S-lasien rele..- esitutkinta suoritettu ,kuka jatkaa
S-lasien rele..- esitutkinta suoritettu ,kuka jatkaa
Pahimmoilleen sattui tämä Daamin sähköinen kummallisuus forumin kaatuilun aikaan, joten keskustelu aiheesta jäi hiukan vaillinaiseksi.
Eli sulakerasiassa oleva alumiinimötti koodilla H tuntuu lämpiävän edelleen auton ollessa myös yöpuulla. Ounastelin tämän liittyvän akun sippaamiseen, kun alijännite muutenkin tekee kummitteluja - jos nyt ABS-valon tuikkiimisen ja lasinpyyhinten haamukäynnistymisen startissa mainitsee.
Vaan kun akku on nyt uusittu, niin rele kuumiaa vieläkin. Onko sen lupa menetellä noin? Viereinen rele pysyy kylmänä, mitä lie ohjailee sitten se.
Varmuuden välttämiseksi olen pitänyt "lämpörelettä" ovitaskussa, mutta olisihan noi lasit kiva saada pelaamaankin.
Kynällä en saanut mitään osviittaa siitä, että jokin laite makaisi päällä ikkunakoneistossa. Kattoluukku sentään pelaa kuten ennenkin. Lieneekö tuo toinen relemötti sitten sille. Pitänee kokeilla nyt kun patterissakin taas on kytyä riittämiin.
KL ei tiennyt sanoa ilmiöön mitään, mutta Veholle soitto on vielä kokeilematta.
Eli sulakerasiassa oleva alumiinimötti koodilla H tuntuu lämpiävän edelleen auton ollessa myös yöpuulla. Ounastelin tämän liittyvän akun sippaamiseen, kun alijännite muutenkin tekee kummitteluja - jos nyt ABS-valon tuikkiimisen ja lasinpyyhinten haamukäynnistymisen startissa mainitsee.
Vaan kun akku on nyt uusittu, niin rele kuumiaa vieläkin. Onko sen lupa menetellä noin? Viereinen rele pysyy kylmänä, mitä lie ohjailee sitten se.
Varmuuden välttämiseksi olen pitänyt "lämpörelettä" ovitaskussa, mutta olisihan noi lasit kiva saada pelaamaankin.
Kynällä en saanut mitään osviittaa siitä, että jokin laite makaisi päällä ikkunakoneistossa. Kattoluukku sentään pelaa kuten ennenkin. Lieneekö tuo toinen relemötti sitten sille. Pitänee kokeilla nyt kun patterissakin taas on kytyä riittämiin.
KL ei tiennyt sanoa ilmiöön mitään, mutta Veholle soitto on vielä kokeilematta.
Viimeksi muokannut Kaapo, Ma 25.04.2005 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Toimiiko lasit kun avain on taskussa ja ovet kiinni (ja rele paikallaan tietysti)? Jos toimii niin vika voisi olla ovikytkimessä. 123:ssa ainakin on kuskinoven karmissa kaksi kytkintä, toinen sammuttelee valoja ja toinen pistää sähkölaseille virtaa kun ovi on auki.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
No juu, pelaahan ne lasit vaikka virta-avain olisi pankin tallelokerossaSivonen kirjoitti:Toimiiko lasit kun avain on taskussa ja ovet kiinni (ja rele paikallaan tietysti)? Jos toimii niin vika voisi olla ovikytkimessä. 123:ssa ainakin on kuskinoven karmissa kaksi kytkintä, toinen sammuttelee valoja ja toinen pistää sähkölaseille virtaa kun ovi on auki.

Ovenkarmissa on kaksi kytkintä, myös repsikan puolella. Muistaakseni ylimmäinen ohjailee sisävaloa. Pitääpä tutkailla tuota toista kytkintä, saattaa hyvin olla että josko se on koko ajan asennossa "ovi auki - anna virtaa ikkunoille"

Tack taasen uudesta vihjeestä. Kokeilen myös vielä laittaa uuden releen paikalleen ja katsoa, alkaako se lämmetä. Meinaan ei mene kuin minuutti, niin mötikkä on jo pienen lämpöhalvauksen saanut.
Ja vielä yksi utelu. Yksi ikkunakatkaisin puuttuu keskikonsolista - laiskuuttaan on vielä hyllyssä. Pitäisi sekin laittaa kiinni. Voisiko yhden katkaisijan puuttuminen sekoittaa ko. virtapiirin ja aiheuttaa ilmiön. Ei luulisi tosin.
Kuten huomattu on, Kaapolla on autosähköasioissa vihreä jauhopeukalo keskellä kämmentä. Tai oikeastaan kaikessa muussakin...

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ei vaikuta. tosiaan kannattaa tarkistaa ne ovikytkimet. Alemmat ohjaa juuri sähköikkunoita.Kaapo kirjoitti: Ja vielä yksi utelu. Yksi ikkunakatkaisin puuttuu keskikonsolista - laiskuuttaan on vielä hyllyssä. Pitäisi sekin laittaa kiinni. Voisiko yhden katkaisijan puuttuminen sekoittaa ko. virtapiirin ja aiheuttaa ilmiön. Ei luulisi tosin.
Nyt pisteitä Veholle ja sen huollon ajanvaraukselle sekä tekniselle neuvonnalle.
Soitin huoltoon, notta asialle olisi saanut virallista selkoa. Tosin huoltoon asti puhelua ei koskaan käännetty, koska asiaa alettiin vikakuvauksen jälkeen puida saman tien.
Ei tyrkytetty oikopäätä huoltoon menoa, vaan muutaman kartoituskysymyksen jälkeen todettiin seuraavaa: releen kuuluu lämmetä myös virran ollessa katkaistuna eli siellä onkin oltava pieni jännite päällä koko ajan.
Jos rele taas kuumiaa kovasti, rele on luultavasti alkuperäinen ja näinkin iäkkäässä pelissä releen kärjet - jos nyt eivät täysin ole oikosessa - niin sen verran tappituntumassa, että virtaa pääsee läpi aiottua hieman enemmän. Siten myös lämpöä kehittyy reilummin.
Siis uutta relettä suositeltiin ensiavuksi ennen kalliita merkkihuollon toimia. Niin sitä kuuluu menetellä - etenkin jos diagnoosi lisäksi pitää paikkansa. Lämpiäminen ei kuulemma ole hengenvaarallista, jos kosketusnastat eivät ole muuttaneet väriään normaalista krominsävyisestä sinisenkukertavaksi tai sulakerarasian pohja ei releen alta ole alkanut koppuroitumaan (vrt. liian kuumat lämppärisäätimien polttimot -> pilalle palaneet lampunkannat).
Soitin huoltoon, notta asialle olisi saanut virallista selkoa. Tosin huoltoon asti puhelua ei koskaan käännetty, koska asiaa alettiin vikakuvauksen jälkeen puida saman tien.
Ei tyrkytetty oikopäätä huoltoon menoa, vaan muutaman kartoituskysymyksen jälkeen todettiin seuraavaa: releen kuuluu lämmetä myös virran ollessa katkaistuna eli siellä onkin oltava pieni jännite päällä koko ajan.
Jos rele taas kuumiaa kovasti, rele on luultavasti alkuperäinen ja näinkin iäkkäässä pelissä releen kärjet - jos nyt eivät täysin ole oikosessa - niin sen verran tappituntumassa, että virtaa pääsee läpi aiottua hieman enemmän. Siten myös lämpöä kehittyy reilummin.
Siis uutta relettä suositeltiin ensiavuksi ennen kalliita merkkihuollon toimia. Niin sitä kuuluu menetellä - etenkin jos diagnoosi lisäksi pitää paikkansa. Lämpiäminen ei kuulemma ole hengenvaarallista, jos kosketusnastat eivät ole muuttaneet väriään normaalista krominsävyisestä sinisenkukertavaksi tai sulakerarasian pohja ei releen alta ole alkanut koppuroitumaan (vrt. liian kuumat lämppärisäätimien polttimot -> pilalle palaneet lampunkannat).
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
No nyt minusta tuntuu että se vehon ukko ei ole ollut vähäänkään perillä sähkötekniikasta.
Se rele lämpenee siksi että sen veto käämityksessä on jännite päällä. Ei tosiaankaan sen takia että kärjet on "hieman yhdessä". Rele ei tosiaankaan voi säädellä läpi menevää virtaa. Se on joko kiinni tai auki. Joten vanhakaan rele ei lämpene sen takia että sen koskettimet olis kuluneet. Jos rele lämpenee sen takia että sen koskettimien läpi menee virtaa niin silloin on vikaa ja pahasti. Ja mikä sitä virtaa kuluttaisi jos ikkunoita ei käytetä
Varsinkaan niin helevetisti että relekkin lämpenisi 



On ollut vehon mies pihalla. Ongelmahan on tässä ihan selvästi se, että rele saa ohjauksen, vaikka sen ei sitä kuuluisi saada. Jos rele lämpenee, niin silloin ainakin ohjauspuolella kulkee virta. Se puolestaan tyhjentää akun.
Tässä olisi vielä yksinkertainen testi. Kun kuskin ovea liikuttelee lähellä kiinni asentoa, pitäisi kaiken ollessa kunnossa, kuulua releen napsahtelu. Kun apuvirtapiirin rele menee päälle ja pois.
Sähkölasien ei muuten kuulu toimia jos virta ei ole päällä, eikä kuskin ovi auki, koska silloin ei apuvirtapiirikään ole jännitteellinen. Kannattaa sekin tarkistaa.
Tässä olisi vielä yksinkertainen testi. Kun kuskin ovea liikuttelee lähellä kiinni asentoa, pitäisi kaiken ollessa kunnossa, kuulua releen napsahtelu. Kun apuvirtapiirin rele menee päälle ja pois.
Sähkölasien ei muuten kuulu toimia jos virta ei ole päällä, eikä kuskin ovi auki, koska silloin ei apuvirtapiirikään ole jännitteellinen. Kannattaa sekin tarkistaa.
Pitää sännätä ensi töiksi uuden releen hakuun. Mistähän Vehon mies "tiesi" kertoa, että ko. piirissä on jännite päällänsä koko ajan
. Tosiaan se rikkinäisen takalasimootttorin katkaisin on irti koko systeemistä.
Pitää rustailla myös sitä ovikatkaisijaa viikonlopun ratoksi.

Pitää rustailla myös sitä ovikatkaisijaa viikonlopun ratoksi.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Yksi kerrallaan ne apuvirtapiirin ovikytkimet irti, piuhat kytkimestä irtu ja tietty pidät piuhat erillään. Kun lakkaa rele lämpiämästä, on viallinen kytkin löytynyt. Vika ei oikeastaan voi olla siinä viallisessa ikkunannostimessa, koska jos kaikki ovikytkimet ovat ehjiä, ei vialliselle ikkunallekaan menee virtaa. Jos ovikytkin on rikki, pitäisi lisäksi keskikonsolin kytkin olla oikosessa, jotta ikkunalle menisi virtaa. No, onhan tämäkin tietty aina mahdollista.
Eli sen lämpiävän releen syy pitäisi yksinkertaisesti olla se, että rele vetää koko ajan. Kuten tuossa on edellä jo useampaan kertaan toistettu
Eli sen lämpiävän releen syy pitäisi yksinkertaisesti olla se, että rele vetää koko ajan. Kuten tuossa on edellä jo useampaan kertaan toistettu

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Viikonloppuna tuli sitten pengottua tapausta. Kokeilin toisella releellä ja niin vaan sekin naksahti heti "kiinni", kun laitoin sen sen sijoilleen. Irrottelin sitten ovikytkimet ja kiinni veti edelleen. Sitten napsin pois myös ikkunoiden sulakkeet ja aina vaan naksahti rele päälle. Sitten keskikonsoli auki, mutta eipä katkaisintenkaan poistaminen porukasta auttanut asiaa.
Sitten tuli pieneen päähän ahaa-elämys ja aloin napsia sulakkeita irti yksi kerrallaan ja samalla kokeilin joka väliin laittaa relettä paikoilleen. Jo sulakkeen nro 2 (mm. kello, sisävalo - muita sen takana olevia laitteita en nyt muista, eikä ole karttaa tässä) tapahtui seuraavaa: kun otin tämän 8A propun pois, rele ei enää reagoinut. Mutta kaikki toimi normaalisti lukuunottamatta sitä kelloa ja etummaista sisävaloa. JA: nekin toimivat, kun moottori on käynnissä.
Kun tuo sulake 2 on irti, niin auton sähkölaitteisto on "mykkänä" kuten ohjekirjan mukaan kuuluukin ja herää asteittain sen mukaan missä asennossa virta-avain on.
JA KUMMASTUS:
Sulakkeen 2 ollessa kiinni pirssissä on sähköjä valmiustilassa siten, että ikkunat, kattoluukku, pesuri, pyyhkijät, penkinlämppärit sekä radio toimivat katkaisijoita painellessa, vaikka avain on taskussa.
Sen sijaan esim. puhallin ja sähköpeili vaativat virrat päälle pelatakseen. Mitä tuon kakkossulakkeen valvoman piirin takana oikein mahtaa olla. Mahtaako tämä liittyä radion jälkiasennukseen. Beckeristä jäi tähteelle nyt yksi vapaana oleva ja "tulpattu" johtonippu, joka näyttäisi menevän virtalukolle... tai ainakin konsolin uumeniin. Onko originaali radio ollut jotenkin lenkissä tämän systeemin kanssa
.
Nyt siis ilman 2-sulaketta ajellessa rele pysyy kylmänä ja muutenkin kaikki skulaa by the book - lukuunottamatta siis kelloa ja sisävaloa, jotka mykistyvät kun moottori sammutetaan.
Piru kun ei ole mitään kytkentäkaavaa, mistä näkisi näitä asiayhteyksiä.
Nyt muistin aikaan tämä kummittelu tuli juuri uuden radion asennuksen jälkeen (virta vedettiin suoraan akulta ja silloin tuo yksi Beckerille tuleva johtonippu jäi virattomaksi).
Jokin kytkentä radion seutuvilla siis näyttää jotenkin ohittavan kaksi ensimmäistä virta-avaimen asentoa... ja alkaa siis tarjota virtaa mm. sähkölasien releelle.... kuka osaa avata Gordionin solmun tämän esitutkinnan perusteella.
Sitten tuli pieneen päähän ahaa-elämys ja aloin napsia sulakkeita irti yksi kerrallaan ja samalla kokeilin joka väliin laittaa relettä paikoilleen. Jo sulakkeen nro 2 (mm. kello, sisävalo - muita sen takana olevia laitteita en nyt muista, eikä ole karttaa tässä) tapahtui seuraavaa: kun otin tämän 8A propun pois, rele ei enää reagoinut. Mutta kaikki toimi normaalisti lukuunottamatta sitä kelloa ja etummaista sisävaloa. JA: nekin toimivat, kun moottori on käynnissä.
Kun tuo sulake 2 on irti, niin auton sähkölaitteisto on "mykkänä" kuten ohjekirjan mukaan kuuluukin ja herää asteittain sen mukaan missä asennossa virta-avain on.
JA KUMMASTUS:
Sulakkeen 2 ollessa kiinni pirssissä on sähköjä valmiustilassa siten, että ikkunat, kattoluukku, pesuri, pyyhkijät, penkinlämppärit sekä radio toimivat katkaisijoita painellessa, vaikka avain on taskussa.
Sen sijaan esim. puhallin ja sähköpeili vaativat virrat päälle pelatakseen. Mitä tuon kakkossulakkeen valvoman piirin takana oikein mahtaa olla. Mahtaako tämä liittyä radion jälkiasennukseen. Beckeristä jäi tähteelle nyt yksi vapaana oleva ja "tulpattu" johtonippu, joka näyttäisi menevän virtalukolle... tai ainakin konsolin uumeniin. Onko originaali radio ollut jotenkin lenkissä tämän systeemin kanssa

Nyt siis ilman 2-sulaketta ajellessa rele pysyy kylmänä ja muutenkin kaikki skulaa by the book - lukuunottamatta siis kelloa ja sisävaloa, jotka mykistyvät kun moottori sammutetaan.
Piru kun ei ole mitään kytkentäkaavaa, mistä näkisi näitä asiayhteyksiä.
Nyt muistin aikaan tämä kummittelu tuli juuri uuden radion asennuksen jälkeen (virta vedettiin suoraan akulta ja silloin tuo yksi Beckerille tuleva johtonippu jäi virattomaksi).
Jokin kytkentä radion seutuvilla siis näyttää jotenkin ohittavan kaksi ensimmäistä virta-avaimen asentoa... ja alkaa siis tarjota virtaa mm. sähkölasien releelle.... kuka osaa avata Gordionin solmun tämän esitutkinnan perusteella.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Laitampa näitä omia horinoitani tähän rimpsuun, löytyy haulla "Becker"
Asiantuntijaguru Hirviövannemies valottaa:
"Laitetaan nämä nyt kuitenkin kaikkien nähtäville kun varmaan joku muukin joskus näitä ropeltaa:
Liitintä katsotaan takaa eli johtojen puolelta päin.
Laattaliittimen mutkapää: Maa
Seuraava vasempaan: Plus virtalukolta
Seuraava... : Rammarin valaistus
Seuraava... : Jatkuva plus
Kaksinapainen toisesta päästään pyöreä liitin:
Liitäntä mahdolliselle kaukosäädölle, puhelimen mykistäjälle tai ajonopeuden(taustamelun) mukaan säätyvälle "volumekontrollille" + huoltotarkoituksiin.
Sähköantenni kytketään neliskanttiseen liittimeen mutkaliittimen alle.
Antennin ja ämyreiden asennus jo sitten varmaan taittuu jo ilman epäselviä ohjeitakin "
Jos nyt käyt sitä soittopeliä peukaloimaan.
Voimia rojegtiin, älä jätä vapuksi....
Asiantuntijaguru Hirviövannemies valottaa:
"Laitetaan nämä nyt kuitenkin kaikkien nähtäville kun varmaan joku muukin joskus näitä ropeltaa:
Liitintä katsotaan takaa eli johtojen puolelta päin.
Laattaliittimen mutkapää: Maa
Seuraava vasempaan: Plus virtalukolta
Seuraava... : Rammarin valaistus
Seuraava... : Jatkuva plus
Kaksinapainen toisesta päästään pyöreä liitin:
Liitäntä mahdolliselle kaukosäädölle, puhelimen mykistäjälle tai ajonopeuden(taustamelun) mukaan säätyvälle "volumekontrollille" + huoltotarkoituksiin.
Sähköantenni kytketään neliskanttiseen liittimeen mutkaliittimen alle.
Antennin ja ämyreiden asennus jo sitten varmaan taittuu jo ilman epäselviä ohjeitakin "
Jos nyt käyt sitä soittopeliä peukaloimaan.

Voimia rojegtiin, älä jätä vapuksi....

Äh, vapuksi sen ei ainakaan tarvitse olla valmis, jos kohta ei ole pahaksi saada kuntoonkaan. Sisävaloa ei tuolloin tarvita, vaan pimennyt vintti tarvitsee huomattavasti enemmän luxeja tai mitä hemmetin kandeloita ne ovat, notta eteensä näkisi yhdellä silmällä tähystämälläHirviövannemies kirjoitti: Voimia rojegtiin, älä jätä vapuksi....



Kun mm. tuohon edellä kirjoittamaasi tätä mysteerio Buffoa peilaa ja oleelliseen fokusoiden pohtii, niin homma näyttää kulminoituvan entistä väkevämmin tuohon soittopeliin. Kenenkähän persiiseen sen ylimääräisen johtonipun tyrkkäisi - tai muuten kytkisi - että systeemi alkasi olla oma itsensä. Isosta tässä ei voi olla kyse, sen verran osavasti laitteisto kuitenkin pelaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Kokeilepa laittaa se nippu toistamiseen herra Beckerin ahteriin, josko vika posituisi. Sitten voit heivata sen japanilaisen diskon keskikonsolista mäkeenKaapo kirjoitti: Kun mm. tuohon edellä kirjoittamaasi tätä mysteerio Buffoa peilaa ja oleelliseen fokusoiden pohtii, niin homma näyttää kulminoituvan entistä väkevämmin tuohon soittopeliin. Kenenkähän persiiseen sen ylimääräisen johtonipun tyrkkäisi - tai muuten kytkisi - että systeemi alkasi olla oma itsensä. Isosta tässä ei voi olla kyse, sen verran osavasti laitteisto kuitenkin pelaa.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Samalla tavalla toimii tossa mun "LöysÄSsä". Vaikkei virta ole päällä, niin sähkölasit pelaa oven ollessa auki.Perttu K kirjoitti: Sähkölasien ei muuten kuulu toimia jos virta ei ole päällä, eikä kuskin ovi auki, koska silloin ei apuvirtapiirikään ole jännitteellinen. Kannattaa sekin tarkistaa.
Beckeri tarvii virta-avainta, riippumatta päälle/pois nappulan asennosta.
No tää nyt ei auttanut kait mitään, tarkoituksena paremminkin vaan vahvistaa edellä kerrottua

Onko sun autossa sähkö tai ortopedi penkit ?
Jos on, niin ikkunarele voi saada ylimääräisen herätevirran 2 sulakkeelta
oikkariin palaneen PWR seat diodin kautta.
Olen törmännyt ortopedipenkeillä varustettuun S124:een jossa oli samanlaiset oireet , ja siitä oli tuo diodi oikkarissa.
tosta linkistä näkyy diodin kytkentä
http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/M ... S/3075.pdf
TH
Jos on, niin ikkunarele voi saada ylimääräisen herätevirran 2 sulakkeelta
oikkariin palaneen PWR seat diodin kautta.
Olen törmännyt ortopedipenkeillä varustettuun S124:een jossa oli samanlaiset oireet , ja siitä oli tuo diodi oikkarissa.
tosta linkistä näkyy diodin kytkentä
http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/M ... S/3075.pdf
TH
Penkit ovat aivan näägermalliset näiden sähköistysten suhteen eli käsivoimin liikkuvat. Ainoat piuhat ovat lämmitinsysteemit. Kiitos joka tapauksessa kytkentäkaaviostaTH kirjoitti:Onko sun autossa sähkö tai ortopedi penkit ?
Jos on, niin ikkunarele voi saada ylimääräisen herätevirran 2 sulakkeelta
oikkariin palaneen PWR seat diodin kautta.

Hyvinhän tässä muuten pärjää, kello, sisävalo ja hasardivilkku (ja ohjekirjan mukaan myös diagnoosiboksi) näyttävät heräävän virta-avaimen II-asennossa.
Kakkossulake näyttää siis antavan jatkuvaa virtaa näille instrumenteille ja ohittuu sitten kun virtalukko väännetään "auki". Käytännössä siis vaiva rajoittuu kellon stoppiin auton seistessä. Sen kanssa kyllä elää, mutta se kuntoon laitetaan vaikka väkisin.
Timo L:n ehdotusta Beckerin takaisin asennuksesta vielä jarrutan, tippuisivat takakajarit pois ja CD:stä pitäisi luopua

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Kai sulla originaali potikka on siinä keskikonsolissa, millä saat äänet jaettua myös taakse? CD:n tippuminen sinänsä on harmi, mutta äänitä levyt C-kasetille!Kaapo kirjoitti:Timo L:n ehdotusta Beckerin takaisin asennuksesta vielä jarrutan, tippuisivat takakajarit pois ja CD:stä pitäisi luopua

No joo, mutta ajattelin tuota vaan testikkeliksi, saisi ehkä osviittaa, onko vika mankan kytkennöissä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Eipä muuten ole jakajapotikkaa. Soittopeli on kantakortin mukaan juuri tuo Becker Europa, ja lienee siis tilattu vain etukajareilla. Takana koteloiden alla oli myös tyhjää. Eipä ole ollut alkuperäinen omistaja mikään suuri musiikin ystävä, lienee riittänyt uutisten kuunteluTimo L. kirjoitti: Kai sulla originaali potikka on siinä keskikonsolissa, millä saat äänet jaettua myös taakse?

Juu, jos vapun aikaan on keliä puuhastella asian tiimoilta pihalla, niin käytän konetta kyllä testikikkelinä. Veikkaan että kuvio asettuu entisille raiteilleen.Timo L. kirjoitti: No joo, mutta ajattelin tuota vaan testikkeliksi, saisi ehkä osviittaa, onko vika mankan kytkennöissä.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ostin just vm.-87 260E:n ja siinä toimii vain kuskin sähköikkuna. Muut ovat pimeänä, ei toimi ovista eikä keskikonsolista. Auton mukana tuli myös vanha korjauslasku tehdyistä töistä, lähinnä huoltoja paitsi sähköikkunan korjaus, ja käytettyjen osien listassa oli DIODI. Mitään muita sähkökorjauksia autoon ei tuolloin ole tehty. Joku mainitsikin tuon diodin, mutta ortopedi-istuimen kanssa? Itselläni on ihan tavallinen kuskinpenkki tuossa autossa. Siis kuskin lasi toimii ja osalistassa on tarvittu diodi?
Thanks bro, tämä tieto tuli kuin varkain juuri oikeaan saumaan. Toimintoja tutkaillessa eilisehtoona totesin, että virtsojen ollessa katkaistuna etuovien ikkunat eivät toimi räppänät aukaistuna, vaan vasta sitten kun asianmukaisesti laitetaan virta-avain II-asentoon.Pasi M. kirjoitti: Ässistä löytyy valmistenumeroon A 461997 asti eikä ole ainakaan hinnalla pilattu nappula, 6.60€ Saksan diilerillä
Eli diodivika saattaa olla yksi osanen tässä moniongelmaisessa vyyhdessä. Kai KL:sta tuollainen osa löytyy hyllystä, vaikka sitten pari euroa tyyriimpänä

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85