300 td:n koneenvaihto yms.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

Mauri H. kirjoitti:
Markus kirjoitti:Paljon syöttö mynäpumpussa, kun ruuvi on täysin auki ja paljon 1 kierros pienentää.? Tarvis laittaa siihen 90 hujakoille, piti leimalla vähän ruuvailla.
Meinaako täysin auki sitä että oot ottanut niin paljon ylös kuin Jussi on neuvonut, vai vetänyt ihän pohjaan?

90 millin ja täyssyötön välillä on 2.5 kierrosta, ihan pohjaan en ole edes laskenut, kun se loppu ei vaikuta mihinkään.
Mauri joskus kyseli eri topikissa sitä paljonko noilla jakajapumpuilla saadaan ainetta menemään, tojon pumppu on nyt semmosessa tällissä, että 60 milliä on ahtamaton syöttö ja 110 milliä ahdot päällä, tällä lähdetään kokeilemaan. yli 200 milliä pumpulla saadaan menemään...
ei ainakaan tuohon kaadu tuo projekti. ainut vaan, ettei kierroksia kestä antaa yli 5400, mutta tuskin se enempää kestäisikään :roll:
TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Toyossa ilmeisesti 12mm nestepää vai onko jopa isompi?
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

12 mm pää siinä nyt on.
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Mistä säädetään ahtamaton syöttö? Tarvis lisää alakierroksille viäntelyä.
Mihin päin lisää/vähenee. Tai muuta vinkkiä alakierroksille kiitos.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Markus kirjoitti:Mistä säädetään ahtamaton syöttö? Tarvis lisää alakierroksille viäntelyä.
Mihin päin lisää/vähenee. Tai muuta vinkkiä alakierroksille kiitos.
Morkoolin päältä löystät sitä ruuvia. Avaa ensin puoli kierrosta ja testaa, ja muista ekana löysätä lukitusmutteri.
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Selvä. Kitos.
Avatar
Kimmo!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: La 11.12.2004 14:14
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Kimmo! »

nooooooooh markus, eipä oo putkea näkyny mersuun... :shock: mikä maksaa??? :roll:
määrääkö se ahdin tahdin..?

E270CDi -00
W124 260E -91

EX 300SEL -89

EX C230K
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Jätkä hei, ammamiehenä roiskaset ite iltahommina.
Avatar
Kimmo!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: La 11.12.2004 14:14
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Kimmo! »

taiampa soittaa kejoselle.. hik
määrääkö se ahdin tahdin..?

E270CDi -00
W124 260E -91

EX 300SEL -89

EX C230K
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Laitoimapa sprintterin kytkimen ja vauhtipyörän kiinni ja toimiiki vielä. En ole ahtoihin koskenu vielä, nastarattaat alla. Pitää nostaa kun saapi suvigummit.
Kevyempi poljin nyt ja jurnutus katosi.
Semmonen homma.
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Kyhnytin lisäjousta ja alko ahot nousta. Jotain 1.8 taitaa olla max. ja savuaki tulee.
Tuntuu vaan jotenki laiskalta. Vinkkejä gurut! Turpon vaihtoonko?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Laiska vähän subjektiivinen käsite ?

Mites ne ahdot nousee eli miten herää, ei sen laiska pitäisi olla kun ei tuo omanikaan 1,2 ahdoilla laiska ole vaikka on kuutiosenttejä paljon vähemmän ?

Painuuhan sulla poljin riittävän syvälle eli vipu pumpussa toimii, minulla oli rajoitinruuvi edessä ennen kuin tajusin ottaa pois. Se mynän pumppu tuntuu antavan siellä polkaisun lopussa mukavan ryskäyksen soppaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Siihen varmaan tottuu. Kyllä kaasu menee pohjaan ja vivut pelaa. Herää ehkäpä vähän huonosti? mutta herätessään sen huomaa. Tuli tehtyä silloin pakosarja 48mm ulkohalkasijalla olevasta putkesta=pienemmät virtaukset? Kyllä se lukon valokin palaa aika mukavasti. Painava auto ja sensemmosta...
Minkälaisia aikoja olette mitanneet esim. 60-90 km/h. 60 siis tasavauhti ja siitä polkasu 90 km/h? Tai jotain muita nopeuksia, tietäis vähän vertailla.
Semmosta.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Taitaa olla varttimailiajat helpompia mittailla eli 13...20 haarukkaan pitää päästä, muuten on viritys epäonnistunut :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Joutessaan lisäsin alasyöttöä vähän, kyllähän seki jotain vaikutti. Kesän korvalla tuli vain mieleen, että vaikuttaako syyläriä pestä jollain myrkyllä sisältä, että vaikuttaako oleellisesti lämpöihin, toistaseksi ei suuria lämpöongelmia, toki kunnon ajossa nousee. Eroa 300 d ja turbod syyläreissä?
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Vapari taas reiässä, kansionkelmia turpossa, halki...
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Markus kirjoitti:Vapari taas reiässä, kansionkelmia turpossa, halki...
ihme ongelmia! :wink:

aiotko hitsauttaa vai laittaa uuden?
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

On kerran jo korjattu hitsaamalla. Taitaa olla uusi kansi ainoa järkevä vaihtoehto. Ja kaikki 2 kertaa isommaksi.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

nokileka kirjoitti:
Markus kirjoitti:Vapari taas reiässä, kansionkelmia turpossa, halki...
ihme ongelmia! :wink:

aiotko hitsauttaa vai laittaa uuden?
Kuulostaa mystiselle joo... :roll:
Vastaa Viestiin