Webasto & termostaatti

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Webasto & termostaatti

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Mitenkähän on..omassa W124 on 79-asteinen termari ja jälkiasennettu webasto ja ajattelin vaihtaa pakkasnesteet ja samalla termarin muttamutta..kone käy mielestäni liian kylmänä nyt (lämmöt 80-viivan alapuolella) Mites tuo webasto vaikuttaa?? Pitääkö termarin olla kylmempi vai onko webastolla mitään osuutta asiaan? Valaiskaapas hiukan..vai vaihdanko kuumemman termarin talveksi?
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

En tiedä miten Webasto saattaisi vaikuttaa asiaan mutta, 79 asteen termari tosiaan kuuluu pitää neulan kasikybän alapuolella muutenhan se olisi scheissena. Voisin kyllä suositella ylipäätään isomman termarin hankkimista ainakin talvea ajatellen. Omasta kokemuksesta tiedän että lämpeää paremmin. Vaikutusta ylipäätään koneen lämpöihin ja esim. kulutukseen en osaa tarkasti sanoa...
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Ehdottaisin kuumemman termarin vaihtoa. Vaikka sinulla on webu ja se korventaa täysillä, menee lämpö harakoille jäähdyttimestä, koska termostaatti on levällään. Eli Webastolla ei ole oikeastaan mitään tekemistä koneen lämmön kanssa, sillä termostaatti säätelee sen joka tapauksessa.

Vanhemmilla autoilla on periaatteessa turhaa pitää lisälämmitintä päällä, kun kone on saavuttanut käyntilämpötilansa. Moottorista riittää kyllä lämpöä sisällekin.

Uusissa dieseleissä taas ei lämpö riitä koppiin asti ja niissä pitää lisälämmitintä huudattaa kokoajan.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Vaihda

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Vaihda suurempaan se termari, noissa turbottomissa pitäisi olla 87:n termari, turbollisissa 80:nen.
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Noniin,iltapäivä-askarteluna vaihdettu 87-asteinen termari ja jäähdytysneste.Jännä huomata kun entiset litkut laskee astiaan niin aluksi se näyttää ihan hyvältä mutta uskomaton määrä möhnää jää astian pohjalle..
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Sanokaas viisaat miksi mulla 190d om601:ssä lämmöt on normaaliajossa 80c viivalla vaikka termarin pitäisi olla 85c?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin