C280 automaatti
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: La 09.04.2005 17:49
C280 automaatti
Tuore mersumies sekä auton että palstan puolesta kyselee seuraavaa... Onko normaalia C 280 vm. 94 automaatille että kylmänä ei aina vaihda 2:lta 1:lle kuin hetken pysähdyksissä oltua?? Entä "luisto" kun ajaa tasaisesti 4:lla 60 km/h ja painaa kaasua ei kuitenkaan kickdownille niin kierrokset nousee noin 500-600 kierrosta?? Vauhti kiihtyy hyvin ja kun vauhtia noin 80km/h alkaa kierroksetkin taas nousta. Kovemmassa vauhdissa esim 120km/h kierrokset nousee kaasua painettaessa noin 100-200 kierrosta?? Täällä puhutaan että luisto on pahasta, mutta mistä tyhmä sen tietää?? Eikö momentinmuunnin anna kummiskin jonkin verran luistoa?????
Jos auto on liikkeellä ja kakkonen on päällä, ei se vaihda ykköselle kuin kickdownilla... Mutta sen pitää lähteä paikaltaan ykkösellä aina, vaikka ihan pintakaasulla. Toi luisto kuulostaa ihan normaalilta kyllä. Ei tuollainen luisto haittaa paitsi että kuluttaa polttoainetta, mutta noin sen on suunniteltukin toimivan. Sitten luisto haittaa, jos se on vaihtotapahtumassa, eli vaihtaa todella pehmeästi ja "hitaasti". Aski pysyy kauemmin ehjänä, jos vaihdot on napakoita ja hieman nykäiseviä, eikä niissä tapahdu luistamista.
Kuulostaa normaalilta
Viimeksi muokannut Tero M, Ma 11.04.2005 13:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: La 09.04.2005 17:49
Sama vika Rahikaisella. Aina lähtee kakkosella, ja vaihtaa liikkeellelähdettäessä ykköselle vain jos kaasupoljin on suhteellisen syvällä. Näin parissa laatikossa....Kivempihän tuo olisi jos saisi aina lähtemään ykkösellä. Mutta taitanee vaatia jonkinmoisia muutostöitä että näin saisi toimimaan, vai kuin Jarkko S?e320 kirjoitti:Hmm.. minun laatikko lähtee aina kakkosella jopa paikaltaan ellei polkaise todella reilusti kaasua.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Sun Ceessä on se vanhempi 4 portainen loota. Lähtee aina ykkösellä, paitsi jos w/s kytkin W asennossa silloin lähtee kakkosella. Kokeile kickdownnia pakkovaihtaako pienemälle tai lähdettäseeä liikkeelle lintaa kaasu pohjaan niin tiedät lähteekö ykkösellä vai kakkosella
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Ei kai sitä momentinmuuntimen luistoa voi millään oikein poistaa, tietty "tyhjä" siinä laatikossa kuuluukin olla, eli että kierrokset nousevat tiettyyn rajaan ennen kuin on kunnolla vetoa tarjolla.C280automatic kirjoitti:Oisko mulla aihetta säätää laatikkoa??? saisko painetta tai vaijeria säätämällä momentinmuuntimen luistoa poijes. Laatikko on kantakirjan mukaan 722424.
Voin -tänään taas satakunta kilometriä vanilla seikkailtuani- lohduttaa, että noihin vanhoihin USA-laatikoihin verrattuna mersun aski on suorastaan ihmeellisen vähäluistoinen joka tapauksessa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
OT: ainakin 80-l lopun vaneissa on TH700 loota, jossa on 4 vaihdetta ja lukkoturbiini eli toimii aika hienosti eikä luista. Tosin vaatii vähän sen TV kaapelin säätämistä että saa vaihdoista napakoita (tai sitten shift kitin).Aku P kirjoitti:Voin -tänään taas satakunta kilometriä vanilla seikkailtuani- lohduttaa, että noihin vanhoihin USA-laatikoihin verrattuna mersun aski on suorastaan ihmeellisen vähäluistoinen joka tapauksessa.
Olikos teillä Aku laitettu joku TH400 aski? Onhan se vahva mutta vähän "väärä" loota siihen autoon

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Itseasiassa ei taida tarvita suuria hommia. Eikös tuon laatikon saa lähtemään ykkösellä liikkeelle, kun kiristää vaijerin pianonkieleksi?Juhis. kirjoitti:Sama vika Rahikaisella. Aina lähtee kakkosella, ja vaihtaa liikkeellelähdettäessä ykköselle vain jos kaasupoljin on suhteellisen syvällä. Näin parissa laatikossa....Kivempihän tuo olisi jos saisi aina lähtemään ykkösellä. Mutta taitanee vaatia jonkinmoisia muutostöitä että näin saisi toimimaan, vai kuin Jarkko S?e320 kirjoitti:Hmm.. minun laatikko lähtee aina kakkosella jopa paikaltaan ellei polkaise todella reilusti kaasua.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Juu, pahoittelumme.Ahti kirjoitti:
OT:

Ahti kirjoitti: ainakin 80-l lopun vaneissa on TH700 loota, jossa on 4 vaihdetta ja lukkoturbiini eli toimii aika hienosti eikä luista. Tosin vaatii vähän sen TV kaapelin säätämistä että saa vaihdoista napakoita (tai sitten shift kitin).
Olikos teillä Aku laitettu joku TH400 aski? Onhan se vahva mutta vähän "väärä" loota siihen autoon
Ei ku TH700, mutta on se mersuun verrattuna jotenkin niin iänkaikkisen löysän tuntuinen. Kylmänä vähän vaihdot töksäyttää, lämpimänä vaihtaa tosi siististi mutta kyllä "pumppaavassa" ajossa tuntuu aina, että ikuisuus menee ennen kuin turbaani ottaa kaasua painettaessa vähääkään kiinni...
No, on se ajettukin sen reilut 400 000 km.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97