Automaateista vielä W210, joko sökö ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Aippa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Pe 11.02.2005 23:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Automaateista vielä W210, joko sökö ?

Viesti Kirjoittaja Aippa »

Luin tuossa viestiketjua 124 laatikon ongelmista. Vastaavanlaista löytyy minunkin E270 CDI:stä. Liikkellelähtö on "pehmeää", eli luistoa löytyy laatikosta. Kakkosesta vitoselle vaihdot joskus aika huomaamattomia, mutta luistamattomia. Siis normaaliajossa, eli "säästöliekillä". Kiihdytettäessä tuntuu jotain epämääräisyyttä kick downin yhteydessä ja kyllä se voiman kanssa luistaa.

Kuitenkin selkein oire on se, että matka-ajossa kun painaa kaasua, niin kierrokset nouse, mutta vauhti ei. Eli luisto on kohtuu paha, eikä lukituksesta tietoakaan.

Varovaisesti olen nyt koittanut ajella, ennen kuin saan kunnon diagnoosin. :roll:
E 270 CDI Elegance Aut -99 varkku
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

722.6 on aika pehmeä toiminnaltaan, aikalailla erilainen kuin vanhemmat 4-vaihteiset.

Tuon laatikon turbiinilukitus toimii aika ovelasti, välillä tuntuu että se ei lukitse ollenkaan. ~500tkm ajetussa turbiinissa oli kitkapinta kuin uudessa, mutta kitkalevyn hammastus oli lopussa.
Avatar
Aippa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Pe 11.02.2005 23:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Aippa »

Ei laatikon toiminta itse matka-ajossa muuten haittaa, kuin tuo "lukittumattomuus" ja löysyys kiihdytettäessä. Testasin kolmosella kaasun käyttöä, oli paljon paremmin "kiinni" eli ei luistanut samoin kuin vitosella. Nelosella luisti hiukan enemmän ja vitonen on kuin kuminauha. Perstuntumani on,että jokin luistaa ja kohtuu pahasti. Mutta jos korjaamaan joutuu, niin: kuulin, että näitä laatikoita on kahta versioita,toinen liukulaakereilla ja toinen neulalaakereilla. Eka version korjauskustannus päätähuimaava. Toinen vähän vähemmän...

Eli onko kokemuksia näiden remonteista. Loppuuhan tuo kuitenkin kohta kun tuntuu pahenevan oireet kesää kohti mennessä.
E 270 CDI Elegance Aut -99 varkku
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Aippa kirjoitti:onko kokemuksia näiden remonteista.
Ai että onko? :roll: muutama laitettu :lol:

Ei ole huono laatikko, ja varaosienkin hinnat ovat tulleet vähän alaspäin. Eli on järkevämpi korjata omansa kun hankkia vaihtolaatikko. Paitti jos jysähtää jumiin, silloin kannattanee etsiä toinen loota, ja jos hyvän haluaa niin tarkastaa sen ennen paikalleenlaittoa.
Avatar
Aippa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Pe 11.02.2005 23:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Aippa »

Näin olen itsekin aatellu. Mutta oisko mitään hintahaarukkaa, ottaen huomioon nuo mahdolliset laakerierot. tai vaurioasteet. Pitääkö koko laaitkko kalustaa uudelleen :shock: vai riittääkö tiivistesarjan laitto tms... :)

Ja onko tosiaan tuo luisto oikea vika vai tuntuuko se vain siltä. Muistan vain lukeneeni foorumilta maininnan jotakuinkin näin, että "luistoestonvalo vilkkui liikennevalosta lähdettäessä, kuivalta asfaltilla" (Oli samanlainen E270). Luulenpa, ettei mulla sitä tee tällä hetkellä.

Jos Jarkko tai joku muu pystyisi edes jonkinlaisen haarukan antamaan, niin osaisi rahavaroja suunnitella. :oops:
E 270 CDI Elegance Aut -99 varkku
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Aippa kirjoitti:Ja onko tosiaan tuo luisto oikea vika vai tuntuuko se vain siltä. Muistan vain lukeneeni foorumilta maininnan jotakuinkin näin, että "luistoestonvalo vilkkui liikennevalosta lähdettäessä, kuivalta asfaltilla" (Oli samanlainen E270). Luulenpa, ettei mulla sitä tee tällä hetkellä.
Tota noin... minä ainakin kirjoitin joskus noin.
Mutta jos ESP:n/luistoneston valo vilkkuu, niin se ei suinkaan tarkoita sitä että laatikko luistaisi.
Vaan paremminkin sitä, että laatikko pitää niin pirusti, että vetävät pyörät luistavat.

Eli jos se kolmio mittaristossa vilkkuu, niin pyöräthän ne pyrkivät lyömään tyhjää.
Systeemihän tarkkailee anturiensa avulla pyörien pyörimisnopeuksien eroja ja ilmoittaa sen "luistona".
Automatiikka -oli se sitten vetoluistonesto tai ESP- pyrkii korjaamaan tilannetta siten että luisto minimoidaan.
Automaattivaihteiston kanssa sillä ei siis tekemistä ole luistamismielessä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Aippa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Pe 11.02.2005 23:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Aippa »

Tota noin... minä ainakin kirjoitin joskus noin.
Mutta jos ESP:n/luistoneston valo vilkkuu, niin se ei suinkaan tarkoita sitä että laatikko luistaisi.
Vaan paremminkin sitä, että laatikko pitää niin pirusti, että vetävät pyörät luistavat.

Eli jos se kolmio mittaristossa vilkkuu, niin pyöräthän ne pyrkivät lyömään tyhjää.
Systeemihän tarkkailee anturiensa avulla pyörien pyörimisnopeuksien eroja ja ilmoittaa sen "luistona".
Automatiikka -oli se sitten vetoluistonesto tai ESP- pyrkii korjaamaan tilannetta siten että luisto minimoidaan.
Automaattivaihteiston kanssa sillä ei siis tekemistä ole luistamismielessä.
Niin, taisi tulla väärinymmärrys :D . Tarkoitin nimenomaan sitä, että mulla ei ainakaan tässä kunnossa luista renkaat (asfaltilla) vaan aivan jokin muu. Kyllä sen keltaisen kolmion on talvella joutunut näkemään joka ainoassa liikkellelähdössä. Toiveissa olisi, että se näkyisi myös kesäkelillä. Toinen asia on,että riittääkö vääntö ja teho, jos laatikko pitäisikin.

Sori, muistin väärin tuon automallisi Ari66, mutta likeltä liippasi....
E 270 CDI Elegance Aut -99 varkku
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Aippa kirjoitti: Sori, muistin väärin tuon automallisi Ari66, mutta likeltä liippasi....
Lähellehän se meni :wink:

No ei se kolmio täälläkään ihan joka "ruutulippulähdöllä" vilku (kai... en niin tarkkaan ole tutkinut ja autoakin pitää sääliä).
Riippuu varmaan asvaltin koostumuksesta ja rengastuksesta.
Itsellä Michelinin Maxi-Ice -kitkat ja kesäpyörät tais olla Pirellit (?) en muista nyt niitä kyllä varmaan oikein....

Kesällä taas ollaan niillä korkeuksilla, niin verrataanpa ajokkeja keskenään niin nähdään kummalla luistaa ja mikä paikka.
Älä siis suin päin remonttiin ryntää :wink:
Todennäköisesti laatikkosi on aivan kunnossa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Aippa kirjoitti:Näin olen itsekin aatellu. Mutta oisko mitään hintahaarukkaa, ottaen huomioon nuo mahdolliset laakerierot. tai vaurioasteet. Pitääkö koko laaitkko kalustaa uudelleen :shock: vai riittääkö tiivistesarjan laitto tms... :)

Ja onko tosiaan tuo luisto oikea vika vai tuntuuko se vain siltä. Muistan vain lukeneeni foorumilta maininnan jotakuinkin näin, että "luistoestonvalo vilkkui liikennevalosta lähdettäessä, kuivalta asfaltilla" (Oli samanlainen E270). Luulenpa, ettei mulla sitä tee tällä hetkellä.

Jos Jarkko tai joku muu pystyisi edes jonkinlaisen haarukan antamaan, niin osaisi rahavaroja suunnitella. :oops:
Laatikko tutun tuntuinen,320 CDI tosin kyseessä ja ajettu vajaa 350tkm. Ykkösellä ja kakkosella palaa nakki,muttei enää kolmosella,ellei ole märkä asfaltti :lol: Suoraan valoista lähtiessä ei pelkällä kaasulla,puhtaalla asfaltilla,valo vilku mutta hiemankin kurvatessa kylläkin. Eli eiköhän sulla laatikko kuosissaan.

Laatikkoon vaihdettiin öljyt vastikään ja olivat hyvässä kunnossa eivätkä haisseet palaneelta.

Vaihdelaatikko remppa 700ekua ja siitä ylöspäin,Jarkon vastaus mulle kun aiemmin kyselin. Eli ei kaada maailmaa, välttämättä... :wink:
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Jo tuossa haasteltiinkin yyveen puolella :)

Kannattaa ehdottomasti ajella autolla vielä ja tunnustella muuttuuko käyttäytyminen ajellessa vai pysyykö samanlaisena. Jos ei muutosta tunnu tulevan niin laatikko on vaan niin pehmeä että tuntui luistavan. Mutta jos hajoaa ni irti ja remppaan, sillä siitä pääsee.

Kunhan malttaa ajella nätisti että saa asiasta varmuutta.
Vastaa Viestiin