Tossa kun kaivelin autotallin romulootaa löysin tollasen W124 sähköantennin. Hain kytkiksen sen ohjaukseen ja ei hitsi sehän ei toimikkaan ihan tosta vaan. Kokeilin kaikennäköisiä kytkentöjä mutta antennia en saanut alas millään konstilla, ylös sen kyllä saa. Eli kysymys kuuluu: saako tota piiskaa millään ohjattua ilman sitä sitä nappulaa joka löytyy vissiin koelaudasta W124:ssa?
W202 ohjekirjaa selasin ja näyttäis siltä, että siihen ei oo ees saanu sähköpiiskaa, siis mitään mainintaa ei ainakaan ohjekirjassa ollut.
Jos tota antennia ei saa pelittämään ilman sitä nappulaa niin sitten haluaisin ostaa sellasen. Mahtaako keltään löytyä sellasta nappulaa myytäväksi?
W124 sähköantenni => W202:een
Juu antenni ei toimi pelkästään radiosta tulevalla ohjauksella. Antennissa on käyttösähkön, radiosta tulevan ohjauksen ja maan lisäksi kaksi napaa koelaudan nappulaa varten. Jos toiseen noista kahesta navasta laittaa 12 V antenni nousee ylös mutta alas sitä ei enää saa muuta kuin laittamalla sähöt suoraan moottoriin. Taitaa tuo nappulan hankkiminen olla ainoa keino saada antenni pelittämään.
C320
SItte ei auta unohtaa sitä autonpesurissa... tökkäät cd:n päälle niin piiska nousee ylös pörähtää harjojen ympärille, vaikket haluaisikaan radioa kuunnella.Boss kirjoitti:Eikö soittimessa ole antenninohjainpiuhaa? Jos nyt joku tältä vuosituhannelta oleva soitin on kiinni niin varmaan löytyy myös tuo valmius eikä tarvitse mitään erillisiä kytkimiä käydä laittelemaan.
Mun mielestä koko sähköantenni on melko tehokkaasti Suomeen sopimaton vehje, sen verran tiuhaan niitä vaihdettiin kun joskus olin autoradioasentajana duunissa. Sama meininki jatkuu tutun hirviövanteilla varustetussa Aero-Saabissa, vuosi-puolitoista per antenni on ollut tahti.
C180T (S202) -99