väyrysen kilometrit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jaggeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 03.04.2005 15:21
Paikkakunta: oulu/maaseutu

väyrysen kilometrit

Viesti Kirjoittaja jaggeri »

sanokaas paljo noilla väyrysillä on ajettu kilsoja ja millä rempoilla??
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Helsingissä ainakin yksi taksi ainakin 950 tkm. 200 cdi. Automaatti. Vieläkin näyttää pyörivän ajossa. Kuljettaja sanoi, että pääkaupunkiseudulta löytyy enemmänkin ajettuja vastaavia takseja. Vm. 1999.
Avatar
-mika-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 29.02.2004 20:57
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja -mika- »

E220D´96 578 000 ajettu eikä vielä mitään isompaa remppaa...
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

-mika- kirjoitti:E220D´96 578 000 ajettu eikä vielä mitään isompaa remppaa...
Onko Lucacksen pumpulla? Onko sen kanssa ollut ongelmia?
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

edited
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

E 300 Turbodiesel 1998.
Suomiauto, kaksi aiempaa omistajaa ja aina merkkiliikkeessä huollettu.

Ja aina jostain rikki.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

edited
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 23:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

E320 cdi -00, ~300tkm. No problemo.
Tiedät paikan, kokeile
fc8720
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.03.2005 18:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja fc8720 »

E 220 cdi t-98.Taulussa lukee 630 000.Myyjän mukaan 450 000 tiedä häntä mutta kone ei syö yhtään öljyn vaihto välillä (20000).Uusittu kaikki ovet ja takaluukku, etupalkki odottaa päätöstä.etupään nivelet ,puslat,levyt ja ne ruiskusuuttimien alatiivisteet uusittu.Muuten pelaa hienosti ! :wink:
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Helsingin taksi sifra 137:n kanssa juttelin tuossa tänään hänen autostaan: vm 1996 220?d sedan, ajettu 972 000 km. Automaattilaatikko vaihdettu 500 000 km kohdalla, perä ja kardaani 700 000 km. Konetta ei ole otettu auki! Auto on ollut ko. omistajalla viimeiset neljä vuotta ja tänä aikana Lucaksen pumppuun ei ole koskettu. Ko. autoilija on tilannut uuden W211 Classicin, joten taksissa ei ihan miljoonaa tule täyteen.

Mitäpä tästä voimme päätellä? Vanhat taksit ovat aivan aliarvostettuja vaihtoautomarkkinoilla, sillä ne eivät ammattiajossa kulu samalla tavalla kuin yksityiskäytössä: takseja ei juuri käynnistellä kylmänä ja ne huolletaan aina viimeisen päälle, koska kyseessä on työn kannalta välttämätön työkalu jonka on oltava aina kunnossa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Taxana kirjoitti:Helsingin taksi sifra 137:n kanssa juttelin tuossa tänään hänen autostaan: vm 1996 220?d sedan, ajettu 972 000 km. Automaattilaatikko vaihdettu 500 000 km kohdalla, perä ja kardaani 700 000 km. Konetta ei ole otettu auki! Auto on ollut ko. omistajalla viimeiset neljä vuotta ja tänä aikana Lucaksen pumppuun ei ole koskettu. Ko. autoilija on tilannut uuden W211 Classicin, joten taksissa ei ihan miljoonaa tule täyteen.

Mitäpä tästä voimme päätellä? Vanhat taksit ovat aivan aliarvostettuja vaihtoautomarkkinoilla, sillä ne eivät ammattiajossa kulu samalla tavalla kuin yksityiskäytössä: takseja ei juuri käynnistellä kylmänä ja ne huolletaan aina viimeisen päälle, koska kyseessä on työn kannalta välttämätön työkalu jonka on oltava aina kunnossa.
On muuten helppo myydä tuo auto eteenpäin. :lol: Tai taitaa Veho ottaa sen mielellään esittelykappaleeksi. :D
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Meesu kirjoitti:
Taxana kirjoitti:Helsingin taksi sifra 137:n kanssa juttelin tuossa tänään hänen autostaan: vm 1996 220?d sedan, ajettu 972 000 km. Automaattilaatikko vaihdettu 500 000 km kohdalla, perä ja kardaani 700 000 km. Konetta ei ole otettu auki! Auto on ollut ko. omistajalla viimeiset neljä vuotta ja tänä aikana Lucaksen pumppuun ei ole koskettu. Ko. autoilija on tilannut uuden W211 Classicin, joten taksissa ei ihan miljoonaa tule täyteen.

Mitäpä tästä voimme päätellä? Vanhat taksit ovat aivan aliarvostettuja vaihtoautomarkkinoilla, sillä ne eivät ammattiajossa kulu samalla tavalla kuin yksityiskäytössä: takseja ei juuri käynnistellä kylmänä ja ne huolletaan aina viimeisen päälle, koska kyseessä on työn kannalta välttämätön työkalu jonka on oltava aina kunnossa.
On muuten helppo myydä tuo auto eteenpäin. :lol: Tai taitaa Veho ottaa sen mielellään esittelykappaleeksi. :D
Meinaatko siksi että on noin vähän ajettu taksiksi vai jotain muuta? Olen kuullut että parhaimmillaan taksiauto kerää vuodessa 300000 kilometriä mittariin. Pääkaupunkiseudulla.
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

No Vantaalla tulee helposti se 200000 km vuodessa kentän ja keskustan väliä sahatessa, mutta Stadissa tyypillisesti 100 -150 000 km. Meinaan vaan että vanhassa taksissa ne kilsat ei paina yhtä paljon kuin privaatissa.
On muuten helppo myydä tuo auto eteenpäin. Tai taitaa Veho ottaa sen mielellään esittelykappaleeksi.
Eipäs hihitellä siellä. Kyllä se nyt on omistajalleen oikein kunnia asia saavuttaa tuollaisia lukemia ammattikäytössä ja hatunnoston paikka!
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Tossa oli viimeviikolla puhetta työmatkalla autoista ja kilometreistä. Porissa on 124 diesel 1500 000 ajettu taksi. Kantta ei ole vielä nostettu. Ja tieto peräisin omistajan pojalta.
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

124:sen dieseleissä se miljoonan rajapyykki ei ole todellakaan mikään harvinaisuus. Helsingin toiseksi suurin taksitalli on tunnettu siitä, että koko tallin kalusto koostuu vanhoista saksalaisista W124 korimallin jo kertaalleen Saksassa "täysin palvelleina" taksikäytöstä poistetuista autoista. Niillä on vielä tuupattu täällä menemään useita vuosia.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
jaggeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 03.04.2005 15:21
Paikkakunta: oulu/maaseutu

Viesti Kirjoittaja jaggeri »

olihan täällä oulussa se limo 124??,jolla oli myös ajettu taksina 2000000km
minkä tilalle tuli uusi limo ja ellen väärin tajunnu tais vanhakin jatkaa taksina jossain???
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Eniten ajettu taksi jossa itse olen ollut on 1.3 miljoonaa ajettu ässä. Tuulilasi halki ja istuimet täysin lintassa, mutta arvokkaasti mentiin edelleen.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

e320 kirjoitti:Eniten ajettu taksi jossa itse olen ollut on 1.3 miljoonaa ajettu ässä. Tuulilasi halki ja istuimet täysin lintassa, mutta arvokkaasti mentiin edelleen.
Tuolla etelän maissa ja muualla ne ajaa vielä pystäreillä ja w110:llä taksia, niissä mennään varmaan jo kolmannella miljoonalla :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Petri K kirjoitti:Kantta ei ole vielä nostettu.
Niin, yleensähän sitä lasketaan :wink:

Sorry, oli pakko..... :oops:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Ari66 kirjoitti:
Petri K kirjoitti:Kantta ei ole vielä nostettu.
Niin, yleensähän sitä lasketaan :wink:

Sorry, oli pakko..... :oops:
:lol:
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Nyt on ihan pakko heittää tähän väliin tämä juttu!!! W124 300D farmari, monivettiili, vm -94. ajettu 164 000km, saksasta tuotu. Olen kerran tehnyt koneremontin, mutta ei mitään sen suurempia ongelmia sen jälkeen... Nyt tällä hetkellä ajettu reilut 190 000km!!!!!! JUST,JUST...... tarina on tosi, mutta kilometrit ei.....
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Kuulin juttua italiassa olevasta taksista jolla on ajettu 4,5MILJOONAAKILOMETRIÄ. En tiedä tarkemmin korimallia, mutta epäilisin W124.

Jos se härmä-air :in mersumies(W124E500, joku sininen VITO....ym,ym....) lukee tämän niin se voi kertoo lisää. Siltä kuulin tämän jutun....
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Kreikassahan oli just semmonen taksi, pystäri kylläkin jolla oli ajettu päälle 4Miljoonaa, nykyään löytyy museosta se auto, mutta sillon se ylitti ihan uutiskynnyksen.

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

tais olla se en oo varma....
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Vastaa Viestiin