vetokoukun asennus w210.n

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mikkall
Sisäänajossa
Sisäänajossa

vetokoukun asennus w210.n

Viesti Kirjoittaja mikkall »

onko kukaan forumilainen asennellut itse vetokoukkua w210:n.itseä lähinnä mietityttää se sähköpuoli siinä,kait sen koukun sinne mekaanisesti saa sopimaan ?kattelin vaan että kl-varaosista sais koukun ja sähkösarjan suht edullisesti. kun kyselin muutamasta liikkestä asennettuna hintaa niin vastaus oli että noin 550 euroa.Autohan oli MB E 200 CDI Aut classic sedan 1999 :?: :?:
Mercedes-Benz E200 CDI A Classic 1999
MaQe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja MaQe »

Mekaanisesti koukun asennus ei varmasti ole ongelma, mutta releboksien kanssa voipi tulla ongelmia. Itsellä tuli kiire koukun asennuksen kanssa ja kun Veholla eivät ehtineet sitä laittamaan, niin erehdyin laitattamaan muualla. Sanoin varta vasten että asennus on tehtävä Mersun omalla johtosarjalla, mutta selittivät sitten vaikka mitä kun menin auton hakemaan ja olivat laittaneet tuon releboksivirityksen sähköihin :evil:

Viallisen merkkivalon ilmaisin paloi ensin muutaman päivän (lamput ehjinä) ja sitten pimeni ensin yksi polttimo ja sitten toinenkin. Noiden vaihdon jälkeen merkkivalo sammui ja on syttynyt vain joskus satunnaisesti jarrua painaessa (sammuntu itsestään).

Veholla lupasivat hoitaa kuntoon satasen johtosarjalla ja toinen satanen asennuksesta, mutta ei ole ollut vielä sellaista käyntiä Veholla että tuon laittaisi samalla kuntoon.

Eli yhteenvetona uskoisin että jos koukun viitsit itse asentaa, niin asenna se itse ja aja sitten Veholle, jossa laittavat johtosarjan.. MB:n johtosarjanhan saa varmaan tarvikkeenakin, jolloin Veholle tarvii maksaa vain työn hinta.
[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei W210 tarvitse mitään omaa johtosarjaa tai releboksiviritystä, tavallinen rasia ja siihen niin pitkä 7-napainen johto että virrat saa otettua edestä kuskin jalkatilasta.

Muutama MB "oma" liitin pitää tinata piuhojen päähän.

Jos haluat itse tehdä mahdollisimman paljon, asenna koukku ja vedä johto sinne eteen; sitten teetät kytkennän jossain missä osataan.
wiimax.fi
Aippa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Aippa »

Mullahan olis sama asia edessä tässä lähiaikoina. Koukun asentaminen kyllä onnistuu ja sähkötkin, jos vain jostain sais vähän osviittaa. Eli johtosarjoja on monenhintaisia ja kaiketi monenlaisiakin?. Onko niissä eroja asentamisen suhteen. Jotkut kommentit sanovat, että sulakerasialle asti pitäisi vetää ja tuossa dealer kertoo, että kuskin jalkatilaan. No, tottapa johtosarjan mukana tulee ohjeetkin.
E 270 CDI Elegance Aut -99 varkku
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

mulle yx paikallinen seppä teki koukun asensi ja kytki johdot, toimii kaikki HUOM. 100euroa.TERE
Aippa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Aippa »

Pyydäpä käymään täälläkin. 100 eurolla 250 € kamppeet ja 300 € työt (nämä hinnat paikallisesta mersuliikkeestä). No, KL:n hinnat on hiukan huokeammat tarvikkeidenkin osalta, mutta periaatteessakaan en tuohon asennusfirmaan näitä rahoja kuskaa. Ehkä johonkin toiseen.
E 270 CDI Elegance Aut -99 varkku
Vastaa Viestiin