Mun ensimmäinen mese.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Koltta
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viesti:

Mun ensimmäinen mese.

Viesti Kirjoittaja Koltta »

Maanantai iltana se sitten tapahtui, vannoutuneesta volvo kuskista tuli mesen omistaja ja volle jäi jobbarille odottelemaan eläkepäiviä tai purkutuomiota. :twisted:

Alla on nyt elämäni ensimmäinen tähti. Vuosimallia 1987 oleva 230E (autom.) noin 300k mittarissa ja kyllä on aikaisempi omistaja pitänyt hyvää huolta autosta. Ihastuin siihen jo kun sen liikkeessä näin. :P

48 tuntia olen kohta "opiskellut" foorumilta tietoa ja muutama asia askarruttaa.

Mitä paikkoja kannattaa pitää silmällä noin jos haluaa löytää viat ennenkuin ne esittäytyvät kesken työmatkan. Eli onko joitain paikkoja jotka on syytä tietyin väliajoin tarkistaa/huolttaa (siis muuta kuin automaatin öljyt)

Mitenkäs tulevaisuutta ajatellen meseissä menee nuo koneen vaihto hommelit jos joudun tulevaisuudessa vaikka moottoria vaihtamaan niin miten ison koneen tuollaiseen voi laittaa, vai voisiko jopa nykyisen ahtaa. Tarvitaanko jarrujen muutoksia ynm. vai onko samankokoiset jarrut kautta linjan.

Tällaista heräsi mieleen näin aluksi.... :?:
VIT*UILE VAAN. Saunan takana on vielä tilaa !!!
SFC 57930 / 96345
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No ei muuta kun vaan tervetuloa klaaniin. :D

Itselleni olen ottanut sellaisen tavan, että kun taloon tulee uusi auto siihen vaihdetaan kaikki öljyt ja nesteet ja suodattimet - ihan vain varmuuden vuoksi ja seurannan kannalta.

Jos huolloista tai jakoketjun vaihdosta ei ole eksaktia tietoa, olen vaihtanut melko nopeasti senkin. Uudet sytytystulpat ja laturin hiilet ei ole myöskään pahoja rasteja vaihtaa heti alkumetreillä uusiin, varsinkin hiilet voi olla huomaamattaan huonossakin hapessa...

W124 koreissahan on ollut jos sun minkälaista moottoria, suurin on 5 litran bensakasi kaikkine moniventtiileineen joissa tehoa on yli 300 hevosta.

Tosin niissä isoimmissa versioissa on jo jarrutkin vähän omaa luokkaansa.

Mutta konevaihdoissa ei vielä kolmen litran bensakutosessakaan pitäisi olla mitään eroa jarruissakaan pienempiin nähden...vai onko niissä jo tuuletetut etulevyt...Tietävämmät tarkentakoon - kuten esim. Dealer. :D
ABS: oli kylläkin vakiona aina kuusisylinterisissä versioissa.

Ja sitten tämä "pakollinen" mainos tähän lopuksi.

Käyhän tutustumassa kerhomme nettisivuihin ja jos kiinnostaa liittyä, laita minulle yksityisviestillä nimi ja osoitetietojasi, niin välitän ne eteenpäin.

www.mb-klubi.fi
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin