väykky290tdt kirjoitti:Liekö uutta kenellekään, että ainaki W124:ssa etupenkkien niskatukien korkeutta voi säätää vetämällä selkänojan kallistusnuppia ulospäin ja siitä vaan pyörittämään....
Ohjekirjastahan tuo löytynee.
Tosin on kyllä hyvin piilotettu toiminto, jää varmaan pääntuet säätämättä, jos asialla on kunnon "minähän en ohjekirjoja lue"-suomiäijä.
W140 kirjoitti:Siis olihan auto sammutettu? REST toimii vain auton ollessa sammutettuna, eli sitä painastaan autosta poistuttaessa, avaimia ei tarvitse eikä itseasiassa taida saadakaan jättää virtalukkoon.
Jaa-a, saattoi käydä niin, etten koittanut avaimen poistoa. Monta muuta kyllä huomioin, vaihteen ja avaimen eri asennot, puhallin ja lämpötilansäädin jne.
Mutta näinkö siis vain:
-avain pois
-painallus napista?
Onko puhaltimen/lämpötilansäätimillä vaikutusta?
Arto
Noinhan se toimii. Ja lämpöä ja puhallusta pitää tosiaan olla säädettynä, jos puhallin on säädetty nollille, ei se toimi. Se ei käynnisty ihan sekunnissa sen napin painalluksen jälkeen vaan silleen pikku hiljaa. Tosin ei sitä nyt mitään viittä minuuttia tarvitse odotella.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
AkuHukka kirjoitti:mikäs on ku jos virta on niin vähissä että ei jaksa startata, ni pyyhin pyyhkäisee
kerran?? w124 250 oli tuommonen "ominaisuus"
Siis itsestään, ilman koskemista monitoimikatkaisijaan? Minun TDT:ssäni ei ainakaan vippase itsestään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
W140 kirjoitti:Siis olihan auto sammutettu? REST toimii vain auton ollessa sammutettuna, eli sitä painastaan autosta poistuttaessa, avaimia ei tarvitse eikä itseasiassa taida saadakaan jättää virtalukkoon.
Noinhan se toimii. Ja lämpöä ja puhallusta pitää tosiaan olla säädettynä, jos puhallin on säädetty nollille, ei se toimi. Se ei käynnisty ihan sekunnissa sen napin painalluksen jälkeen vaan silleen pikku hiljaa. Tosin ei sitä nyt mitään viittä minuuttia tarvitse odotella.
Imeisesti RESTissäni on jotakin vikaa. Kaik tein kuten käsketty, oli lämpöä sekä koneessa että säädettynä sisälle ja puhallin päällä ja avain pois.
Kytkintä painaessa siinä palaa valopilkku, joka sammuu het kun otteensa irroittaa.
Pasi Petteri kirjoitti:Onko tuo mittarivalojen säätö jo w123 mallissa?
On himmeet valot eikä lamppujen vaihtokaan auttanut. Joten on saanu ainakin viimeset kolme vuotta olla himmeenä.
Eiköhän tuo ole ollut jo aikojen alusta lähtien... mutta siis kyllä W123:stakin tuo löytyy.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
W124 farkussa...kun tuulil.pyyhkijät päällä ja pistät pakin päälle niin takalasipyyhkijä alkaa toimimaan myös...ainakin automaattivaihteisissa.
Vakki virta on pois päältä ja avaat oven toimivat sähkölasit.
W203 Jos konepelti ei ole kunnolla kinni tuulilasinpyyhin ei ainakaan toimi.
W203 2003 jos jarruttaa voimakkaasti vaikka sadasta kuutenkymppiin automaattilaatikko on valinnut valmiiksi kolmosen ja pitää sitä jonkun aikaa päällä, jos mahdollisen jarrutuksen takia pitää päästä kiihdyttämään nopeasti-erittäin fiksua!
W123 Jos valot sammutettuna, niin etulyhtyjen pyyhinjärjestelmä ei toimi.
Tossa huomasin (näin uutena kaverina), että coupessa työntyy välillä väärissä paikoissa turvavyön pidike ulos. Esim autosta noustessa vaikka porttia avaamaan, tai kauppakassien laiton jälkeen apukuskin puolelle työntää myös apukuskin pidikkeen, vaikkei kauppakassit vyötä tarvitse. noustessa autosta pihaporttia avaamaan ja ajamaan pihaan, taas työntyy vyöpidike häiritsevästi esiin. --> Painamalla punaista irroituspainiketta lukko-osasta, pidikkeet hinautuvat heti takaisin sisään.
Tänään ajellessani työreissua pohjoisessa Keski-Suomessa juuttaanmoisessa sateessa luulin jo ensin pyyhkijöitten olevan rikki, seuraavan kerran luulin kuvittelevani ja lopulta piti kokeilla:
Pyyhkijät päällä ajaessa (siis jatkuva pyykäisy-toiminto) pysähtyessä lasinpyyhin kytkeytyy automaattisesti tihkuasentoon, taas matkaa jatkettaessa ts. autoa liikuttaessa eteenpäin jatkuva toiminto palaa kuvioihin. Monitoimikatkaisin (viiksi) on siis jatkuvasti "jatkuva toiminta"-asennossa. Hauska yksityiskohta, ja jopa toimiva; ajaessa lasille tulee enemmän vettä so. pysäytetyn auton lasin pyyhintätarve on ajateltu olevan pienemmän ja lasinpyyhkijähän tunnetusti tiedetään arvokkaaksi hankkia...
Tuolla benzworldissa kehuskelivat että W203:n ilmastointilaitteesta näkee todellisen nopeuden ynnä muuta mukavaa. En tiedä toimiiko muissa kuin mukavuusilmastoinnissa, mutta koittakaa.
Paina n. 5 sek. EC-nappia niin ilmastoinnin näyttö "sekoaa" ensin vilahtaa "muistipaikka" ja sitten siihen liittyvä arvo. Muistipaikka 22 on nopeus. Muistipaikkoja pääsee hyppimään pyöreitä säätönamiskoita painamalla. Vasen vie ylöspäin ja oikea alas. Kyllä näyttäs näin toimivan myös tienvarsitutkien mukaan.
Tuolta ilmastoinnistahan näkee paljon muutakin, kuten ulko- ja sisälämpötilat, ilmastoinnin kennojen lämpötilat jne jne. Tais olla lista 44 eri featuresta. pitää kaivaa esille se kunhan saa aikaiseksi.
HVM kirjoitti:W 124:ssä on summeri kuskinpenkissä siltä varalta että yrittää vetää sen kiskoiltaan yli.
Hä Pääseekö HVM enää kommentoimaan tuota väitettään
Mutta, nyt illan varjon himmeässä alkoi ärsyttämään tuo takaovien sähkölasien kytkimien valaistuksen katoaminen ja päätin alkaa tutkimaan syytä, ei voi molemmilta puolilta mennä polttimot yhtäaikaa - tai voihan ne mutta on epätodennäköistä. Ja kas kumma, ei pelaa edes lasinnostimet ovikytkimistä.
Syy: keskikonsolissa olevalla painonapilla oli se takaikkunoiden käyttö eliminoitu ilmeisesti vahingossa - tuo toiminto sammuttaa siis ne keinukytkimien valotkin (eli katkaisee sähköt sinne kytkimelle tykkänään). Halpa remontti .
KOS kirjoitti:Pitäiskö kaikissa 124 farkuissa olla peräluukun sulkija modori..??
Jos näin niin ainakaan omassa se ei toimi...
~KOS~
Kaikissa kuuluu olla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Pitääpä purkaa peräluukku atomeksi ja ihmetellä miksi se ei toimi.
On kyllä hyvin ruostesuojattu aikoinaan ku kotelosuoja ainetta tulee joka reijästä...
..jos ois vaikka sen takia jumissa