vaihdoin muutama päivä sitte alapallonivelet ja 1kk siite vaihdoin vakaajatangon nivelet kans.mutta vieläkin lonksuu montuissa molenmmat puolet mitkä muut siellä vois kolista
Vastataanpa nyt jotain...
Lotisee keulasta kuoppaisella hiekkatiellä pikku nopeuksissa, vaihdettiin kallistuksenvaimentajan donitsit (=tukikumit koria vasten)ja tangot(=koiranluut) ei auttanut yhtään mitään.
Tutkin lisää, apumiehen puolen iskarin alapää väljä. Vaihdoin sinne puslan ja kumin. Mielestäni tietyn taajuinen lotina hävisi, auton alustasta tuli hiljaisempi. Mutta edelleen keulassa jokin ääntä pitää...Epäilin ylempää palloniveltä ja yritin muka löytää siitä väljyyttä tangolla rengasta kampeamalla, vaan en löytänyt.
Minun autoon on etupäähän vaihettu alapallot raidetangonpäät,sisemmät,ulommat,alatukivarret,kallistusen vakaajan koiranluut ja kumitallat ylätukivarret ja iskarit tarkastettu.Pisteenä i:n päälle ohjausvaihdekin vaihdettiin kun viisas auto.ins.opiskelija oli sitä mieltä että väljä on siinä.No kolina jatkuu niin kuin ennenkiin,ei jää enää muuta vaihto ehtoa minun tapauksessa kuin itse kallistusen vakaaja on väljä koiranluihin (varmaan ajettu joskus raudat vastakkain).Elikä kannattaa etsiä se vika kunnolla eikä alkaa suin päin vaihtelemaan osia.Nimimerkki päätä seinään oikein kunnolla hakannut!
fc8720 kirjoitti:Minun autoon on etupäähän vaihettu alapallot raidetangonpäät,sisemmät,ulommat,alatukivarret,kallistusen vakaajan koiranluut ja kumitallat ylätukivarret ja iskarit tarkastettu.Pisteenä i:n päälle ohjausvaihdekin vaihdettiin kun viisas auto.ins.opiskelija oli sitä mieltä että väljä on siinä.No kolina jatkuu niin kuin ennenkiin,ei jää enää muuta vaihto ehtoa minun tapauksessa kuin itse kallistusen vakaaja on väljä koiranluihin (varmaan ajettu joskus raudat vastakkain).Elikä kannattaa etsiä se vika kunnolla eikä alkaa suin päin vaihtelemaan osia.Nimimerkki päätä seinään oikein kunnolla hakannut!
Samoja tuskailin ja osat vaihdoin!Vika oli iskarin alapultti aavistuksen löysä Vaan tulipa koko keula uusiksi.