Tässä syy miksi W124 halpoja jos joku ei tiedä!
Tässä syy miksi W124 halpoja jos joku ei tiedä!
W124:sia on tuotu maahan uuden veromuutoksen jälkeen huomattavan paljon. Niitä oli jo muutenkin paljon suomessa. Kaikilla, jotka haluavat W124:sen on jo sellainen. Uusia mersuja on lisäksi myyty viime vuosina runsaasti, eli näiltä uuden mersun ostajilta on yleensä vapautunut W124 dieseli markkinoille. Kyllä mäkin katselen mersuja eri lähteistä ja olen usein todennut, että onpa edullinen peli ja tommoinen olisi kiva hankkia. Mutta kun ei vanhasta tohdi luopua ja kahta dieselveroa ei viitsi maksaa, niin autot jää ostamatta. Vielä yksi seikka on W124:ten kestävyys. Miksi vaihtaa jos auto on kunnossa vaikka mittarissa olisikin paljon kilometrejä.
Mersumiehet, joilla on W124 200 d niin vaihto saattaa olla kyllä mielessä 250 d tai 300 d:hen. Mutta tuskin kolmesatasesta mennään alaspäin 200 d tai 250 d:hen. Yhteenvetona:W124:sten tarjonta ylittää selvästi kysynnän-hinnat ovat romahtaneet muutaman vuoden sisällä. Ja vaikea on niidenkin autoistaan luopua jotka maksoivat mersuistaan muutama vuosi sitten moninkertaisen hinnan nykyhetkeen verrattuna. Joka kuukausi Euroopasta tuodaan lisää mersuja suomeen ja hinnat vaan laskee. Mutta jossain luulisi tulevan vastaan se piste jolloin ostajat heräävät väkisin ostamaan niitä vaikka varastoon.
Tämä mitä kirjoitin lienee itsestäänselvyyttä monille, mutta kun aina tulee kysymyksiä, että miten w124:Sen hinta vaan laskee ja miten on hinnat romahtaneet. Nyt toivottavasti mersuja päätyy koteihin, joissa ei ole mersuja ennen ollut.
Mersumiehet, joilla on W124 200 d niin vaihto saattaa olla kyllä mielessä 250 d tai 300 d:hen. Mutta tuskin kolmesatasesta mennään alaspäin 200 d tai 250 d:hen. Yhteenvetona:W124:sten tarjonta ylittää selvästi kysynnän-hinnat ovat romahtaneet muutaman vuoden sisällä. Ja vaikea on niidenkin autoistaan luopua jotka maksoivat mersuistaan muutama vuosi sitten moninkertaisen hinnan nykyhetkeen verrattuna. Joka kuukausi Euroopasta tuodaan lisää mersuja suomeen ja hinnat vaan laskee. Mutta jossain luulisi tulevan vastaan se piste jolloin ostajat heräävät väkisin ostamaan niitä vaikka varastoon.
Tämä mitä kirjoitin lienee itsestäänselvyyttä monille, mutta kun aina tulee kysymyksiä, että miten w124:Sen hinta vaan laskee ja miten on hinnat romahtaneet. Nyt toivottavasti mersuja päätyy koteihin, joissa ei ole mersuja ennen ollut.
Re: Tässä syy miksi W124 halpoja jos joku ei tiedä!
No onneksi kaikkien autojen hinnat aina vain laskevat saavuttaen jossain vaiheessa sen antilakipisteensä (n 500 €), jonka jälkeen hinta kääntyy taas nousuun. Mikäli näin ei olisi niin eipä olisi minullakaan varaa ajella tuolla autolla, jonka arvo oli jo laskenut valmiiksi n 55 % verrattuna uuden hintaan.
W124 asiaan mennäkseni, meille tulee vielä joskus semmoinenkin, saa jättää tuon V-mallin emännän kauppakassiksi kun se niin tykkää polkea sitä. Rahoitus on vain vielä auki, tai se on prioriteettilistalla jaetulla 22. tilalla yhdessä paskakaivorempan (=kunnallistekniikkaliittyminen) kanssa. Ei auta köyhän miehen muijan kuin jatkaa volkkarilla ajamista ja äijän paskalietteen pumppaamista avo-ojaan
W124 asiaan mennäkseni, meille tulee vielä joskus semmoinenkin, saa jättää tuon V-mallin emännän kauppakassiksi kun se niin tykkää polkea sitä. Rahoitus on vain vielä auki, tai se on prioriteettilistalla jaetulla 22. tilalla yhdessä paskakaivorempan (=kunnallistekniikkaliittyminen) kanssa. Ei auta köyhän miehen muijan kuin jatkaa volkkarilla ajamista ja äijän paskalietteen pumppaamista avo-ojaan
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Michael M.
- Vakiokalustoa

Paljon on ollut foorumilla juttua w124:en halvasta hinnasta ja että miten paljon niitä tuodaan ulkomailta. Toki tuonti vaikuttaa erittäin paljon hintaan, kuten Kardaani totesi. Itseäni asia ei huoleta ollenkaan. Ostin autoni kohta jo kaksi vuotta sitten ja hinta silloin oli VARMASTI korkeampi kuin mitä se on nyt. Hävisin siis aivan varmasti, mutta sillä ei ole mitään väliä sillä ostin auton silloin aikoinaan sitä varten että ajaisin sillä pitkään. Ja jos siihen tulee vikaa niin se korjataan eikä vaihdeta. Toki on ihmisiä joita sapettaa hinnan aleneminen mutta kandee ottaa asia vastaan laittamalla jäitä hattuun.
Olen samoilla linjoilla kuin Kardaani, että ei pidä murehtia hintojen alenemista vaan ostaa nyt hyvä auto kun halvalla saa
Sillä kestävähän se on.
Olen samoilla linjoilla kuin Kardaani, että ei pidä murehtia hintojen alenemista vaan ostaa nyt hyvä auto kun halvalla saa
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Kannattaa muistaa, että W124:n hinta ei todellakaan laske samalla kulmakertoimella kuin jonkin 2004 mallin mersun.
Mikäli joku kuvittelee, että suomessa auton hinta pysyy kahden vuoden tai edes 3 kk ajan kaupan jälkeen samana niin tervetuloa tähän päivään.
Mikäli joku kuvittelee, että suomessa auton hinta pysyy kahden vuoden tai edes 3 kk ajan kaupan jälkeen samana niin tervetuloa tähän päivään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
"Yhteenvetona:W124:sten tarjonta ylittää selvästi kysynnän-hinnat ovat romahtaneet muutaman vuoden sisällä."
Jep, juuri niin.
Muistan kun eräs autoliike myi W124 mersuja tuossa 4-5 vuotta sitten, tyypillinen hintalappu oli 129000 - 149000 mk, eli 22000 - 25000 €.
Autoja meni kaupaksi sitä mukaa kun myyntiin tuli...
Jep, juuri niin.
Muistan kun eräs autoliike myi W124 mersuja tuossa 4-5 vuotta sitten, tyypillinen hintalappu oli 129000 - 149000 mk, eli 22000 - 25000 €.
wiimax.fi
Tuolla hinnallahan sai noita samoja mersuja jo -93. Eli on se 124 hinta aika hyvin pysynyt pitkään ylhäälläkin, mikä johtuu varmaan juuri päinvastaisita syistä, kuin mitä aloittaja mainitsi hinnan putoamiselle. olihan se hyvä sanoa silloin 5 vuotta sitten että on auton arvo pysynyt samana jo 7 vuottadealer kirjoitti:"Yhteenvetona:W124:sten tarjonta ylittää selvästi kysynnän-hinnat ovat romahtaneet muutaman vuoden sisällä."
Jep, juuri niin.
Minä luulen että W124 arvostus on hiljalleen nousussa koska monet mersumiehet on pettyny uudempien mallien laatuun. Jopa taksissa näkyy 124:sia, ammattikuskilla ei ole varaa seisottaa autoa vaan sillä pitää saada leipää pöytään. Toinen homma on että 124 pystyy vielä itsekin korjailemaan eikun siis huoltamaan.
Kevään korvalla kärvistelin itsekin autokuumeessa ja ajattelin että pitää nuorempi mersu saada ajoautoksi. Kattelin W210 ja W202 koreja aikani ja lueskelin juttuja. Totesin että piruako sitä hankaluuksia ehdoin tahdoin hakee.
Ei muuta ko naftaa tankkiin ja kuutoselle jengaa, on sen äänikin vaan niin komee
Kevään korvalla kärvistelin itsekin autokuumeessa ja ajattelin että pitää nuorempi mersu saada ajoautoksi. Kattelin W210 ja W202 koreja aikani ja lueskelin juttuja. Totesin että piruako sitä hankaluuksia ehdoin tahdoin hakee.
Ei muuta ko naftaa tankkiin ja kuutoselle jengaa, on sen äänikin vaan niin komee
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
www.a-trukit.fi
Ymmärrän tietysti mersun ostajia mitkä on ostanut 5 vuotta sitten autonsa ja nyt rutisee sitä että eihän siitä myydessä mitään saa. Meidänkin farkku on kokenut todellisen inflaation kahden vuoden sisällä. Tilanne oli silloin kuitenkin se että pakko oli hankkia isompi auto.
Enemmän olen kuitenkin tyytyväinen tähän hintakehitykseen. Mersu on viimeinkin samanlainen kansanauto kuin esim. volkkari, ja ne saa olla rauhassa parkkipaikallakin kun todennäköisesti siinä on kuitenki pari kakkosnelosta vierekkäin ja eihän niitä molempia nyt kukaan jaksa potkia.
Nyt on kaikilla käytetyn auton ostajilla viimeinkin mahdollisuus ostaa mersu ja sen ostamattomuudesta voi mersumiehet sitten naureskella. Ikäni mersun ( ja vain välillä muiden ) kyydissä olleena tätä kirjoitan että älkää ny hermostuko.
Enemmän olen kuitenkin tyytyväinen tähän hintakehitykseen. Mersu on viimeinkin samanlainen kansanauto kuin esim. volkkari, ja ne saa olla rauhassa parkkipaikallakin kun todennäköisesti siinä on kuitenki pari kakkosnelosta vierekkäin ja eihän niitä molempia nyt kukaan jaksa potkia.
Nyt on kaikilla käytetyn auton ostajilla viimeinkin mahdollisuus ostaa mersu ja sen ostamattomuudesta voi mersumiehet sitten naureskella. Ikäni mersun ( ja vain välillä muiden ) kyydissä olleena tätä kirjoitan että älkää ny hermostuko.
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Kaverini oli ostamassa autoa joskus 90-luvun alkupuolella ja Rovaniemellä, jossain paikallisessa autoliikkeessä oli vierekkäin -86/87 vuosimallin 200D ja olisiko ollut vuoden-pari uudempi Scorpio kaikilla herkuilla. Molempien hinta oli reilut 70tmk. No, kaveri (lakimies kun oli) erehtyi ostamaan Scorpion. Aikaa vierähti reilut 5 vuotta, ehkä jopa kymmenen, jona aikana Scorpion käyntivaikeuksista ja joka kauppareissulla tuotavista jarrulevyistä kyrpiintyneenä lakimies ystäväni alkoi puuhastelemaan auton vaihtoa - Scorpiosta luvattiin parhaassa paikassa melkein 10tmk mutta melkein saman olisi tosin saanut alennuksena kun olisi vienyt raadon mennessään.
Huomionarvoisena seikkana pitäisin kuitenkin sitä, että tuolloin, autonvaihtohetkellä meesun arvo oli yllättäen yli 70tmk
Huomionarvoisena seikkana pitäisin kuitenkin sitä, että tuolloin, autonvaihtohetkellä meesun arvo oli yllättäen yli 70tmk
hmph, ei kyllä pidä paikkaansa, kyllä se vaan ikävä menee niin että oli mersu jo vanha tai uus, halpa tai kallis, niin monoa ja muuta ilkivaltaa tulee enemmän mitä muihin merkkeihinArto N kirjoitti:
Mersu on viimeinkin samanlainen kansanauto kuin esim. volkkari, ja ne saa olla rauhassa parkkipaikallakin kun todennäköisesti siinä on kuitenki pari kakkosnelosta vierekkäin ja eihän niitä molempia nyt kukaan jaksa potkia.
lisää aiheesta....
Tämä on aivan totta, ja näkyy hyvin Saksassa : yritimme kaverille ostaaAhti kirjoitti:Minä luulen että W124 arvostus on hiljalleen nousussa koska monet mersumiehet on pettyny uudempien mallien laatuun. Jopa taksissa näkyy 124:sia, ammattikuskilla ei ole varaa seisottaa autoa vaan sillä pitää saada leipää pöytään.
300 D .tä joka oli ajettu satkun verran ( oikeasti ). Auto oli vm '93,
ja hintaa 12.000 EUR. Mutta auto oli mennyt heti ! Meillä oli kakkosvaraus,
mutta kyllä jäätiin tosiaan kakkoseksi. Kuulemma Norjaan näitä kaivataan
taxiksi, jos vaan löytyy. ...ja sen lisäksi vähän muuallekin
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Joo monoa tulee enemmän se on varmaa. Mutta menkääs tänä päivänä "aatteen miesten" pariin tehdasalueille pyörimään vasta pestyllä ja kiiltävällä kakkosnelosella. Menneinä vuosina olisi puolustusministeri ( pääluottamusmies ) tullu sanomaan että painu muualle siitä mersuines.epk kirjoitti:hmph, ei kyllä pidä paikkaansa, kyllä se vaan ikävä menee niin että oli mersu jo vanha tai uus, halpa tai kallis, niin monoa ja muuta ilkivaltaa tulee enemmän mitä muihin merkkeihinArto N kirjoitti:
Mersu on viimeinkin samanlainen kansanauto kuin esim. volkkari, ja ne saa olla rauhassa parkkipaikallakin kun todennäköisesti siinä on kuitenki pari kakkosnelosta vierekkäin ja eihän niitä molempia nyt kukaan jaksa potkia.
Tänä päivänä siellä duunareitten parkkipaikalla on jo todennäköisesti pari kakkosnelosta ja auto ei herätä sen enempää intohimoja. Tää on itse koettu juttu.
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
[OT!!!]Ahti kirjoitti:W124 E300D -93 Bornit&Karo, Eibach&Bilstein, powered by PP-D
Olitkos Ahti pari viikkoa sitten Tampereella? Juuri tuollainen todella nätissä kunnossa oleva borniitti E300D Karo-penkeillä lähti ku kuppa Töölöstä kohti Hkiä niistä viimesistä valoista ennen motaria, vahvan voimasavun saattelema toki.
[/OT!!!]
Kaksi viikoa sitten? Eeei ainakaan muista olleensaPasi M. kirjoitti:[OT!!!]Ahti kirjoitti:W124 E300D -93 Bornit&Karo, Eibach&Bilstein, powered by PP-D
Olitkos Ahti pari viikkoa sitten Tampereella? Juuri tuollainen todella nätissä kunnossa oleva borniitti E300D Karo-penkeillä lähti ku kuppa Töölöstä kohti Hkiä niistä viimesistä valoista ennen motaria, vahvan voimasavun saattelema toki.![]()
[/OT!!!]
Näyttelyssä olin kyllä viime viikonloppuna Pirkkahallilla, sillonki istuin apparinpenkillä ja blondi ajoi
Mun autossa ei lue mallimerkintää peräpeilissä
Voimasauhuja kyllä välillä tulee päästeltyä
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
www.a-trukit.fi
E280T (S124) -95
S420L -95
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
www.a-trukit.fi
Nyt olisi tilaisuus tuoda Hollannista ensi viikolla auto, ei ole paljoa edullisia tarjolla mutta tuossa yksi, olisi ihan matkan varrella ja kuluja tulisi siis vain paluumatkan osalta.
http://autotelegraaf.nl/occasion/kopen/ ... t=49788464
Katselin Nettiautosta muovikylkisiä bensa-W124:ia ja halvemmasta päästä ei löytynyt kuin pari, mutta ajettu jo melkoisia määriä. Eihän tuossa hollannin mersussa ole edes kilometrejä ilmoitettu mutta varmaan siisti on. Verot jäisi kai 1500 paikkeille, tuontikulut noin 500 ja pakolliset muut kulut pari-kolmestaa - eli olisi suomen kilvissä alle neljään ja puoleen tonniin
.
Mutta kelpaisikohan kenellekkään
, jos antaisi olla tallissa kevääseen ja sitten rekisteröisi... Niin tuota noin onkin automaatti, saattaapi haitata kaupallista kiinnostavuutta suomessa
. Mutta vain kaksi omistajaa.
http://autotelegraaf.nl/occasion/kopen/ ... t=49788464
Katselin Nettiautosta muovikylkisiä bensa-W124:ia ja halvemmasta päästä ei löytynyt kuin pari, mutta ajettu jo melkoisia määriä. Eihän tuossa hollannin mersussa ole edes kilometrejä ilmoitettu mutta varmaan siisti on. Verot jäisi kai 1500 paikkeille, tuontikulut noin 500 ja pakolliset muut kulut pari-kolmestaa - eli olisi suomen kilvissä alle neljään ja puoleen tonniin
Mutta kelpaisikohan kenellekkään
1969 Lincoln Continental Mk III Coupe museoauto
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E museointi käynnissä - MYYTÄVÄNÄ
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
Täältä ilmoittautuu yksi..eka mese tuli pihaan viime viikolla. Ja nimenomaan w124:nen.kardaani kirjoitti:. Nyt toivottavasti mersuja päätyy koteihin, joissa ei ole mersuja ennen ollut.
Hyvä meininki.Kimi kirjoitti:Täältä ilmoittautuu yksi..eka mese tuli pihaan viime viikolla. Ja nimenomaan w124:nen.kardaani kirjoitti:. Nyt toivottavasti mersuja päätyy koteihin, joissa ei ole mersuja ennen ollut.
Millainen laitos on kyseessä?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Itsellä on sellainen tunne ja käsitys, että näinä päivinä W124:sen tuonti keskieuroopasta on jo vähenemään päin ja tilalla on W210 ja W211 mallit.
En ole seuraillut kylläkään noita tullin verotuslistoja, mutta sellainen kuvitelma minulla on mielessä....
En ole seuraillut kylläkään noita tullin verotuslistoja, mutta sellainen kuvitelma minulla on mielessä....
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Voipi olla näinkin. Uudempaa jos tuo niin kannattaa ilmeisesti valkata se auto aivan sen käyttöönottokuukauden mukaan; vaikuttaa siihen veroon nääs.Mesedesi kirjoitti:Itsellä on sellainen tunne ja käsitys, että näinä päivinä W124:sen tuonti keskieuroopasta on jo vähenemään päin ja tilalla on W210 ja W211 mallit.
Ajattelinkin itse että jospa ne "aidot & oikeat" mersut vielä joitakin kiinnostaa - etenkin kun halpoja ei nettiautossa ollut. Ei niitä hyviä ja halpoja taida enää löytyä edes keski-Euroopasta - W124 alkaa olla katoava luonnonvara
Sain kaiken lisäksi vihiä kuljetusfirmasta joka saattais tuoda auton rahtitavarana Zwanenburgista (Hollanti) suoraan Lappeenrantaan - ei tarttis itse puuduttaa persiitä auton ratissa kolmea päivää, ja olisi kaiken lisäksi vielä halvempikin.
Hello kaikille!
Itse olen suht tuore W124:sen omistaja,syyskuussa saapui uuteen kotiin.
Auto on sillai uskomaton,kun on noita kaikenlaisia muita rimpuloita ollut nurkissa,niin olen ihmetellyt sen edistyneisyyttä jo silloin -86 kun tämä on tehty,autosta löytyy asioita joita ei vieläkään ole kaikissa autoissa.
Olen kyllä pientä korjausta sille joutunut tekemään,mutta eihän se nyt ole ihme,autolla on jo ikää 20 vuotta,että tietyt osat kuluu ja täytyy vaihtaa.
Muuten olen tosiaan tyytyväinen,jo koeajosta lähtien se vei mun sydämeni.
Ja hinta/laatu suhde on uskomaton.
Se taitaa vaikuttaa juuri noiden tuotujen autojen myötä tuo hintojen lasku.

Itse olen suht tuore W124:sen omistaja,syyskuussa saapui uuteen kotiin.
Auto on sillai uskomaton,kun on noita kaikenlaisia muita rimpuloita ollut nurkissa,niin olen ihmetellyt sen edistyneisyyttä jo silloin -86 kun tämä on tehty,autosta löytyy asioita joita ei vieläkään ole kaikissa autoissa.
Olen kyllä pientä korjausta sille joutunut tekemään,mutta eihän se nyt ole ihme,autolla on jo ikää 20 vuotta,että tietyt osat kuluu ja täytyy vaihtaa.
Muuten olen tosiaan tyytyväinen,jo koeajosta lähtien se vei mun sydämeni.
Ja hinta/laatu suhde on uskomaton.
Se taitaa vaikuttaa juuri noiden tuotujen autojen myötä tuo hintojen lasku.
-Keke-
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
- Jani Haataja
- Mersumies

- Viesti:
Omalla W123 300D:llä on pudonnut arvo vuodessa 2 tonnilla... Vuosi sitten pyyntihinta oli 3000 ja nyt kun olen myydä yrittäny niin paras tarjous on ollut tonni...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Mites onko kukaan pohtinut semmosta kun nuo jotku isot virkamiehet on povanneet vanhoille autoille jotain mahdollisimman isoa "käyttöveroa" niiden aiheuttamien saasteiden perusteella? eli kannaattaako semmoista vanhaa autoa tuoda/pitää, jos kerta jonkin ajan kulttua kaikille vanhoille vehkeille laitetaan kauhiat "verot" ? ajattelin vaan että kun on noista w124 puhuttu että niitä kannattaa hommata - jep jos kestävän haluaa, mutta tulevaisuudessa semmoisen hinta voi olla kova kun kukaan ei halua semmoista itselleen johtuen siitä "saaste-verosta", eikä itelläkään ole semmosia veroja varaa maksella ?
(ei tarvitse ottaa kantaa tähän viestiin, mutta pohtikaa myös tätä "tosiseikkaa"
)
(ei tarvitse ottaa kantaa tähän viestiin, mutta pohtikaa myös tätä "tosiseikkaa"
Otetaan kantaa vaikka kiellettiin,
Jossain vaiheessa tähän tullaan menemään se on varmaa. Ei tuo autovero nykysellään enään voi toimia ja poistuessaan jotain kyllä keksitään tilalle.
Toisaalta tuo haittavero kyllä kannustaisi ostamaan uudempia autoja, mutta toisaalta se ajaa siihen että ihmiset ostavat kahden tulen välissä pieniä ja turvattomia autoja kuten saksassa on käynyt.
Tätä perustellaan ympäristöystävällisyydellä, mutta kyllä sitä saastetta syntyy myös sillä järjettömällä tuottamisella ja raaka-aineiden haaskauksella.
Ja kun suomessa ollaan niin tuo haittavero tulee olemaan todalla oikeidenmukainen ja järkevä, eikä sillä pyritä riistämään ketään.
ei taida enään liittyä mitenkään alkuperäiseen aiheeseen
Jossain vaiheessa tähän tullaan menemään se on varmaa. Ei tuo autovero nykysellään enään voi toimia ja poistuessaan jotain kyllä keksitään tilalle.
Toisaalta tuo haittavero kyllä kannustaisi ostamaan uudempia autoja, mutta toisaalta se ajaa siihen että ihmiset ostavat kahden tulen välissä pieniä ja turvattomia autoja kuten saksassa on käynyt.
Tätä perustellaan ympäristöystävällisyydellä, mutta kyllä sitä saastetta syntyy myös sillä järjettömällä tuottamisella ja raaka-aineiden haaskauksella.
Ja kun suomessa ollaan niin tuo haittavero tulee olemaan todalla oikeidenmukainen ja järkevä, eikä sillä pyritä riistämään ketään.
ei taida enään liittyä mitenkään alkuperäiseen aiheeseen
124
Re: 124
Tutkailin vähän saksan nettitarjontaa sekä koti-Suomen nettiautoa. Näitä E-malleja, eikä edes juuri 1993-vuosimallisia (tosin etsi 200/220 bensakoneista ja automaattia) ole Suomessa juurikaan tarjolla. Saksassa vastaavien '93 hinnat alkaa 4500 eurosta ja E-mallit sitten vajaasta 6 tonnista.cuuno kirjoitti:.....viimeiset 4 vuotta saksassa E mallit 124:sta järki kilsoilla ja kunnolla ovat paljon arvostetuimpia ja kalliimpia kuin ekat väyryset .....kun sielä kyseisen siistin laitteen tuot niin ei sillä mitään hinta ale hintaa tarvitse pitää ....aina saa myytyä ....valitettavasti aina sieltä pääsääntöisesti kaikki yrittävät tuoda niitä halpoja yksilöitä ....esim. DB-Cars Hampuri ....maksaa mutta eivät osta kuin ekalta tai tokalta omistajalta ja vain jos aukoton historia löytyy ....sekä vain kolaroimattomia yksilöitä
![]()
Yksi välittäjä sanoikin Saksassa että nyttemmin on kova kysyntä juuri E200/E220 124-koppaisesta. Ei tahdo olla liikoja vapailla markkinoilla tarjolla, hyvät menee jo loppukäyttäjälle ennen kuin ehtivät autoliikkeen pihaan vaihdokkina edes saapumaan. Saatikka sitten niihin "häkkitarhoihin", eli niistä ei tällaisia, ainakaan hyviä, löydä.
Ehotin tänään isukille, josko laskis kakkosnelosen hinnan kolmeen tonniin, niin se saattais mennä kaupaks. Eipä lämmenny ajatukselle, mikä ei toisaalta miuta haittaa, koska saapi olla tuo 123 talviunilla ja mie voin ajella kakkosnelkulla. Tuntuu vaan tosiaan siltä, että tommonen 200D pitäis antaa ilmasiks, että jolleki kelpais. Pitäisköhän tuosta viiä ens keväänä kilvet pois ja pistää kuurin nurkkaan oottelemaan arvonnousua...
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
w163 ML 270 CDI -01
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
w163 ML 270 CDI -01
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)