Kilometreistä ei tietoa yhtään... Mutta koneen osien kunnon perusteella ei kovin paljoa.. ~300000?.. Ja koneessa ei ollut (eikä ole) yhtään öljyvuotoaAku P kirjoitti:
Mitä on koneessa kilsoja? Ajattelin, kun tuossa tutun sikamaisen rumassa 240D:ssa on paineet melkein kolmessa Teboilin 5W40-öljyillä ja koneella on remppaamatta ajettu nyt 530 tkm...
Mitä öljyä moottoriin 124 -88 250D
Re: ...
w115,123,124,126,140, 210 yms.
-
Bassshaker
- Sisäänajossa

- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti 11.05.2004 13:17
Pientä kevennystä aiheeseen.
Minun öljymerkkini taitaa olla sellainen mikä jää maahan kun lähden parkista.
Mobilia pääsääntöisesti, tällä hetkellä koneessa Mobil Synt S 5W-40 öljyt.
Vaihtohetki lähestyy ja olenkin miettinyt kokeilisiko Shell Helix Ultra 5W-40 öljyjä. Varmaankin vastaava tuote kuin Mobilikin. Hinnassa ei ole eroa oikeastaan yhtään. Suosituksia on antanut isäukko, tosin hänen menopelinsä on Peugeot.
Onko muuten Mobilin eri öljyjen välillä eroa, esim. Mobil Synt S 5W-40 vs Mobil Rally Formula? Siis muuta kuin RF:n 5W-50 arvot.
Ja onko pahasta käyttää välillä eri valmistajien tuotteita moottorin voiteluun?
Vaihtohetki lähestyy ja olenkin miettinyt kokeilisiko Shell Helix Ultra 5W-40 öljyjä. Varmaankin vastaava tuote kuin Mobilikin. Hinnassa ei ole eroa oikeastaan yhtään. Suosituksia on antanut isäukko, tosin hänen menopelinsä on Peugeot.
Onko muuten Mobilin eri öljyjen välillä eroa, esim. Mobil Synt S 5W-40 vs Mobil Rally Formula? Siis muuta kuin RF:n 5W-50 arvot.
Ja onko pahasta käyttää välillä eri valmistajien tuotteita moottorin voiteluun?
Onko kenelläkään havaintoa LE merkkisestä litkusta?
http://www.le-inc.com/
http://www.le-inc.com/Literature/Produc ... 0Flyer.pdf
Tuommoista olisi 10W30:sta 8x 0.946 litraa, mutta eikös tuo 10W30 ole enempi kesäöljy? Outoa ainetta, punaista vaikka on taatusti moottoriöljyä???
Olen kyllä ajatellut vaihtaa tilalle talvea vasten mobilit (5W50), pysyneekö hyvin sisällä (190E 2.0 -88 )?
http://www.le-inc.com/
http://www.le-inc.com/Literature/Produc ... 0Flyer.pdf
Tuommoista olisi 10W30:sta 8x 0.946 litraa, mutta eikös tuo 10W30 ole enempi kesäöljy? Outoa ainetta, punaista vaikka on taatusti moottoriöljyä???
Olen kyllä ajatellut vaihtaa tilalle talvea vasten mobilit (5W50), pysyneekö hyvin sisällä (190E 2.0 -88 )?
- Michael M.
- Vakiokalustoa

- Viestit: 495
- Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
- Paikkakunta: Espoo
- Sami J. E.
- Mersumies

- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
- Ari66
- Valvoja

- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Mikäs Castrolin tai Shellin öljy vastaisi parhaiten Mobil 1 Rally Formula 0W-40 Protection Formulaa?
Tuota on tässä autossa käytetty alusta alkaen, mutta hinta on Motonetissäkin 39,40 e / 4 litraa eli melkein 80 e menee aina öljynvaihdossa.
Haussa siis edullisempi, mutta vastaava tai jopa parempi toisen merkin tuote.
Ja jos sellaisia on, niin mistä niitä saa.
Halvalla.
Tuota on tässä autossa käytetty alusta alkaen, mutta hinta on Motonetissäkin 39,40 e / 4 litraa eli melkein 80 e menee aina öljynvaihdossa.
Haussa siis edullisempi, mutta vastaava tai jopa parempi toisen merkin tuote.
Ja jos sellaisia on, niin mistä niitä saa.
Halvalla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Super Turboissa pitäs varmaankin käyttää tällaista litkua:
http://www.fukiamerica.com/cgi-bin/main ... echturbohd
http://www.fukiamerica.com/cgi-bin/main ... echturbohd
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
ex 190D 2.5 Avantgarde
mobil:in mineraaliöljyt on mun kakkosnelosessa :shock:
johtuupi siitä että sillä on ajettu uudesta asti mineraaleilla,ja jos sinne nyt
heittää synteettiset niin saattaapi lähtä seinämistä paska liikkeelle........
pystiksessä on sitte mobilin synteettiset 8)
johtuupi siitä että sillä on ajettu uudesta asti mineraaleilla,ja jos sinne nyt
heittää synteettiset niin saattaapi lähtä seinämistä paska liikkeelle........
pystiksessä on sitte mobilin synteettiset 8)
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Talvella halvinta synteettistä ja kesällä 10-30W jotain Esson litkuja mitä saa halvalla isoissa astioissa. Bensakoneissa käytän yleensä Mobilin puolisynteettisiä.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Onkos kukaan kokeillut Kendallia??? onkos se minkälaista öljyä kehuja olen kuullut mut en tiedä sitten...tekeekö mitään onkos ne vaan volsu miesten juttuja kuulemma toimii noissa puhallin moottoreissa ihan hyvin siis jokkis vehkeissä...ja luulis että kuplan moottori vaatii aika hyvät liemet ettei kilahda... tuskin enää millään paskoilla ajavat....
Itse tein ja säästin
Olen ajanut yleensä 15w40 diesel öljyllä ympäri vuoden ja 20v50 kesäisin bensa koneissa merkit mobil shell esso gulf. Yleensä sama öljy mersussa ja moottoripyörässä.
Vaihto välit niin kuin tehdas ilmoittaa niin koneet pysyy puhtaina vaikka niistä otetaa lähes kaikki irti jatkuvasti, autot 5000km moottoripyörät 2500km näitä saa 20 ja 60 litran astioissa edullisesti ajomäärät Mersu 115 240d 3.0 yli30000km ja Triumph 6t thundebirt 650 yli 10000km vuodessa, joskus tien päällä prätkällä talvellakin.
kendalissa on parafiinia seassa soveltuu sellaisiin koneisii jossa ei liuska laakereita kampiakselilla esim. HD ja 1 syl. brittipyörät jossa on kirtokangen laakerit neuloilla.
Parafiini saostuu öljykanaviin aikojen kuluessa ja tukkii niitä muun lian kanssa.
Vaihto välit niin kuin tehdas ilmoittaa niin koneet pysyy puhtaina vaikka niistä otetaa lähes kaikki irti jatkuvasti, autot 5000km moottoripyörät 2500km näitä saa 20 ja 60 litran astioissa edullisesti ajomäärät Mersu 115 240d 3.0 yli30000km ja Triumph 6t thundebirt 650 yli 10000km vuodessa, joskus tien päällä prätkällä talvellakin.
kendalissa on parafiinia seassa soveltuu sellaisiin koneisii jossa ei liuska laakereita kampiakselilla esim. HD ja 1 syl. brittipyörät jossa on kirtokangen laakerit neuloilla.
Parafiini saostuu öljykanaviin aikojen kuluessa ja tukkii niitä muun lian kanssa.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mobil Delvac 1 täyssynteettinen. Pelaa.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Sama on mulla öljy, Neste Turbo LXE, oli joku 44€ / 20l niin siitä melkein 3 kertaa vaihtaa öljyt á 8,5l.Kaizu kirjoitti:... ja tuosta vanhemmasta Nesteen 10-30W löytyi Motonetistä 20l kannuissa...
Meleko kevyessä ajossa kylläki ja vaihdan 7500km välein.
Pakkasella lähtee käyntiin ja kesällä pyssyy tiivisteiden takana.
5w -40 Motul 300V , voimansiirrossa Red Line. Jos ne kelpaa Formula ykkösiin ja muihin kilpavehkeisiin, ne kelpaa mersuunkin... parempi pelata varman päälle kun kerran nokkien ym kanssa on ongelmia.
Joskus moottoriin myös Castrol RS, ei koskaan Mobilia.
Joskus moottoriin myös Castrol RS, ei koskaan Mobilia.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
www.hakalaperformance.fi
-89 560 SEC
-93 BMW 740i V8 Shadow Line
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
www.hakalaperformance.fi
-89 560 SEC
-93 BMW 740i V8 Shadow Line
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
- JohtajanTähti
- Vakiokalustoa

- Viestit: 272
- Liittynyt: Pe 19.11.2004 14:21
- Paikkakunta: Helsinki


