Onko muilla kokemuksia Xenonien heijastimista eli itselläni on 480 tkm ajettu 300td jossa Xenonit. Vaihdoin lamput, mutta edelleen valoteho on heikko. Nyt tilasin jo uudet heijastimet, mutta voisiko syy olla jossain muuallakin, kuin heijastimissa ?
Tottahan toki. Itse asiassa vika on suurimmalla todennäköisyydellä muualla kuin heijastimissa. Jos valojen ohjauselektroniikka brakaa niin valotehokin jäänee pieneksi.
e320 kirjoitti:Tottahan toki. Itse asiassa vika on suurimmalla todennäköisyydellä muualla kuin heijastimissa. Jos valojen ohjauselektroniikka brakaa niin valotehokin jäänee pieneksi.
Ahaa. Voitko kertoa yhtään mitkä ovat muut vaihtoehdot tai muuta lisätietoa asiasta ?
pyhimys kirjoitti:noilla kilometreillä alkaa olemaan varmasti myös lampunlasit kivenpieksämät.
tuntuu tuokin vaikuttavan jo paljon valotehoon xenoneissa.
Aina kilometrit vaikuttavat, mutta lampunlasit ovat kyllä kunnossa. Edestä katsottuna, kun valot ovat päällä näyttää ainakin aivan siltä, että heijastimet olisivat "vanhenneet" eli lampun yläreunassa on sellainen "värillinen" ruskehtava sävy, jonka luulen juuri vaikuttavan valotehoon......
Noiden heijastimien tai lasien kuntoon kantaa ottamatta sanoisin että mahdollisia vikapaikkoja lienee vain polttimot tai valojen ohjainlaite. Itse jouduin vaihdattamaan ohjainlaitteen äskettäin. Vika ilmeni mulla siten että välillä valo toimi ja välillä ei. Kirkkaudessa ei ollut valittamista silloin kun se toimi. Ohjainlaite on lampun alla oleva rasia, johon kuuluu myös lampun kantaan tuleva sytytin (ainakin -96 mallissa sellainen).