kromikaaret
kromikaaret
Mitenkäs olette laittanu 202:n kromikaaret taakse kiinni.Siellä kun ei ole sitä kaaren "kourua" ollenkaan.Pysyykö ruuveilla,jos jotenkin ne kampeaisi niillä kiinni?
Saapa nähä miten mersumerkin kanssa käy!
Kokemuksesta voi sanoa että asiallisesti (sikaliima, tiivistys, massa yms..)asennetut kaaret kestää noin 8 vuotta jokapäiväistä ajoa.
Sen ajan ne ovatkin ihan kivat ja suojaavat lokareiden reunoja, mutta kun tiivistys pettää jossain vaiheessa niin suojaava vaikutus kääntyykin päinvastaiseksi. Eli kaarien olemassaolo vain tehostaa ruostumista kun ne hörppäävät pellin ja kaaren välisen tilan täyteen vettä.
Joku viisas on sanonut täällä että kaarien pitäisi olla helposti irrotettavat, jotta välillä pääsisi putsaamaan tuon välitilan. Toiset puolestaan neuvovat laittamaan kaikilla mömmöillä kaaret kiinni ja toivomaan parasta. Molemmat vaihtoehdot yhdessä ovatkin sitten mahdoton toteuttaa, eikä yleispätevää vastausta taida olla.
Omassa autossa on päädytty "sikafleksimassa" ratkaisuun ja nyt 11v päästä jos haluaisi priimakuntoisen auton niin juuri noihin kaarien reunoihin pitäisi hitsata korjauspalat joka nurkkaan. Enpä taida vielä jaksaa kun on käyttöautosta kysymys, joskus vähän enemmmän kulahtaneena voipi sitten hitsailla korjauspaloja.
Sen ajan ne ovatkin ihan kivat ja suojaavat lokareiden reunoja, mutta kun tiivistys pettää jossain vaiheessa niin suojaava vaikutus kääntyykin päinvastaiseksi. Eli kaarien olemassaolo vain tehostaa ruostumista kun ne hörppäävät pellin ja kaaren välisen tilan täyteen vettä.
Joku viisas on sanonut täällä että kaarien pitäisi olla helposti irrotettavat, jotta välillä pääsisi putsaamaan tuon välitilan. Toiset puolestaan neuvovat laittamaan kaikilla mömmöillä kaaret kiinni ja toivomaan parasta. Molemmat vaihtoehdot yhdessä ovatkin sitten mahdoton toteuttaa, eikä yleispätevää vastausta taida olla.
Omassa autossa on päädytty "sikafleksimassa" ratkaisuun ja nyt 11v päästä jos haluaisi priimakuntoisen auton niin juuri noihin kaarien reunoihin pitäisi hitsata korjauspalat joka nurkkaan. Enpä taida vielä jaksaa kun on käyttöautosta kysymys, joskus vähän enemmmän kulahtaneena voipi sitten hitsailla korjauspaloja.