S210 käräyttelee polttimoita (ja nyt jo sökö muualtakin)
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
S210 käräyttelee polttimoita (ja nyt jo sökö muualtakin)
Taitaa olla henkimaailman juttuja, mutta "vika" on ärsyttävä.
Varsinkin kun polttimoiden vaihto ei ole herkkua niin ahtaissa tiloissa ja tien päällä likimain mahdotontakin.
Pimahtaa nimittäin H7 -ajovalopolttimoita muutaman viikon välein.
(Viikon - kolmen).
Latausjännite maltillisilla 2000-2500 rpm näyttäisi keikkuvan siinä 13,85 VDC kieppeillä.
H7:t ovat Philipsin valmistamia, niitä kelta-mustissa pakkauksissa olevia "+30% valoa" -malleja.
Pitäiskö kokeilla jo jotain muuta, vai hakkaanko päätäni umpioihin jatkossakin ?
Suosituksia?
En ole moiseen murheeseen aikaisemmissa autoissani törmännyt.
Yleensä ne ovat muissa kestäneet vuoden tai enemmänkin.
Varsinkin kun polttimoiden vaihto ei ole herkkua niin ahtaissa tiloissa ja tien päällä likimain mahdotontakin.
Pimahtaa nimittäin H7 -ajovalopolttimoita muutaman viikon välein.
(Viikon - kolmen).
Latausjännite maltillisilla 2000-2500 rpm näyttäisi keikkuvan siinä 13,85 VDC kieppeillä.
H7:t ovat Philipsin valmistamia, niitä kelta-mustissa pakkauksissa olevia "+30% valoa" -malleja.
Pitäiskö kokeilla jo jotain muuta, vai hakkaanko päätäni umpioihin jatkossakin ?
Suosituksia?
En ole moiseen murheeseen aikaisemmissa autoissani törmännyt.
Yleensä ne ovat muissa kestäneet vuoden tai enemmänkin.
Viimeksi muokannut Ari66, Ma 11.04.2005 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Osramilta ainakin löytyy Longlife H7.Ari66 kirjoitti:Suosituksia?

http://catalog.myosram.com
Yleiskuva -> Autolamput -> Ajovalolamput -> Lamput erikoiskäyttöön -> Pitkäikäiset HIGH TECH (HT) -lamput
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Josko Arin kannattaisi harkita tuon automaattivalojen releen irroitusta. Silloin lamput eivät syttyisi hetkeksi ennen käynnistystä, vaan vasta kytkimestä käännettäessä valot päälle. Tällöin jännite olisi jo tasainen ja tulisi lampulle vähemmän jännitepiikkejä.petri.n kirjoitti:Auttaa jonkun verran tuohon murheeseen, jos ennen käynnistystä ja moottorin seisauttamista jätät parkit päälle. Itselläni auttoi ainakin tuossa ranskalaisessa, siinä meni noita H7 viikottain alkuun, ennekuin rupesin käyttämään kyseistä systeemiä. Nykyään kestävät jo jopa puoli vuotta.
Muistin syövereistä kumpuaa sellainen aavistus, että tuota polttimoiden palamisherkkyyttä olisi saatu faceliftin jälkeen jollakin konstilla pienennettyä.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Vaan kun valot syttyvät vasta, kun moottori on käynnissä.P.M.N. kirjoitti:Josko Arin kannattaisi harkita tuon automaattivalojen releen irroitusta. Silloin lamput eivät syttyisi hetkeksi ennen käynnistystä, vaan vasta kytkimestä käännettäessä valot päälle.
Ei siis syty ennen starttia, eikä sen aikanakaan. Vasta moottorin käydessä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Noihin on saatavana jännitteentasaaja (tai mikä se nyt onkaan?). Ajovalojen johtojen väliin tulee sellaiset puolen tulitikkuaskin kokoiset boksit. Pitäisi loppua polttimojen palaminen siihen...
TAi siis ainakin noin viisi vuotta sitten möivät vehon varaosatiskiltä sellaisen paketin missä oli kaikki etupään uudet polttimot ja jännitteentasaaja kun valitteli että polttimot ei tahdo kestää.
TAi siis ainakin noin viisi vuotta sitten möivät vehon varaosatiskiltä sellaisen paketin missä oli kaikki etupään uudet polttimot ja jännitteentasaaja kun valitteli että polttimot ei tahdo kestää.
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tämähän on hyvä tietää.tatu kirjoitti:Noihin on saatavana jännitteentasaaja (tai mikä se nyt onkaan?).
Vaan nyt tää rottelo jatkoi taas kerran temppuiluaan

Aamulla startatessa taas tuttu käyntihäiriön tapainen nikottelu ja tehot hukassa.
Lisäksi vielä monitoiminäytön oikea puoli, jossa kello, himmeänä.
Ja himmenee autoa käytettäessä aina lähes kadoksiin saakka.
Ei taida tämä mersu ajoa kestää

Taas on mentävä Veholle vikakoodin lukuun.
Näin pikkuvikaista autoa ei vielä ole ollutkaan.
Fiatejakin sentään ollut lukuisia, mutta sähköviat niissä rajoittuvat ohjauspylvän viiksiin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Sehän on kuin oma pikku-mersuni.Ari66 kirjoitti: Vaan nyt tää rottelo jatkoi taas kerran temppuiluaan![]()
Aamulla startatessa taas tuttu käyntihäiriön tapainen nikottelu ja tehot hukassa.

Tök-kii-kii ja ensimmäistä kertaa auton historiassa olen joutunut yrittämään starttausta 3-5 krt ennen kuin on lähtenyt, sitten hiukan vielä nikotellut kunnes on lähtenyt kunnolla rullaamaan. ESP:kin on käynyt kuvioissa useampaan kertaan - kadonnut toisaalta aina uudelleen käynnistäessä.
Toimenpiteenä suoritin Baby-Benz.com-sivuilta kerättyjen vihjeiden mukaiset "huollot" eli laitoin rengaspaineet kohdilleen, akku 15h ajaksi lataukseen ja akkuvettä lisää (meni muuten 8-10dl, riippuen oliko purkki täysi).
Nyt on sitten toiminut suhteellisen hyvin eli viimeisen kahden päivän aikana vain kerran hyökännyt ESP, sitä ennen nikotellut hiukan ja starttaukseenkin tarvitsin kolme yritystä.
Saa nähdä joudunko käydä testaamassa Alppilan Autohuollon uudet hienot Mersun ajotietokoneenlukijat.

EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Mulla oli joskus aikoinaan Chevy vanissa moisia oireita, lamppuja meni ja välillä ei startannut ja sekoili jotenkin muutenkin ( en nyt muista ), mutta syyksi paljastui, akun sisältä oli napa irti kennolevyistä. Jos akku ei ole kuormana laturille koko ajan voisi niitä jännitepiikkejä tosiaan tulla ja muutakin sekoilua.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Vähän asian vierestä, mutta sähköjuttuja kuitenkin.
Itellä jarruvalo katkaisija antoi häiriötä, vikatestissä asentaja mainitsi että kannattaa vaihtaa muuten et pääse joku aamu liikkeelle kun vaihde valitsemen P-asento on jarruvalokatkaisijan takana, eli jarrupolinta pitää painaa jotta keppi liikkuu...
Katkaisija antoi silloin tällöin vikailmoitusta näyttö tauluun(ABS/BAS), noin kerran viikossa, kuittailin R- napilla pois ja ajelin menemään. Ostin jarruvalokatkaisijan, en tietenkään viittinyt vaihtaa...
Kovalla pakkasella näyttötaulussa vilahteli joskus teksti BATTERY LADUNG, ajattelin että pakkanenhan se ja valot vilkkuu, muuten pelas kun unelma.
Mutta parin kuukauden päästä valo syttyi kesken ajon, auto lamaantui täysin, penkinlämmittimen katkaisijat alkoi vilkkuman radio sammui ja perruutettuani auto muuttui yksi vaihteiseksi...ei uskaltanut sammuttaa, auto oli saatava talliin
No laturista säädinpaketti pois ja uudet hiilet loppunkuluneiden tilalle, jälleen pelas kuin uusi. Myöskin jarru vika ilmoitus jäi sille tielle...
Eli opetti ainakin minua, että jos autossa on alijännite, huono akku tai laturi niin vikoja voi näyttää ties minne.
Näitä Ari 66:n mainitsemia vikoja on varmastikin tosi hankala paikantaa kotikonsteilla kun ne eivät aina halua avautua merkkiliikkeessäkään.
Itellä jarruvalo katkaisija antoi häiriötä, vikatestissä asentaja mainitsi että kannattaa vaihtaa muuten et pääse joku aamu liikkeelle kun vaihde valitsemen P-asento on jarruvalokatkaisijan takana, eli jarrupolinta pitää painaa jotta keppi liikkuu...
Katkaisija antoi silloin tällöin vikailmoitusta näyttö tauluun(ABS/BAS), noin kerran viikossa, kuittailin R- napilla pois ja ajelin menemään. Ostin jarruvalokatkaisijan, en tietenkään viittinyt vaihtaa...
Kovalla pakkasella näyttötaulussa vilahteli joskus teksti BATTERY LADUNG, ajattelin että pakkanenhan se ja valot vilkkuu, muuten pelas kun unelma.
Mutta parin kuukauden päästä valo syttyi kesken ajon, auto lamaantui täysin, penkinlämmittimen katkaisijat alkoi vilkkuman radio sammui ja perruutettuani auto muuttui yksi vaihteiseksi...ei uskaltanut sammuttaa, auto oli saatava talliin
No laturista säädinpaketti pois ja uudet hiilet loppunkuluneiden tilalle, jälleen pelas kuin uusi. Myöskin jarru vika ilmoitus jäi sille tielle...
Eli opetti ainakin minua, että jos autossa on alijännite, huono akku tai laturi niin vikoja voi näyttää ties minne.
Näitä Ari 66:n mainitsemia vikoja on varmastikin tosi hankala paikantaa kotikonsteilla kun ne eivät aina halua avautua merkkiliikkeessäkään.
W212
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
No akku on juuri vaihdettu edellisen ilmamassamittariepisodin aikana uuteen Exide X-treme -akkuun.
Missähän muuten lienee väyrysen maadoituspisteet?
Kenelläkään kuvaa moisista kohteista?
Missähän muuten lienee väyrysen maadoituspisteet?
Kenelläkään kuvaa moisista kohteista?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Voi se uusikin akku olla rikki ?Ari66 kirjoitti:No akku on juuri vaihdettu edellisen ilmamassamittariepisodin aikana uuteen Exide X-treme -akkuun.
Missähän muuten lienee väyrysen maadoituspisteet?
Kenelläkään kuvaa moisista kohteista?
Toi laturi kannattaa seuraavaksi tarkistaa.
Oisko jossakin liittimessä hapettumaa,huono kontakti ?
Onko tehty mitään omia sähkö asennuksia ?
Ainakin mittariston takana rintapellissä, molempien etupenkkien alla, a-pilareiden alapäässä. Vasemman takapenkin istuinosan alla sekä akun vieressä. Nämä omista kokemuksista.Ari66 kirjoitti:Missähän muuten lienee väyrysen maadoituspisteet?
Kenelläkään kuvaa moisista kohteista?
Mites ylijänniterele?
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Anteeksi mikäjman2004 kirjoitti: Mites ylijänniterele?

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 468
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Moi!Ari66 kirjoitti: Lisäksi vielä monitoiminäytön oikea puoli, jossa kello, himmeänä.
Ja himmenee autoa käytettäessä aina lähes kadoksiin saakka.
Toivottavasti sulla on vain lamppu palanut.
Jos itse ledit(nestekiteet?) katoaa niin koko mittaristo pitäis vaihtaa uuteen.
Kallis kello.

Aika yleinen "heikkous" E-mersuissa kuulemma.
Kyselin E220CDI-00:hin ja vastaus oli: korjata ei voi, osta uus a´la ~800euroa.


A170cdi-00 1999-
Minulla on tuossa monitoiminäytössä kans tuo "ominaisuus", mutta lievempänä.
Pitempää matkaa ajettaessa noin sadankilometrin tai yhden tunnin ajon jälkeen, tarkkanäköinen, asiaan vihkiytynyt huomaa, että näytön oikea puoli on hivenen himmeämpi juuri ne kellon minuutti numerot. Normaali työmatka ajossa(10 km) vika tai ominaisuus ei tule esille.
Itse kans mietin kun tuon huomasin, että mitähän tuollekin pitäis tehdä, ei varmaan mitään pystykään tekeen...
Pitempää matkaa ajettaessa noin sadankilometrin tai yhden tunnin ajon jälkeen, tarkkanäköinen, asiaan vihkiytynyt huomaa, että näytön oikea puoli on hivenen himmeämpi juuri ne kellon minuutti numerot. Normaali työmatka ajossa(10 km) vika tai ominaisuus ei tule esille.
Itse kans mietin kun tuon huomasin, että mitähän tuollekin pitäis tehdä, ei varmaan mitään pystykään tekeen...
W212
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Nytpä tässä rakkineessa on välillä tehot tallella pienen hetken, hetken kuluttua taas ei.
Startin jälkeen saattaa tehoja olla siis vähän aikaa.
Mittaristosta kello edelleen pimeänä.
Ei oikein jaksa innostaa korjaillakaan tuota enää, olkoon romu tossa teossa nyt vähän aikaa.
Startin jälkeen saattaa tehoja olla siis vähän aikaa.
Mittaristosta kello edelleen pimeänä.
Ei oikein jaksa innostaa korjaillakaan tuota enää, olkoon romu tossa teossa nyt vähän aikaa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Ohjainlaite laatikossa (konetilassa) on boxi jossa on pari relettä ja 5-6 sulaketta. Sen tehtävänä on suojella ohjainlaitteita ylijännitteeltä sekä jakaa toimintajännitteitä ainakin ABS/ESP ja BAS-systeemeille.Ari66 kirjoitti:Anteeksi mikäjman2004 kirjoitti: Mites ylijänniterele?
Jos siihen tulee vikaa (kuin mun autossa) niin kaikki sähkösysteemit toimii kuinka sattuu ja vikamuistista löytyy useita low / under voltage- ja virtakatkosilmoituksia.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
nostetaampa tätä topickia ylös eli Arille vihjeeksi että kannattaa tuota laturia vähän tarkastella sillä perstuntuman mukaan sinulla on liian pieni latausjännite ja kun nämä nykyajan autot on niin tietokoneistettuja että se saattaa vaikutta tuohon toimintaan.
-risto
-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
KiitosMalm kirjoitti:nostetaampa tätä topickia ylös

Jep, pitää mittailla jännitteitä ja virtoja uudestaan.Malm kirjoitti:eli Arille vihjeeksi että kannattaa tuota laturia vähän tarkastella sillä perstuntuman mukaan sinulla on liian pieni latausjännite ja kun nämä nykyajan autot on niin tietokoneistettuja että se saattaa vaikutta tuohon toimintaan.
Kunhan saisi inspiraation taas tälläkin kertaa....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Viime sunnuntaina sippasi vaihteeksi vasemmanpuoleinen parkkipolttimo
Mittaristossa kyllä erottuu kellon segmentit, mutta himmeästi ja ne himmenee hiljalleen auton starttauksen jälkeen.
Varoitusteksteissäkin on segmentit tallella.
Olisikohan sitten niin, että sieltä olisi vain polttimo kärähtänyt?
Moisen mittariston valaistustekniikkaa kun en tunne

Mittaristossa kyllä erottuu kellon segmentit, mutta himmeästi ja ne himmenee hiljalleen auton starttauksen jälkeen.
Varoitusteksteissäkin on segmentit tallella.
Olisikohan sitten niin, että sieltä olisi vain polttimo kärähtänyt?
Moisen mittariston valaistustekniikkaa kun en tunne

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Tuommoinen tilanne oli setämiehelläkin edellisessä väykyssään. Siihen auttoi ko näytön lampun vaihto.Ari66 kirjoitti:Mittaristossa kyllä erottuu kellon segmentit, mutta himmeästi ja ne himmenee hiljalleen auton starttauksen jälkeen.
Varoitusteksteissäkin on segmentit tallella.
Olisikohan sitten niin, että sieltä olisi vain polttimo kärähtänyt?
t.
Risto
E500 – 211.070