Nyt olisi ammattimiesten apu tarpeen! Teetätin 300TDT -92. W124 malliin seuraavan remontin. Auto "räklätti" jolloin vaihdatin siihen venttiilien nostimet. Käynti parani, mutta n viikko tästä kone alkoi "usvaamaan" eli savuutti kunnolla, pukkasi öljyä ilmeisesti putkeen kun pakoputken päästäkin sitä työntyi..
Auto telakalle ja kansi irti. Ykköspytyn öljykanava halki ja öljyt männän päälle oli diagnoosi. Kannen tasohionta sekä uusi tiiviste. Kone kasaan ja ongelmat jatkuivat. Alkuun katosi nestettä jota lisättiin pikkuhiljaa. Hankeen ilmestyi lammikko ja alavesiletkua tiukemmalle. Sama jatkui. Syylärin vedenpinnan tasoa ilmoittava merkkivalo paloi ainakun neste painu sen alle.
Ongelmat paheni. Auto alkoi käymään viidellä pytyllä ja työnsi pakokaasua konehuoneeseen. Epäilyt kohdistuvat kannen halkeamaan ja suuttimiin. Suuttimet olivat lopen kunnossa joten ei muutakun auto telakalle ja kansi irti.
Diagnoosi: Ykköspytyn imuventtiili oli "kantanut" ja päästänyt paineen yläkertaan... Myös kansi vietiin koeponnistukseen ja se oli terve!!
Tottakait mielsin että liikkeen moka kun vika ei korjaantunut... mutta liikkeen edustaja ilmoitti että venttiilit ja venttiilin istukat on hiottu koeponnistuksen yhteydessä jossa vika "kantamiseen" oli... joten työt laskutetaan normaalisti.
Olin yhteydessä toiseen MB liikkeeseen jossa esittäydyin työn tilaajana. Siellä ilmoitettiin että venttiilityöt hiontineen KUULUU työn ensimmäiseen vaiheeseen!! Eli liikkeen moka koska jättivät sen tekemättä!! En ole maksanut laskua enkä MAKSA!
Vai olenko väärässä??!! Kannanottoja kuulisin erittäin mielelläni!
Help! Tuskainen kansiremppa!!
Venttiilien hionta kuuluu aina työhön kun venttiilit irroitetaan. Niitä ei saa pitäviksi enää hiomatta, koska niiden asento muuttuu väkisinkin alkuperäisestä.
Epäammattimainen firma jossa asioit, ota yhteys kuluttaja-asiamieheen ja kerro hänelle tilanne, saat hyviä vinkkejä siitä mitä tehdä. Et voi jättää laskua maksamatta ilman reklamaatiota, joten tee se heti!
Epäammattimainen firma jossa asioit, ota yhteys kuluttaja-asiamieheen ja kerro hänelle tilanne, saat hyviä vinkkejä siitä mitä tehdä. Et voi jättää laskua maksamatta ilman reklamaatiota, joten tee se heti!
Venttiilien hionnasta
Kuuluuko kannen venttilien istukoiden hionta venttiilitöihin? Käsittääkseni täytyy kuulua koska eihänse toispuoleinen, pelkkä venttiilien hionta auta mitään...
No joo, kuuluu se.
Niitä on nyt sitten koneistettu ja istukat / venat niin lopussa että hydraulinostinten vara ei riitä ja venttiilit kantaa.
Pelkkä tahnalla hionta ei juuri venttiileitä syvemmälle vie, ja sehän riittää jos paikat on kunnossa.
En ymmärtänyt oikein tuota järjestystä remonteissasi;
1. Nostinten vaihto
2. Kansi irti, oikaisu, kasaan
3. Kansi irti, koeponnistus (OK)
Kirjoitit että on hiottu koeponnistuksen yhteydessä, siis koeponnistettiinko myös kohdassa "2." ?
Niitä on nyt sitten koneistettu ja istukat / venat niin lopussa että hydraulinostinten vara ei riitä ja venttiilit kantaa.
Pelkkä tahnalla hionta ei juuri venttiileitä syvemmälle vie, ja sehän riittää jos paikat on kunnossa.
En ymmärtänyt oikein tuota järjestystä remonteissasi;
1. Nostinten vaihto
2. Kansi irti, oikaisu, kasaan
3. Kansi irti, koeponnistus (OK)
Kirjoitit että on hiottu koeponnistuksen yhteydessä, siis koeponnistettiinko myös kohdassa "2." ?
wiimax.fi
"1. Nostinten vaihto
2. Kansi irti, oikaisu, kasaan
3. Kansi irti, koeponnistus (OK)
Kirjoitit että on hiottu koeponnistuksen yhteydessä, siis koeponnistettiinko myös kohdassa "2." ?"
Koeponnistus tehtiin siis jälkimmäisellä kannen irtiottokerralla aivan kuten kirjoitinkin. Joo...vois sanoo että järjestys on kyseinen ja hieman erikoinen johtuen tuskin mistään muusta kun remppamiehen halusta päästä mahdollisimman vähällä ja suurella katteella.
2. Kansi irti, oikaisu, kasaan
3. Kansi irti, koeponnistus (OK)
Kirjoitit että on hiottu koeponnistuksen yhteydessä, siis koeponnistettiinko myös kohdassa "2." ?"
Koeponnistus tehtiin siis jälkimmäisellä kannen irtiottokerralla aivan kuten kirjoitinkin. Joo...vois sanoo että järjestys on kyseinen ja hieman erikoinen johtuen tuskin mistään muusta kun remppamiehen halusta päästä mahdollisimman vähällä ja suurella katteella.
Kyllä mielestäni kannen oikaisu ja venttiilien-istukoiden hionta on kaksi eri työtä.Siis koneistettiinko vent./istukat ekalla kerralla...kannen oikaisun takia venttiileitä ei tarvitse ottaa irti. Oliko teillä puhe ekalla kerralla kansityöstä noin yleensä,,,kannen oikaisusta...täydellisestä kansityöstä..????
Kuten Dealer sanoi jos on paljon ajettu kone voivat venttiilit mennä liian syvälle kanteen eli liian pitkälle toiselta puolelta sillä seurauksella ettei hydr.tasaimen pelivara riitä ja venttiili kantaa. Joskus korkeudet saadaan kohdilleen uusilla venttiileillä joskus täytyy kanteen vaihtaa "seetit" eli venttiilin vastin pinnat...sen kun tekee hyvillä venttiileillä ...niin kyllä laskuakin syntyyy.
Kuten Dealer sanoi jos on paljon ajettu kone voivat venttiilit mennä liian syvälle kanteen eli liian pitkälle toiselta puolelta sillä seurauksella ettei hydr.tasaimen pelivara riitä ja venttiili kantaa. Joskus korkeudet saadaan kohdilleen uusilla venttiileillä joskus täytyy kanteen vaihtaa "seetit" eli venttiilin vastin pinnat...sen kun tekee hyvillä venttiileillä ...niin kyllä laskuakin syntyyy.