Poistettu

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Chesterton
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Poistettu

Viesti Kirjoittaja Chesterton »

:roll:
Viimeksi muokannut Chesterton, Pe 16.12.2005 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kysäiseppäs vaikka agentti74:jältä osia, häneltä varmaan löytyy tarvitsemasi osat ja saat hinnat tietoon niin sitten voit laskea mitä vakuutusyhtiöltä pitäisi vähintään "nyhtäistä" ja oman työn palkka tottakai päälle :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

edited
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 23:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Generig kirjoitti: Kuitenkin sen verran vanha auto tuo on, että jos ovi kerran vaihtoon menee niin vakuutusyhtiökin yrittää siihen B-osaa tuputtaa. Niinpä kertakorvauskin voi jäädä sellaiseksi että mahdollinen itselle tuleva voitto ei korvaa vaivan määrää.
Riippuu niin tarkastajasta ja tuurista....

Itse sain -88 corollan etulokarista+parkista+vilkusta 427€ viime lokakuussa...

Osat makso 70€ ja lokarin maalautus 80€, että tuossa tapauksessa lokarin vaihdolle jäi palkkaa 277€ :wink:

Joskus käy näin, mutta joskus eivät meinaa maksaa mitään. Usein kertakorvaus nousee "reilusti" ku alkaa puhumaan, että taidanpa viedä mieluummin korjaamolle ku alkaa itse korjailemaan, eteenkin jos kyseessä on vanha auto... Korjaamot kun laskuttaa vakuutus-yhtiötä sitte heti kerralla rankalla kädellä...
Näillä mennään:
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
Bmw e34 525i -90
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

edited
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 23:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HVM
Hupimestari
Hupimestari

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ompa käynyt minulla sellainenkin tuuri että täysin vastaava ja samanvärinen ovi löytyy purkaamolta.

Kannattanee kysellä ellei auto ole huoneistokeskuksen entinen :D
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Generig kirjoitti: Mutta ei se korjaamo sen enempää laskuta kuin mitä vakuutusyhtiön korjauskustannuslaskelmassa seisoo. Jos siihen tulee muutoksia tai yllättäviä kohtia niin niistä täytyy sopia vakuutusyhtiön kanssa. Jos korjaamo muuttaa B-osan uudeksi niin se menee joko korjaamon pussista tai veloitetaan asiakkaalta (eli asiakkaalta, eihän korjaamo hyväntekeväisyysjärjestö ole). Luonnollisesti korjaamon tuntihinta vaikuttaa lopputulokseen jos se ei ole kustannuslaskemassa ollut oikein.
Niin eihän se korjaamo tosiaan enempää laskuta mitä korjauskustannuslaskelmassa lukee (siis työtuntien osalta), mutta sillon just sitä mietin ku sain siitä lokarista 427€, että mitähän mahtaa olla tuo korjauskustannuslaskelman suuruus jos korjaamolle veisin :roll:
Koska jos olisin mennyt jollekkin ns. peltipajalle corollan kans ja sanonu, että pitäs saada lokari maalattuna ja vaihdettuna + parkki+vilkku (noiden asennuksesta ei oikeen voi laskuttaa erikseen ku ne joutuu purkamaan lokarin vaihdon yhteydessä muutenkin) niin luulis, että 427€:lla ois jo lokari vaihtunu...
Näillä mennään:
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
Bmw e34 525i -90
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tosiaan riippuu yhtiöstä ja tarkastajasta. Mutta omalle kohdalle on sattunut vain hyviä kertakorvauksia. Kannattaa huomioida myös että jos jotain muuta on mutkalla ja saat kertakorvauksen, niin se on voi voi. Korjaamolta voivat ilmoittaa mahdolliset lisätyöt korjauksen edetessä. Tai jos meinaa kertakorvausta, niin kannattaa purkaa etukäteen vauriot näkösälle. Näyttää paljon rumemmalle se tilanne kun auto purettuna :wink:
Joku mersupurkaamo??
Chesterton
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

-

Viesti Kirjoittaja Chesterton »

Otin kertakorvauksen :shock: , uusi ovi on jo maalarilla :D
Kipsu
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Jube kirjoitti:Joskus käy näin, mutta joskus eivät meinaa maksaa mitään. Usein kertakorvaus nousee "reilusti" ku alkaa puhumaan, että taidanpa viedä mieluummin korjaamolle ku alkaa itse korjailemaan, eteenkin jos kyseessä on vanha auto... Korjaamot kun laskuttaa vakuutus-yhtiötä sitte heti kerralla rankalla kädellä...
Kerronpa tässä hieman omasta tammikuisesta kommelluksesta.
Raskaankaluston veturi pyyhkäs yhellä parkkipaikalla tuossa viime tammikuussa etuvilkun ja etupuskurin pois.
Olin siinä vierellä parkissa ja kuski (ilmeisesti hieman flunssainen kuski) ei huomannut meikäläistä kun lähti ajamaan. Tuli siinä jotain pieniä naarmujakin, mutta ne oli ihan mitättömiä. Onneksi parkkipaikalla oli jääkerrostuma, rekanveturin renkaat työnsivät autoa juuri kylkilistojen kohdalta.

Molemmilla sattui olemaan sama vakuutusyhtiö joten korvausmenettely toimi sutjakkaasti, eikä ollu mitää yhtiöiden välisiä kiistelyitä. Olin oikeastaan varautunut seuraavaan kun korvauksista päättänny virkamies totesi alkuu että kun "On niin vanha vuosimalli ja paljon ajettu että katotaan mitä siitä on jäljellä voi olla että ei kannata korjata". Tilannetta hämmensi se että vastapuoli oli raskasta kalustoa edustava auto. Totesin siihen että ajamalla tulin tänne ja sopii tulla katsomaan ulos. Ei siinä muuta näkyvää vikaa ole päällepäin kun puskurissa ja toinen vilkkuvalo puuttuu. Sitten on pari naarmua.
Mentiin sitten kattelee ja äijä tuumas että ihan käypä pelihän tämä moneksi vuodeksi ja oot ihmeen vähillä vaurioilla selvinny.

Konttorissa varaosakustannukset arvioitiin minun ehdotuksesta Merteilin hinnaston avulla. Jos osaa ei enään ollut niin katsottiin v2001 hinnastosta. Mitään Motonetin hintoja ei edes ehdotettu. Kysyivät vaan että onko se Merteili korvaavien osien myyjä, johon vastasin että se on "parempien" korvaavien osien myyjä. Vehon osille halukkuutta ei varmaan olisi löytynyt, mutta Merteilin hinnasto kelpasi.

Kustannuksiksi arvioitiin 600€, johon on laskettu alueellisen korjausmaalauksen hinta ja seisotuspäivät. Ulkopuolisen työn torjuin oma-alotteisesti heti, koska mieluummin korjaan itse oman autoni ja se sopi hyvin.
Käytetyt puskuri ja vilkku maksoi 40€ yhteensä ja maalauksen tein itse (peräti hurjat kaksi tippaa meni siihen!!!). Aika hyvin pääsi palkoille tällä kertaa.
Vastaa Viestiin