Katsastusmiehen vastuu "juuri" leimatusta autosta?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Katsastusmiehen vastuu "juuri" leimatusta autosta?

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Varmaan muillekkin on joskus käynyt niin, että on ostanut hiljattain juuri katsastetun auton ja huomannut hetken päästä ettei tälläistä itse saisi edes rahalla leimattua. :evil:
Onko katsastus miehillä mitään vastuuta mitä he päästävät katsastuksesta läpi?

Ainakin ennen oli jonkinlainen taso kun osti katsastetun auton? :?:
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Siinä vaiheessa kun valtion monopoli hommassa murtui niin taso romahti, ainakin hetkellisesti. Yksityisiä asemia laitettiin lääninhallitusten toimesta kiinni väärinkäytösten takia, monikin muistaa varmaan korinvaihtosotkut sun muut.

Sama rumba on nyt tainnut alkaa uudelleen tuontiautojen myötä, alan ammattilaisilla on omat "maksetut" asemansa joilla homma sujuu. Joitakin tapauksia on tullut vastaan joita ei voi edes viedä leimalle esim. päästöjen takia, mutta viikkoa aikaisemmin auto on hyväksytty joillain konttorilla.

Tiedä häntä, tälläinen käsitys minulle on pikkuhiljaa muodostunut.
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Työkaveri osti uuden venetrailerin, paikallisen tekijän kärry (mainostuksen mukaan tehnyt satoja kärryjä, oma tyyppihyväksyntä todistus tai jotain sellaista), edellisenä päivänä rekisteröintikatsastettu ns. valtion konttorilla. Lähdimme uudella kärryllä heti reissuuseen, matkaa oli noin 260 km mistä viimeiset 15 km hiekkatietä. Kyydissä oli noin 200 kg jokivene, kantavuus kärryllä 550kg. Päiväkirjanomaisesti voi sanoa että 100 km ja rupesimme ihmettelemään peilistä kun vene liikkuu teloilla, 160km, putosi toinen lokari, 200km ja totesimme että ei vene liikukkaan vaan kärry taipuu, 240 km ja irtosi toinen lokari siten, että jäi hinkkaamaan rengasta :arrow: kudokset näkyviin, onneksi huomattiin jotta revittiin koko lokari pois. Samalla huomattiin että runko oli poikki kahdesta kohdasta ja kaikki (siis jokainen jonka kärrystä löysi) hitsausaumat olivat irti tai murtuneet. Runko oli tehty neliöprofiilista ja hitsattu vain yhdeltä sivulta /liitos, muut naamioitu hitsisauman näköisiksi silikoonilla tms. aineella. :shock: :shock: :shock:

Paikallinen (Enontekiöllä) yrittäjä parsi kärryn kokoon (oli enemmän uutta saumaa kuin vanhaa ja parempi laatuista, maksoi 20€ :o , hyvä palvelu) jotta saimme sen kotiin ja omistaja kävi katsastuskonttorilla näyttämässä, olivat lievästi vaikeana kun oli muutaman päivän vanha rekisteröintikatsastusleima ja kärry täysin palasina/ kierossa. Rakenne ja mitoitukset täysin pielessä. :shock: Rakentelija tunnettu vanha tekijä....

Oma auto oli juuri katsastettu, no, noin 1kk ennen ostosta tänä vuonna, takana kaikki jarrusylinterit jumissa, käsijarru ei toiminut. valojen suuntaukset aivan metsässä, renkaat laittoman kokoiset (liian pienet, kantavuus ei riittänyt ja vierintäkehä liian pieni), alapallo edessä väljä ja kumi kummaltakin puolelta rikki...

Luottamusta herättävää toimintaa. :?: :(

Ei ollut kaukana ettei kärry katkennut ja pahassa tapauksessa vene olis ollut vastaantulevan auton keulassa tms.
300td -91, manuaali.
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Ei katsastusta voi mitenkään enään pitää kunnontarkistuksena. Olen houmannut että esim monet jobbarit saavat leiman ihan mihin tahansa. Kaverikin sai leiman autoonsa kerran vaikka lähes koko sisusta oli purettu, turvavyöt oli ruuvattu pois kokonaan ja jarruputket vuotivat. Sattui inssi olemaan vaan tutun tuttu ja kaveri oli itse autokorjaamossa töissä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18214
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kun ostatte vanhaa dieselautoa, myynti-ilmoituksessa
"juuri leimattu"
kertoo että kori ja tekniikka on huippukunnossa, ja
"pakokaasutestissä arvot 0,5 !"
antaa takeet moottorin uudenveroisuudesta.

Tottakai...
wiimax.fi
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Oli minullakin Golfissa toinen takaiskari ruostunut korista irti melkein kokonaan (siitä mistä golffit aina ruostuu), kaikenlaista kolinaa kuului joka puolelta, ja silti oli vasta leimattu pirssi.

Taitaa nuo golfit mennä läpi vaikka olisi miten raato. Vai mitä Kimmo L? :lol:
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Jep ihmettelin tuossa kun alkoi tuntumaan kuin kuskinpenkki olisi hieman vino ja jousituskin tuntui kivan pehmeältä, no hitto mulla meni kuskinpenkin kummatkin takimmaiset kiinnikkeet pohjanläpi ;) takajarrut huutaa hoosiannaa, etujarrut jo ehtisinkin vaihtamaan, naapurit melkein kivittää aamuisin kun käynnistän auton :P .
Peltiseppä varasi samantien kahdenvikon etelänmatkan kun kävin pyytämässä hinta arvoita.
On se muuten kuitenkin sen arvoista, pitää nuorena mennä niin ei tarvi vanhainkodissa valehdella :D
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ihmisiä ne on insinööritkin, ehkä?
Ei nyt tietenkään kaikkia rytöjä saa päästää läpi kuten edellä mainittu, mutta ei vanha auto voi olla uusi edes katsastuksessa. Jarrut ym pitää olla ehdottomasti kunnossa, mutta joku raidepään suojakumin kohta alakava murtuma (ehkä ensi leimalla) ,niin hylsy vaan?
Joku mersupurkaamo??
tommijs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: La 04.09.2004 19:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja tommijs »

3 viikoa sitten leimattu auto, käytin pyörien suuntauksessa ja vaihtoon menivät apusimpukan helat, sisempi raidetangonpää, takakelkan etupuslat ja murikan härän silmät....eivätkä osat todellakaan olleet siinä ja siinä, vaan tosiaan paskana!!!!
W211 200cdi -03
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Ok Ok , otetaan hieman takaisin äskeistä, tuli hieman väritettyä liian lennokkaasti tuota juttua, mutta kuitenkin.

Eli alkuperäiseen kysymykseen: Voiko katsastus mies vetäytyä täysin vastuusta katsastuksessa?
Jos tänään katsastan meben ja huomenna myyn sen ilman pohjaa niin onko se petos? jos olen siinä uskossa, että se on kondiksessa kumpi on vastuussa myyjä vai katsastusmies?
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, To 29.01.2009 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Jep olet ihan oikeassa. Vuodessa auto tosiaan voi mennä heikkoon kuntoon, mutta tarkoitin 2-3kk sisällä tapahtuvia juttuja, sekä sellaisia joita ei kerta kaikkiaan voi tulla siinä ajassa.
nilsha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Su 16.01.2005 19:31
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja nilsha »

Joo-o, olen kirjoittelemassa Närpiön katsastusasemalle reklamaatiota omasta kokemuksesta: tammikuussa katsastettu ilman huomautuksia, maaliskuussa takajarrut aivan paskana, takakelkan tyynyt aivan paskana, pohjalevyihin 400 euron hitsaukset.
Katsastusmies kertoi samankaltaisista tapauksista, joissa oli jouduttu korvauksiin.
Auto oli 10.1.2005 leimattu vuodelle 2004, oli muutoskatsastuksen takia päässyt unohtumaan. Ostin auton 17.1.2005. Määräaika tämän vuoden katsastukselle olisi ollut kesäkuun loppuun 2005, mutta koska kaasumittaus on voimassa kolme kuukautta, päätin käyttää auton jo heti maaliskuussa leimalla em. tuloksin. :evil: :evil: :evil:
M-B S124 250 TD -86
Avatar
Smake75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Su 21.09.2003 21:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Smake75 »

[quote="Aki P"]Ihmisiä ne on insinööritkin, ehkä?

Mutta aika tyhmiä ne insinöörit on, suoraan koulunpenkiltä hommiin ei mitään käytännön kokemusta
:twisted:
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Mitäs siellä katsastuksessa autosta yleensä tutkitaankaan? :oops:
Kuntotestit on asia erikseen. Jos esim. jarrut toimii tänään konttorilla ja dynamometri näyttää asiallisia lukemia, mutta ensi viikolla alkaa kirskuminen kun palat on loppuunkuluneet, ei siitä inssiä sovi moittia. :wink:
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Kyllähän katsastus suorituksen pitäisi olla myös ostajan turvana.
Jarrupalat voikin loppua jo kotimatkalla, niille vaan tulee tunnit täyteen jossain vaiheessa. Eri asia onkin laajat peltivauriot ja selvät rakenneviat.
Kerro ihmeessä NILSHA miten sinulla kävi reklamaation kanssa. :!:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

edited
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 23:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Eikös katsastuksen tarkoitus ole varmistaa auton turvallinen liikennekunto, ei olla kuntotarkastus myymistä tai muuta vastaavaa varten :?:

Mielestäni reklamaatioita voi tehdä silloin kun on ostanut autotohtoripalvelun tms. tai ehkä joskus kun ilmenee liikenneturvallisuutta merkittävästi vaarantava vika jonka voi olettaa olleen autossa jo katsastushetkellä ja joka olisi hyvän katsastustavan mukaan pitänyt huomata.


Erikseen sitten esim. edellisessä viestissäni mainitun kaltainen rekisteröintikatsastus jossa katsastusviranomainen tarkastaa mitoitukset ja rakenteet sekä samalla määrittelee ajoneuvon liikenne kelpoisuuden.

Kaukana ovat tosiaan ne ajat kun kaverin Transit sai ajokiellon kun hän oli hieman erimieltä katsatusinsinöörin kanssa hiushalkeaman merkityksestä takalampun lasissa :lol: , toisaalta on ikävä niitä aikoja, silloin autot syynättiin niin että pystyi hieman luottamaan tulokseen. Nythän selvästi on suosittuja asemat joissa pääsee helposti läpi :arrow: ohjaa tietyn tyyppiseen toimintaan :evil:
300td -91, manuaali.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Tämä ny vähä jo poikkeaa alkuperäisestä aiheesta, mutta itseäni tahtoo aina ihmetyttää ku usein katsastajat on pilkuntarkkoja esim. siitä, että käsijarru ottaa yhtä paljon molemmille puolille tai sitte aina kitistään ku että virtalukosta voi kääntää virrat pois ja auto jää käyntiin(sammuu nupista) ja sanotaan että mitä jos autosta lähteeki vauhdissa avaimet pois, rattilukko menee päälle ja kone käy :shock: (Voi hyvänen aika, eipä ne avaimet siitä itsekseen tipu ja virtalukon asento muutu ja vaikka näin käviski niin samanlain vielä kytkin ja vaihteet pelaa ja jarru pelaa, että auton voi pysäyttää, on aika erikoista logiikkaa :shock: ) tai mittaillaan mitalla että ompas se matala ym., mutta sitte ei huomata että jossain pallonivelessä on klappia vaikka ja kuinka. Ja yks juttu mistä katsastajien mun mielestä pitäis olla kans tarkempia on se, että jarrut jää päälle, se on aika vaarallista ku jarrut laahaa ja kuumenee ja sitte alkaa jarruneste kiehua eikä o jarruja muuta ku hulluna pumppaamalla vähä.Että sellasta.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Helpompihan se on jobbarinkin mennä katsastuskonttorille tutun inssin luo rekisteriote kädessä, kuin romun auton kanssa. :twisted: Tässä on rekisteriote lyö leima, se on ihan nasta kunnossa oleva pirssi. :roll: Jne....
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Eipä niitä (katsastajia) taiad kiinnostaa enää kuin se, että jarrut pitävät mitenkuten ja valot toimivat.
Jobbarit taas roudaavat leimalle jopa kymmeniä autoja viikoittain, joten heistä on syytä päästä nopeasti eroon :lol: Vastuu käytetynkin auton kunnosta puolestaan on jobbarilla 6 kk ajan atuon myynnistä.
Periaatteessa katsastus on vain auton liikenneturvallisuuden varmistamista. Jos auto pysähtyy tarvittaessa, kääntyy, näkyy pimeällä ja kulkee osapuilleen suoraan renkaiden ollessa pinnaltaan kelvolliset, niin siinähän sitä on jo kuntoisuutta. Loput viat saavat olla ostajan ja myyjän välinen asia.

Mutta onpa käynyt niinkin, että saman päivän aamuna kun auto on leimattu, liikkuvat nappaavat kilvet pois kesken matkan (ei ollut oma auto :shock: :lol: )
Aika nopeasti siis hyväksytty pirssi menee kelvottomaan kuntoon (pakari poikki ja takaiskari tuli läpi peräkontin kyljestä). Näin käy kun nippa nappa kilvissä oleva peltoauto lähtee baanalle.
Eli: katsastus ei tosiaan ole mikään kuntotesti kuin juuri sen ohikiitävän hetken ajan, kun omistajan viritykset sattuvat kestämään "koeponnistukset".

P.S. Onneksi omalle kohdalle on sattunut aina inssi, joka tosiaan katsastaa auton, eikä vain katso :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Kyllä tuntuu nykyään menevän jos jonkinmoista pommia katsastuksesta.
Mutta jostain syystä kun minä käytän autoa näytillä niin niistä tuntuu löytyvän aina jostain nivelestä miljoonasosamilli väljää.

Mutta kaikenkaikkiaan, kyllä nuo yksityiset asemat on mielestäni olleet vähintäänkin yhtä tarkkoja kuin vanhat kunnon hitlerjugend konttoritkin.
MB W210 200cdi -01
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Smake75 kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Ihmisiä ne on insinööritkin, ehkä?

Mutta aika tyhmiä ne insinöörit on, suoraan koulunpenkiltä hommiin ei mitään käytännön kokemusta
:twisted:
Äläkää nyp perkele ihimiset ylesitäkö, ei kaikki insinöörit ole suaraan koulun penkiltä töihim menny. Ainaki itte oon suarittanu sen pitemmän kaavan mukaan. Mutta kyllä niitä uusavuttomia, varsinkin riplomi-insinööriä, tähänkin virmaan on eksyny tarpeettoman runsaasti. Ja ku ei mitää osata oikeesti tehrä, niin pitää ruveta manakeriksi tahi päälliköksi tjsp... oho mentiinkö pikkusen aiheesta sivuun :o

Vaan oottekko miättiny mitä on aatellu hispaanian insinööri, Jorge, kun se on suunnitellut Viton kaasuvaijjerin.... :roll: ei ainakaan ihan mitään kovin suaraviivaista...

Edit: Nii... niistä katsastuskonttureista piti viä sanomani, jotta kun autoliike viä sinne jonkun koslan leimalle, niin saa se auto olla vaikka korjaamon hallissa kahtena kappaleena, niin konttuurilla silti tulee leima, jotta Kelpaa Palvelukseen. Pakokaasutkin merkataan mitatuiksi, vaikka auto ei ole edes käynyt viimeisen puolen vuoden aikana...
Viimeksi muokannut vanttom, Ti 10.05.2005 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

vanttom kirjoitti: Ja ku ei mitää osata oikeesti tehrä, niin pitää ruveta manakeriksi tahi päälliköksi tjsp... :o
Pitää osata tehdä oikeita töitä.
Jos ei osaa, voi ryhtyä työnjohtajaksi.
Jos ei osaa johtaa työtä, voi alkaa opettaa työnjohtajia.
Jos ei osaa opettaa työnjohtajia, voi alkaa opettamaan opettajia :shock:
Mikäli tämäkään ei onnistu, niin on enää yksi tie: aloittaa poliitikon ura :twisted:

tjsp ja aika kaukana aiheesta jo tämäkin :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Kaapo kirjoitti:
vanttom kirjoitti: Ja ku ei mitää osata oikeesti tehrä, niin pitää ruveta manakeriksi tahi päälliköksi tjsp... :o
Pitää osata tehdä oikeita töitä.
Jos ei osaa, voi ryhtyä työnjohtajaksi.
Jos ei osaa johtaa työtä, voi alkaa opettaa työnjohtajia.
Jos ei osaa opettaa työnjohtajia, voi alkaa opettamaan opettajia :shock:
Mikäli tämäkään ei onnistu, niin on enää yksi tie: aloittaa poliitikon ura :twisted:

tjsp ja aika kaukana aiheesta jo tämäkin :lol:
Jos oikein muistan, niin eikös täällä ole tuota Kaapoakin useasti yritetty poliitikon uralle tuuppia. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

RH kirjoitti: Jos oikein muistan, niin eikös täällä ole tuota Kaapoakin useasti yritetty poliitikon uralle tuuppia. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
Kyllä tämä pitää karvaisesti paikkansa. Potentiaalisista senaattoreista Kaapo lieneekin ainoa, joka uskaltaa tunnustaa täydellisen kyvyttömyytensä ja haluttomuutensa mihinkään työhön viittaavaan :shock: .
Jos jollakin oikealla poliitikolla olisi pokkaa vilpittömästi tunnustaa vajavaisuutensa järjellisen ja rehellisen työn tekoon, kansakunnan voimavarat olisivat mittaamattomat. Mutta rehellistä Arkadian asukkia ei löydy. UKK vähän ensin yritti, mutta sitten laski housut ja pyllisti pahan kerran kohti länttä eli kumarsi itään :lol: No ehkä Mannerheimilla oli selkäranka suorassa, ainakin patsaissa :shock: :wink:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
jusamb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 22.11.2004 22:21
Paikkakunta: Jkylä

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Järvenpään katsastusasemalla kaverini ihmetteli kun hallista ajettiin auto suoraan trailerille. Varovaiseen kysymykseen "ei tainnut mennä läpi" tuli vastaus että leima tuli, mutta kun ei uskalla näillä jarruilla lähteä moottoritietä ajelemaan...

Vielä tohon urakehitykseen, ennen poliikon uraa taitaa tulla vielä konsultin hommat väliin.
Kaapo kirjoitti:
vanttom kirjoitti: Ja ku ei mitää osata oikeesti tehrä, niin pitää ruveta manakeriksi tahi päälliköksi tjsp... :o
Pitää osata tehdä oikeita töitä.
Jos ei osaa, voi ryhtyä työnjohtajaksi.
Jos ei osaa johtaa työtä, voi alkaa opettaa työnjohtajia.
Jos ei osaa opettaa työnjohtajia, voi alkaa opettamaan opettajia :shock:
Mikäli tämäkään ei onnistu, niin on enää yksi tie: aloittaa poliitikon ura :twisted:

tjsp ja aika kaukana aiheesta jo tämäkin :lol:
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Sillon joskus kun W124;sta alkoi alapalloniveleitä pompahtelemaan pois juuri leimatustakin autoista...välillä tosi vaarallisissakin tilanteisa niin täytyi kyllä paikallisen kats. konttorin miehiä käydä "kouluttamassa" miten se oikein tarkistetaan 8) . En tiedä kuinka olisi käynyt jos em. johtuen joku olisi ajanut rekan kanssa yhteen kun vasen etupyörä lähti vauhdissa irti alapallosta. :evil:
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Aika hyviä kommentteja puolesta ja vastaan, olen kanssa siinä aivan saamaa mieltä, että ennen oli ihan hirveää mennä katsastamaan autoa.

Noi auto jobbarit jotka myyvät autoja kerrostalojen parkkipaikoilla ja joiden kaverit sattuu olemaan katsastusmiehiä hirvittää.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Eräskin asiantuntija kertoi foorumilla kuinka itse teki mieleisensä pakokaasutestin, ja näytti katsastusasemalla :idea: :oops: :lol: oispa vehkeet.
Vastaa Viestiin