Ostin tuossa maaliskuussa omaan meseen Eibach Sportline jouset. Jouset pitäs madaltaa 35-40mm edestä ja 30-35mm takaa. Itse olisin toivonut autosta vielä matalamman. Jos joku haluaa ja jollakin on hyvät jouset jotka madaltavat "REILUSTI", voisin vaihtaa. Jousilla ajettu n 3000km. Itse otin jousien yläpäästä edestä ja takaa kumet pois, jotta tulis matalampi. Leikkasin n, 3mm vahvuisesta kumesta palaset, ettei joset makaa rauta rautaa vasten mutta mataluus ei siltikään tyydyttäny. Keula saisi olla hieman matalammalla.
Tiedän että ajettavuus kyllä kärsii kun laskee lisää, mutta..... Tässä olis laatujouset jollekin. Kuitti löytyy... Pistäkää jousia vaihdossa jos kiinnostaa..
Autosi taitaa olla 200D - jouset kun ovat erilaiset eri koneilla olevissa autoissa ?
H&R löytyy jousisarjaa joka madaltaa muistaakseni 60 mm.
Sellaisten kanssa pitää olla taakse camber säätötangot, muuten renkaat kuluvat erittäin nopeasti. Mitä leveämmät sen pahempi.
Ota rälläkällä sopivasti jousta lyhemmäksi. Mielestäni kätevin tapa. Auto on niin käymätön Suomen teille ,jos maavara poistetaan kokonaan, että on ihan sama mitkä jouset siellä on. Kohtuullinen madallus on plussaa, mutta yhden "ylimadalletun" 190:en aikoinaan omistaneena tiedän, miten hankalaa ajaminen on, kun spoileri ja pakoputki hinkkaa maahan jatkuvasti.
JP74 kirjoitti:Ota rälläkällä sopivasti jousta lyhemmäksi. Mielestäni kätevin tapa. Auto on niin käymätön Suomen teille ,jos maavara poistetaan kokonaan, että on ihan sama mitkä jouset siellä on. Kohtuullinen madallus on plussaa, mutta yhden "ylimadalletun" 190:en aikoinaan omistaneena tiedän, miten hankalaa ajaminen on, kun spoileri ja pakoputki hinkkaa maahan jatkuvasti.
Niinhän se kyllä on. Mutta ku oli sen verran arvokkaammat jouset ettei jotenki raski katkoa. Vaikka ei se varmaan sen huonompi ajettava olekkaan. Ajattelin vain jos jollain olis esim ollut sellaiset esim. H&R:n jouset ja olis halunnu hieman ylemmäs autoa. Tahtoo nuo 18" valssit vaatia semmosen "lintta" alustan, vaikka vi*uiksihan se ajettavuus meneekin... Näyttää muuten maansiirtoautolta
Tässä on semmonen, minkälainen alustan pitää olla jos on esim 18" intrat, ainakin minun mielestä. Kunnolla kenttään tai antaa olla vakioalusta.. Toivottavasti epk ei suutu ku lainasin kuvaa, verratkaa keulan korkeutta minun ja tämän..
Jarillee kirjoitti:Älä hyvä mies mee vaihtaan enää matalampia jousia alle...siinä alkaa amalkaamit ja muovipaikat tippua kuskilta ja autosta osat ...kuhan nyt varotin.
ihmettelen kyllä näitäkin kommentteja, oletko muka ollut kyydissä tälläisessä ?
et, jopa oma isäni, viimeiseen asti "trukkipyöriä" vihaava autoilija joutui myöntämään että onpas vielä (no joo tottakai se nyt jäykempi on kuin normaali, mutta että ei ole missään nimessä epämukava, tai että hampaat tippuis) kiva ajaa vaikka oli 18" +225-40 (näin siis edellisessä autossani, -85 124)
pikku mersusta en tiedä , mutta näin 124:ssa menee. Riisikipoissa onkin totta tuo väittämäsi
JP74 kirjoitti:Ota rälläkällä sopivasti jousta lyhemmäksi. Mielestäni kätevin tapa. Auto on niin käymätön Suomen teille ,jos maavara poistetaan kokonaan, että on ihan sama mitkä jouset siellä on. Kohtuullinen madallus on plussaa, mutta yhden "ylimadalletun" 190:en aikoinaan omistaneena tiedän, miten hankalaa ajaminen on, kun spoileri ja pakoputki hinkkaa maahan jatkuvasti.
Niinhän se kyllä on. Mutta ku oli sen verran arvokkaammat jouset ettei jotenki raski katkoa. Vaikka ei se varmaan sen huonompi ajettava olekkaan. Ajattelin vain jos jollain olis esim ollut sellaiset esim. H&R:n jouset ja olis halunnu hieman ylemmäs autoa. Tahtoo nuo 18" valssit vaatia semmosen "lintta" alustan, vaikka vi*uiksihan se ajettavuus meneekin... Näyttää muuten maansiirtoautolta
Moikka!
Oletko edelleen luopumassa ko. jousisarjasta, itse olen
omaani (W124 260E autom+ilm.) katselemassa jousisarjaa
en tiedä millä varusteilla ja koneella on sinun autosi?
Mikä myy H&R ja hintotietoa onko?
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Tuli mieleeni kysyä "Dealer:ltä" miksi KL-Varaosat
ilmoittaa hukkaavansa loput H&R poistohinnoin?
esim:W124 ei löydy mitään alusta sarjoja, mutta
tiedän ettet ole töissä ko. firmassa vaikka myytekin
heidän tavaraa.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Jarillee kirjoitti:Älä hyvä mies mee vaihtaan enää matalampia jousia alle...siinä alkaa amalkaamit ja muovipaikat tippua kuskilta ja autosta osat ...kuhan nyt varotin.
Laitoin viimesyksynä nuo H&R jouset. On muuten hemmetin loistavat ajaa eikä pintakovat ollenkaan.
Avatarissa näkyy paljo auto tippu. Pitäis olla jokku -50 vaikka tais se vähän enenmän tulla siittä
W124 300DT -87 California
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
Eipä sitä nyt kukaan voi varmuudella tietää kuinka paska siitä tulee ennenkuin kokeilee. Itsekin sain eräässä paikkaa kuulla saarnaa kun 190:een vaihdettiin eräällä korjaamolla jouset. Ensin kovasti ehdottelivat että tuo tänne vaan niin ei mee kauaa kun vaihdetaan, eikä maksa paljoa mutta sitten kun kuulivat että madallusjouset pitäis sinne alle laittaa niin sitten kyllä tuli synkkä ilme naamalle ja sain kuulla kuinka kaikkien päällysteenhalkeamien kohdalla kuuluu kauhea pamaus ja ajo on sen jälkeen yhtä helvettiä. Meikäläinen vaan naureskeli vaikka vähän alkoi jo vituttamaan kun en ollut mitään mielipiteitä tullut kyselemään vaan vaihdattamaan niitä jousia.
No, onnellinen loppu kuitenkin, autosta tuli parempi ajaa eikä ole ollenkaan mikään kivireki. Alle tuli Weitecin jouset mitä on joskun haukuttukin, mutta itse en muuta vikaa keksi kuin että perä jäi ehkä sentin liian korkealle. Tietysti oikein hurjaan menoon ovat vähän löysät mutta vakioiskareiden kanssa saa ollakin ja ajokin on on yleensä melko rauhallista.
Ihmetyttää vaan kuinka siellä korjaamolla osasivat sanoa että tasan kaikki madallusjouset ovat liian jäykkiä... Paremmat kuulemma tulee vakiojousista lyhentämällä.