200d Turpotus+ehostus projekti

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

agentti74 kirjoitti:oo ny varovainen kun kiihdyttelet mulla on neljäs kone menossa ja vasta nyt on oppinu ajaan rikkomatta sitä.että se takia puhuin siitä että kannattaa tehdä VIIMESENPÄÄLLE kaikkin oljyyn ja jäähdytykseen liittyvä.
Hiukan samansuuntaista kokemusta mullekin on kertynyt. Rengastin ekan koneen ihan varulta ja eipä aikaakaan, kun leipo kiinni. Nykyinen mosa huohottaa valaan lailla ja ajelenkin sillä varovasti, ellei joku härnää... :)

Seuraava kone on suunnitteilla, mutta liian ohut rahapussi ahistaa....

Turbon männät, öljysuihkut, öljynjäähdytys yms ovat välttämättömiä 200d Superissa, jos ei ole innostunut pura ja kasaa harrastuksesta, kuten minä....

Kesään mennessä nokilla on kuitenkin kunnolla rakennettu kone, osien hankinta ja etsintä on menossa.

Eli ajele Jiipee varovasti ja vain lyhyitä spurtteja täysillä.
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Nyt on paketti nipussa. Pientä hienosäätöö vielä tiedossa, mutta ei mitään isompaa. Lähtöjä tuntuu olevan aikalailla, syöttöjä pienennettävä hiukan, ei kärsi kaasua luntata lattiaan. Hukkaportin säätö pielessä, ei vielä n. kilon paineilla lähde aukaisemaan. Ei tullu laskettua tunteja, mitä remonttiin meni, taitaa vielä muutamia mennä :wink:

Aikalailla nopeasti tuo turpo herää ja pitää mukavaa vihellystä :D
Tarkoitus olisi nuo paineet rajoittaa kilon paikkeille, mutta ilmeisesti joudun vaihtamaan hukkaportinkellon.

Ainakaan tässä vaiheessa ei kaduta, kun on tämmöiseen savottaan ryhtynyt. Olo on väsynyt, mutta onnellinen. Onneksi ens viikolla töihin ja pääsee vähän rauhoittumaan.
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Muutama sata kilometriä takana, toimii melkein moitteetta?

Pumpunsäätöä luvassa, kierrokset laskee turhan hitaasti ja tyhjäkäynnin automaattisäätö rakenneltava.

Ilmeisesti öljypumppu menee vaihtoon, pienillä kierroksilla öljynpaine hummaa? Tuon öljynpaineongelman takia ei kyllä kehtaa kovin hirveesti ajella.

Oliko tuohon öljynsuodattimenjalkaan saatavilla joku välikappale, jolla saa toteutettua öljynjäähdytyksen? Mistä vakioturpo ottaa öljyt turpolle?

Kuinkahan korkeelle nuo ahdot kannattaa rajoittaa?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Vakioturbon lohkossa on pakosarjan alla kairattu reikä öljykanavaan, sieltä tulee voitelu turbolle.

Öljynjäähdyttimen lähdöt on turbossa putsarin jalassa kiinni, termostaatin ohjaamana, aika hankala itse toteuttaa, muttei tietenkään mahdoton. Helpoin on ostaa turbon suodattimen jalka, mutta ovat tosi harvinaisia ja menee heti kaupaksi.
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Suodatinjalka

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

[quote=
Ilmeisesti öljypumppu menee vaihtoon, pienillä kierroksilla öljynpaine hummaa? Tuon öljynpaineongelman takia ei kyllä kehtaa kovin hirveesti ajella.

Oliko tuohon öljynsuodattimenjalkaan saatavilla joku välikappale, jolla saa toteutettua öljynjäähdytyksen? Mistä vakioturpo ottaa öljyt turpolle?

Kuinkahan korkeelle nuo ahdot kannattaa rajoittaa?[/quote]


:idea: Ottaisin öljynpaineen öljynpainekellolta tekemällä kuusiotangosta (17tai19) banjopultin; riittävän pitkä kuusio osuus että saa tehtyä paikan öljynpainekellolle kierre 12*1,5 päähän. PS. öljyntuloreikä pitää jalassa isontaa 6 mm ettei turbo halvaannu :!: Suodattimen jalkaan hitsauttaisin lähdöt öljyjäähdyttäjälle (täytyy olla todella hyvä hitsari ettei jää huokosia / vuotoja) itsellä yksi hikoileva jalka mutta sillä on kilometrejä takana 1;5 milj. Imenyt öljyä sisäänsä. Kun tekee fixusti, ni taitaa saada viel termostaattiohjauksenkin. :roll:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kyllä se turbo saa tarvittavan voitelun pienestäki reiästä... esim ralli mitsuissa on turbon öljyputkien kanavat vain noin 1.5-2mm! hyvin pelittää ja varmasti on kovassa käytössä...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mika.T kirjoitti:kyllä se turbo saa tarvittavan voitelun pienestäki reiästä... esim ralli mitsuissa on turbon öljyputkien kanavat vain noin 1.5-2mm! hyvin pelittää ja varmasti on kovassa käytössä...
Jotenkin en kyllä ajelis autolla jossa turbon voitelu on 1.5-2mm putkella.
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Jotenkin en kyllä ajelis autolla jossa turbon voitelu on 1.5-2mm putkella.[/quote] En muuten minäkään, tai no jos pörssi kestää.. :shock:
RED POWER IHC DT-358
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Sain tyhjäkäynnin kohdilleen, öljynpaineita pitää mittailla kunnon mittarilla. Laitan turpolle menevän letkun lähtöön T-haaran ja mittarin, niin nään mitä ne paineet oikeasti on. On ollut tuossa omassa mittaristossa muutenkin huolia, voi hyvinkin olla että oma ö-paine-mittari näyttää omiaan.

Mulla tuo turpolle menevä letku on normaalia hydr.letkua 1/4", muistaakseni siinä moottorissa mistä tuon turpon otin, öljy meni 4mm rautaputkella.

Pitää tutkia tuota suodattimen jalkaa ja voisko tuon turpon öljyn rosvota anturilta kivuttomasti.

Pumpun säätö ei onnistunut, on takakansi kiinni tasakanta ruuveilla. Ei ollut semmoista työkalua, mikä ois sopinut nuin ahtaaseen väliin. Ilmeisesti pitää käyttää pumppu-irti että saa syöttöä hieman pienennettyä. Kierrokset laskee edelleen hitaasti, mikä ilmeisesti johtuu juuri tuosta liian isosta syötöstä?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

jiipee kirjoitti:Sain tyhjäkäynnin kohdilleen, öljynpaineita pitää mittailla kunnon mittarilla. Laitan turpolle menevän letkun lähtöön T-haaran ja mittarin, niin nään mitä ne paineet oikeasti on. On ollut tuossa omassa mittaristossa muutenkin huolia, voi hyvinkin olla että oma ö-paine-mittari näyttää omiaan.

Mulla tuo turpolle menevä letku on normaalia hydr.letkua 1/4", muistaakseni siinä moottorissa mistä tuon turpon otin, öljy meni 4mm rautaputkella.

Pitää tutkia tuota suodattimen jalkaa ja voisko tuon turpon öljyn rosvota anturilta kivuttomasti.

Pumpun säätö ei onnistunut, on takakansi kiinni tasakanta ruuveilla. Ei ollut semmoista työkalua, mikä ois sopinut nuin ahtaaseen väliin. Ilmeisesti pitää käyttää pumppu-irti että saa syöttöä hieman pienennettyä. Kierrokset laskee edelleen hitaasti, mikä ilmeisesti johtuu juuri tuosta liian isosta syötöstä?
Eikös sulla ole pumpussa ulkoista säätöä? Kierrosten päälle jäänti voi johtua myös kaasuvivustosta, varsinkin jos kaasuvaijeri on yhtään liian tiukalla.
Avatar
herkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: To 06.11.2003 13:59
Paikkakunta: pori ja turku

Viesti Kirjoittaja herkko »

Jos öljynpaine oikeasti kateissa, kannattaa vaihtaa öljynsuodatin ennen suurempia operaatioita. Mulla ainakin ensimmäisen turbonasennuksen jälkeisen öljynvaihdon yhteydessä putosivat tyhjäkäyntiöljynpaineet lähelle nollaa kuumalla moottorilla. Vaihdoin öljyt Mobil1->Castrol racing 10W-60, ei isoa apua paineisiin. Vaihdoin suodattimen ja paineet olivat normaalit (viallinen suodatin oli Mann-merkkinen).
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Eipä tullu katottua suodattimen merkkiä, paketissa ei lukenut mitään, valkoinen paketti, oisko Motonetistä, öljynä Mobilit? Pitää illalla virittää se lisämittari ja vaihtaa uus suodatin.

Kaasuvaijeri on löysällä, vivusto kunnossa. Ulkoinen syötön säätö on vain lisärikastukselle.

Mitenkä iso homma on käyttää suodattimenjalkaa irti? Vois onnistua tuo syötön säätö paremmin, jos käyttäs jalan irti. Samalla vois vaikka rakentaa sen öljynlähdön turpolle.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Suodattimen jalka on 4 pultilla kiinni, kannattaa avata kansi ekaks että pääsee valumaan tyhjäksi.

Ahdasta voi olla, mutta kyllä sen saa irti.
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Olin yhteydessä tuohon paikalliseen turpo-pajaan. Olivat sitä mieltä, että tuo turpolle menevä letku pitäs olla tuplaten isompi, kun on tuota mittaakin sen verran. Parasta ois tehhä putkella, ei ahdista virtausta niin paljon kuin hydr.letku. Kannenpää ei tosiaankaan kuulemma oo paras vaihtoehto öljyn lähdölle. Pitää pistää kokonaan uusiksi tämä öljynkierto, niin ei tuu niitä ongelmia, josta jo joku tais varoitellakin.

Kävin varulta ostamassa uuden öljynsuodattimen, merkiltään Mahle.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Puhuittehan varmasti samasta eli tuloöljyletkusta. Alkuperäisessä 4 sylinterisessä se on ulkohalkaisijaltaan 10 mm metelliputkea, pituus noin ööh 40 cm ?. Ahtimen juuressa on supistus, eli loppujen lopuksi öljy menee kohtuu pienen reiän läpi.

Ohuesta putkesta ei varmasti ole mitään hyötyä, mutta onko jättikokoisestakaan. Öljynpainehan ensin muodostuu sinne paksuun putkeen ja vasta sen jälkeen öljy alkaa virrata kunnolla ahtimen läpi. No käytännössä tuo paineen nousu käy varmaankin niin nopeasti, ettei ahdin ehdi juuri pyörähtää, jollei nyt kaasu pohjassa starttaa...(joku kuitenkin starttaa).

Kone sammutetaan -> paksu öljyntuloletku pitää painetta jonkin aikaa yllä ? (koska ahtimen tulossa on se supistus, josta paine pikkuhiljaa virtaa pois). Toisaalta paine karkannee myös sinne toiseen, öljypumpun suuntaanko ?.

Tuloliitoksen ahdistus näkyy tässä kuvassa:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/t ... liitos.jpg

Lähtöpuolella kaikki alle 20 mm halkaisijat on mielestäni liian pieniä pienellekin ahtimelle.

[edit]: Niin 1/4 tuumaa onkin tosi ohutta putkea, eli pistä jotain 10 mm vähintään. Taisin ajatella 3/4 tuuman putkea mielessäni.

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=14522
Lisää tietoa: www.skg.fi
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

1/4 tuuman putken pitäis kyllä riittää. Onhan siinä yli 6mm reikä. Itse turbossa on kuitenkin supistus, joka rajoittaa virtauksen. Itsellä oli sellaisella hydrauliletkulla otettu paine suodattimelta. Jalkaan on teetetty sellainen adabteri, että ei varmaa löydy mistään. Adabterillla haaroitetaan öljynpaineanturin rei'ästä paine anturille ja turbolle. Mitään paine ongelmia ei tullut ja 20 tkm ajon jälkeen ainoa ongelma oli kiinni leikannut moottori. Turbo on edelleen hyvässä kunnossa.

Osat ovat kyllä nykyisin joutilaana, jos on tarvetta.
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Vaihdoin öljynsuodattimen, ei vaikutusta paineisiin! Vika on mitä ilmeisemmin mittarissa, kun kopauttaa mittaria viisari nousee n. kilon verran :D Varulta kunnostan yhden joutilaan ö-pumpun (koneistamolle tasopintojen oikaisuun).

Tänä iltana olisi tarkoitus laittaa öljynkierto paineanturilta, samalla saa anturin putsattua ja tarkistettua. Turpolle öljy 10mm putkea ja loppuun pätkä 10mm letkua.

Tutkittiin miten tuon öljynjäähdytyksen saisi helpoimmin toteutettua. Onnistuisikohan se niin että ottaisi öljyn joko ö-suodattimen tyhjennysropusta tai paineanturilta ja oikean kokoinen kuristin+termostaatti lähtöön, sitten lauhduttimen läpi öljypohjaan? Kuristimen mitoitus on tietenkin oltava oikea, että jaksaa pitää paineita tyhjäkäynnillä. Eri-asia on tietysti riittääkö jäähdytys, kuristin pienentää öljynvirtausta. Kierrättääkö vakiojärjestelmä kaiken öljyn lauhduttimen kautta?

Hieman ynnäilin, että paljonko projektiin on menny tähän mennessä rahaa ja nyt ollaan siellä 2000 Euron kieppeillä. Nyt kun auto alkaa pikkuhiljaa olemaan säädöissään, pitää alkaa paneutumaan alustaan, jarruihin ja ulkokuoreen. Koppahan on melko kuppainen, sattaa mennä maalautukseen koko auto.

Sen verran on tullut varovaisesti kokeiltua kiihtyvyyttä 0-100km/h että aika n.10 sek. :roll:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12762
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no hyvällähän mallilla projekti on, tehot näemmä lisääntyneet kun 8s hävinnyt 0-100 ajasta :lol:

sellaiset 120 hp taitaa nyt olla ...

edit: tuskimpa on enään :twisted:
Viimeksi muokannut epk, Su 10.04.2005 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jiipee kirjoitti:Tänä iltana olisi tarkoitus laittaa öljynkierto paineanturilta, samalla saa anturin putsattua ja tarkistettua. Turpolle öljy 10mm putkea ja loppuun pätkä 10mm letkua.
Kuumaa kestävää putkea/letkua sitten siihen ahtimen lähelle, ei itselleni tullut heti mieleen aikoinaan, eikä tullut pneumatiikkapajan myyjällekkään :oops:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Turbon öljynpaine puolelle vartti tuumasta teflon letkua. Hydrauliikka letku on huonoa se alkaa hikoilemaan läpi. Ei ole tarkoitettu niin koville lämmöille kuin moottori öljy on kun rasitetaan kunnolla
RED POWER IHC DT-358
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

No nyt sain pumpun säädettyä, kun käytin suodatinjalan irti. Laitoin samalla sen turpon öljyn menemään öljynpaine-anturilta. Tällä hetkellä on vielä pätkä hydr.letkua, ei ollut aikaa ettiä parempaakaan. Olisi tarkoitus tehdä tuo öljy turpolle mahdollisimman pitkälti putkella ja pikkupätkä letkua väliin.

Pitää vaihtaa öljypumppu, lämpimänä paineet tippuu yhteen kiloon. Jakoketju ja nostimet pitää vielä pistää uusiksi.

Nyt on kaasu tosi herkkä, eikä jää kierrokset päälle(vähensin syöttöä 1/2 kierrosta). Ahdot nousee aikalailla äkkiä 1,2 sen jälkeen on pitänyt jalkaa nostaa, ettei tuu heti tuota konetta hajotettua. Seuraavaksi pitääkin perehtyä hukkaporttiin ja sen säätöön, ettei nuo ahdot karkaa ihan mahdottomiin.
Oli sen verran pimeää koe-ajolenkillä, ettei savutusta huomannut.

P.S. Nyt otin yhden lähdön vähän rajummin, 0-100 n.9s.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jiipee kirjoitti:Ahdot nousee aikalailla äkkiä 1,2 sen
hmm, en ole päässyt koskaan noiden oikeiden viriturbojen kyytiin, mutta onko tämä ahtojen nousu säälittävää, kohtalaista, tyydyttävää vai ripeää ?

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/videot/video8.mpg

Samaan 1,2 bariin mennään, tyypillisessä revityksessä tuo on mennyt tuolla samalla nousunopeudella ensin pikkasen yli ja sitten jäänyt siihen asetettuun. Videossa taitaa olla vähän rauhallisempi painallus lopussa...

heh ollaan samoilla 0...100 kiihtyvyys ajossakin :-o
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

No hyvinhän se kakssatanen kulkee.
Minkälaisella varasliittimellä otit anturilta öljyn?
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Perskules en saanut tuosta Veskolan videosta oikein selvää??
Sillä minä niitä paineita varon, pitäs vissiin jonkin verran ajaa sitä sisäänajoa. No nyt on tullu ajettua turpiini mesellä n. 1000km. Aikalailla rauhallista on meno ollu tähän mennessä, muutamaa repäisyä lukuunottamatta.

Edelleen ei oo tietoo mihin asti tuo nykyinen turpo riittää, mutta tuntuu siltä että suurempi sais olla! Seuraava koko on sitten 56/60! liekkö liian iso 200:seen.

P.S. Nyt otettiin ArPin kanssa savuviinat!
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Pistä 603-myllyn öljypumppu, niin riittää turbon voitelullekin. Pumppu maksaa
uutena n.200€
Joku mersupurkaamo??
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jiipee kirjoitti:Perskules en saanut tuosta Veskolan videosta oikein selvää??
Se viiva mihin se lävähtää on 1,0 bar ja vähän yli, max näyttö on 2 bar. No täytyy ottaa parempaa videota, vaikee kuvata itse kun polkee autoo :oops:

sisäänajo on hyvä ajatus, morkooli tukkoon...

..puoleks vuodeks :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

No nyt tuli katottua tuo Veskolan filminpätkä selvinpäin ja kyllä nuo ahdot näkyy nousevan suunnilleen samaa tahtia, kuin mulla. Mitenkä on muilla ahtoja tasakaasulla ajettaessa? Ite tutkailin tilannetta ja 100km/h 0,1bar ja 120km/h 0,2bar.

Turpolta lähtevän ahtoputken kanssa vielä pientä hienosäätöö, meinaa ottaa edelleen runkoon. Huomenna olisi tarkoitus vaihtaa nostimet ja varmaan loppuviikosta vaihtaa öljypumppu.

Kytkin menee vaihtoon pikimmiten, vaihdoin kesärenkaat alle ja auto nylykyttää ihan mahottomasti :? Oisko kellään ylimääräistä 300 vauhtipyörää, vai saako tuosta 200:sen pyörästä sorvattua 300 levylle käypästä? En oo koskaan mersun kytkintä levällään nähny :(

Huima on kyllä suorituskyvyn parannus, ennen vaparina paikallisella suljetulla-alueella tietyllä välillä sai kiihdytettyä 120km/h :roll:
Nyt saa kelattua mittariin samalla matkalla yli 170km/h :lol: Edelleen en uskalla polkee kaikkee peliin :wink:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mun lossi on niin painava ja ilmanvastuksinen, ettei sen paineita kannata vertailla henkilöautoihin, mutta laitetaan nyt tiedoksi: Työmatka-ajossa paineet tyypillisesti 0,4...0.7 ja siitä voi jo päätellä jotakin :twisted: Sillon sitä ruottia tiputtelin 110...130 mittarissa pitkään niin paineet jossain 0,6 kohdilla...että kyllä tuo ropelli hyvin puhaltaa, vähän turhankin hyvin mutta paremempi noin vähäpäästöisessä.

Pitäisikin joskus oikein koittaa suljetulla tasaisella alueella millä nopeudella se 1 bar jää mittariin.

Paineethan on välillä ylhäällä, vaikka syöttöäkään eli tehoa ei niin kauheasti ole...mutta sitten kun antaa morkolin laulaa niin auto vähän muuttaa luonnetta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

150 (Saksa) :lol: Ei painetta yhtään mutta nousee heti jos antaa hanaa.. Kone 2,5 l
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Pikkuholsetti on sen verran herkkä että 130 km/h on jo viisari hiukan koholla, 0.05 - 0.1 kiloa, ja heti tapissa kun varpaita koukistelee.
Vastaa Viestiin