c180t käynti häiriö?
c180t käynti häiriö?
eli autosta tiatoo tuolla:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=21051
auto on sittemmin käynyt myös merkkikorjaamolla, eikä vikaa löytynyt. Asenteja epäili kylmäkäynnistys suutinta?? ja kaatoi jotain litkua tankkiin. Lasku 70e!
eipä auttanut. nyt tarvisi vinkkejä että purkaako ja tutkii imusarjaa/syöttölaiteistoa vai mitä tehä!!!! eikö tälläistä vikaa todellakaan saa korjattua?
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=21051
auto on sittemmin käynyt myös merkkikorjaamolla, eikä vikaa löytynyt. Asenteja epäili kylmäkäynnistys suutinta?? ja kaatoi jotain litkua tankkiin. Lasku 70e!
eipä auttanut. nyt tarvisi vinkkejä että purkaako ja tutkii imusarjaa/syöttölaiteistoa vai mitä tehä!!!! eikö tälläistä vikaa todellakaan saa korjattua?
w202 c180 esprit 97- (käyttis)
W116 280S 79-
w123 200D 81-
EX .230E 82-
W116 280S 79-
w123 200D 81-
EX .230E 82-
Re: c180t käynti häiriö?
Kylmäkäynnistys suutin??? Ei kai ne veholla tollasia sammakoita päästänyt suusta? Väittäisin aika jyrkästi että tuossa autossa ei ole kylmäkäynnistykseen erillisiä suuttimia. Sen sijaan WIS:n (korjaamokäsikirja) mukaan tuossa mallissa pitää ohjelmoida kylmäkäynnin seoksia uudestan kuten tossa aikasemmin kirjoitin, se on selkeästi mainittu tuon mallin kohdalla.tähdenlento83 kirjoitti:eli autosta tiatoo tuolla:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=21051
auto on sittemmin käynyt myös merkkikorjaamolla, eikä vikaa löytynyt. Asenteja epäili kylmäkäynnistys suutinta?? ja kaatoi jotain litkua tankkiin. Lasku 70e!
eipä auttanut. nyt tarvisi vinkkejä että purkaako ja tutkii imusarjaa/syöttölaiteistoa vai mitä tehä!!!! eikö tälläistä vikaa todellakaan saa korjattua?
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mutta lambdahan ei toimi kylmänäBenzo kirjoitti:Ei kai lambda anturi oireile


Näinhän se on,E300TD kirjoitti:Mutta lambdahan ei toimi kylmänäBenzo kirjoitti:Ei kai lambda anturi oireile..... Itse tutkiskelisin ilmamassamittaria. Kerran oli myös vastaava vika joka korjaantui, kun vaihdoin nokka-akselin ennakonsäätimen. (magneetti.) En uskonut kyllä alkuunkaan siinä olevan vikaa, mutta luotin silti 99.98%:ttisesti meidän testeriin. (Daimler-Chrysler, Star Diagnosis 3) Niin siinä vain kävi, että auto tuli kuntoon.
Jees, yksi olut liikaa ? ja ajatus meni väärin päin, jos käynti temppuilee kuumalla koneella, niin silloin voisi ehkä epäillä myös lambdaa, no, on se hyvä että on "selväjärkisiä" asentajia forumilla myös viikonloppuisin, jotka korjailee tällaisia käänteisiä lausuntoja

---lainaus alkaa tästä---E300TD kirjoitti:Ei se testeri sitä välttämättä näytäkkään. Se toimii kyllä, mutta väärin jossain tietyssä olosuhteessa. Siitä ei jää vikaa muistiin, jos se kerran toimii.
the quantity of fuel required for starting is calculated from the following factors irrespective of the air mass sensor with hot wire:
-coolant temperature
-camsaft speed
-intake manifold pressure (EZL ingition control unit)
-time during witch engine was switched off
---lainaus loppuu tähän---
Eikös toi tarkoita että ilmamassamittarista ei välitetä vielä kylmäkäynnistyksessä yhtään mitään? Mulla oli vammasen ilmamassamittarin kanssa tyhjäkäynti ok kun kone oli kylmä, ongelmat alkoi heti kun moottori lämpeni sen verran että ecu hyppäs seuraavaan "karttaan". Voihan se oireilla toki eri tavalla jos ei ole täysin pimeä kuten mulla, näiden kanssa päivittäin pelatessa oireista voi varmaan kokemuksien perusteella päätellä enemmän.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--