Elikkäs vaimon kanssa päädyttiin pitämään itsellä ko mersu vielä 2-3 vuotta. Tarkotuksena ensin oli hakea kesällä mersu saksasta itse, mutta ajatus siitä, että (tai vaimon ajatus pikemminkin...) lähes kaikki rahat mitä vaimo nyt töihin mennessä sais, menis säästöön uutta mersua varten, oli melko turhauttava. Sillä loppuu nyt kesäkuun alussa äitiysloma ja se lähtee töihin, mutta luultavasti vain aluksi kesä, heinä ja elokuun. Sen jälkeen jotakin keikkailua (vkl vuoroja tai sairaslomia), ei viitsitä vielä viedä Danielia mihinkään hoitoon.
Joten päädyimme vielä ajelemaan vahalla tutulla 230:mme!

Mutta mielestäni sille tarttis tehrä jotain. Meinaan ulkoisesti. Tekniikka on muuten kunnossa ja pelleissä on muutamassa kohdassa sitä ruostetta (siitä olikin jo mulla juttua tuolla "hyvät huollot" osiossa.
Tarkotuksena olis "sijoittaa"

n.2000e tuohon mersuun. Ei sitä rahaa takaisin sais, mutta saako niitä nyt autoista yleensäkkään. Mietittiin, että siihen pitäs saada: Madallussarja, alumiinivanteet mallia 17" (nyt 15") renkaineen, tummennukset laseihin. Nuo olis tarkotus saada itse ylimääräsiin uudistuksiin. Tekniikan osalta parannuksia (korjauksia) olis: Pakosarja, moot. kumityyny( 1kpl), läm.säätöpan. (se piirilevy sinne taakse), hyd.vent.nost. . Ja sitten nuo muutamat ruostekohdat pois.
Empä tiedä millanen homma tuo noin ylipäätään olis meinaan rahallisesti. Siksipä nyt täältä meinaisin kysellä enemmän mersuja laittaneilta, minkälaisia summia noihin luultavemmin menee. Itse olen jonkin verran laskeskellut, mutta ei ole kyllä saanut mitään selvää kuvaa.
Ja jos nuo tekis, ni kuinka paljon siihen joutuu tuota rahaa upottamaan? Pakosarja on jo selvä, että saan 100e lähes "uuden" ja hyr.vent.nost. tulee maksamaan n.100e ja kumityyny sen n.40e, mutta tarkotus oliskin nuitten alustasarjan, tummennuksien, vanteiden ja renkaiden yhteen muodostama summa. Ruostejuttu voi mennä tuon pudjetin yli.
Aivan sekava kirjotus, mutta jos siitä nyt jotakin tolkkua sai.
Tiivistelmä: n.2000e parannuksia 230 W124 -87 olevaan mersuun
Tarkotus olis sitten 2-3vuoden päästä hommata kerralla parempi (tai ainakin kalliimpi...)

Mutta oman mersunvaihto halun tyydyttämiseksi pitää jotakin nyt tehdä! Mutta kaikkea ei voi laittaa autoonkaan, koska pitää kerätä säästöjä tuonne vuoden-puolentoista vuoden päähän.. suth reilustikkin.
Tietäjiltä nyt jotakin hjelppejä...