Keskuslukko-ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Farkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Keskuslukko-ongelma

Viesti Kirjoittaja Farkku »

Nythän on niin, että ostin kuukausi takaperin allamainitun laitteen. Olen kuvitellut, että vähiinpäin kaikissa MB:ssä on keskuslukitus, mutta kun olen alkanut epäilemään, onko laitteessa ollenkaan. Takapenkin alta repsikan puolelta emme hyvällä tahdollammekaan löytäneet mitään systeemiä, missähän mahdollisesti vois muualla olla ? :roll:

Jos pumppu jostain löytyy ja se on ehjä, mahtaakohan olla tietoa kuin hirmu hintaiseksi tulee jos testataan paineistus ? Oon nimittäin huomenna viemässä autoa Vänttiselle, kun joku pölhopää on auton edellisessä elämässä katkaissut automaattiöljyn mittatikun niin hyvin, että on jumittunut, eikä pysty öljyjä tarkistelemaan...
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllähän se 124sissa on siellä takapenkin vänkärin puoleisen istuimen alla. Jos ei ole niin ei oo keskuslukitusta. Tuleeko penkin alle keltaista putkea ja muutamaa johtoa? Voihan se olla että pumppu olisi hajonnut ja otettu pois. Vaikka onhan sellaisiakin malleja joissa tuota keskuslukkoa ei ole ollenkaan
Farkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Se voi tietty olla, että hajonnut ja otettu pois.. tarvii siis tonkia tarkemmin, jos vaikka vihjeitä löytyis.. Olis huomattavasti kivempi pienen ihmisen availla ovia vaan avaimella, kuin keikkua mitä ihmeellisemmissä asennoissa takaovia aukomassa ja huvittamassa kansaa parkkipaikoilla :D

Mutta ihan oikeesti oon kuvitellut, kun exässäkin oli ( 82 300TD ), että olis karvan verran uudemmassakin, mutta kukapas näitä tietää.. ei vaan oo kerennyt perehtymään sisälmyksiin sen kummemmin.. aina vaan tien päällä...
RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

Eiks se tullu vasta -90 vakiovarusteeksi?
Avaa takaovi ja katso ensin, meneekö sinne ollenkaan ovitolpasta kumiputkea, jonka sisällä vermeet kulkee suojassa. Ei putkea, ei keskuslukkoa.
samih
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja samih »

Niin, oliko tassa kyseessa farkku? Niissa pumppu on tavaratilan seinalla, muistaakseni varapyoran puoleisen kannen alla.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No ei muuten ole. :D jos ei ole paikkaa vaihdettu E-malliin. mulla omassa on kyllä takapenkin alla. w126sessa on vararengas kotelossa. :D
EDIT: näköjään kysyjän auto on alunperin -86?
Farkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Jees, farkku alunperin todellakin vm -86, vähän sitten joku aikaisempi omistaja koppuloinut sitä. Se on käsittääkseni ihan alkujaan bensalaite ja diisseli heitetty nokalle 2002.. Siinä on paljon muutakin hämärää, vaikka tilasin siihen jonkinlaisen manuaalin, niin siinäkin on osittain oikeannäköisiä juttuja, mutta taas osa puuttuu, mitä tossa on ja kirjassa on taas sit osittain liikaakin..

Mutta eiköpähän se tässä pikkuhiljaa valkene mikä / mitä se on syönyt :wink:
Farkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Kiitosta vaan, pumppu löytyi.. Se oli todellakin vararenkaan kotelossa.. Nyt jännätään vaan, että missä vika ..
Vastaa Viestiin