Laittakaas viisaammat/kokeneemmat mielipidettä kehiin:
Soitin olis jo ja 10CD-vaihtajaki asennusta vaille. Edessä luullakseni meken omat elementit ja ovissa 6,5" SPL 2-tie. Takaovissa pienet Sonyt.
Soi suht mukavasti mutta kunnon alapäät kiinnostaisi.
Rahaa ei tietenkään oo laittaa mitään kunnollista, joten aattelin josko investois 99€ tohon yhden liikkeen tarjoussettiin: SPL PRO 250-styrkkari + SPL PRO GT10-putkisuppanen. Tuo vahvari vois mennä sen vaihtajan kaveriksi sinne lattianalus lootaan ja putki remmeillä kiinni siihen rullaverhopalkkiin. Miltäs tämmönen kuulostas? Tiedän kyllä että nälkä kasvaa syödessä tässä(kin) hommassa, mutta siitähän niitä vois vuorotellen lähteä päivittelemään.
Jaa-a. En ole noita kuullut mutta SPL Pro merkkinä ja 99,- hinta ovat melko varma takuu että isket näppisi sontaan.
Mölyä saat varmasti mutta jos olet vähänkään hifistyneempää sorttia joudut laukaisemaan todennäköisesti molemmat pihalle kohta kumminkin.
Hommaa ennemmin vaikka autostudion 2x50W tms. vahvari ja tee koteloitu 8" pikkusubi sille jostain elementistä jonka pitäisi kyllä melkein maksaa sen 99 jo yksinään.
Kotelonahan tuo putki on tietääkseni toiseksi huonoin mahdollinen muodoltaan. Lähes rajaton määrä heijastavia pintoja, vain pallo olis huonompi. Itse ehkä sijoittaisin tähän: http://www.autostudio.fi/?page=tuotteet&tuote=1551
tuossa varmaan painekin riittää kun on kyse farmarista. Ainakin jkl autovarusteessa noita kehuivat.
Ahonen V kirjoitti:Kotelonahan tuo putki on tietääkseni toiseksi huonoin mahdollinen muodoltaan. Lähes rajaton määrä heijastavia pintoja, vain pallo olis huonompi.
Näinhän se on. Ei kuitenkaan mitään täysin neliötä koteloa kannata tehdä samasta syystä, vaan mitä enemmän siinä on erisuuntaisia ja eripituisia sivuja, sen paremmin se soi.
joskus aikanaan (10v sitte) rakennettiin kaverin kanssa farkku 124 hifi äänentoistoa autostudion mannekiinina, ja kamat vaihtu kyllä aika ripeään autoissa, siinä samalla tuli todettua mitä imeellisimpiä basso virityksiä,
ja voin vaan todeta että asialliset putkibassot toimii farkussa helv.. hyvin!!
parhaimpia toistoja mitä autoon voi saada, ja käytännöllinen, jos tekee niistä liikuteltavat. farmarissa on muutenkin aina parempi bassontoisto, kun sedanissa, tai niiku paremmat puitteet saada tasaisempi laskeva käyrä.
Juu, kiitoksia kaikille jo vastanneille. Mukavasti on mielipiteet jakautunu.
Olen kyllä sisäistänyt asian, ettei tässä mitää mailmanparasta settiä olla hankkimassa: "Rahaa ei tietenkään oo laittaa mitään kunnollista"
Kunhan nyt liikkeelle pääsis. Sopiihan noita sitte päivitellä. Tietenki jos heti sais semmosen että vähä aikaa pärjäis..... Sitte on vielä toi tilankäyttö, kyseessä on perheauto. Eli tarvittaessa pitäs pystyy nostaa varastoon pömpeli.
Pääseekö palkoille jos nykertää kotelon ite? Netistä löytynee ohjeita tarpeeksi.
Joo tee vaan ihmeessä itse se kotelo jos osaat! Saatpahan itse päättää, minkämallinen ja kokoinen siitä tulee ja tässä on aika hyödyllinen linkki tähän asiaan liittyen: http://www.autosound.fi/tietoa_subbarit_kotelo.htm ja ei muutakuin rakentelemaan!