Ei läpi katsastuksesta!
Ei läpi katsastuksesta!
Nyt tarttis viisaampien apua! Auto on 300 CE 24v vm-91 ja ei mennyt katsastuksesta läpi koska airbagin valo ei sammu eli jotain vikaa on. Onko kellään ollut samaa vikaa ja mikähän on mahtanut olla vikana. Pystyykö autoa katsastamaan muutoskatsastuksella ilman airbagia koska noita malliahan on myös ilman airbagia? Nyt olis tosiaanki apu tarpeen!
katsastajat.com kirjoitti:Airbagin voi poistaa mikäli löytää rinnakkaismallin ja todistuksen joko valmistajalta tai edustajalta. Mitä tarkoitetaan tällä rinnakkais mallilla? Samaa korimallia olevaa autoa vai samanvuotista samaa koria olevaa autoa kuin auto mistä airbag poistettaisiin?
- Samanikäinen, merkkinen ja mallinen. Eli turvavaruste on ollut saatavilla lisävarusteena. Poisto on tehtävä merkkiliikkeessä. Poistosta todistus ja autosta on poistettava myös kaikki airbag-merkit. -> Muutoskatsastus.
Kerropas oletko kokeillut tehdä sille mitään? Akun kenkä irti, hetki huilia, takaisin? Palaako valo nyt? Syttyykö valo kun pyöräytät rattia? Akussa kunnolla vettä, virtaa, lataa yli 14,2V? Turvavyön lukot ehjät? jnejne.... 
Edit: Se valo ei sammu kuin vasaralla jos virtaa ei ole tarpeeksi....

Edit: Se valo ei sammu kuin vasaralla jos virtaa ei ole tarpeeksi....
Viimeksi muokannut HVM, To 31.03.2005 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Polttimo irti niin lakkaa palamasta
Naapurin Mazdassa oli sama vika, syyllinen oli hapettunut liitos anturissa joka toteaa törmäyksen tapahtuneen. Kyseisen vekottimen etsiminen olikin se isompi urakka, Nipponin pojat olivat sijoittaneet liitoksen kuskin penkin alle, siten että koko jakkara piti irroittaa ennen kuin löytyi
Tiedä sitten päteekö sama tuolle, mutta Hayneksen kirja C-sarjalaiselle kertoo että valo syttyy jos ohjausboksi antaa maata polttimolle, eli plussa tulee jatkuvasti virtalukon kautta. Johto mittaristosta ohjausboksille olisi keltainen. Ohjausboksin sijainnista ei ole havaintoa, mutta itse lähtisin kaivelemaan apukuskin jalkatilaa, sinne on ainakin tossa mun kiesissä kätketty jos jonkinmoista sähköhärveliä. Jos tuo olettamus saa maata --> merkkivalo palaa pitää paikkansa, niin syyllinen voisi olla aikaisintaan sen ohjausboksin toisenlla puolella (tai itse boksi), sillä tuon keltaisen johdon huono liitos ei polttaisi valoa koskaan. Myös keltaisen johdon puhkikuluminen ja runkoon koskeminen voisi aiheuttaa tuon, mutta se kuulostaa erittäin epätodennäköiseltä. Rattityyny taitaa olla ainoa jonka johdot altistuvat liikkeelle, siellä voisi olla joku kulunut puhki / katki?
Edit2: No ei ole rattityyny ainut, kyllähän ovityynyjen johdotkin ovat liikkeessä ovea avatessa, jos kyseisessä autossa on sivutyynyt.
Edit: Tuo resetointi, eli akku irti, huilia ja takasin kuulostaa minusta hyvälle (ja helpolle kokeilla), samaten kuin jännitteiden mittaus (voihan olla ettei ohjausboksi toimi oikein jos saa mielestään liian vähän sähköä).

Naapurin Mazdassa oli sama vika, syyllinen oli hapettunut liitos anturissa joka toteaa törmäyksen tapahtuneen. Kyseisen vekottimen etsiminen olikin se isompi urakka, Nipponin pojat olivat sijoittaneet liitoksen kuskin penkin alle, siten että koko jakkara piti irroittaa ennen kuin löytyi

Tiedä sitten päteekö sama tuolle, mutta Hayneksen kirja C-sarjalaiselle kertoo että valo syttyy jos ohjausboksi antaa maata polttimolle, eli plussa tulee jatkuvasti virtalukon kautta. Johto mittaristosta ohjausboksille olisi keltainen. Ohjausboksin sijainnista ei ole havaintoa, mutta itse lähtisin kaivelemaan apukuskin jalkatilaa, sinne on ainakin tossa mun kiesissä kätketty jos jonkinmoista sähköhärveliä. Jos tuo olettamus saa maata --> merkkivalo palaa pitää paikkansa, niin syyllinen voisi olla aikaisintaan sen ohjausboksin toisenlla puolella (tai itse boksi), sillä tuon keltaisen johdon huono liitos ei polttaisi valoa koskaan. Myös keltaisen johdon puhkikuluminen ja runkoon koskeminen voisi aiheuttaa tuon, mutta se kuulostaa erittäin epätodennäköiseltä. Rattityyny taitaa olla ainoa jonka johdot altistuvat liikkeelle, siellä voisi olla joku kulunut puhki / katki?
Edit2: No ei ole rattityyny ainut, kyllähän ovityynyjen johdotkin ovat liikkeessä ovea avatessa, jos kyseisessä autossa on sivutyynyt.
Edit: Tuo resetointi, eli akku irti, huilia ja takasin kuulostaa minusta hyvälle (ja helpolle kokeilla), samaten kuin jännitteiden mittaus (voihan olla ettei ohjausboksi toimi oikein jos saa mielestään liian vähän sähköä).
Viimeksi muokannut Bf109, To 31.03.2005 21:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
C180T (S202) -99