Garret gt37
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Garret gt37
Tuli ostettua tuommoinen ahdin tuohon meitin leikkikaluun.Siivet 57/61 kysymys kuuluu kuinka suurennan tuosta hukkaporttia.Siinä pakopesässä on portin kohdalla joku tulppa saako sen miten pois? ja kuinka paljon uskaltaa suurentaa eli läpän ja reijän suhde paljonko pienempi reikä?
RED POWER IHC DT-358
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Garret gt37
[quote="Dieselpower"]Tuli ostettua tuommoinen ahdin tuohon meitin leikkikaluun. Hitsaa siihen pultti ja vedä liukulekal ulos se tulppa.
Tee sitten jostain ventiilistä isompi läppä. Kasvata liikematkaa ohentamalla kantta
Niin eiköhän se tolla parane. 



- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Re: Garret gt37
Hitsaa siihen pultti ja vedä liukulekal ulos se tulppa.
Tee sitten jostain ventiilistä isompi läppä. Kasvata liikematkaa ohentamalla kantta
Niin eiköhän se tolla parane.
[/quote] Täytyypi koittaa saatiin pakosarja juuri sommiteltua kasaan, hitsausta vailla. 




RED POWER IHC DT-358
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Nyt on hukkaportinreikä suurennettu. Pakosarjan hitsaamme huomenna loppuun ja maanantaina hakemaan uudet pakosarjan tiivisteet ja turboa asentamaan.
onko kenelläkään lisärikastus järjestelmää myynnisä? tai mahtaisikohan toimia jos laittais imusarjaan 2kpl ylimääräistä suutinta ja öljynpaine kellon imusarjaan ohjaamaan, niin kun ahtopaine kipuaa yli 0.3 baria suuttimet aukeaisivat, mahtaa kohan tuolla systeemillä saada paljonkin liikaa ruokaa?? kysymys on 2l bensiini koneesta

RED POWER IHC DT-358
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Minua kiinnostais sama homma, vaikka ei nyt olekkan ajankohtainen. Noistahan ei varmaan kovanpaljon ole hyötyä, jos sulla on mahdollisuus ohjelmoida VE-kartat haluamiiksi ja suuttimissa tarpeeksi iso reikä:roll:. Mutta ilmeisesti kaasutin/k-jet/vakio mot ym. sovelluksissa tuosta on huomattava apu paineen alaisena, sillä kuitenkin maksimaalinen teho saavutetaan silloin kun kaikki ilma saadaan "poltettua". Siihen taas ilmeisesti tarvii rikkaan seoksen, jonka nämä apusuutimet voisi tarjota.mahtaisikohan toimia jos laittais imusarjaan 2kpl ylimääräistä suutinta
Kuinkahan monimutkainen sahkölaite olisi sellainen, joka paineanturin mukaan aukoisi sähkösuuttimia? Esim saisiko jonkun 555-piirin toimimaan sillälailla että se ohjais transistoreita, jotka taasen säännöstelisi maata suuttimille? Siihen sitten vaikkapa pari säädettävää kondensaattoria/potikkaa, joilla voisi säännöstellä sitä taajutta/aukioloa ja sitäkautta aineen kulkua.
EDIT: jaa nimim. Joni P:hän onkin expertti näissä lisärikastus hommissa, ja kertoikin tuolla aiemmin että kaverinsa oli tehnyt noita lisärikastuspiirejä.
Nyt kuulostaa ihan siltä kuin suunniteltaisiin miten tehdään helpoiten reikä männän lakeen
Tuolla voi porukalla koota voimat ja tehdä moisen härvelin sarjatuotantona: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=33674
Itse kyllä ostaisin valmiin boxin jostakin...

Tuolla voi porukalla koota voimat ja tehdä moisen härvelin sarjatuotantona: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=33674
Itse kyllä ostaisin valmiin boxin jostakin...
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
[quote="veskola"]Nyt kuulostaa ihan siltä kuin suunniteltaisiin miten tehdään helpoiten reikä männän lakeen. Kyllä se soppa on tuossa moottorissa ainakin tähän asti riittänyt mutta nyt on hieman isompi ahdin joten on pakko alkaa miettiä jotain rajumpaa lisärikastusta. On tuolla moottorilla jo 2 talvea ajettu jäärataa ympäri 1bar ahdoilla, mutta kone oli silloin tuplilla ja nyt turbo saabin k-jetillä koska nykyiseen sovellukseen vaakatuplat ja painekotelo eivät leveydestään mahtuneet.
RED POWER IHC DT-358
Juu tarkoitin kun tuo lisäkytkentä menee sekaisin kriittisellä hetkellä niin menee vähän laihalle. Luotettavaa elektroniikkaa kun ei synny ihan joka jannulta.Dieselpower kirjoitti:On tuolla moottorilla jo 2 talvea ajettu jäärataa ympäri 1bar ahdoilla, mutta kone oli silloin tuplilla ja nyt turbo saabin k-jetillä koska nykyiseen sovellukseen vaakatuplat ja painekotelo eivät leveydestään mahtuneet.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Juu tarkoitin kun tuo lisäkytkentä menee sekaisin kriittisellä hetkellä niin menee vähän laihalle. Luotettavaa elektroniikkaa kun ei synny ihan joka jannulta.[/quote] Tuo kyllä pitänee paikkansa. täytyypi keksiä jotain on taas kesä aikaa rakentaa, kun tänä talvena taitaa jäät sulaa ennenkuin auto on iskussa tai ei ainakaan kauaa kerkiä ajamaan 

RED POWER IHC DT-358
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Juu juttelin yhden gurun kanssa, ei toimi lisärikastus ilman älyä. Tulee liian suuri pompsahdus johonkin kohtaan. yksi vaihtoehto 6 koneen määränsäädin, tuo saabin jakaja on kyllä kutvosen mutta kun on 2 reikää valettu umpeen. Niin sitten vois laitta imusarjaan 2kpl ylimääräisiä suuttimia.
RED POWER IHC DT-358
mitäpä ei olisi tehty
kaksi öljyn paine anturia 0,7kg ja 1,0kg jotka ohjaavat kahta relettä ja yhdistävät suuttimille virran lisäksi sisällä merkki valot ilmaisee suuttimien
aukeamisen ja toimii hyvin
suuttimet ei saa olla isoja koska paine on korkea 5,5kg jotain is sierran
suuttimia esim.
suuttimet ei saa aueta yhtä aikaa
sitä en osaa sanoa missä tuossa mun vehkeessä se äly on
kaksi öljyn paine anturia 0,7kg ja 1,0kg jotka ohjaavat kahta relettä ja yhdistävät suuttimille virran lisäksi sisällä merkki valot ilmaisee suuttimien
aukeamisen ja toimii hyvin
suuttimet ei saa olla isoja koska paine on korkea 5,5kg jotain is sierran
suuttimia esim.
suuttimet ei saa aueta yhtä aikaa
sitä en osaa sanoa missä tuossa mun vehkeessä se äly on

- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Ei riittänyt turbo saabin k-jetti kuin n.0.3bar ahtoihin. kylmä käynnistys suuttimesta annettiin lisää ruokaa, ahdot nousi 0.4bar ja seos mittarista hävis kaikki ledit ja vedot hyytyi. Kysymys mihin kohtaan lisärikastuspiirin suuttimet olisi parasta sijoittaa Kävisikö ahtoputki heti ennen kaasuläppää? Tuossa vaan ongelma että kaasuläppä on imusarjan toisessa päässä eikä keskellä, niin mahtaako 4pytty saada vielä kunnolla ruokaa.
RED POWER IHC DT-358
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: La 02.04.2005 13:31
- Paikkakunta: Kinnula
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Olis yks ylimääräinen v8 ruuttavexu524tdic kirjoitti:Tuli tuossa mieleen että bmw:ltä löytyy kuuspyttysiä k-jet ruiskulla ja näitähän on pilvin pimein...
ja onhan mesellä kasi k-jetillä! laita tuplasuuttimet

- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Edellisessä sovelluksessa oli tuplat ja niillä tosiaan toimi hyvin, mutta tässä nykyisessä sovelluksessa tuplat ja painekotelo yhistelmä ei mahdu leveytensä puolesta olemaan. Megaquirt on yksi vaihtoehto ja tuossa turbo-eemelin kanssa juteltiin tuosta mersun v8 määränjakajasta mikä vois olla kanssa hyvä vaihtoehto. se on mietinnän alla jahka kaveri tulee ruotsista ja menee nää muut kiireet ohi
RED POWER IHC DT-358
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti: