Tässä pitkää tarinaa, toivottavasti jaksat lukea ja ENNEN KAIKKEA heittää vinkkiä:
tarina alkaa tammikuusta kun tankkasin seo:lta 50/50 kesätalvilaatua 110 TD -96 Vitooni, tuli pikkasen reilummin pakkasta ja löpö veti ilmesesti hyhmään eikä poika suostunu lähtemään käymään. Kelit taas lämpeni, Vito lähti kyllä käymään mutta ei ottanu kierroksia ja sammui itsestään 5-10 sek kuluttua. Autolle ei ollu suurta tarvetta niin se sai jäädä peitteen alle odottelemaan lämpimämpiä aikoja. Auton avain jäi paikalleen.
Nyt on viikon verran koitettu saada käymään, ei lähde millään, ainoastaan kun aerostarttia pistetään ilmanputsarista niin sen aikaa käy (ei omalla polttoaineelle). Hehkuvalo palaa koko ajan kysyin Vehosta, neuvoivat vaihtamaan hehkut -> hehkuttaa edelleen. Vehosta neuvoivat vaihtamaan hehkureleen -> vaihto (169 eur)-> sama juttu jatkuu.
Paska löpö poistettiin tankista ja uutta ainetta tilalle, uutta löpö suodatinta, uutta akkua -> ei mitään muutosta, ei edes lupaa. Löpöä ei tule suuttimille saakka.
Luin manuaalia (saksankielinen), sieltä paljastu että ajoneston merkkinä hehkun merkkivalo palaa. Tosissaan auto hehkuttaa normaalit n. 6 sek ja katkaisee hehkuilta virrat, mutta valo ei sammu, hehkutuksen jälkeen valo hieman muuttaa kirkkautta mutta palaa kokonaan.
Vehosta sanoivat että ajoneston saa pois ainoastaan jos ovet saa aukeamaan kaukosäädöllä ei avaimella. Tässähän keskuslukko ei ole toiminut mun aikana. Kaikki sulakkeet ok, epäilivät että johto poikki kuskin ovessa. Otin auki, siellä oli jo joku käyny kun oli katkaistu ne ilmeisesti tehtaalla asennetetut todella ohuet piuhat ja vetäny ovesta ohjaamoon puolelle reilummat piuhat. Mä testasin niin että otin pätkän johtoa ja pistin sen kunkin johdon tilalle mutta ei auttanut.
Nyt alkaa olla mitta kohtuu täys eikä pysty menemään Vehoon kun ..ttaa sen verran reilusti. Heittäkääs tekijämiehet vinkkiä miten sais Viton käymään! Keskuslukkon toimintaan saaminen on luksusta! Manuaalissa oli neuvottu ajonesto resetointi siinä tapauksesssa että kaukosäätö on hukassa ja käytössä pelkkä avain. Manuaali on sakemanniksi eikä mulla kauheen vahva. Sinä aikana kun auto seisi siinä oli vain paikallaan ja ilmesesti sinä aikana siinä meni se patteri tyhjäks. Toisen avaimen kaukosäätö lähettää signaalia, ainakin punavalo vilkahtaa ohjaimen nurkassa.
Apua ja ohjeet mallia "pentti" kun ei o tämän tason ropaaminen ihan täysin verissä (mieluummin sitä vaan ajelis ja tekis pakolliset huollot).
S
[/u][/b]
Vito EI KÄYNNISTY + keskuslukko-ongelma -- AUTTAKKEE!!!
Re: Vito EI KÄYNNISTY + keskuslukko-ongelma -- AUTTAKKEE!!!
No oletko laittanut uuden patterin siihen alkuperäiseen avaimeen.
Mikäli avain on toimiva, sen ajoneston pitäisi kytketyä pois toiminnasta [käyttöohjeen mukaan] heti kun laitat avaimen virtalukkoon.Valot menevät juuri kuten mainitsit, eli hehkun valo jää palamaan indikoiden ajonestoa. Käsittääkseni se ei siis toimi sillä, jotta avain menee virtalukkoon vaan se nimenomaan kommunikoi langattomasti sen avaimen kanssa -> tyhjällä patterilla oleva avain ei toimi.
Pitääkös avain nyt koodata uudelleen, jollei uusi patterikaan auta, siitä löytynee ohjeet täältä forumilta jostakin [en ole itse koskaan tehnyt].
Se avain siis kuulemani mukaan 'kommunikoi' langattomasti sen auton kanssa paikallaankin ollessa, joten sekin syönee patteria pakkasen lisäksi, eli jatkossa pidämme avaimen visusti housun taskussa lämpimässä paikassa.
Ei ***kele aika vastuutonta veholta myydä hehkuihin liittyvää kamaa tuossa tilanteessa...no palauttanet sen hehkureleen.

Mikäli avain on toimiva, sen ajoneston pitäisi kytketyä pois toiminnasta [käyttöohjeen mukaan] heti kun laitat avaimen virtalukkoon.Valot menevät juuri kuten mainitsit, eli hehkun valo jää palamaan indikoiden ajonestoa. Käsittääkseni se ei siis toimi sillä, jotta avain menee virtalukkoon vaan se nimenomaan kommunikoi langattomasti sen avaimen kanssa -> tyhjällä patterilla oleva avain ei toimi.
Pitääkös avain nyt koodata uudelleen, jollei uusi patterikaan auta, siitä löytynee ohjeet täältä forumilta jostakin [en ole itse koskaan tehnyt].
Se avain siis kuulemani mukaan 'kommunikoi' langattomasti sen auton kanssa paikallaankin ollessa, joten sekin syönee patteria pakkasen lisäksi, eli jatkossa pidämme avaimen visusti housun taskussa lämpimässä paikassa.
Ei ***kele aika vastuutonta veholta myydä hehkuihin liittyvää kamaa tuossa tilanteessa...no palauttanet sen hehkureleen.
Jotenkin tulee tuostakin mieleen, että tuo ovien avaus on veholaisille vain tarkistusmetodi, jotta avaimessa on virtaa ja koodaus oikein...tsjah kirjoitti:Vehosta sanoivat että ajoneston saa pois ainoastaan jos ovet saa aukeamaan kaukosäädöllä ei avaimella.

Lisää tietoa: www.skg.fi
eikö toinen avain toimi?
Mulla on kaksi avainta, toinen joka oli paikalla ja josta nyt on patteri moro ja TOINEN joka on ihan ok, ainakin se merkkivalo vilkahtaa kun avaimen avaa ja sulkee. Eikä ne olekaan identtisiä? Mä oletan että auto toimii kummalla avaimella tahansa, tuntuis oudolta jos ei näin olis. Se avaimen valo on muuten punainen, onko sillä mitään merkitystä (taitaa olla yksvärinen)?
S
S
Re: eikö toinen avain toimi?
Vaikea sanoa kun itselläni on vain yksi avain, eikös toinen niistä ole jotenkin master, no en tiedä...mutta äkkiäkös sen patterin vaihtaa toisesta toiseen. Ettei se nyt kaipaisi sitä masteravainta kun kerran on aktivoitunuttsjah kirjoitti:Mulla on kaksi avainta,

Valo on mullakin punainen...
...eli olemme lähtöpisteessä...
Ajonesto/varashälytin: kaksi sulaketta Paikka E Nro 1.2 (F73)=15 A ja 1.3 (F74) = 10 A mutta eipä se varmaankaan noista ole kiinni. Sulakkeet minulla penkin alla.
Käyttöohje on aika tyly:
Ajonesto kytkeytyy automaattisesti, kun avain poistetaan virtalukosta. Tämän jälkeen moottoria ei pysty käynnistämään. Ajonesto kytkeytyy pois toiminnasta heti, kun työnnät avaimen virtalukkoon.
Huomatus:
Ellei moottori käynnisty ja ajoneston merkkivalo palaa (autot bensiinimottorilla) tai hehkutuksen merkkivalo palaa (autot dieselmoottorilla) avaimen ollessa virtalukossa asennossa 2, on ajonestojärjestelmässä toimintahäiriö. Poista avain virtalukosta ja yritä käynnistystä uudelleen. Ellei moottori vieläkään käynnisty, hakeudu valtuutettuun M.B huoltokorjaamoon.

Re: eikö toinen avain toimi?
tämä on nyt kuulopuhetta mutta joskus muistan kuulleeni että näitä uusia riisseleitä (vito,sprinter) pitäis aina hehkuttaa valon sammumiseen asti koska hehkutus säätää aina naftapumpun ennakkoa koneen lämmön mukaan ja jos valon sammumista ei odota niin lopuksi ennakko on niin pielessä että ei enää käynnisty.lopuksi ei auta muu kuin nollata joku ajotietokoneen koodi.ja tarkistappa sähköjohtonippu joka kulkee jossain siinä kuskin penkin läheisyydessä.appiukon mukaan noihin on vaihdettu sähköjohtosarjoja koska ne hinkkaantuu puhki jossain siinä kuskin jalkatilassa.sieltä voi löytyä vikaselitys myös tuohon lukkoongelmaan.käynnistyvyyteen voi vaikuttaa myös tuo akun pois otto,koodi pitää nollata että toimii. 

vw golf variant -97,vw vento -96.
vito käynnisty!!!! Sitten vielä keskuslukituksen kimppuun
Vito käynnistyi kun tosissaan vaihdoin patterin siitä toisesta avaimesta. Aika simppeli hommahan tuo oli, ei vaan tullu mieleen, joten Veskolalle suurkiitos ja pullakaffet jahka joskus Turussa satutaan vaikka samalle huoltikselle tms. Olis mielenkiintosta nähdä livenä sitä sun konehuonettas.
Lähden seuraavaks katteleen keskuslukon mysteeriä, johtojen kulumisia seuraamaan. Kuten aluks totesin kaikki sulakkeet ok, epäilivät että johto poikki kuskin ovessa. Otin auki, siellä oli jo joku käyny kun oli katkaistu ne ilmeisesti tehtaalla asennetetut todella ohuet piuhat ja vetäny ovesta ohjaamoon puolelle reilummat piuhat. Mä testasin niin että otin pätkän johtoa ja pistin sen kunkin johdon tilalle mutta ei auttanut. Mutta mä tarkastan nipun alusta loppuun. Oisko jotain muuta vinkkiä?? Mikä muu vois olla rikki. KLukitus ei siis aukea kaukosäädöllä eikä mistään lukosta vaimella vääntämällä.
Lähden seuraavaks katteleen keskuslukon mysteeriä, johtojen kulumisia seuraamaan. Kuten aluks totesin kaikki sulakkeet ok, epäilivät että johto poikki kuskin ovessa. Otin auki, siellä oli jo joku käyny kun oli katkaistu ne ilmeisesti tehtaalla asennetetut todella ohuet piuhat ja vetäny ovesta ohjaamoon puolelle reilummat piuhat. Mä testasin niin että otin pätkän johtoa ja pistin sen kunkin johdon tilalle mutta ei auttanut. Mutta mä tarkastan nipun alusta loppuun. Oisko jotain muuta vinkkiä?? Mikä muu vois olla rikki. KLukitus ei siis aukea kaukosäädöllä eikä mistään lukosta vaimella vääntämällä.
Re: vito käynnisty!!!! Sitten vielä keskuslukituksen kimppuu
*elvistelee* Saanko nyt jo ottaa juhlan kunniaksi pullon keskioluttatsjah kirjoitti:Vito käynnistyi kun tosissaan vaihdoin patterin siitä toisesta avaimesta.

Eipä siinä minun konehuoneessa mitään ihmeelistä ole, lähinnä nippusiteitä ja rautalankaa. Ihmeidentekijät asustelevat Mynämäellä päin, mä olen vain hyvä maksamaan laskuja