kromikaaret

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Asterix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Su 16.01.2005 21:25
Paikkakunta: Kuopio

kromikaaret

Viesti Kirjoittaja Asterix »

Mitenkäs olette laittanu 202:n kromikaaret taakse kiinni.Siellä kun ei ole sitä kaaren "kourua" ollenkaan.Pysyykö ruuveilla,jos jotenkin ne kampeaisi niillä kiinni?
Saapa nähä miten mersumerkin kanssa käy!
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jos ne nyt ihan välttämätön on sinne laittaa :D , niin taitaa olla Sikatötkä pitävin vaihtoehto. Ruuvit vain tehostavat kaarien hapattavaa vaikutusta. :x
Avatar
Asterix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Su 16.01.2005 21:25
Paikkakunta: Kuopio

Taas

Viesti Kirjoittaja Asterix »

Aivan pakko on ne sinne laittaa...usko hyvä mies :!:
Saapa nähä miten mersumerkin kanssa käy!
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Re: Taas

Viesti Kirjoittaja sooppa »

lapioi vaseliinia sinne kaarien alle niin ei tarte hitsihommiin ryhtyä parin vuoden päästä. :wink:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Kokemuksesta voi sanoa että asiallisesti (sikaliima, tiivistys, massa yms..)asennetut kaaret kestää noin 8 vuotta jokapäiväistä ajoa.
Sen ajan ne ovatkin ihan kivat ja suojaavat lokareiden reunoja, mutta kun tiivistys pettää jossain vaiheessa niin suojaava vaikutus kääntyykin päinvastaiseksi. Eli kaarien olemassaolo vain tehostaa ruostumista kun ne hörppäävät pellin ja kaaren välisen tilan täyteen vettä.

Joku viisas on sanonut täällä että kaarien pitäisi olla helposti irrotettavat, jotta välillä pääsisi putsaamaan tuon välitilan. Toiset puolestaan neuvovat laittamaan kaikilla mömmöillä kaaret kiinni ja toivomaan parasta. Molemmat vaihtoehdot yhdessä ovatkin sitten mahdoton toteuttaa, eikä yleispätevää vastausta taida olla.

Omassa autossa on päädytty "sikafleksimassa" ratkaisuun ja nyt 11v päästä jos haluaisi priimakuntoisen auton niin juuri noihin kaarien reunoihin pitäisi hitsata korjauspalat joka nurkkaan. Enpä taida vielä jaksaa kun on käyttöautosta kysymys, joskus vähän enemmmän kulahtaneena voipi sitten hitsailla korjauspaloja.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

mulla on nuo kaaret ollu kohta 9 vuotta ja viime kesänä takakromikaaret vaihdoin kun suola oli niistä kiillon vienyt ja alla ei mitään kukkavikaa joten uus vaseliini alle ja kaaret takas kiinni. :wink:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Vastaa Viestiin