c180t käynti häiriö?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Asko.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 01.02.2005 16:25
Paikkakunta: Noormarkku

c180t käynti häiriö?

Viesti Kirjoittaja Asko.S »

eli autosta tiatoo tuolla:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=21051

auto on sittemmin käynyt myös merkkikorjaamolla, eikä vikaa löytynyt. Asenteja epäili kylmäkäynnistys suutinta?? ja kaatoi jotain litkua tankkiin. Lasku 70e!
eipä auttanut. nyt tarvisi vinkkejä että purkaako ja tutkii imusarjaa/syöttölaiteistoa vai mitä tehä!!!! eikö tälläistä vikaa todellakaan saa korjattua?
w202 c180 esprit 97- (käyttis)

W116 280S 79-

w123 200D 81-

EX .230E 82-
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Ei kai lambda anturi oireile, mutta olisihan se Boschin asentaja sen nähnyt laitteilla, vai,,,? oliko vasta satunnainen, ettei näkynyt? kylmänä se tällöin voisi annostella polttoainetta väärin.

joku anturi todennäköisesti antaa väärää lämpötila tietoa ? Soppaa tulee kylmänä liikaa, tai liian vähän.
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Re: c180t käynti häiriö?

Viesti Kirjoittaja juha »

tähdenlento83 kirjoitti:eli autosta tiatoo tuolla:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=21051

auto on sittemmin käynyt myös merkkikorjaamolla, eikä vikaa löytynyt. Asenteja epäili kylmäkäynnistys suutinta?? ja kaatoi jotain litkua tankkiin. Lasku 70e!
eipä auttanut. nyt tarvisi vinkkejä että purkaako ja tutkii imusarjaa/syöttölaiteistoa vai mitä tehä!!!! eikö tälläistä vikaa todellakaan saa korjattua?
Kylmäkäynnistys suutin??? Ei kai ne veholla tollasia sammakoita päästänyt suusta? Väittäisin aika jyrkästi että tuossa autossa ei ole kylmäkäynnistykseen erillisiä suuttimia. Sen sijaan WIS:n (korjaamokäsikirja) mukaan tuossa mallissa pitää ohjelmoida kylmäkäynnin seoksia uudestan kuten tossa aikasemmin kirjoitin, se on selkeästi mainittu tuon mallin kohdalla.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
Asko.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 01.02.2005 16:25
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Asko.S »

ei veholla, vaan autotalossa(entinen veho porissa)
w202 c180 esprit 97- (käyttis)

W116 280S 79-

w123 200D 81-

EX .230E 82-
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Benzo kirjoitti:Ei kai lambda anturi oireile
Mutta lambdahan ei toimi kylmänä :shock: ..... Itse tutkiskelisin ilmamassamittaria. Kerran oli myös vastaava vika joka korjaantui, kun vaihdoin nokka-akselin ennakonsäätimen. (magneetti.) En uskonut kyllä alkuunkaan siinä olevan vikaa, mutta luotin silti 99.98%:ttisesti meidän testeriin. (Daimler-Chrysler, Star Diagnosis 3) Niin siinä vain kävi, että auto tuli kuntoon. :lol:
Avatar
Asko.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 01.02.2005 16:25
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Asko.S »

ei ne tuala porin autotalossa taida mitään tiätää. toisaalta ei boshin äijätkään mitää vikaa löytäny. mihin tää ny kannattais viädä, että se vika korjaan tuis
w202 c180 esprit 97- (käyttis)

W116 280S 79-

w123 200D 81-

EX .230E 82-
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Heitin YV:n
Avatar
Asko.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 01.02.2005 16:25
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Asko.S »

mutta millai tossa ilmamassa mittarissa vois olla vikaa, kun seon jo kahdella eri testerillä todettu toimivaksi, vai vaikuttaisiko se tulokseen jos auto mitattaisiin kylmänä...ja mitää vikaa ei noilla testereillä tunnu löytyvän
w202 c180 esprit 97- (käyttis)

W116 280S 79-

w123 200D 81-

EX .230E 82-
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Ei se testeri sitä välttämättä näytäkkään. Se toimii kyllä, mutta väärin jossain tietyssä olosuhteessa. Siitä ei jää vikaa muistiin, jos se kerran toimii.
Avatar
Asko.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 01.02.2005 16:25
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Asko.S »

ok, täytyy viälä koittaa apua lähiseuduilta, mut jos ei pian auta niin suuntaan seinäjoelle.....
w202 c180 esprit 97- (käyttis)

W116 280S 79-

w123 200D 81-

EX .230E 82-
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

E300TD kirjoitti:
Benzo kirjoitti:Ei kai lambda anturi oireile
Mutta lambdahan ei toimi kylmänä :shock: ..... Itse tutkiskelisin ilmamassamittaria. Kerran oli myös vastaava vika joka korjaantui, kun vaihdoin nokka-akselin ennakonsäätimen. (magneetti.) En uskonut kyllä alkuunkaan siinä olevan vikaa, mutta luotin silti 99.98%:ttisesti meidän testeriin. (Daimler-Chrysler, Star Diagnosis 3) Niin siinä vain kävi, että auto tuli kuntoon. :lol:
Näinhän se on,

Jees, yksi olut liikaa ? ja ajatus meni väärin päin, jos käynti temppuilee kuumalla koneella, niin silloin voisi ehkä epäillä myös lambdaa, no, on se hyvä että on "selväjärkisiä" asentajia forumilla myös viikonloppuisin, jotka korjailee tällaisia käänteisiä lausuntoja 8)
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

E300TD kirjoitti:Ei se testeri sitä välttämättä näytäkkään. Se toimii kyllä, mutta väärin jossain tietyssä olosuhteessa. Siitä ei jää vikaa muistiin, jos se kerran toimii.
---lainaus alkaa tästä---
the quantity of fuel required for starting is calculated from the following factors irrespective of the air mass sensor with hot wire:
-coolant temperature
-camsaft speed
-intake manifold pressure (EZL ingition control unit)
-time during witch engine was switched off
---lainaus loppuu tähän---

Eikös toi tarkoita että ilmamassamittarista ei välitetä vielä kylmäkäynnistyksessä yhtään mitään? Mulla oli vammasen ilmamassamittarin kanssa tyhjäkäynti ok kun kone oli kylmä, ongelmat alkoi heti kun moottori lämpeni sen verran että ecu hyppäs seuraavaan "karttaan". Voihan se oireilla toki eri tavalla jos ei ole täysin pimeä kuten mulla, näiden kanssa päivittäin pelatessa oireista voi varmaan kokemuksien perusteella päätellä enemmän.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Vastaa Viestiin