli risteys ja kääntäessä tuntui, että renkaat sulaa alle. Sitten tuli hiekkatie ja hiekanjyvät olivat uponneet sulaan kumiin, kuin tervaan :)

Kitkoilla ympäri vuoden ajaminen ei minusta ole mitenkään erityisen tyhmää. Pitää vaan muistaa, että alla on ne kitkat ja ajaa sen mukaan. Kuminpolttoa ne ei kestä yhtään.
Avatar
JussiK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 06.04.2003 22:38
Paikkakunta: Vantaa

kitkatkatkat

Viesti Kirjoittaja JussiK »

ei noi kitkat oikein pidä kesälläkään...miten sitten pitoa löytyisi talvellakaan... 8)
- Köyhyys periytyy -


Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita



Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Talvirenkaat erottaa kesärenkaista siitä että talvirenkaissa on nastat :wink:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

hm...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Oli mullakin w123:ssa pari talvea kitkarenkaat ja ihan hyvin niillä muuten pärjäsi, mutta märällä jäätiköllä oli liukasta.

On muuten nyt itelläkin ylikokoiset renkaat odottelemassa asennusta alle, 225/55x16:t, Michelin Pilot HT:t. Ainakin tasapainotus vaiheessa näytti lupaavalta, painoja meni ei juuri mitään, parhaimmillaan 5 grammaa/ reuna ja enimmillään toiseen reunaan 35g.

Kyllähän nuo vähän "pömpöttää" 7" kapealla vanteella, mutta suojaavatpahan vannetta kiveniskuilta ja jalkakäytävien reunoilta.
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

[quote="Day Downhill
Kitkoilla ympäri vuoden ajaminen ei minusta ole mitenkään erityisen tyhmää. Pitää vaan muistaa, että alla on ne kitkat ja ajaa sen mukaan. Kuminpolttoa ne ei kestä yhtään.[/quote]

Niin no..sitä on tietysti melko vaikea arvioida mikä on tyhmää,mikä "tyhmää" jne..aivan samoin kuin sekin mikä on järkevää :?

Itse näen asian niin että en missään tapauksessa halua ajaa kesällä kitkoilla koska ne eivät ole ajo-ominaisuuksiltaan ja -tuntumaltaan kovin soveliaat verrattuna hyvään kesärenkaaseen. Ja oikeastaan hyvin pitkälti samasta syystä en halua talvella ajaa nastarenkaalla..ajo-ominaisuuksien takia valitsen kitkat.

Tietysti on totta että hyvin paljon tuohon "järkevyyteen" vaikuttaa sekin minkälainen auto on alla jne jne. Minusta ei olisi kovin fiksua "pilata" hyviä ajo-ominaisuuksia sillä että ajaisin kesät löysillä kitkarenkailla..mutta myönnän että jos autona olisi jokin muu niin hyvinkin voisin harkita ajavani kesällä kitkarenkaat loppuun.

Samoin pitää muistaa että sekin vaikuttaa suuresti siihen minkälainen talvirengas on hyvä valinta missäpäin Suomea asuu..kelit kun ovat reilu 1000km pitkässä maassa hyvin erilaisia.

Mutta kuten aiemmin jo sanoinkin niin omat kokemukset kitkarenkaista TALVELLA ovat pelkästään hyviä. Jäällä ne eivät pidä..mutta silloinkin pärjää kun tajuaa että alla on ne kitkat. Lumella useimmiten (uudehko) kitka kyllä peittoaa nastarenkaan.

Ne omat kokemukseni kesästä Blizzakeilla ovat jo usean vuoden takaa ja voi hyvinkin olla että nyky-Blizzak pitää kesäsateella ihan eri lailla kuin silloinen malli..samoin kulutuskestävyyskin varmaan on parantunut.

Mutta silti: kunnon W-luokan kesärengas kesällä..ja hyvä kitkarengas talvella on minulle mieluinen valinta. Mielenkiinnolla odottelen minkälaisia kokemuksia tuleva talvi tuo W-luokan kitkarenkaasta.. :roll:
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Pari kolme talvea tullu ajeltua Nokian Hakkapeliitta Q:lla. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. Mitä nyt liikennevaloihin täytyy muistaa hiljentää ajoissa jos jono nopeasti pysähtyy. Riittävä välimatka ja ennakointi on valttia erityisesti talvella. Taitaa olla jo kolmas sarja menossa meikäläisen autoissa kitkoja ja nastaa en enään laita. Ajokokemusta on hyvin vaihtelevista keleistä ja harvoin on niin että kitkalla olis heikommassa osassa kun nastalla. Isä on aina kanssa vastustanut kitkoja mutta niimpä sekin niihin siirty kun kävi mun autolla aikoinaan kokeilemassa. Eikä kanssa vaihda heti nastoinhin. On ne vaan niin mukavat ja hiljaset ajella.

Jos tuntee itsensä epävarmaksi kuljettajaksi niin sitten kannattaa harkita nastoja.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

no nyt

Viesti Kirjoittaja jarski »

Nyt on alla nuo 225/55x16:set. Ovat kyllä yllättävän tukevat, vaikka ovat aika korkeat. Tukevammat kuin ne 215/55x16:set :shock: Mutta sitten taas ovat kuoppaisella tiellä paaljon mukavemmat.
Ohjaus palauttaa noilla renkailla astetta äkäsemmin.
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Onnittelen Jarski, alkaa oleen oikean kokosta kumia siellä alla!
Samat vanteet vielä?
Avatar
J_J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 10.07.2003 04:21
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja J_J »

Lindroos kirjoitti:Jos tuntee itsensä epävarmaksi kuljettajaksi niin sitten kannattaa harkita nastoja.
Tai (epävarmuuden tunteen tasosta toki riippuen) harkita vakavasti auton ratista irti pysyttelemistä. Ainakin liukkaiden aikana, ihan vaan muidenkin turvallisuuden takia... Kuten varmaan moni tietää, "vihreällä kortilla" varustettuja kuskeja maassamme riittää liiaksi asti. Tällä tarkoitan liukkaalla kelillä (tai talvella ylipäätään) ylivarovaista liikkumista, mikä on omiaan aiheuttamaan turhia vaaratilanteita.
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

raul kirjoitti:Onnittelen Jarski, alkaa oleen oikean kokosta kumia siellä alla!
Samat vanteet vielä?
Kiitos kiitos! Kyllä siellä ne CLK:n vanteet on alla. Mahtuvat muuten pyörimäänkin ongelmitta, vaikka autossa on lokarit. ("Jos vanne olis leveämpi, niin voisi laittaa vielä leveämmät renkaat..")
w115,123,124,126,210 yms.
Vastaa Viestiin