124 200td automaattivaihteisto ja vakionopeudensäädi ongelma
124 200td automaattivaihteisto ja vakionopeudensäädi ongelma
Juu olis pientä vikaa....
siis mun automaattivaihteisto temppuilee edelleenkin. Tuntuis että olisi joku sähkövika (??? siis en todellakaan tiedä mutta villi arvaus ) elikkä kun painan kaasun pohjaan niin kickdown ei vaihda vaihdetta pienemmälle ( ei siis aina, tai nykyään ei oikeastaan ollenkaan, hyvin harvion ) vaihdoin sen kickdown switch:in mutta ei mitään muutosta. Elikkä voiko tällainen tumpelo yrittää tarkistaa jotain paikkoja mistä vika voisi löytyä vai onko ainut keino ajaa auto vaihteistotohtorille??
Sit onko mitään linkkejä tai vinkkejä kun vakionopeuden säädin ei toimi, mitä tehdään ja mistä vois vikaa etsiä??
kiitosta vaan etukäteen kaikille nikkareille
siis mun automaattivaihteisto temppuilee edelleenkin. Tuntuis että olisi joku sähkövika (??? siis en todellakaan tiedä mutta villi arvaus ) elikkä kun painan kaasun pohjaan niin kickdown ei vaihda vaihdetta pienemmälle ( ei siis aina, tai nykyään ei oikeastaan ollenkaan, hyvin harvion ) vaihdoin sen kickdown switch:in mutta ei mitään muutosta. Elikkä voiko tällainen tumpelo yrittää tarkistaa jotain paikkoja mistä vika voisi löytyä vai onko ainut keino ajaa auto vaihteistotohtorille??
Sit onko mitään linkkejä tai vinkkejä kun vakionopeuden säädin ei toimi, mitä tehdään ja mistä vois vikaa etsiä??
kiitosta vaan etukäteen kaikille nikkareille
Onkos tuossa kd-releessä samanlainen liitäntä kuin mersun muissakin liittimissä, eli pyöreät reiät? Mulla ainakin alkoi mittariston ulkolämpömittari pätkimään kun liittimet olivat löystyneet... Ajoittain myös hehkun merkkivalo syttyy vaikka kaikki hehkut on ehjänä. Siitäkin pitäisi kiristää niitä liittimiä. Se pää vaan auki ja ne metalliosat esille, kevyt puristus nokkapihdeillä.. 

1991 420 SE
Heijoo, omassani on sama vika, kikkari ei toimi. Rele toimii, kytkin toimii ja solenoidi on ainakin sähkoisesti ehjä. Sähkömittausten perusteella solenoidin pitäisi vetää... MUTKU-MUTKU: ei vaihda pienempää!
Olen kysellyt jo aiemmin missä on laatikon toimintaan vaikuttava lämpokytkin, mutta kukaan ei ole osannut vastata... Voisiko lämpökytkimen viallisuus tai kontaktihäriö aiheuttaa vaihtamisongelman, eli jos voisiko ko. lämpökytkimen tarkoituksena olla estää kick downin toiminta kun moottori tai laatikko on liian kylmä?? Kivttäkää jos olen väärässä...
Olen kysellyt jo aiemmin missä on laatikon toimintaan vaikuttava lämpokytkin, mutta kukaan ei ole osannut vastata... Voisiko lämpökytkimen viallisuus tai kontaktihäriö aiheuttaa vaihtamisongelman, eli jos voisiko ko. lämpökytkimen tarkoituksena olla estää kick downin toiminta kun moottori tai laatikko on liian kylmä?? Kivttäkää jos olen väärässä...

Nyk. S210 200T Kompressor
Ex. W124 300TD
Ex. W124 300TD
Lämpökytkimen tehtävänä on nimenomaan estää kick downin toiminta moottorin ollessa kylmänä. Anturi voisi löytyä ihan hyvin kannesta.
Kick down saa virtansa samalta sulakkeelta kuin kierroslukumittari. Kerran vika korjautui yhdetä 300D:stä vaihtamalla sulake. Tosin kierroslukumittarikaan ei toiminut.
Kick downin solenoidista pitäisi kuulua selvä naksahnut kun painelee kaasua virrat päällä, moottori sammuksissa, pohjaan. Näin ainakin vanhemmissa malleissa.
Empä Ole asiaa tarkistanut, mutta voi tuo rele on ilmeisesti suojattu ylijännitereleellä. Viallinen ylijänniterele hiljentäisi näin kick downin toiminnan.
Kick down saa virtansa samalta sulakkeelta kuin kierroslukumittari. Kerran vika korjautui yhdetä 300D:stä vaihtamalla sulake. Tosin kierroslukumittarikaan ei toiminut.
Kick downin solenoidista pitäisi kuulua selvä naksahnut kun painelee kaasua virrat päällä, moottori sammuksissa, pohjaan. Näin ainakin vanhemmissa malleissa.
Empä Ole asiaa tarkistanut, mutta voi tuo rele on ilmeisesti suojattu ylijännitereleellä. Viallinen ylijänniterele hiljentäisi näin kick downin toiminnan.
Linkkejä Tempomatin toimintaan
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83