Kuitenkin selkein oire on se, että matka-ajossa kun painaa kaasua, niin kierrokset nouse, mutta vauhti ei. Eli luisto on kohtuu paha, eikä lukituksesta tietoakaan.
Varovaisesti olen nyt koittanut ajella, ennen kuin saan kunnon diagnoosin.

Ai että onko?Aippa kirjoitti:onko kokemuksia näiden remonteista.
Tota noin... minä ainakin kirjoitin joskus noin.Aippa kirjoitti:Ja onko tosiaan tuo luisto oikea vika vai tuntuuko se vain siltä. Muistan vain lukeneeni foorumilta maininnan jotakuinkin näin, että "luistoestonvalo vilkkui liikennevalosta lähdettäessä, kuivalta asfaltilla" (Oli samanlainen E270). Luulenpa, ettei mulla sitä tee tällä hetkellä.
Niin, taisi tulla väärinymmärrysTota noin... minä ainakin kirjoitin joskus noin.
Mutta jos ESP:n/luistoneston valo vilkkuu, niin se ei suinkaan tarkoita sitä että laatikko luistaisi.
Vaan paremminkin sitä, että laatikko pitää niin pirusti, että vetävät pyörät luistavat.
Eli jos se kolmio mittaristossa vilkkuu, niin pyöräthän ne pyrkivät lyömään tyhjää.
Systeemihän tarkkailee anturiensa avulla pyörien pyörimisnopeuksien eroja ja ilmoittaa sen "luistona".
Automatiikka -oli se sitten vetoluistonesto tai ESP- pyrkii korjaamaan tilannetta siten että luisto minimoidaan.
Automaattivaihteiston kanssa sillä ei siis tekemistä ole luistamismielessä.
Lähellehän se meniAippa kirjoitti: Sori, muistin väärin tuon automallisi Ari66, mutta likeltä liippasi....
Laatikko tutun tuntuinen,320 CDI tosin kyseessä ja ajettu vajaa 350tkm. Ykkösellä ja kakkosella palaa nakki,muttei enää kolmosella,ellei ole märkä asfalttiAippa kirjoitti:Näin olen itsekin aatellu. Mutta oisko mitään hintahaarukkaa, ottaen huomioon nuo mahdolliset laakerierot. tai vaurioasteet. Pitääkö koko laaitkko kalustaa uudelleenvai riittääkö tiivistesarjan laitto tms...
![]()
Ja onko tosiaan tuo luisto oikea vika vai tuntuuko se vain siltä. Muistan vain lukeneeni foorumilta maininnan jotakuinkin näin, että "luistoestonvalo vilkkui liikennevalosta lähdettäessä, kuivalta asfaltilla" (Oli samanlainen E270). Luulenpa, ettei mulla sitä tee tällä hetkellä.
Jos Jarkko tai joku muu pystyisi edes jonkinlaisen haarukan antamaan, niin osaisi rahavaroja suunnitella.