ALKUPERÄINEN HÄLYTIN
ALKUPERÄINEN HÄLYTIN
MOI.....
Osaisiko kukaan auttaa tai onko kukaan törmännyt esim. 290TDT:ssä alkupereräiseen varashälyttimeen. Lueskelin noita koodeja autoni tyyppikilvestä ja huomasin koodin 551 eli autossa pitäis olla varashälytin ja olikin. Ainakin sireni ja siitä menee piuha siemenssin boksiin joka on rele / sulakelaatikossa konehuoneessa hanttarin puolella.
Itse poistin autonsisältä ja hävitin siemensin autosarjan autotelineen koska ruuvasin tilalle noksun luurin... Nyt kun laitan ovet lukkoon niin kojelautaan jää vilkkumaan ovien lukitsemis nappulaan valo eli häly olis päällä mutta en vain saa sitä huutamaan millään?????'
ONKO TÄMÄ JOTENKIN KYTKÖKSISSÄ SIEMENSSIN PUHELINLAITTEISTOON??? JA MITEN SEN NYT SAISI TOIMIMAAN.
Osaisiko kukaan auttaa tai onko kukaan törmännyt esim. 290TDT:ssä alkupereräiseen varashälyttimeen. Lueskelin noita koodeja autoni tyyppikilvestä ja huomasin koodin 551 eli autossa pitäis olla varashälytin ja olikin. Ainakin sireni ja siitä menee piuha siemenssin boksiin joka on rele / sulakelaatikossa konehuoneessa hanttarin puolella.
Itse poistin autonsisältä ja hävitin siemensin autosarjan autotelineen koska ruuvasin tilalle noksun luurin... Nyt kun laitan ovet lukkoon niin kojelautaan jää vilkkumaan ovien lukitsemis nappulaan valo eli häly olis päällä mutta en vain saa sitä huutamaan millään?????'
ONKO TÄMÄ JOTENKIN KYTKÖKSISSÄ SIEMENSSIN PUHELINLAITTEISTOON??? JA MITEN SEN NYT SAISI TOIMIMAAN.
W210
W639
W211
W212
W639
W211
W212
Alkuperäinen hälytin (jos on samanlainen kuin facelifteissä) reagoi luvattomaan luukkujen aukaisuun, käynnistysvirtaan ja auton kallisteluun/liikutteluun. Laukeaako hälytys, jos jätät jonkin ikkunan auki, lukitset auton ja yrität avata ovea ikkunan kautta sisäkahvasta?
OT: 126:sen manuaalissa ei ole esitelty millainen sen alkuperäisen hälyn ledi on. Kertoisko joku jolla ko. verme on? 124:ssa esim. on tavalliseen kytkinpaikkaan asennettu neliskulmainen kytkimen muotoinen musta muovi levy, johon ledi on upotettu. Tuleeko 126:ssa ledi samanlaiseen levyyn radion alapuolelle tai sähköikkunoiden kytkimien lähettyville vaiko lämmönsäätimien yläpuolelle päällepäin näkyvillä kynsillä ja mihin paikkaan?
OT: 126:sen manuaalissa ei ole esitelty millainen sen alkuperäisen hälyn ledi on. Kertoisko joku jolla ko. verme on? 124:ssa esim. on tavalliseen kytkinpaikkaan asennettu neliskulmainen kytkimen muotoinen musta muovi levy, johon ledi on upotettu. Tuleeko 126:ssa ledi samanlaiseen levyyn radion alapuolelle tai sähköikkunoiden kytkimien lähettyville vaiko lämmönsäätimien yläpuolelle päällepäin näkyvillä kynsillä ja mihin paikkaan?
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
ALKUPERÄINEN HÄLYTIN
MOI...
Jees, vaikka jätän ikkunan auki ja avaan oven sitten sisäkahvasta tilasta jossa ovet on lukittu ja tuo mainitsemani ledi vilkkuu ei tapahdu mitään.
Ledi on alkuperäisessä kytkimessä, josta saa ovet lukkoon sisältä kojelaudasta ja siitä samasta kytkimestähän ne saa ohjelmoitua myös niin että kun auto lähtee liikkeelle niin ovet lukkiutuu hetken päästä itsekseen. Eli ledi on ilmeisesti jo tehtaalla laitettu ko. kytkimen keskelle.
Jees, vaikka jätän ikkunan auki ja avaan oven sitten sisäkahvasta tilasta jossa ovet on lukittu ja tuo mainitsemani ledi vilkkuu ei tapahdu mitään.
Ledi on alkuperäisessä kytkimessä, josta saa ovet lukkoon sisältä kojelaudasta ja siitä samasta kytkimestähän ne saa ohjelmoitua myös niin että kun auto lähtee liikkeelle niin ovet lukkiutuu hetken päästä itsekseen. Eli ledi on ilmeisesti jo tehtaalla laitettu ko. kytkimen keskelle.
W210
W639
W211
W212
W639
W211
W212
Joo no sitten seuraava testi olisi nostaa autoa tunkilla ilmaan hälytin päällä. Kun auto kallistuu, hälyttimen pitäisi laueta. Jos näin ei tapahdu on syytä epäillä hälyttimen keskusyksikön tmv. vikaa. Siihen ei ole oikein muuta apua kuin varata "huokealta" Vehon sähkäriltä tapaamisaikaa... Jos vika ei heti löydy saattaa olla jopa halvempaa asentaa kokonaan uusi häly kuin antaa Vehon sähkärin tuntilaskutuksen juosta. Kotikonstein tuolle ei oikein muuta voi kuin käydä kaikki hälyyn mahdollisesti kytketyt liittimet läpi.
HF-laitteilla ei pitäisi olla hälyn kanssa mitään tekemistä, mutta tehtaan asentamat alkuperäiset viritykset ovat Suomessa niin harvinaisia, että enpä mene vannomaan. Saattavat ne jotain samoja väyliä käyttääkin.
Sorry pieni epätarkkuus: kyselin siis C126:sen alkuperäisen hälyn lediä. Sinulla on S210. Mätkäisin oman kysymyksen sopivan otsikon alle.
HF-laitteilla ei pitäisi olla hälyn kanssa mitään tekemistä, mutta tehtaan asentamat alkuperäiset viritykset ovat Suomessa niin harvinaisia, että enpä mene vannomaan. Saattavat ne jotain samoja väyliä käyttääkin.
Sorry pieni epätarkkuus: kyselin siis C126:sen alkuperäisen hälyn lediä. Sinulla on S210. Mätkäisin oman kysymyksen sopivan otsikon alle.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
ALKUPERÄINEN HÄLYTIN
MOI...
Nyt rupesi selkiämään. Menin konehuoneeseen ja otin sen siemenssin boksin irti ja ihmettilin sitä aikani. Oli yön yli mulla sisällä ja kas kummaa. Laitoin sen takaisin ja päätin että kokeilen vielä kerran ja nyt TOIMII. En tiedä onko tämä murikka ollut jollainlailla jossain luupissa tai vikatilassa ja resetoitui kun oli irti jännitteistä pitkän aikaa....
Aika outo juttu, mutta kuten sanoit noin alkuperäiset HF-laitteet ei ole mitenkään hälyttimeen yhteydessä ja näin jälkeepäin ajatellen se onkin järkeen käypää, koska luureja vaihdellaan sillointällöin.
Kiitoksia kommenteistasi...
Nyt rupesi selkiämään. Menin konehuoneeseen ja otin sen siemenssin boksin irti ja ihmettilin sitä aikani. Oli yön yli mulla sisällä ja kas kummaa. Laitoin sen takaisin ja päätin että kokeilen vielä kerran ja nyt TOIMII. En tiedä onko tämä murikka ollut jollainlailla jossain luupissa tai vikatilassa ja resetoitui kun oli irti jännitteistä pitkän aikaa....
Aika outo juttu, mutta kuten sanoit noin alkuperäiset HF-laitteet ei ole mitenkään hälyttimeen yhteydessä ja näin jälkeepäin ajatellen se onkin järkeen käypää, koska luureja vaihdellaan sillointällöin.
Kiitoksia kommenteistasi...
W210
W639
W211
W212
W639
W211
W212
No hyvä kun lähti pelittämään... kylläpä pääsi helpolla. Konehuoneessa ne sähkölaitteet ovat aina alttiita hapettumisille, lialle, suolalle, myrkyille ja kuumuudelle. Itse tuli joskus tuhottua Defan sireeni moottoripesuaineella. Alkuperäiset MB-osat kestävät onneksi aika hyvin kovakouraistakin käsittelyä.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
230 124 -87
missäkän sijaitsee häly boksi?
MOI..
Boksi on edestä katsottuna vasemmalla puolella. Mustan muovilaatikon sisällä jonka kansi on ruuveilla kiinni. kannen kun poistaa tulee ns. moduleita vastaan ja kun nostin yhtä niistä ylös siinä luki siemens ja sieltä meni myös johdot sirenille joka sijaitsee ilmanputsarin sivussa renkaan etupuolella konetilassa.
Boksi on edestä katsottuna vasemmalla puolella. Mustan muovilaatikon sisällä jonka kansi on ruuveilla kiinni. kannen kun poistaa tulee ns. moduleita vastaan ja kun nostin yhtä niistä ylös siinä luki siemens ja sieltä meni myös johdot sirenille joka sijaitsee ilmanputsarin sivussa renkaan etupuolella konetilassa.
W210
W639
W211
W212
W639
W211
W212
alkuperänen häly
jahaa mulla 124 koppa-se sulake/rele loota kuskinpuolella.ei siemens laatikkoa.okey siitä kuiteskiin sain selvää et hälyn torvelta menee ja samaan nippuun konepellin tunnistin piuhat vasemmalle puolelle ja näyttäs menevän taka sisään,koska myöskään siellä ei ollu kun ruisu,sytkä,asd ja asb loota.JA JOKU KUMMAN 2S laattasulaketta sisältävä punainen poksi.Eli jossain sisällä se pirun loota on mut missä ja vai onko se poistettu siksi tarkka sijainti avuksi suureksi ja esim,liittimen nro.sarja??tai jotain muuta
Voihan nuo olla liitoksissa toisiinsa jos kyseessä on tuontiauto. Mulla on työkavereita Belgiassa ja siellä ainakin paikallisen kasko saamisen edellytyksenä on gsm puhelimeen liitetty hälytysjärjestelmä. En tiedä tarkemmin toiminta perusteita mutta vaati (jos ei järjestelmä ole de-aktivoitu) pin-koodin syöttämisen olikohan 5 min kuluessa liikkeelle lähdöstä. Jos järjestelmä huomaa että auto liikkuu solusta toiseen niin ilmoittaa luvattoman käytön. Käyttää ilmeisesti ihan basicia 3-d laskentaa tukiasemien perusteella paikallistamiseen-
Niin, ja kavereilla on kaikilla (3) mersut ja kaikissa on vastaava systeemi.
Niin, ja kavereilla on kaikilla (3) mersut ja kaikissa on vastaava systeemi.