508 ei starttaa. Ongelma ratkaistu!
508 ei starttaa. Ongelma ratkaistu!
Eli ongelmana on, ettei vuosimallia -84 oleva 508 käynnisty. Epäilykset ovat lähinnä sähköpuolella ja erityisesti virtalukossa. Onko jollain tietoa lukon toiminnasta, eli lähinnä voiko toimivuuden kokeilla ohittamalla lukon käynnistäessä. Toki jos tulee mieleen muita asiota joita kannattaa testata niin rohkeasti vaan ne julki.
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Viimeksi muokannut simo, Ma 25.04.2005 18:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W124 250D automat -90
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Meillä oli ~6vuotta sitten 508D-78 huoltoautona kelkkahommissa ja siihen tuli ihan vastaava vika.
Vedettiin uusi heräte startille ja taas alko toimimaan. Eli heräte vaan oli poikki jostain en sitten tiedä mistä ja miksi!
Sinun autosi vika kuulostaa ihan vastaavalta...
Kokeile vaikka "jommpijohdolla"?
Vedettiin uusi heräte startille ja taas alko toimimaan. Eli heräte vaan oli poikki jostain en sitten tiedä mistä ja miksi!
Sinun autosi vika kuulostaa ihan vastaavalta...
Kokeile vaikka "jommpijohdolla"?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
... joo tuota pitää huomenna kokeilla. Ei heti tullut itselleni mieleen vaikka yksi kesä käynnisteltiin vanhaa massikkaa jatkuvasti em. tavalla.mjo33400 kirjoitti:Startin voi aina kokeilla siten, että oikosulkee startin plussan solenoidiin ( ruuvimeisseli ). Silleen saa ainakin selville, että missä päässä vika on.

W124 250D automat -90
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Petska kirjoitti:
Muista laittaa pykälä vapaalle ettei käy höpsistä... eräälle kaverille meinasi käydä... ja kaverin isällä karkasi 702 valmetti tallin seinästä läpi kun starttasi suoraa tartista ja oli pykälä päällä...
Oli tosi hyvä huomautus.
Muista laittaa pykälä vapaalle ettei käy höpsistä... eräälle kaverille meinasi käydä... ja kaverin isällä karkasi 702 valmetti tallin seinästä läpi kun starttasi suoraa tartista ja oli pykälä päällä...
Oli tosi hyvä huomautus.

Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Tuo täytyy muistaa, tosin kuten aikaisemmin jo mainitsin asiasta on jo kokemusta, mutta huolellisuus ei ole koskaan pahasta.mjo33400 kirjoitti:Petska kirjoitti:
Muista laittaa pykälä vapaalle ettei käy höpsistä... eräälle kaverille meinasi käydä... ja kaverin isällä karkasi 702 valmetti tallin seinästä läpi kun starttasi suoraa tartista ja oli pykälä päällä...
Oli tosi hyvä huomautus.
Täytyy tästä lähteä jatkamaan remonttia, jospa se vikakin löytyisi?
W124 250D automat -90
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Ongelma ratkaistu
Hieman tuo remonttiaikataulu venyi, mutta vika on nyt korjattu. Tänään kokeiltiin ensin käynnistää oikosulkemalla ja tietystihän Mersu hörähti käyntiin, eli vika ei ainakaan startissa ollut. Sitten kuumeisisti etsimään ja miettimään, missä vika sitten on? Syykin selvisi melko helpolla, nimittäin ohjausrele oli ilmeisesti parhaat päivänsä nähnyt. Onneksi jotain toista laitetta ohjasi samanlainen rele ja vaihtamalla ne keskenään syy selvisi. Nyt 508 pelaa kuin uusi. 

W124 250D automat -90
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84