Autonhakureissu Saksaan
Autonhakureissu Saksaan
Nyt tuli eteen mahdollisuus lähteä Saksaan joten pitäisi saada tietää pari juttua.
Haaveena on aina ollut C-mallin mersu, niin nyt päätin sen sitten hyvän tilaisuuden tullen hankkia.
Mitä eroja sisustassa ja korissa on alkupään malleissa verrattuna loppupään sellaisiin?
Entäs koneet: onko 220D olellisesti parempi kuin 200D? ja mitä tulee tarkastaa pumpusta, kun lucaksen pumput ei kuulemma kestä.. Missä kilometrimäärässä se on jo luultavasti korjattu?
Ja kertokaan nyt kaikki C-mallin heikot kohdat mihin tulisi paikan päällä kiinnittää huomiota?
Kiitoksia vastauksista näin etukäteen!!
Haaveena on aina ollut C-mallin mersu, niin nyt päätin sen sitten hyvän tilaisuuden tullen hankkia.
Mitä eroja sisustassa ja korissa on alkupään malleissa verrattuna loppupään sellaisiin?
Entäs koneet: onko 220D olellisesti parempi kuin 200D? ja mitä tulee tarkastaa pumpusta, kun lucaksen pumput ei kuulemma kestä.. Missä kilometrimäärässä se on jo luultavasti korjattu?
Ja kertokaan nyt kaikki C-mallin heikot kohdat mihin tulisi paikan päällä kiinnittää huomiota?
Kiitoksia vastauksista näin etukäteen!!
Helmat muuttu 7/97 ja muuta pientä faceliftiä, mittarilukeman pystyy ammattilainen muuttamaan n.minuutissa, että se siittä ja myöskin ilman mittaristonsulaketta ei kilometrejä kerry, toisin ei tiedä nopeutta. 220D on 25hv? enemmän kuin 200D:ssä (korjatkaa jos olen väärässä), joten meno on varmasti mukavampaa 220D:llä. Muistelisin että 200D:ssä on 75hv ja 220D:ssä 100hv.
Sisusta muuttu vähäsen 95-96? vuoden välillä, esim.painikkeet on myöhemmin hieman pyöreempiä yms.
Enenmpää en oikein osaa sanoa, mutta loistava autohan tuo C-malli on, suosittelen.
Sisusta muuttu vähäsen 95-96? vuoden välillä, esim.painikkeet on myöhemmin hieman pyöreempiä yms.
Enenmpää en oikein osaa sanoa, mutta loistava autohan tuo C-malli on, suosittelen.
206CC -04
Yamaha R6 -04
Ollut joskus (vanhoina hyvinä aikoina)
MB C180 Elegance
Yamaha R6 -04
Ollut joskus (vanhoina hyvinä aikoina)
MB C180 Elegance
Pieni nusandeeraus piristää kummasti päivääAppe kirjoitti:Helmat muuttu 7/97 ja muuta pientä faceliftiä, mittarilukeman pystyy ammattilainen muuttamaan n.minuutissa, että se siittä ja myöskin ilman mittaristonsulaketta ei kilometrejä kerry, toisin ei tiedä nopeutta. 220D on 25hv? enemmän kuin 200D:ssä (korjatkaa jos olen väärässä), joten meno on varmasti mukavampaa 220D:llä. Muistelisin että 200D:ssä on 75hv ja 220D:ssä 100hv.
Sisusta muuttu vähäsen 95-96? vuoden välillä, esim.painikkeet on myöhemmin hieman pyöreempiä yms.
Enenmpää en oikein osaa sanoa, mutta loistava autohan tuo C-malli on, suosittelen.

Myös täällä päin on liikkunut ilkeitä juttuja noista Lucasin pumpuista. Mutta onhan Pimeyden Ruhtinas tod. laadukas merkki. Sen tietää entinen Leyland testipilotti. Mm. valokatkaisin suli kojetaulussa...Leka kirjoitti:Itse olen myös kuullut ongelmista Lucasin pumppujen kanssa.

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Näin meilläkin
Kyllä Lucasin pumpputuotteista on samaa mielipidettä näilläkin kulmin, myös hovinarrin ja taksareiden jutuissa. Ihmetyttää kyllä kovasti tuo Mersun odysseia saarivaltakunnan tuotteisiin. Pahimat kielet kertovat Luukaan pumppujen pimenneen jo reilun 50 tkm etapilla, alta 150 tkm kohdalla viimostaan. Varmasti on myös moitteettomasti toimivia yksilöitä. Ehkä asiat ovat nyt hieman paremmin kuin entisaikaan, jollon "Suomessa sokeat tekivät siveltimiä, Englannissa autoja
"
Henki oli mennä myös itsellä eräällä öisellä uuden Morris Marinan "koeajolla" kun kesken ajon ajovalot kuin leikaten hävisivät pikku töyssyssä. Toinen töyssy toi ne takaisin, mutta loppumatka mentiinkin sitten lähes kävelyvauhtia
.

Henki oli mennä myös itsellä eräällä öisellä uuden Morris Marinan "koeajolla" kun kesken ajon ajovalot kuin leikaten hävisivät pikku töyssyssä. Toinen töyssy toi ne takaisin, mutta loppumatka mentiinkin sitten lähes kävelyvauhtia

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jaa-a
Eikös tuo Classic ole juuri se "täysin karvalakki"? Näin on ainakin itselle muodostunut se mielikuva, että kun nämä Classic, Elegance ja Avantgarde -nimitykset tulivat, niin C. oli lähtötaso, eikä "nimetöntä" ollut lainkaan.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Re: Jaa-a
On joo. Classic on se kaikista halvin.Jukka N. kirjoitti:Eikös tuo Classic ole juuri se "täysin karvalakki"? Näin on ainakin itselle muodostunut se mielikuva, että kun nämä Classic, Elegance ja Avantgarde -nimitykset tulivat, niin C. oli lähtötaso, eikä "nimetöntä" ollut lainkaan.
Re: Jaa-a
Entäs EspiritJukka N. kirjoitti:Eikös tuo Classic ole juuri se "täysin karvalakki"? Näin on ainakin itselle muodostunut se mielikuva, että kun nämä Classic, Elegance ja Avantgarde -nimitykset tulivat, niin C. oli lähtötaso, eikä "nimetöntä" ollut lainkaan.

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Ainakin vuonna 2000 sai C-mallin Classicia ja Espritiä samaan hintaan. Eroina oli Espritin hivenen matalampi ja jäykempi alusta, sekä kojelaudan jalopuupaneelien tilalla hiilikuitujäljitelmää. Alustan mataluuden huomasi erityisen hyvin juuri taksikäytössä, tuollaisella C200CDI T:llä kun tuli suhattua viitisenkymmentä tuhatta kilometriä. Erityisen typerä valinta ammattiautoon... Muita varuste-eroja Classicin ja Espritin välillä en huomannut.
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Toissapäivänä meikäläinen ajoi ensimmäiset kilometrit c-sarjan mersulla. Kaverin oma auto meni huoltoon takas huollon virheen takia ja sai tilalle 99 tai 00-mallin 200CDI farkun. En koskaan ollut edes istunut tollasessa saati sit ajanu. Ennakkokäsitys oli että tilat E-sarjaan varrattuna olis ahtaat. Tekniikka aika pitkälti muuten samaa ainakin konee osalta. No tulihan sitä eilisen ja tän päivän aikana ajeltua sillä enemmänkin. Meikäläinen pitkänä ihmisenä löysi ihan mukavan ajoasennon, ainoastaan ratin korkeuden säätöä jäi kaipaamaan. Ratti tuntuu olevan todella pystyssä verrattuna omaan W124:seen. Varusteet oli aika niukat (Classic), oikeastaan vain kaukoohjattu lukko ja sähkölasit. Ilmastointi olis kyllä ihan ehoton mutta kai sitä ilmankin pärjäis. Ihan tottumiskysymys. 
No tekniikasta sen verran että kone tuntui ainakin minusta todella onnettomalta alaväännön osalta. Kun kierroksia saa 2500-3000r/min niin jotain tapahtuu mutta aika hengetön ainakin jos vertaa muihin suorasuihkutus diisseleihin joista ilmoitetaan n.100hp. Katsoinko sit oikein ohjekirjasta mutta muistaakseni tolalsessa 200CDI:ssä on sitä luokkaa. Ajettavuudessakaan ei oikein ollut kehumista koska perä tuntui todelta herkältä urille ja haki sivuttain mutkassa heitossa. Muutenkin aika löllön tuntunen kun motarin ramppiin kaartaa. Kai se on sitä mukavuutta sitten? Epäilen kyllä että peräpään puslissa tai ripustuksissa oli jotain sanomista koska terävissä montuissa kuului selvää pauketta. ASR vai mikä se luistonesto noissa on, tuntuu sekoilevan aika urakalla ainakin tässä versiossa koska toimimattomuuden merkkivalo helotti kojetaulussa taukoamatta. Jotain vikaa jarrujärjestelmässä tai sit tossa luistonestossa. Käsijarrupoljin meni pohjaan muutaman käyttökerran jälkeen, vaijeri poikki tai jotain. Ei ruvettu selvittämään koska ei ollut oma auto. Myös kakkosvaihteen saaminen päälle sujuvasti takkuili.
Ei kyllä auta yleistää vaikka tästä jäi hieman huono maku moneltakin osin. Kilometrejä tällä kuitenkin oli jo 300tkm takana. Sisältä ja ulkoapäin aika siisti mutta en maksasi ainakaan ite pyydettyä 27k€ autosta.Tuntuu hirveältä hinnalta!! Sillä saa vaikka uuden farkku Golffin 130TDI koneella ja herkuilla. Kyllä tuntu hyvältä hypätä tän jälkeen omaan Mersuun.
Eniten tässä 200CDI:ssä jäi ihmetyttää suuri kulutus ja silti onneton etenemiskyky moottoritiellä ja taajamassa. Tällä sai tosiaan pistää parastaan että pysy ripeän liikenteen seassa. Tai ainakin tuntuu siltä koska tänään tarjoutu minulle uuden Skoda Fabia RS:n koeajomahdollisuus. On se vaan ihme miten tollanen kirppu liikkuu 130hp TDI koneellä ja 6-vaihteisella lootalla. Tunnin koeajo oli kyllä ikimuistettava. Yllättän hiljanenkin tollanen Skoda vaikka muuta epäilin. 100km/h vaihdissa 6.vaihteella 1400-1500r/min ja 180km/h 3200r/min. Mentiin kun sukkasillaan ja mitä pikkasen 5. vaihteella vedätin niin heti oli 200km/h lasissa. Muuten auto olis mun makuun mutta auto on todellakin vain 2 hengen auto. Taakse on turha aikuisen istua ja peräluukkukin aika onneton. Hinta kuulostaa kohtuulliselta (23.800€) ainakin kun vertaa mitä kaikkea kuuluu vakiovarustukseen.

No tekniikasta sen verran että kone tuntui ainakin minusta todella onnettomalta alaväännön osalta. Kun kierroksia saa 2500-3000r/min niin jotain tapahtuu mutta aika hengetön ainakin jos vertaa muihin suorasuihkutus diisseleihin joista ilmoitetaan n.100hp. Katsoinko sit oikein ohjekirjasta mutta muistaakseni tolalsessa 200CDI:ssä on sitä luokkaa. Ajettavuudessakaan ei oikein ollut kehumista koska perä tuntui todelta herkältä urille ja haki sivuttain mutkassa heitossa. Muutenkin aika löllön tuntunen kun motarin ramppiin kaartaa. Kai se on sitä mukavuutta sitten? Epäilen kyllä että peräpään puslissa tai ripustuksissa oli jotain sanomista koska terävissä montuissa kuului selvää pauketta. ASR vai mikä se luistonesto noissa on, tuntuu sekoilevan aika urakalla ainakin tässä versiossa koska toimimattomuuden merkkivalo helotti kojetaulussa taukoamatta. Jotain vikaa jarrujärjestelmässä tai sit tossa luistonestossa. Käsijarrupoljin meni pohjaan muutaman käyttökerran jälkeen, vaijeri poikki tai jotain. Ei ruvettu selvittämään koska ei ollut oma auto. Myös kakkosvaihteen saaminen päälle sujuvasti takkuili.
Ei kyllä auta yleistää vaikka tästä jäi hieman huono maku moneltakin osin. Kilometrejä tällä kuitenkin oli jo 300tkm takana. Sisältä ja ulkoapäin aika siisti mutta en maksasi ainakaan ite pyydettyä 27k€ autosta.Tuntuu hirveältä hinnalta!! Sillä saa vaikka uuden farkku Golffin 130TDI koneella ja herkuilla. Kyllä tuntu hyvältä hypätä tän jälkeen omaan Mersuun.
Eniten tässä 200CDI:ssä jäi ihmetyttää suuri kulutus ja silti onneton etenemiskyky moottoritiellä ja taajamassa. Tällä sai tosiaan pistää parastaan että pysy ripeän liikenteen seassa. Tai ainakin tuntuu siltä koska tänään tarjoutu minulle uuden Skoda Fabia RS:n koeajomahdollisuus. On se vaan ihme miten tollanen kirppu liikkuu 130hp TDI koneellä ja 6-vaihteisella lootalla. Tunnin koeajo oli kyllä ikimuistettava. Yllättän hiljanenkin tollanen Skoda vaikka muuta epäilin. 100km/h vaihdissa 6.vaihteella 1400-1500r/min ja 180km/h 3200r/min. Mentiin kun sukkasillaan ja mitä pikkasen 5. vaihteella vedätin niin heti oli 200km/h lasissa. Muuten auto olis mun makuun mutta auto on todellakin vain 2 hengen auto. Taakse on turha aikuisen istua ja peräluukkukin aika onneton. Hinta kuulostaa kohtuulliselta (23.800€) ainakin kun vertaa mitä kaikkea kuuluu vakiovarustukseen.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]