Narisee kuin ladon ovi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1621
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

En usko tehostimessa olevan vikaa, koska narinahan katosi viime kerralla crc-hoidolla. Jos ääni kerran on samanlaista kuin viimeksi. Apusimpukka voi narista myös. Koita paikallistaa ääni niin että joku kääntää rattia ja itse kuulostelet ulkopuolella. Renkaan voi ottaa pois niin näkee ohjauksen osia paremmin. Ruiskuta sitä öljyä yksi paikka kerrallaan ja vääntele rattia ja kuulostele mikä paikka todella narisee. JOs ruiskutat öljyä joka puolelle kerralla, niin vikakohde ei löydy ollenkaan. Onko auto katsastettu milloin viimeksi?
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Apusimpukka on moottorin toisella puolen (oikealla) vastaavassa kohdassa kuin ohjausvaihde (ainakin 123).

Itsellä ei alapallojen vaihdolla narinat kadonneet, sillä lailla erillainen ettei narise käännettäessä vaan montuissa mutta nimenomaan aamuisin. Minulla ottaa tukivarsi kiinni liian "tiukasti" asennettuun sisälokasuojaan, siitä ehkä osa äänestä tai kaikki :?: Raidetangon pää tai eri kumipuslat tukivarsissa ym.kuitenkin eniten tuntuvat mahdollisilta vaihtoehdoilta.
300td -91, manuaali.
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Onko auto katsastettu milloin viimeksi?
Helmikuussa katsastettu ja hyväksi todettu.
Sillon kun vika viimeksi oli niin irrotin renkaan ja kaveri väänteli rattia (tai naapurin vanha isäntä) mutta en saanut tarkasti ääntä paikallistettua. Pitää kokeilla tuota tekniikkaa että yksi kohta kerrallaan suihkutella CRC:tä.
Apukuskin puolelle vaihdettiin tuo raidetangon pää n. vuosi sitten, joten saattaa olla että se on menossa myös tuolta kuskin puoleltakin. Nuo kumipuslat muuten vois olla kans mahdollisia koska ääni on nimenomaan sellanen nariseva (kuten otsikko kertoo)...minkäslainen homma noita puslia on vaihdella ja onnistuuko kädettömältä mersunikkarilta?
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
Bf109
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: To 18.03.2004 20:14

Viesti Kirjoittaja Bf109 »

Palataas tähän aiheeseen vielä minunkin osaltani...

Nimittäin nyt narisee etupää ihan v-tusti. Ennen vain hidastepompuissa, nyt jo pienemmissäkin montuissa. Ääni käy hermoille käy kun ei tiedä mistä se tulee! Kallistuksenvakaajan kumit ovat edelleen öljyisen näköiset, etupallot ja koko etupää muutenkin on katsottu Pitäjänmäen Veholla vajaa pari kuukautta sitten ja väittivät ehjäksi (valitin natinasta jo viime huollon aikoihin, jolloin öljysivät niitä kallistuksenvakaajan kumeja).

Muita kohteita? Jotenkin tuo ääni kyllä viittaisi kumi-osaan, sen kuuloinen narskaus se on.
C180T (S202) -99
Vastaa Viestiin