Kun ajelee hissukseen pintakaasulla n. 40-60 km/h ja höllaa kaasun,ja loota alkaa pykältään alemmas,niin sillointällöin vaihde pienenee "kolahtaen".
Lootaan vaihdettu mersun omat öljyt ja suodattimet 15 tkm. sitten. Muuten toimii kaikinpuolin OK. Mistäs lähtis kartottaan? Jarkko S.,Dealer?
Eli Auto W210 -98 220D automatik, ajettu 550 tkm. Huollettu säännöllisesti 450 tkm. saakka Veholla,uusi sähköloota 435tkm kohdalla,(Veho).
Automaatin vaihtokolahdus?!
- Kakkosnelonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ma 30.08.2004 09:25
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Samaa ominaisuutta täälläkin. On esiintynyt viimeisen 40 tkm aikana. Tulee aika harvoin esiin mutta saattaa sitten "kiusata" pari päivää. Esiintyy ehkä herkemmin kylmällä laatikolla ja myös jarruttaessa.
Olen ajatellut ko. vian laatikon ominaisuudeksi ja siitä tuntuu pääsevän eroon muutamalla täyskaasukiihdytyksellä, jolloin loota oppii paremmille vaihtamistavoille.
Laatikossa on luultavasti originaaliöljyt ja filtteri vuodelta -98. Vehon mukaanhan öljyjä ei tarvitse vaihtaa ollenkaan vaan ne kestävät koko vaihteiston käyttöiän. Ja näinhän se onkin. Kun laatikko hajoaa niin yleensä sinne korjauksen yhteydessä ne öljytkin vaihdetaan.
Olen ajatellut ko. vian laatikon ominaisuudeksi ja siitä tuntuu pääsevän eroon muutamalla täyskaasukiihdytyksellä, jolloin loota oppii paremmille vaihtamistavoille.

Laatikossa on luultavasti originaaliöljyt ja filtteri vuodelta -98. Vehon mukaanhan öljyjä ei tarvitse vaihtaa ollenkaan vaan ne kestävät koko vaihteiston käyttöiän. Ja näinhän se onkin. Kun laatikko hajoaa niin yleensä sinne korjauksen yhteydessä ne öljytkin vaihdetaan.
Ei tarvitse vaihtaa, mutta saa ja pystyy toki vaihtaa ja ehkä oikeampi sanamuoto suomenolosuhteissa on, että suositellaan tarvittaessa vaihdettaviksi, vaikka operaatio ei kuulukkaan normi huolto-ohjelmaanRassaaja kirjoitti:Laatikossa on luultavasti originaaliöljyt ja filtteri vuodelta -98. Vehon mukaanhan öljyjä ei tarvitse vaihtaa ollenkaan vaan ne kestävät koko vaihteiston käyttöiän. Ja näinhän se onkin. Kun laatikko hajoaa niin yleensä sinne korjauksen yhteydessä ne öljytkin vaihdetaan.

Vastaukseni alkuperäiseen kysymykseen on voimansiirron välykset.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Vois olla kardaanin etulimppu...oma menee just ehkä vaihtoon.
Jep eli omassa oli juuri tuo mainittu limppu "aivan paskana..." ja värinänvaimenninta ei ollenkaan (ei kyllä ajossa huomannut puuttuva) oireena oli kilahdus kun jarrutteli risteyksiin lisäksi myös pakki kolahti välillä kun kytkeytyi.

Jep eli omassa oli juuri tuo mainittu limppu "aivan paskana..." ja värinänvaimenninta ei ollenkaan (ei kyllä ajossa huomannut puuttuva) oireena oli kilahdus kun jarrutteli risteyksiin lisäksi myös pakki kolahti välillä kun kytkeytyi.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------