190 ei saa kakkos vaihdetta silmään

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Körri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 16.12.2004 15:50
Paikkakunta: Karjaa

190 ei saa kakkos vaihdetta silmään

Viesti Kirjoittaja Körri »

Joo on tämmönen ongelma kun yrittää laittaa isommalta vaihteelta kakkoselle tai ykköselle vauhdissa, niin ei kuulu muuta kuin kauhee rutina. sitten kun vauhti on lähes nolla niin sitten menee vaihteet taas silmään ilman mitään ongelmia, eikä mitään ongelmia kun lähtee liikkeelle... Ei kiva

:shock: :?
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaksoiskytkentä+välikaasu auttaa ongelmaan :D
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

oiskohan synkronointirenkaan lopussa, vai miksi niitä nyt kutsutaankaan, tai sitten vaihevivusto ei ole oikein säädöissänsä.

jotenkin tuota vauhdissa ykköselle laittamista olen aina vieroksunut sillä yleensä ykkönen on synkronisoimaton, ompa muuten vaikea sana. En ole varma onko mersuissa ykkönen synkassa.

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Malm kirjoitti:jotenkin tuota vauhdissa ykköselle laittamista olen aina vieroksunut sillä yleensä ykkönen on synkronisoimaton, ompa muuten vaikea sana. En ole varma onko mersuissa ykkönen synkassa.

-risto
:shock: En ole nähnyt yhtään autoa jossa ykkönen ei olisi synkronoitu. Sehän rusahtaisi aina päälle laitettaessa oli vauhtia tai ei. Synkronoidussa laatikossa ykköselle vauhdissa vaihdettaessa se rusahtaa usein siksi että vauhtia on liikaa ykkös vaihteelle ja/tai synkroni rengas ei jaksa tasata hammasrattaiden pyörintänopeus eroja.
Vastaa Viestiin