Ikävä ylläri paljastui kesärenkaita W123:een vaihdettaessa. Talvirenkaat normaaleilla 14" peltivanteilla ja kesärenkaat 14" originaalialuilla. Edessä ei ollut kilpiä ja sinne menivät kesärenkaat vaivatta. Takana on kilvet eriparia ja ilmeisesti toinen (isompi niistä) on vaihdatettu takarenkaiden ollessa paikallaan viime talvena edellisen omistajan toimesta. Toiselle puolelle menee rengas juuri ja juuri mutta toiselle puolelle ei mene vaan ottaa vanteen sisäreunaan kiinni..
Mitä pitäis tehä? On ehdotettu kilpien rälläköimistä pienemmiksi. Onko kilpien irrotus tuota varten kuinka vaivalloinen toimenpide? Muita ideoita?
W123: Jarrukilpi leipoo alumiinivanteisiin, toimenpiteitä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ke 16.03.2005 19:44
- Paikkakunta: Elimäki
Ei kai siinä muuta ensiavuksi.
Muuten mikäköhän visio on ollut laittaa väärä jarrukilpi, kun uusi sinne kuuluva kustantaa luokkaa ~20 €... Mistä löytyy sellainen jönglööri, joka maininnan mukaisesti vaihtaa jarrukilven renkaan ollessa paikallaan
Muuten mikäköhän visio on ollut laittaa väärä jarrukilpi, kun uusi sinne kuuluva kustantaa luokkaa ~20 €... Mistä löytyy sellainen jönglööri, joka maininnan mukaisesti vaihtaa jarrukilven renkaan ollessa paikallaan

Samaa mieltä oon itsekkin. Meikän autoon jarrukilvet on vaihdettu sillain että ne on leikattu auki yhestä kohtaa niin ettei tarvinnu pyörän napaa irroitella.Leka kirjoitti:Mistä löytyy sellainen jönglööri, joka maininnan mukaisesti vaihtaa jarrukilven renkaan ollessa paikallaan
Vähän vääntyivät operaatiossa mutta eivät liikaa.
Kesärenkaille siirryttäessä oli sama ongelma edessö kuin "tuhiksella", vaikka käytin originaaleja MB-osia. Vasaraa ja pihtiä kun näytti reunoille niin homma selvisi. Ei edes tarvinnu irrottaa kun pyörä hetkeksi. Sitten vielä kevyt kerros

Tuossa tuhiksen autossa on (ehkä) joku jonglööri laittannu vieraan mallin tai auton kilvet tai sitten kyseessä on joku tökerö korvaava osa. Mutta toistetaan vielä että ovat ne MB-osatkin aika tiukkaan mitoitettuja.
Vasaraa ja pihtejä peliin niin siit selviää, älä irrottelemaan lähe se on turhaa.
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Takajarrukilven ja 14" vanteen väliin ei jää isoa rakoa. Ovat tehtaalla tarkasti mitoittaneet, edessä on enemmän tilaa kun jarrukilvet ovat pienemmät. Talvivanteiden liimapainot otti minullakin kiinni takajarrukilpeen kun rengasliikkeessä kehoituksestani huolimatta laittoivat niitä liimapainoja jarrukilven kohdalle. Vasara avuksi ja jarrukilpeä & liimapainoa leipomalla tuli tarpeeksi hyvä kenttäolosuhteissa. Ei siellä isoa rakoa tarvitse olla, kunhan ei hankaa niin se riittää.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96