Ilmastoinnin täyttö turun alueella ?
Ilmastoinnin täyttö turun alueella ?
onkos jollain kokemuksia , hinta tietoa ?
Re: Ilmastoinnin täyttö turun alueella ?
No mulla maksoi männäkesänä Halikon Kylmäpojissa täyttö noin 70 euroa, (että ei se ihan ilmaista hommaa ole.) Taisivat samalla tarkastaa systeemin kunnonkin kyllä.epk kirjoitti: hinta tietoa ?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Pystyy katsomaan, ne vielä imee vanhat aineet talteen ja laittaa ne takasin täydennyksen kera. Kyllä noista ajan kanssa haihtuu ainetta, pitäiskin vissiin alkaa suunnittelemaan kennoa taas keulalle.epk kirjoitti:jep, pystyykö tarkastamaan jostain että paljonko tavaraa jäljellä ? , kylmää kyllä pukkaa, mutta vaikea sanoa onko kaikki paukut tallella kun ei ole ennen ilmastointia ollut
No, kesällä huomaa toimiiko laitteisto. Ei kai se aineen määrä kauheasti jäähdytystehoon vaikuta, mutta sitten kun määrä on tietyn rajan alle niin kompura ei käynnisty enää lainkaan. Jos olen oikein ymmärtänyt.epk kirjoitti:kylmää kyllä pukkaa, mutta vaikea sanoa onko kaikki paukut tallella kun ei ole ennen ilmastointia ollut
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Eläkkä lähe epk siihen hommaan ollenkaan pirkkaperiaatteella, kaveri joka osaa huoltaa maitoauton kylmäkoneen ei välttämättä tajua hevonpeetä henkilöauton ilmastoinnista
No, sinulla ei tätä vaaraa ilmeisesti ole kun miettii missä asustelet
Omassa tapauksessani kun kävi sellainen moka että puupääseppä telläsi liikaa painetta systeemiin ja o-renkaat lensivät kuuhun kompuran päästä. Turha remontti.
Tarkoitan siis että Repen jääkaappi ja hevosenkengitys ei ole oikea paikka teetättää huoltoa.



Samaa mieltä, maksaakoon sitte vähän enemmä mut mieluummi semmoselle pajalle mikä tajuu noista jotainKolmipuolahirviövannemies kirjoitti:Eläkkä lähe epk siihen hommaan ollenkaan pirkkaperiaatteella, kaveri joka osaa huoltaa maitoauton kylmäkoneen ei välttämättä tajua hevonpeetä henkilöauton ilmastoinnistaNo, sinulla ei tätä vaaraa ilmeisesti ole kun miettii missä asustelet
Omassa tapauksessani kun kävi sellainen moka että puupääseppä telläsi liikaa painetta systeemiin ja o-renkaat lensivät kuuhun kompuran päästä. Turha remontti.
Tarkoitan siis että Repen jääkaappi ja hevosenkengitys ei ole oikea paikka teetättää huoltoa.
JA mitä tulee tuohon pajan valintaa niin noita ilmastoinnin "huoltoliittimiä" on kahta sorttia, uudempaa ja vanhempaa. Tarkkaa vuotta en osaa sanoa koska on 124 seen vaihtunut mutta ainakin 80-luvun vehkeet lienee tätä vanhempaa mallia. Noita uudemman mallin liittimiin sopivia laitteita löytyy vissiin useammaltakin pajalta, mutta vanhemmat onkin vain harvoissa, ja tästähän nopeasti jo päättelee että yleensä hinnatkin on vanhaan korkeammat.
Turhaan ei minun mielestä kannata alkaa tuota ilmastointi huoltoa tekemään, sitten vasta kun alkaa tuntumaan että jäähdytysteho ei riitä. Ja minun mielestäni tuo kylmäaineen määrä vaikuttaa suoraan jäähdytystehoon. Kunnossa olleessaan 124:sen ilmastointi on todella tehokas, ainakin bensavehkeissä, dieseleistä ei kokemusta. Mikäli auto on vanhempi ja sisällä on vielä kunnon freonit niin näitä en menisi ainakaan korvaamaan korvike aineilla ennenkuin on pakko. Korvikeaine kun tahtoo karkaamaan huomattavasti helpommin kuin freonit. Toisin sanoen sen molekyylikoko on pienempi.
Kaveri huollatti viime kesänä 300 CE:nsä ilmastoinni paikallisella ilmastointiexpertillä. Ilmastointi kyllä toimi mutta jäähdytysteho ei tahtonut riittää viilentämään autoa jos auto kävi tyhjäkäyntiä tai mateli kaupungissa, kunnon nopeuksissa ja suuremmilla kierroksilla kylmää pukkasi ihan kohtuullisesti. Kylmäkoneasentaja totesi että aineet oli todennäköisesti alkuperäiset ja niitä oli jäljellä alle kolmannes, auto oli siis jo rippikouluiän ohittanut. Ilmastoinnin huollon jälkeen kylmää pukkasi tyhjäkäynnillä niin että jos sormet pisti puhallusaukon eteen niin veti siniseksi hetkessä, auringonpaisteessa seisonut autokin viileni lähes silmänräpäyksessä. Kaverin autoon vaihdettiin samalla kuivain ja tarkastettiin toiminta ja koeponnistettiin. Hintaa operaatiolle kertyi noin 200€. Kallishan tuo oli mutta ainakaan pirkanmaalta niitä pajoja josta vehkeet laittaa tuota vanhan mallin liittimillä olevaa ei montaa löytynyt....
Toisin sanoen jos ilmastoinnin teho ei sinua tyydytä niin vie suosiolla jonnekin jossa tietävät heti minkä tyyppinen kylmäaine tuohon sun autoon kuuluu ja paljonko sitä sinne kuuluu, tai toisaalta jos olet itse varma mitä ja kuinka paljon niin voihan sen sitten teettää vaikka missä
Kaikkea tälläista olen Esson Baarin nurkkapöydässä kuullut.....

Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
Raision Veholla tarkastus 24 e, automaatin öljynvaihdon yhteydessä: todettiin että ilmeisesti alkuperäiset aineet alkaa käydä jo vähiin ja siitä johtuen paine ei riitä. Paine 7bar kun pitäisi olla 13 bar. Muuten kaikki toimii -> nesteen poisto, uuden lisäys väriaineella, arvio 100e.
Kuulosti kohtuulliselta?
Kuulosti kohtuulliselta?

- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
No niin, ilmastointi täytetty Raision Veholla!
Homma tehtiin "odottaessa", kesti noin 1½h. Aineet oli vähissä, eli normaali määrä on 800 ja motista valui 400. Tämä tietysti oli ilmennyt alentuneena jäähdytystehona.
No, normaali (?) "häipymä" on 50/vuosi, joten 6v vanhassa autossa tuo 400 viittaisi pieneen vuotoon. Sitä ei kuitenkaan tarkastuksessa paikallistettu; pitää odottaa että alkaa väriaine joskus vuoden päästä tihkumaan, kuulemma. Paineet ja toiminta oli normaalia.
Projekti kustansi hinnaston mukaan 89,00, joka on mielestäni ok hinta. Hienointa oli meinaan että sillä aikaa kun ilmastoinninhuoltokone raksutti, niin päästiin puhumaan mersuasiaa
, voitelemaan lasinpyyhkijä, kiristämään kuskin puolen etupyörän laakerin välys kohdalleen
ja korjaamaan repsahtaneet takalokarien muovipidikkeet ja ajamaan webaston sähköinen testi. Ja näistä operaatioista ei otettu rahaa - se on sitä todellista PeeÄrrää!!! Eli oikein pitäisi ruusuja antaa ao. palstalla! 
Homma tehtiin "odottaessa", kesti noin 1½h. Aineet oli vähissä, eli normaali määrä on 800 ja motista valui 400. Tämä tietysti oli ilmennyt alentuneena jäähdytystehona.

No, normaali (?) "häipymä" on 50/vuosi, joten 6v vanhassa autossa tuo 400 viittaisi pieneen vuotoon. Sitä ei kuitenkaan tarkastuksessa paikallistettu; pitää odottaa että alkaa väriaine joskus vuoden päästä tihkumaan, kuulemma. Paineet ja toiminta oli normaalia.
Projekti kustansi hinnaston mukaan 89,00, joka on mielestäni ok hinta. Hienointa oli meinaan että sillä aikaa kun ilmastoinninhuoltokone raksutti, niin päästiin puhumaan mersuasiaa



- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Jos afttmi viitsit ja muistat niin nakkaatko mulle vaikka yyveenä asentajan nimen kuka tuon sun ilmastointisi huolllon teki...afttmi kirjoitti:No niin, ilmastointi täytetty Raision Veholla!
Homma tehtiin "odottaessa", kesti noin 1½h. Aineet oli vähissä, eli normaali määrä on 800 ja motista valui 400. Tämä tietysti oli ilmennyt alentuneena jäähdytystehona.![]()
No, normaali (?) "häipymä" on 50/vuosi, joten 6v vanhassa autossa tuo 400 viittaisi pieneen vuotoon. Sitä ei kuitenkaan tarkastuksessa paikallistettu; pitää odottaa että alkaa väriaine joskus vuoden päästä tihkumaan, kuulemma. Paineet ja toiminta oli normaalia.
Projekti kustansi hinnaston mukaan 89,00, joka on mielestäni ok hinta. Hienointa oli meinaan että sillä aikaa kun ilmastoinninhuoltokone raksutti, niin päästiin puhumaan mersuasiaa, voitelemaan lasinpyyhkijä, kiristämään kuskin puolen etupyörän laakerin välys kohdalleen
ja korjaamaan repsahtaneet takalokarien muovipidikkeet ja ajamaan webaston sähköinen testi. Ja näistä operaatioista ei otettu rahaa - se on sitä todellista PeeÄrrää!!! Eli oikein pitäisi ruusuja antaa ao. palstalla!
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
Moro Tatu! No ilman muuta! Työnjohtaja oli Myllymaa, asentaja muistaakseni Lammi tai Kalmi... pahus kun se ei näemmä lue kuitissakaan... Mutta olipas kerrassaan loistavaa palvelua!!!! 

- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Tatu kiittää ja kuittaa. Se oli varmaankin Lammi, ja A:lla tais alkaa etunimi....afttmi kirjoitti:Moro Tatu! No ilman muuta! Työnjohtaja oli Myllymaa, asentaja muistaakseni Lammi tai Kalmi... pahus kun se ei näemmä lue kuitissakaan... Mutta olipas kerrassaan loistavaa palvelua!!!!
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
Ok!
Taidat olla Turun seudulta kans? Jos tää Lammi on tuttuja, niin sano terveisiä vaan, ja kiitokset vielä! Jos tulee vappuna vastaan niin voin vakuuttaa että Börsissä eteen ilmestyy litran stobe heti!

Taidat olla Turun seudulta kans? Jos tää Lammi on tuttuja, niin sano terveisiä vaan, ja kiitokset vielä! Jos tulee vappuna vastaan niin voin vakuuttaa että Börsissä eteen ilmestyy litran stobe heti!

- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************