Kyse on 200D vm-92, jota on säätämällä piristetty. Kyselin jo tässä aiemmin Bonanza-ilmiöstä ja eräs asentaja vain kertoi että tällä pakokaasunkierrätys -hässäkällä voi olla merkitystä hytkytykseen ja käski tehdä sille jotain. Mutta kun en oikein tiedä mitä, kun ei ole tarpeeksi tietoa näistä tunnistimista ja letkuista yms..

#olen tulpannut peltiläpällä pakosarjan päältä kierrätyksen. Mitä on ne ohuet letkut jotka siitä lähtee eri tunnistimille ja mitä niillä on niinku oikeasti virkaa. Mitä on ne tunnistimet? En tiedä yhtään mitään moisista, kun vanhemmassa mallissa näitä ei ollut. Mitä tapahtuu jos ne ottaa pois käytöstä?
#Vänkärin puolella lokasuojassa lähtee myös kolme letkua jotka menee johonkin mutikkaan johon taas tulee virta. Mitähän ne letkut mahtaisivat olla? Entä se mutikka?
#Myös moottorin edestä tulee yksi letku, joka haarautuu neljäksi eri letkuksi. Mitä ne letkut sitten oikein ovat? Mitä ne tekevät?
#Ilmanpuhdistimen päällä on myös jokin letku/tunnistin/alipainesäädin -hässäkkä. Onko niillä erityistä merkitystä, mitä mahtanevat tehdä?
Entä jos irrotan tai tukin nuo kaikki em. letkut ja piuhat ym. Mitä sitten tapahtuu? Olen nimittäin yksitellen irrotellut tai yhdistellyt jo useita, mutta en ole huomannut mitään merkitystä millään.
#Onkohan autossani mahdollisesti raitisilmasuodatin, vai onko se vain ilmastoidussa versiossa? En nimittäin osaa etsiä sitä oikeasta paikasta ellen tiedä missä sen kuuluisi sijaita? Jos joku tietää niin olis kiva kuulla tämäkin.
Kyllä on paljon opittavaa kun on vaihtanut automerkkiä. Monta vuotta olen kannattanut toista saksalaista laatumerkkiä, mutta täytyy sanoa että paljon autoilevalle matkamiehelle mersu on jämäkkä ja tilava auto. Ehkä opin vielä joskus jotain tästä tekniikkapuolestakin ja saan kaiken mahdollisen hyödyn kulkupelistäni.
Tää forum on nasta juttu!!