minä käväisin ostamassa 37 euron arvoiset etuläpät kl-varaosista eli alkuperäiset. Oli aika v-maiset asentaa vaikka olisi luullut toisin: kun lähdin ajamaan niin kummastakin lokasuojasta kuului isoimmissa heitoissa ja montuissa kauheet kirskuvat äänet, ikäänkuin renkaat olis osuneet läppiin .
Ohjeen mukaisesti en laittanut kun yksillä ruuveilla kiinni (kuuluu kahdet per puoli), johtuiskohan äänet vajaavaisesta kiinnityksestä, listojen/läppien elämisestä vaiko peräti että etuiskarit olis niin loppu että tavoittaa läppien kiinnitykset kun on aika ahtaat välit renkaaseen vaikka normialusta??
Minä ostin 2kk sitten Motonetista mersun merkillä varustetut muoviset 124:n läpät, jotka oli muotoiltu ihan profiilin mukaan nro: 40-1271 taakse. Etuläpistä ei nyt ole koodia mutta todella hyvin istuu ja suojaa kylkiä. Ei pahaa sanottavaa.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Ääneni (joskus kovaääninen) menee ehdottomasti alkuperäisen suuntaan, Tuleekohan minustakin isona mobilisti . Ei kai.
Omaani ostin alkuperäiset mb mudflapit eteen ja taakse. Omaan silmään ne näyttää kaikkein siisteimmiltä. Ainut murhe on niissä se, että edessä läppien alareunasta on maahan matkaa juhlalliset 65 mm.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Omaan W202 Laitoin toissa päivänä nuo KL:n roiskeläpät, sopii muuten kuin isä äitin selekään! Helppo asentaa. Tulee kiinni sellasilla klipseillä ja muutamalla ruuvilla ja ohjeetkin oli mukana, kyllä osaa sokea apinakin vaikka vasemmalla kädellä laittaa paikalleen...
Juuri näin, eli alkuperäiset vaan alle. Itse ostin Venetmäeltä S124:ään takaläpät hintaan 35 e/pari. Tavara on Mersun Original-Zubehöriä, eli istuvuus taattu. Suojaa todella hyvin, ylin kohta tulee takapuskurin ylälaidan korkeudelle. Kiinnitys kolmella klipsillä.
Etuläpät ovat myös alkuperäiset, ne ostin foorumilta. Niissä tulee myös kolme klipsiä sekä kaksi itseporautuvaa ruuvia muovisisälokasuojaan. Mikä parasta, kummankaan akselin läppien kiinnityksessä ei tarvitse peltiin tehdä reikiä, takapyörissä ei mitään reikiä!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
T M Mikkelä kirjoitti:Omaan W202 Laitoin toissa päivänä nuo KL:n roiskeläpät, sopii muuten kuin isä äitin selekään! Helppo asentaa. Tulee kiinni sellasilla klipseillä ja muutamalla ruuvilla ja ohjeetkin oli mukana, kyllä osaa sokea apinakin vaikka vasemmalla kädellä laittaa paikalleen...
Milläs noista alkuperäisistä estää ruostepesän muodostuksen? Ainakin etupäässä ne yläosan metalliklipsit tulevat peltiä vasten, ja päälipuolellakin kumin ja pellin väliin pääseen kura ja kosteus seisomaan. Vaseliiniako? Saako sitä kaksiosaista klipsiä enään ehjänä irti jos haluaa välillä putsata paskat pois välistä?
Itse ostin kans eteen nuo alkuperäiset veholta jotain 45€ pari
Siis W201 :een
Hyvin raapii maata kun on madallettu
ja melkein joka montussa renkaat ottaa kiinni noihin kiinnikkeisiin,muuten hyvät ku sai kiinni noihin leveisiin listoihin,niin ei tarvi ainakaan pelätä ,että alkaa ruostumaan tuolta välistä
Viimeksi muokannut mikko1981, Pe 27.05.2005 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bf109 kirjoitti: Saako sitä kaksiosaista klipsiä enään ehjänä irti jos haluaa välillä putsata paskat pois välistä?
Hyvin saapi irti ja vielä takaisin paikalleenkin. Sitä klipsisarjaa on muuten saatavana mersulta erikseen omalla numerollaan, jolloin mahdollisessa rikkoutumis- tai häviämistilanteessa tai vaihtohalun ilmetessä kaupassa käynti kannattaa.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Timo L. kirjoitti:Juuri näin, eli alkuperäiset vaan alle. Itse ostin Venetmäeltä S124:ään takaläpät hintaan 35 e/pari. Tavara on Mersun Original-Zubehöriä, eli istuvuus taattu. Suojaa todella hyvin, ylin kohta tulee takapuskurin ylälaidan korkeudelle. Kiinnitys kolmella klipsillä.
Itse hommasin myös nuo alkuperäiset, ja ihmetyttää kun ohjeessa sanotaan että niistä takalätkistä pitäisi leikata jokin osa pois? Se kuvakin on ainakin näinkin tyhmälle miehelle kuin minä niin epäselvä ettei siitä ota selkoa mikä pitää leikata.
Edit: Typerähän sitä tosiaan on, tuo leikkaushan koski vain coupea ja avoa Helppohan ne siihen oli laittaa, oli jo aika lailla ehtinyt kiveniskua tulla. Aavistuksenhan nuo rumentaa autoa mutta eipä tuolla ole väliä.
Viimeksi muokannut jumetsap, Su 13.05.2007 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
noi motonetin muoviset on todettu aika hyviksi ja ainakin itellä kesti entisessä 124:ssa hyvin, siinä kummiskin raapi kaikissa hidasteissa maahan kun läpän alareuna oli reilu 4cm maasta irti ja hyvin kesti suojaa hyvin ja istuu siististi.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.