Kattoluukku jumissa w201:kkösestä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mako
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Kattoluukku jumissa w201:kkösestä

Viesti Kirjoittaja mako »

Ostin ko. auton viikko sitten. Tiedän että kattoluukku ei ole ollut toiminnassa vuosiin. Ajattelin kuitenin korjata sen mutta en ole päässyt vielä kovin pitkälle. Olen avannut moottorin ja todennut sen toimivan moitteettomasti. Se ei kuitenkaan jaksa liikuttaa luukkua. Se kuitenkin liikkuu juuri ja juuri jos pyörittää moottorin tapista. En haluaisi alkaa purkaa kattoverhoilua koska se on liimattu kiinni. Onko siis mahdollista saada vaieri ja luukku vedettyä pois ilman verhouksien purkamista? Voiko luukun jäykkyys johtua muustakin kuin rasvan puutteesta?
jusa82
Mersumies
Mersumies

luukku

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Moro!

mulla on sama auto mutta ei samaa ongelmaa....
Auto ollut minulla 1,5 vuotta ja tänä keväänä rasvasin ensimmäisen kerran ne kiskot joilla luukku kulkee-menee kiinni heittämällä ja avautuu myös.

Auton takanahan takakontissa on se mutteri mitä vääntämällä luukun saa kiinni.Käsittääkseni.
Mitä nyt noihin luukkuihin yleensä tulee, en ehdota mutta koitapas tätä:
Käännä sitä namiskaa josta luukku aukeaa. Nosta samalla kädellä kevyesti kädellä kattoluukkua sisältäpäin. Eli tavallaan autat luukkua avautumaan varovasti. Tämä siis tapahtuu ihan normaalisti perse kuskin penkissä kiinni.

Sulkeminen samalla tavalla. Jos ei mene kiinni, takakontista löytyy se "mutteri".

Jos luukkua ei ole käytetty vuosiin on se vissiin hapettunut (katkaisin siitä pään yläpuolelta)???? Yleensä sähköhommissa käy niin........
mako
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja mako »

Ei se auta. Olen kokeillut sitä jo. Se on niin jumissa että sen jaksaa juuri ja juuri aikaista työntämällä. Tuntuu että ainoaksi mahdollisuudeksi jää kattoluukun purkaminen. Kuinka se onnistuu?
Timo190
Sisäänajossa
Sisäänajossa

luukku

Viesti Kirjoittaja Timo190 »

luukku lähtee irti ku ottaa sen verhoilun luukun kohalta irti. se on neljällä paino muovilla ja muutamalla tarralla kiini. sitten ottaa luukun irti siitä sivusta kummaltakin puolen 8mm kannalliset ruuvit 2kpl ja luukku on irti. sitten voi tutkailla missä vika jos mekanismi on paskana 100 ekee per puoli kl-varaosilta. mekanismi on kiinni kolmella 8mm kannallisella ruuvilla siinä jutussa joka liikkuu katon sisällä.

Multa löytyy sit yks luukku jos haluut vaihtaa sen kokonaan. se on semmonen pelkästään katon sisään menevä.
Vastaa Viestiin