Jobbarit vaikeuttavat Mersun ostoa tahtomattaan/tietämättään
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
Jobbarit vaikeuttavat Mersun ostoa tahtomattaan/tietämättään
Niin kuin jotkut ovat saattaneet lukea olen tässä jonkin aikaa metsästänyt 124 diesel mersua. Ongelmaksi ovat tulleet jobbarit jotka A. odottavat että mahdollinen ostaja on niin tyhmä ettei tajua mistään mitään B. heidän sanaansa ei voi luottaa. Puhelin keskustelun perusteella auton voi käsittää tietyn kuntoiseksi mutta sitten jätetään sanomatta jotain mikä on vieläpä niin ilmiselvää ettei sitä voi olla huomaamatta. Yritetään saada mahdollinen ostaja paikalle hinalla millä hyvänsä. Sitten kun menee paikalle, joskus pitemmälle, niin auto on joko tökerösti maalattu autotaliissa. Joko maalauksessa on appelsiinia tai muuta vikaa. Yhdessä oli jopa niin törkeät valumat mistä ukko ei sanonu mitään vaan kehu ruosteettomaksi, no olihan se ruosteeton. Teippaukset on yleisin missä on mokattu. Joissakin näyttää siltä kuin olisi villikissat riehunu sisällä ja siintäkään ei sanottu mitään ennen näyttöä. Joissakin kuuluu ajaessa niin selviä sivuääniä joko perästä tai kerran jopa laatikosta niin näitä kaikkia on yhdistänyt yksi tekiä. Auton omistaja/myyjä joka on istunut pelkääjän paikalla ei ole kuullut mitään. Erilaista juttua kyllä riittäisi. Otin tossa eilen illalla pari vanhaa pörssiä käteeni ja soitin huvikseni 300D läpi, 80-luvun. Tuli noi parikymmentä soittoa tehtyä. Tulos, yksi oli myyty, loput edelleen myymättä. Ja kysymykseen onko muita tarjolla vastattiin ei tällä hetkellä tai sitten tarjottiin muuta. Eli kaikki oli jobbareita ja autoissa ns. hinnat kohdallaan. Yhteen asiaan olen kyllä pettynyt forumissa. Ensin monet ihmiset suosittelivat mersu forumia asiallisena paikkana mistä saa asialliset vastaukset. Meikäläinen kun kuitenkin on noviisi mersuasioissa niin kun aikaisemmin kyselin saako/pitääkö mersun huohottaa tavallisen tai turbon niin täällä tuli kommenttia missä vähäteltiin huohotusta tai savua öljytikusta. Olen nyt tarpeeksi monelta luotettavalta taholta kuullut että kone on loppu jos se niin tekee. On tainnu olla niitä MB myyjiä täälläkin seuraamassa juttuja ja suojaamassa oman mersun arvoa. Muuten on kyllä ollu asiallista palautetta.
Höpö höpö homma tuo huohotuksen liioittelu.Uusikin kone huohottaa jonkin verran, omani on ajettu n. 50 tkm, ja kyllä sekin hiukan huohottaa, jos siis sormella koittaa putken päästä, silmällä sitä ei päivänvalossa näe.
Edellinen kone oli 440 tkm ajettu turbodiesel, huohotti ihan sikana, eikä kone ollut loppua nähnykkään. Huohotus johtui hiukan kuluneista männän renkaista, mutta muuten kaikki oli kuin uutta, kiertokangen laakerit oli kuin pakasta vedetyt jne. Öljytikun reiästä tässä ei kyllä tullut mitään, eikä pitäiskään koska sen putki on öljypinnan alapuolella.
Yhtäkään n. 400 tkm ajettua remppaamatonta turbodieseliä en ole nähnyt joka ei huohottaisi, ja silti niillä voidaan vielä ajaa kevyesti 200 - 400 tkm, luultavasti vieläkin pidemmälle, jos huollot on tehty niin alakerta on noissa pomminvarma. Huohotukseen ei tarvita kummoista ohivuotoa jos järjellä ajattelee mitä 22 puristussuhde meinaa, ja pieni kuluma männänrenkaissa riittää siihen. Se ei vakiovirityksellä vaikuta koneen kulumiseen eikä vielä kuumenna mäntää.
Noita luotettavalta taholta kuultuja juttuja on kuultu täälläkin, paras oli erään "asiantuntevan" dieselkorjaajan juttu siitä että mersun alakerta on loppu jos männän päälle sylinteriin kaataan bensaa (kansi irti tietty) ja se valuu läpi. Huh huh, kaikki jotka on joskus avanneet koneen varmaan tajuaa mikä tuossa teoriassa on pahasti vialla.
Kyllä niitä hyviäkin yksilöitä on myynnissä, mutta jobbarilta en itse autoani ostaisi kovin helposti.
Edellinen kone oli 440 tkm ajettu turbodiesel, huohotti ihan sikana, eikä kone ollut loppua nähnykkään. Huohotus johtui hiukan kuluneista männän renkaista, mutta muuten kaikki oli kuin uutta, kiertokangen laakerit oli kuin pakasta vedetyt jne. Öljytikun reiästä tässä ei kyllä tullut mitään, eikä pitäiskään koska sen putki on öljypinnan alapuolella.
Yhtäkään n. 400 tkm ajettua remppaamatonta turbodieseliä en ole nähnyt joka ei huohottaisi, ja silti niillä voidaan vielä ajaa kevyesti 200 - 400 tkm, luultavasti vieläkin pidemmälle, jos huollot on tehty niin alakerta on noissa pomminvarma. Huohotukseen ei tarvita kummoista ohivuotoa jos järjellä ajattelee mitä 22 puristussuhde meinaa, ja pieni kuluma männänrenkaissa riittää siihen. Se ei vakiovirityksellä vaikuta koneen kulumiseen eikä vielä kuumenna mäntää.
Noita luotettavalta taholta kuultuja juttuja on kuultu täälläkin, paras oli erään "asiantuntevan" dieselkorjaajan juttu siitä että mersun alakerta on loppu jos männän päälle sylinteriin kaataan bensaa (kansi irti tietty) ja se valuu läpi. Huh huh, kaikki jotka on joskus avanneet koneen varmaan tajuaa mikä tuossa teoriassa on pahasti vialla.
Kyllä niitä hyviäkin yksilöitä on myynnissä, mutta jobbarilta en itse autoani ostaisi kovin helposti.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Jobbarit vaikeuttavat Nersun ostoa tahtomattaan/tietämät
Tässä, kuten monessa muussakin asiassa, on kyse makuasioista. Voipi olla, ettei uusi kone juuri huohottele, mutta missä menee raja loppuun ajetun koneen kohdalla.Harrastelija kirjoitti:Meikäläinen kun kuitenkin on noviisi mersuasioissa niin kun aikaisemmin kyselin saako/pitääkö mersun huohottaa tavallisen tai turbon niin täällä tuli kommenttia missä vähäteltiin huohotusta tai savua öljytikusta. Olen nyt tarpeeksi monelta luotettavalta taholta kuullut että kone on loppu jos se niin tekee.
Onko kone loppuun ajettu 500tkm:n jälkeen, vaikka sillä ajelee vielä 200tkm ilman murheita?
Jonkun mielestä auto on siisti, kun se on puhdas. Toinen taasen vaatii vastaavaan tehdasuutta kuntoa. Jollekin pienet klommot eivät ole 'issue', kunhan ruoste on aisoissa.
Puhelimessa on hankala antaa sellaista kuvausta, että realismi säilyy, muttei ostaja kuitenkaan kaikkoa. Jos luettelet kaikki tietämäsi viat/puutteet, voit olla melko varma, ettei ostajaa saa paikalle. Ja vanhoissa autoissahan noita vikoja löytyy, jos niitä oikein käy etsimään. Paikan päällä osaja sitten näkee koko paketin, jolloin puutteetkin menevät oikeaan mittasuhteeseen.
Mitä tulee forumiin myyntikanavana, niin harvoinpa tämä toimii kokonaisten autojen osalta, osien suhteen paremmin. Täällä on pari tuhat päinen renkaan potkijajoukko kaivamassa kaikki puutteet esille, jonka jälkeen ostaja ei kehtaa maksaa autosta kohtuullista hintaa menettämättä kasvojaan.
Terveisin
Tero
Tero
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mauri oli nopeampi
Mauri kerkesi vastailemaan ensin, mutta olihan minullakin pari omaa aspektia 

Terveisin
Tero
Tero
Harrastelijalla on oivallinen "nikki" näissä läähätysasioissa, siinä kuin meikäläisellä on vanneasioissa
On näillä Mersuilla tullut sen verran korputtua että en ihan ensimmäiseen "huokaisuun" säikähdä kun öljykorkki avataan....
Parhaimmissa vehkeissä on öljykorkki lentänyt 40 metriä Namibian suuntaan kun sen on löysyttänyt koneen käydessä, ja ihan täysiä käyttöpelejä ovat olleet silti
Tuo on viimeaikoina käynyt kummastuttamaan kun arvostellaan asiantuntemusta täällä joka käänteessä
, jos täällä kuultu miljardien kilometrin käyttökokemus ja miljoonien tuntien remonttikokemus ei vastaa omia ennakkoasenteita niin voihan sitä asiaa kysyä kyläseppä Ryynäseltäkin, se kun on tuttu mies ja ei viitsi olla erimieltä etteivät naapurivälil väljähdy
.
Ja harrastelijapohjalta tuli tämäkin viisaus.






Ja harrastelijapohjalta tuli tämäkin viisaus.

Re: Jobbarit vaikeuttavat Nersun ostoa tahtomattaan/tietämät
Ihan tasan totta. Arvostukset ja näkemykset voivat vaihdella rankastikin.dieselflosse kirjoitti: Onko kone loppuun ajettu 500tkm:n jälkeen, vaikka sillä ajelee vielä 200tkm ilman murheita?
Jonkun mielestä auto on siisti, kun se on puhdas. Toinen taasen vaatii vastaavaan tehdasuutta kuntoa. Jollekin pienet klommot eivät ole 'issue', kunhan ruoste on aisoissa.
Mutta tuohon koneen "loppumiseen." Uudessa Tuulilasissa oli juttua näistä uusista autoista (läh. bensavehkeet) ja niitten OBD mittauksista. siinä vähän ounasteltiin ei niin ruusuista tulevaisuutta nykyautoille. Auto voi käydä kauniisti, toimia käytännössä moitteetta, vaan toleranssit heittää uuden arvoista sen verran, että testi ei enää mene läpi. Vanhemmalla autolla saatettaisiin vielä ajaa 100-200tkm. tuossa vaiheessa, kun nykyhärveli menee isoon remonttiin (tai uusioraaka-aineeksi).
Niin, miten se huohottaminen nyt sitten määritetään. Monenlaista autoa ollut alla, jotkut ajettu 70 tkm jotkut jopa 360 tkm ja silti en osaa päällepäin sanoa huohottaako toinen enemmän kuin toinen ja mikä huohottaa niin paljon, että vitutuskäyrä lähtee nousuun.
Nyt on alla ihan toimiva moottori, mersun turbodiesel 210 tkm ajettu. Huohottamista en edes ajatellut aiemmin koska ei koneessa ole ollut ongelmaa. Huohotusputki meni ahtimelle ja mitään näkyvää ei ollut. Ahtimen rukkailun ohessa laitoin huohotusletkun ahtimen sisääntulon sijasta nykyään suodattimen kautta ulkoilmaan. Nyt kerran katsoin 200 km ajon jälkeen ja näin selvästi miten sieltä tuli jotain kaasua (pako?), eli vaikka huohottaa niin mitäpä siitä sitten. Yleensä kun katselen sitä suodatinta niin mitään huohotusta ei silmällä näy.
Sen enempää en ole tuon huohottamisen suuruuden kanssa mieltäni vaivannut. Kai sille huohottamiselle pitäisi olla jonkinsortin kaasunvirtausmittaus, jotta voidaan pohtia mikä kone huohottaa normaalista poikkeavan määrän.
Mikäli kone pitää öljynsä niin ongelmaa ei liene, ja vaikka ei aivan pitäisikään niin kunhan nyt ei litraa tuhannella kilometrilla vie.
Hyvä pointti tuo öljytikusta huohotuksen tarkastelu, sehän ei kerro vältämättä muuta kuin toisissa putken alareuna on öljypinnan alla ja toisissa ei. Öljykorkista sen sitten kait jo näkee paremmin...mutta paljonko on paljon.
Nyt on alla ihan toimiva moottori, mersun turbodiesel 210 tkm ajettu. Huohottamista en edes ajatellut aiemmin koska ei koneessa ole ollut ongelmaa. Huohotusputki meni ahtimelle ja mitään näkyvää ei ollut. Ahtimen rukkailun ohessa laitoin huohotusletkun ahtimen sisääntulon sijasta nykyään suodattimen kautta ulkoilmaan. Nyt kerran katsoin 200 km ajon jälkeen ja näin selvästi miten sieltä tuli jotain kaasua (pako?), eli vaikka huohottaa niin mitäpä siitä sitten. Yleensä kun katselen sitä suodatinta niin mitään huohotusta ei silmällä näy.
Sen enempää en ole tuon huohottamisen suuruuden kanssa mieltäni vaivannut. Kai sille huohottamiselle pitäisi olla jonkinsortin kaasunvirtausmittaus, jotta voidaan pohtia mikä kone huohottaa normaalista poikkeavan määrän.
Mikäli kone pitää öljynsä niin ongelmaa ei liene, ja vaikka ei aivan pitäisikään niin kunhan nyt ei litraa tuhannella kilometrilla vie.
Hyvä pointti tuo öljytikusta huohotuksen tarkastelu, sehän ei kerro vältämättä muuta kuin toisissa putken alareuna on öljypinnan alla ja toisissa ei. Öljykorkista sen sitten kait jo näkee paremmin...mutta paljonko on paljon.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Muutama vuosi sitten,kun katselin seuraajaa w123:selle,oli tilanne tämä:
124:sia löytyi noista tietynlaisista liikkeistä jonkin verran,201:siä ei tullut vastaan yhtään.
124:set oli kaikki samanlaisia:mittarissa 400-600tkm(ei sinänsä paha asia),sisusta ei-niin-kauhean-siisti,kuskin selkänoja "puhki",savutti,perä lonksui,ovien lista(t) repsotti.
Yksinkertaisesti kaikki vaikuttivat autoilta joilla oli paljon ajettu ja huolta ei ollut juuri pidetty.Varsinkin ällötti se,ettei edes listoja voitu pistää kiinni ennen myyntiä.
Paremmista autoliikkeistä olisi kait löytynyt namupaloja,mutta hinnatkin huiteli vielä siihen aikaan yli oman budjetin.
Eipä sen puoleen,kyllä noista kehäraakeistakin osattiin pyytää,ja joku onkin voinut saada itselleen paljon harmia isolla rahalla.
Kyllä yksityiseltä varmasti voi saada helmen sopivaan hintaan.
124:sia löytyi noista tietynlaisista liikkeistä jonkin verran,201:siä ei tullut vastaan yhtään.
124:set oli kaikki samanlaisia:mittarissa 400-600tkm(ei sinänsä paha asia),sisusta ei-niin-kauhean-siisti,kuskin selkänoja "puhki",savutti,perä lonksui,ovien lista(t) repsotti.
Yksinkertaisesti kaikki vaikuttivat autoilta joilla oli paljon ajettu ja huolta ei ollut juuri pidetty.Varsinkin ällötti se,ettei edes listoja voitu pistää kiinni ennen myyntiä.
Paremmista autoliikkeistä olisi kait löytynyt namupaloja,mutta hinnatkin huiteli vielä siihen aikaan yli oman budjetin.
Eipä sen puoleen,kyllä noista kehäraakeistakin osattiin pyytää,ja joku onkin voinut saada itselleen paljon harmia isolla rahalla.
Kyllä yksityiseltä varmasti voi saada helmen sopivaan hintaan.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Jobbarit vaikeuttavat Nersun ostoa tahtomattaan/tietämät
Minkä hintaisia 124 olet kattellu?Harrastelija kirjoitti:Niin kuin jotkut ovat saattaneet...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
Hmm, enpä minäkään tiennyt, että ajan autolla josta moottori on jo "loppu"
. Puhalluksesta on käynnissä empiirinen tutkimus, ja 2-3 viikon aikana purkkiin on tullut huohottimen kautta ehkä puoli desiä öljynkuraa. Silti vaan auto toimii ja vetoja on (tähän hätään) tarpeeksi.
Tuolla hintahaarukalla kritiikkisi moottorin kuluneisuuden ja ruosteettomuuden osalta on suhteellisen kovaa, ja tekee auton etsinnästä vaikeaa. Hintatason perusteella etsintäsi painottuu siis 1. sarjan (1985-9/1989) autoihin, eli ikää niillä on minimissään 16 vuotta. Haitariin mahtuu varmasti monenlaisia yksilöitä, mutta huohottamatonta moottoria et aivan helpolla löydä. Mutta lykkyä etsintään, kyllä sieltä sopivainen vielä löytyy!

Tuolla hintahaarukalla kritiikkisi moottorin kuluneisuuden ja ruosteettomuuden osalta on suhteellisen kovaa, ja tekee auton etsinnästä vaikeaa. Hintatason perusteella etsintäsi painottuu siis 1. sarjan (1985-9/1989) autoihin, eli ikää niillä on minimissään 16 vuotta. Haitariin mahtuu varmasti monenlaisia yksilöitä, mutta huohottamatonta moottoria et aivan helpolla löydä. Mutta lykkyä etsintään, kyllä sieltä sopivainen vielä löytyy!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Nniih, mikä sitten lienee saksalaisenkaan 2000 euron mersun kunto, varsinkaan jos kyseessä on vielä automaatti-300D.epk kirjoitti:itseasiassa kyllä tuolla löytää jo ok auton, joku alle -88 saksasta parilla tonnilla ja verot siihe ~1400 + toiminta tonni siihen viellä päälle, eikös aika lähellä 5ke olla
Ja onko vaivan väärtiä lätheä hakemaan muutaman tonnin käyttöautoa ulkomailta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
itseasiassa olen nähnyt parin tonnin w124 300D:n (oli alle -89) , oli tosin manuska. Kyllä sai auton tuohon hintaan ! toiminta tonni siihenkin niin valmis käyttöpeli sehän oli. Toki mitään pakasta vedettyä ei tietenkään, mutta 300-500tkm ajetutkin on vielä kovassa kunnossa mitä vertaa suomen vastaaviin.Aku P kirjoitti:Nniih, mikä sitten lienee saksalaisenkaan 2000 euron mersun kunto, varsinkaan jos kyseessä on vielä automaatti-300D.epk kirjoitti:itseasiassa kyllä tuolla löytää jo ok auton, joku alle -88 saksasta parilla tonnilla ja verot siihe ~1400 + toiminta tonni siihen viellä päälle, eikös aika lähellä 5ke olla
Ja onko vaivan väärtiä lätheä hakemaan muutaman tonnin käyttöautoa ulkomailta.
Eli kyllä noita alle -89 saa edukkaasti, hyväkuntoisiakin, verothan noissa ei paljoa enää ole.
Tätä mää justiinsa mietin, että aika paljon ajettuja ne saattavat saksalaisetkin olla.epk kirjoitti:[ mutta 300-500tkm ajetutkin on vielä kovassa kunnossa mitä vertaa suomen vastaaviin.
Toisaalta eihän ne kilsat mitään, vaan se kunto -- ja kieltämättä moni suomi-jobbarin kauppaama 124 on aika räjähtäneen oloinen, eli se tonni pakollisiin kunnostuksiin ei välttämättä ole ollenkaan liikaa. Ja jos maalaus/ruostehommia joutuu teettämään niin niihin saa sitä rahaa kanssa palamaan sen, minkä jaksaa polttaa.
Mainittakoon nyt tässä, että broidin appiukko osti kauppakassikseen -87 mallin suomimersun viime viikolla: valkoinen 200D automaatti, mutta aivan järjettömän hyvin pidetty. Siinä on siis pistetty suunnilleen vihkoon, jos on tarkastettu rengaspaineet, ja polttimonvaihdot ihan varmasti. Kyllä se sitten onkin muutamaa maalinlohkeamaa lukuunottamatta ihan kasipuolen arvoinen peli noin siisteydeltään.
Jaa, ajettu? No tuommoiset 808 000 km...

Eli tällä tahdon sanoa, että tuurilla voi löytää budjettilinjallakin liikkuen kyllä asiallisen auton, mutta ehkäpä jobbarien sijaan kannattaa kuitenkin tsekata, mitä yksityisillä olisi tarjota. Joku samassa perheessä 10 vuotta ollut auto voi olla valmis ajoon ilman "toimintatonniakin" (kiitos epk hyvästä ilmaisusta).
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, se joka väittää et pitää vielä heitää pari tonnia päälle 5 tonnin ei yritä muuta kuin suojella oman auton arvoa. Herttoniemessä on esim. yksi 300D manuaali 4980e huippukuntonen -90, vantaalla 4999e 300D ruosteeton manuaali -90, espoossa automaatti ruosteeton 5500e -90 ja jyväskylä automaatti ruosteeton -90 5700e. Itse olen ajanut jokaisella paitsi jyväskylän ja ne ovat huippukuntoisia. Ei ole yleistä kuskin penkin kulumaa eikä mitään muutakaan. Kaikki autot löytyy nettiautosta. Naurattaa kun siellä on jotain ikuisuus ilmoituksia -87 7500e, heh heh. Sitä en muuten ymmärrä mitä järkeä on ostaa -93 10000e koska käsittääkseni auto on ihan sama vaikka -89 ja saa 4000e ??? Itseasiassa haluaisin vain mersukauppaan asiallisempaa ja rehellisempää toimintaa. Jos auto on paska niin hinta sen mukaiseksi. Ei tavallinen pulliainen osta enää nykyään 80-luvun mersua kun se on yleinen tosiaisa että 90% niistä on paskoja. Itse säästäisi paljon vaivaa juosta kattomassa kaiken mailman paskoja mitä ei voi sanoa suoraan puhelimessa. Onneksi se alkaa näköjään maksaa vaivaa koska kyllä niitä hyviäkin näköjään vielä löytyy.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ööö... nuohan osuvat aika hyvin tavoiteeseesi. Mikset sitten osta?Harrastelija kirjoitti: Herttoniemessä on esim. yksi 300D manuaali 4980e huippukuntonen -90, vantaalla 4999e 300D ruosteeton manuaali -90, espoossa automaatti ruosteeton 5500e -90 ja jyväskylä automaatti ruosteeton -90 5700e. Itse olen ajanut jokaisella paitsi jyväskylän ja ne ovat huippukuntoisia.

Terveisin
Tero
Tero
Jaa minä ymmärsin sen toimintatonnin menevän saksanturismiin ja matkustelun avartamiin henkisen pääoman sijoituksiin yms.Aku P kirjoitti: eli se tonni pakollisiin kunnostuksiin ei välttämättä ole ollenkaan liikaa. Ja jos maalaus/ruostehommia joutuu teettämään niin niihin saa sitä rahaa kanssa palamaan sen, minkä jaksaa polttaa.
Mainittakoon nyt tässä, että broidin appiukko osti kauppakassikseen -87 mallin suomimersun viime viikolla: valkoinen 200D automaatti, mutta aivan järjettömän hyvin pidetty. Siinä on siis pistetty suunnilleen vihkoon, jos on tarkastettu rengaspaineet, ja polttimonvaihdot ihan varmasti. Kyllä se sitten onkin muutamaa maalinlohkeamaa lukuunottamatta ihan kasipuolen arvoinen peli noin siisteydeltään.
Jaa, ajettu? No tuommoiset 808 000 km...![]()
Ja kun sitä yli rippikouluikäistä autoa pitänee vähän(!?!) tod. näk. kohennellakin, niin toisenkin (ja kolmannenkin riippuen siitä mitä pystyy/voi/viitsii tehdä itse) toimintatonnin voinee tuollaiseen auto saksasta suoraan ajoon tonnilla tai kahdella projektiin varata.

Tiedä häntä sitten. Omaan paljon kalliimpaan ja uudempaankin meni viime keväänä nuo muutamat toimintatonnit hakukustannuksiin ja korjauksiin, kun ajan mukanaan tuomaa patinaa ja pikku puutteita ryhdyin poistamaan.
EDIT: Ai niin, piti toivottaa hyvää matkaa "sukulaismiehelle"!
Ja sitten vielä tuohon harrastelijan narinaan: Tosiaan, jos huippupelejä on kaupan budjetin raameissa, niin mitäs siinä vinkuat, osta pois ja liity tyytyväisten Mersuhörhöjen klaaniin.
Toisaalta, kun mies ihmettelee, että miksi ostaa -93 kymppitonnilla, kun on ihan sama auto, kun -89 puolenrahan peli, mutta samalla noituu kaikki 80-luvun vehkeet maailmanlopun peleiksi, niin tuota, äh, en oikein ymmärrä



Viime mainittu oli kyllä oudoin näkemäni ilmaisu kuvailemaan tapahtumaa "mennään kaljoille".RH kirjoitti:Jaa minä ymmärsin sen toimintatonnin menevän saksanturismiin ja matkustelun avartamiin henkisen pääoman sijoituksiin yms. .

Mutta pitäähän tuo matkustus ja majoituskin siihen jollain tapaa budjetoida, jos ihan vaan kuluja mietitään.
Mielenkiintoista kyllä, että ketjun aloittajalla on tiedossa montakin hyvää 300D:ta ja muka ei autoa löydy. Kaikesta päätellen ovat sitten tosi helmiä -- ainakaan minä en ole viime vuosina törmännyt tuon hintaluokan W124:siin, jotka ihan ilman tekemistä olisivat varmassa käyttökunnossa. Tuntuu, että yli kymppitonninkin vehkeisiin saa teettää ainakin ison huollon ellei peräti jotain remonttia, jos mielii sitten hetken rauhassa ajella.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
Kylläpä siellä nyt mersumiehet käy kuumana kun yksi noviisi tulee kirjoittelemaan totuuksia. Heh heh, ei voi kun nauraa. Autot oli muuten hyviä, MUTTA väärän värisiä. Melkein kaikki muut käy kuin valkoiset. En tiedä onko joillekkin toisille väri niin suuri kriteeri että se voi estää auton oston mutta minulle on ja juuri VALKOINEN. Alun perin minun piti hakea 90-luvun lopun Väyrynen mutta kun sitä NIIN paljon haukuttiin juuri mätänemisen/ruostumisen takia dumppasin sen. Sitten ajattelin 350 TD W 140 mutta törmäsin taas ongelmaan. Moottoria haukuttiin joka puolella. Sitten ajattelin w 126 tai 124 4-matic. Kävin koeajelee w 126 kohtuuhintaisia dieselöityjä. Loppu jokainen. W 124 300d tai tdt 4-matic. Kuulostaa hyvältä, onhan 124 äänestetty monessa maassa mailman kestävimmäksi autoksi. Hylkäsin 4-maticin kalliiden varaosien vuoksi + hankintahinta ja ei sitä loppupeleissä etelä suomessa ole niin montaa päivää että nelivetoa tarvis. Siihen sitten jäi 300 D, automaatti, ruosteeton. Mielestäni 15 - 20 vuotta vanhasta autosta 30000 markkaa / 5000e on hyvä hinta. Sen olen valmis maksamaan heti kun löytyy hyvä. Yläkerran mersumiesten on turha yrittää vääristellä mitä minä olen kirjoittanut. En missään ole ilmoittanut että etsin virheetöntä. Ja olen varma että jokainen joka on ostamassa/ostanut vastaavanlaista autoa on törmännyt samaan ongelmaan. POMMEJA tarjotaan ihan pokkana hyvinä autoina. 200D ja 250 D en ole edes ajatellut koska ne on niin tehottomia vekottimia ettei niillä vetäis perässä edes naapurin soutuvenettä.
Osta suosiolla samanhintainen vanhempi (123 tai 115). 5000€:llä saa helvetin hyvän semmoisen tai kohtuullisen 124:n.
Tonni huoltoihin ei ole mitenkään liioiteltua. Ihan peruskulutusosat uusimalla se menee että hujahtaa. Esim:
-Lootan, koneen, perän, tehostimen öljyt ja suodattimet
-Remmit
-Alustan puslat
-Jarruosat
-Ketju
-Kardaanin laakeri ja kuminivelet
Nuo kun varautuu pistämään uusiksi niin ei tarvi pettyä. Taida tonni riittääkään.
Tonni huoltoihin ei ole mitenkään liioiteltua. Ihan peruskulutusosat uusimalla se menee että hujahtaa. Esim:
-Lootan, koneen, perän, tehostimen öljyt ja suodattimet
-Remmit
-Alustan puslat
-Jarruosat
-Ketju
-Kardaanin laakeri ja kuminivelet
Nuo kun varautuu pistämään uusiksi niin ei tarvi pettyä. Taida tonni riittääkään.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Jaa... hyvinhän tuo hevoskoppi tulee perässä kun tarttee kiskoa. Eikä telikärrykään kera kelkan ole ollut menoa hidastamassa.Harrastelija kirjoitti: 200D ja 250 D en ole edes ajatellut koska ne on niin tehottomia vekottimia ettei niillä vetäis perässä edes naapurin soutuvenettä.
Tein huvikseni nettiautossa haun, jossa määreet olivat w124 300 automaatti ja max 5000€. No tulos yksi auto, missä pyynti oli melkein 7000, yksi kolaroitu ja kolmatta möi romuttamo? Haku koski koko maata. Jos nuo on helmiä, niin sitten omani on uusi...

Mersu myyty...